Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän mielestä ok, että etälapsi nukkuu sängynaluslaatikossa??

Vierailija
21.06.2012 |

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysykää lapselta, mikä hänelle sopii. Hänen nukkumapaikastaan on kyse.

Meillä miehen lapsilla on molemmilla oma huone, mutta toki siksi, kun se on mahdollista. En minä mikään ylihyvä ihminen ole ;)

- se äitipuoli -

Vierailija
22/66 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanko oikeasti joku laittaa lapsia nukkumaan johkin säylytyslaatikkoon!! Kamalaa! itselle ei tulisi edes mieleen tuollainen...

Aika pelottavaa.. Eikö olisi parempi vaikka ihan patja (ne ei maksa paljon)

Meillä on miehen tytöllä sänkynsä alla sellainen, joka sopii varasängyksi, jos hän haluaa kutsua jonkun kaverin kylään. On patjat ja kaikki, jopa sijauspatja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
24/66 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloin tätä miettiäö niin lapsihan saattaa olla todella onnellinen tuosta sängystä.

Aloin muistella itse aikaa kun olin pieni.

Nukuin sellaisessa hetekassa jonka sai laskea alas ja siihen tuli laidat. Siinä oli mukava ja turvallinen nukkua ja en millään meinannut haluta sitä, että kasvettuani vanhemmaksi, ei lasketakaan yöksi alas.

Kiitos AP ilman tätä ei olisi tuollainen kaukainen lapsuusjuttu tullut mieleenkään.

Vierailija
25/66 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset nukkuvat laatikkosängyissä. Näyttää tosi kivalta!

http://riemuja.blogspot.fi/search?updated-max=2012-04-13T12:47:00%2B03:…

Vierailija
26/66 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä "etälapsia" on kaksi, eikä heidän huoneeseensa oikein mahdu kahta sänkyä niin, että jäisi myös jotain leikkitilaa. (Huoneessa leikkii myös meidän 2v. lapsi, joka nukkuu vielä meidän vanhempien makkarissa) Ja niinpä ajattelin, että voisiko pienemmän etälapsen laittaa sängynaluslaatikkoon nukkumaan. Hän on 5v. (pienikokoinen).

, koska jos tilaa ei ole, niin sit sitä ei ole. Olen jo sen verran vanhempi ihminen, että jouduin aikanaan lapsena ihan kotonakin jatkuvasti nukkumaan hetekan laatikossa. Ihan hyvä siinä oli, ja sopu sijaa antaa ;) 5-vuotiaalle lapselle pystyy jo ihan hyvin kertomaan, että ei ole enempää tilaa ja ottamaan sen lapsen mukaan suunnittelemaan, miten siitä sais kivan pedin. Esim. mitä jos hän sais sinne valita lakanat, tms..?

veikkaan, että hänestä se olisi hauskaa. Ja tottahan toki sinne kiva peti hänelle laitettaisiin, kunnon patja ja omat lakanat yms.

ap

olen se vanhempi ihminen, mutta myös monen lapsen äiti. Mutta Ap, mitäs jos ekana suunnittelisit sen petin yhdessä lapsen kanssa sinne laatikkoon? Lapsi saisi olla mukana valitsemassa. Tilanne ei kestä ikuisesti, ja sitten taas suunnittelette jatkon, tuumaatte asiat sen mukaisesti. Mitä mieltä?

Koska tärkeintä ei ole se tila ja rikkaus, kaiken maailman tavarat. Niitä tyrkytetään nykyään joka paikasta, lehdissä ja mediassa. Lapset eivät pieninä osaa olla kaikkea vaatimassam elleivät vanhemmat heille niitä joka tilanteessa osta ;)

Joten Ap, tehkää siitä laatikosta toistaiseksi lapsen mieleinen peti, jatkon ehtii miettiä sitten myöhemminkin.

Vierailija
27/66 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks kakaran pitäis saada päättää tollasesta. Se nukkuu just siellä mikä paikka sille annetaan. Herrajjumala et nykyään on hienoja pentuja, palatsi pitäis olla jokaisella ja ikioma vielä. Täällä niille on patja lattialla ja molemmat nukkuu siinä. Jos ei kelpaa niin sitten voi jäädä kotiinsa.

Vierailija
28/66 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on erotus: meidän yhteinen nukkuu meidän kaa (yleensä 2-vuotiaalla on oma huone) ja noi eksän lapset nukkuu siinä toisessa makkarissa (jota ei siis muuten muka käytetä ollenkaan??)

Vierailija
29/66 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jouduin nukkua suurimman osan lapsuudestani sellaisessa varavuodelaatikossa. Kyllä mulla on siitä ainakin huonot muistot.

Vaikka oli kuinka patjaa ja peittoa, niin olihan siinä nyt huono nukkua, saatika kun kaverit kävivät kylässä ja ihmettelivät, että missä te kaikki nukutte. Hävetti niin vietävästi.

Ehkei se traumatisoi lapsia, jotka ovat vain kylässä pari kertaa kuukaudessa, mutta ihmettelen kuitenkin miksi sitten on pitänyt tehdä yksi lapsi lisää, jos tilaakaan ei ole. Tai miksi asutte niin ahtaasti kun tiedätte, että teillä on kolme lasta. Mikäs sitten ratkaisuksi, kun teidän yhteinen mussukka ei nuku enää teidän sängyssä? Sittenkö suunnittelette tämänhetkisestä leikkihuoneesta hälle oman huoneen ja etälapsille jotkut patjan lärpäkkeet lattialle ja johonkin nurkkaan nukkumaan mihin sattuu mahtumaan?

En tiedä, itselleni ainakin tulisi sellainen olo, että ei ole omalle vanhemmalleen kuin satunnaisesti kylässä käyvä vieras, kun ei ole minkäänlaista omaa, edes pientä, tilaa.

Vierailija
30/66 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sekin kyllä outoa, jos kuvittelee, että uutta lasta ei saisi tehdä, koska pari yötä kuukaudessa kyläileville ei mahdu omia sänkyjä. :D :D :D

Vierailija
31/66 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sekin kyllä outoa, jos kuvittelee, että uutta lasta ei saisi tehdä, koska pari yötä kuukaudessa kyläileville ei mahdu omia sänkyjä. :D :D :D

kämppään sitten lisää, kun alkuperäisille lapsillekkaan ei ole tilaa?

Vierailija
32/66 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttää kun nää vastailijat eivät koskaan lue kunnolla,tai eivät ymmärrä lukemaansa...Ap kertoi että tilanne tulee muuttumaan ja tämä on vain väliaikaista.

Mutta siis itse kysymykseen,mielestäni on enemmän kuin ok tuo järjestely,meillä on vain patjat,ja jos en kohta saa töitä niin patjoilla nukkuvat vastaisuudessakin:/

Vierailija
33/66 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisessa eksän kanssa meidän ensimmäisessä yhteisessä asunnossa (yksiössä). Rakennettiin siis ihan itse sellainen parisänkylaatikko makuualkoviin ja siihen yläpuolelle työpiste kunnon pöytineen ja tuoleineen, kun eksä teki töitä kotona. Oli helppo pedata aamuisin!

Vierailija
34/66 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mielestäni ok. Meillä on nukkunut ihan lähilapsikin sängynaluslaatikossa ;-)

Muutamiin seikkoihin kuitenkin kiinnittäisin huomiota:

1) sängyssä tulee olla tuulettuva pohja eli esim. meillä on unipuun sängynaluslaatikko ja siinä oli kiinteä pohja, niin patjan homehtumisen estämiseksi porattiin siihen noin 7 cm välein tuuletusreikiä.

2) patja tulisi vaihtaa 10 vuoden välein

Jos siis ajattelen omaa lastani, niin toivoisin, että lapseni nukkuisi mieluummin etäkodissa sängynaluslaatikossa ja vaikka 4 vuotta vanhalla patjalla kuin vaikka 15 vuotta vanhassa runkopatjasängyssä.

Vierailija
35/66 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa se sängyn aluslaatikko on toinen sänky joka vedetään pois sängyn alta nukkumaan ruvettaessa. On ihan. Toki itse varmaan pyrkisin keksimään jonkun muun ratkaisun, jos minuun kotiini tulisi etälapsi, mutta jos tilaa ei ole niin ihan ok ratkaisu tuokin. Ei yhtään huonompi kuin koottava varavuode, ilmapatja jne.

Vierailija
36/66 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä "etälapsia" on kaksi, eikä heidän huoneeseensa oikein mahdu kahta sänkyä niin, että jäisi myös jotain leikkitilaa. (Huoneessa leikkii myös meidän 2v. lapsi, joka nukkuu vielä meidän vanhempien makkarissa)

Ja niinpä ajattelin, että voisiko pienemmän etälapsen laittaa sängynaluslaatikkoon nukkumaan. Hän on 5v. (pienikokoinen).

Silloin jäisi sitä leikkitilaakin eikä ainakaan äidillä olisi asiaan naputtamista.

Vierailija
37/66 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä niissä oli tosi kiva nukkua kun olin lapsi :)

Vierailija
38/66 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidillä ei ole asiaan naputtamista muutenkaan. Asia ei kuulu sille lainkaan.

Vierailija
39/66 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAI OIKEIN ALKUPERÄISET LAPSET!! :D

Vierailija
40/66 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerronpa nyt, että tänään "remontin" keskelle saapuivat etälapset ja kun isä kertoi 5-vuotiaalle, että hän saa nukkua sängynaluslaatikossa, odotti tämä neiti nukkumaan menoa kuin kuuta nousevaa :D ja isosisko 9v. mökötti, kun hän ei pääse laatikkoon nukkumaan :D

Eli kyllä meillä siis näin mennään, kunnes isompaan jossain vaiheessa muutamme.

Muutamiin kysymyksiin (joita muistan:)) vastailen sen verran, että meillä tosiaan kaksi makuuhuonetta. Toisessa on meidän sänky ja 2-vuotiaan sänky (ei siis nuku meidän sängyssä) ja toinen on ns. leikkihuone, jossa kaikki kolme lasta leikkivät (ja leikkivät myös muualla talossa) ja isommat lapset nukkuvat. Meillä on tällainen huonejako toiminut hyvin. Kerrossänkyä (tai parvea) ei saa laitettua lastenhuoneeseen, koska huone on yläkerrassa ja talossamme on harjakatto.

ap