Mikä avuksi kun en saa vauvaa nukkumaan?
Kyseessä 5.5kk vanha vauva joka on tähän mennessä nukahtanut hyvin mutta nyt ei suostu enää nukkumaan.
Kauhea huuto vaikka väsyttää. Tissikään ei kelpaa. Ei syli, ei vaunut joissa yleensä on nukkunut päiväunet.
Kommentit (4)
Kun vaihe on päällä, luulet että tämä jatkuu loputtomiin. Kun se menee ohi, et enää muista, että sellainenkin oli. Vaiheet johtuvat monista syistä; hampaista, kehityksestä (psyykkinen, motorinen) jne. Joskus tuollainen vaihe voi johtua sairaudesta, kuten korvatulehdus.
Nukuta nyt mihin ja miten ikinä suostuukaan nukahtamaan, mutta muista yrittää palata normaaleihin rutiineihin, ettei tuo vaihe jää päälle! Tsemppiä :)
Ei ainakaan näy mitään muutosta ikenissä.
Korvatulehdusta mietin mutta en usko että on siitäkään kyse.
Tämä on jo kolmas lapsi joten kokemusta vauvoista löytyy mutta nyt ei löydy keinoja.
Säälittää niin kun toinen vaan huutaa väsyneenä vaikka mitä teen.
Vauva raivosi ja suuttui entisestään kun tarjosi rintaa. Ajattelin että jospa tällä on kuitenkin nälkä, mutta ei jaksa syödäv (niinkin kun on joskus käynyt). Annoin pullosta, mutta sylki sisällön pois.
Rääkyi sylissä ja minä olin niin tuskainen että laskin tämän omaan sänkyynsä jotta saisin itse vähän rauhoituttua.
Sinne se hiljeni ja jonkun aikaa katseli ympärilleen kunnes nukahti.
Usein meillä ainakin kun vauvalle puhkeemassa uusi hammas, ei ruoka maistu (ei soseet eikä tissi) ja huutaa vaan, illalla vaikea saada unille eikä oikein päikkäreitäkään nuku.