Onko seksi mielestäsi aviovelvollisuus?
Kommentit (72)
On. Samoin kuin pysyä suhteellisen vetävän näköisenä eli kuntoilla ja pysyä ainakin lähellä normaalipainoa, peseytyä, käydä parturissa jne.
En tarkoita että toiselle pitää antaa aina tai ulkonäöstä huolehtiminen pitäisi olla niin tärkeää että vie liikaa aikaa.
Jotkut vaan pihtaa kuukausia, kyllä seksiä voi kerran viikossa tai kahdessa harrastaa vaikka ei olisikaan maailman kovimmat himot. Ja ulkonäköään voi hoitaa ilman suurta rahallista tai ajallista panostusta.
Avioliitossa on hyvä olla tavoitteena pitää toinen onnellisena. Se poikii takaisinpäin. Itselläni pitkä avioliitto ja olen sitä mieltä että kun molemmat huomioi toisiaan, ollaan oikealla tiellä.
Itse en voisi olla ilman seksiä eikä sitä voi vaatia keneltäkään.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 14:47"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 14:20"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 14:01"]Siellä se edellen on , tarpeiden puolivälissä.
[/quote]
Mulla ei ollut minkäänlaista tarvetta sille elämäni ensimmäisten 40 vuoden aikana. Aika jännä tarve.
[/quote]
Ja minulla lähes jatkuva tarve noin 10 ikävuodesta lähtien.
[/quote]
Mutta syönyt ja nukkunut olet ennekin sitä.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 13:24"]Ei ole, koska haluttomalle seksi voi tuntua ihan raiskaukselta.
Muuta totuutta asiaan ei ole.
[/quote]
Jep. Näin ajattelevan ei kannata piinata ketään aviopuolisonaan. Jos seksi oman puolison kanssa on raiskaus, ei kannata koskaan sekaantua avioliittoon.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 14:38"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 13:20"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 10:40"]
5 taas valehtelee, seksi EI edelleenkään ole perustarve, se on osoitettu tälläkin palstalla jo noin miljoona kertaa, mutta joillekin vammaisille ei mene jakeluun.
[/quote]
Osoittaisitko ystävällisesti vielä yhden kerran? Ainakin Abraham Maslow oli asiasta eri mieltä. Maslow's hierarchy of needs
[/quote]
Se, että joku on asiasta jotain mieltä, ei tee asiasta absoluuttista faktaa.
t. haluton
[/quote]
Käänsit nyt asian päälaelleen :) Alkuperäinen väittämähän oli, että seksi EI OLE perustarve. Tätä väittämää ei ole toistaiseksi perusteltu muutoin, kuin väittämällä että se on jo miljoonaan kertaan täällä av:lla osoitettu. Siksi pyysin osoittamaan tuon väitteen todeksi vielä kertaalleen.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 14:47"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 14:20"]Mulla ei ollut minkäänlaista tarvetta sille elämäni ensimmäisten 40 vuoden aikana. Aika jännä tarve.
[/quote]
[/quote]
Jännä kun toinen saa yläpeukkua ja toinen alapeukkua, vaikka molemmat ovat varmasti ihan oikeassa. "väärä mielipide, sakkoa"
seksi ei ole aviovelvollisuus jos toista ei koe enää henkisesti läheiseksi ja yhteys on hävinnyt, ei ole enää hauskaa yhdessä jne...
Miksi sitten ylipäätänsä jatkaa tällaista liittoa?????
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 13:16"]
KYLLÄ!! Jos MIES niin haluaa! T.MIES
[/quote]
Aijaa.. Mites sitten jos, minä naisena haluan, mutta mun mies ei?
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 14:39"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 10:04"]
Perustele myös!
[/quote]
Onko toisen huomioonottaminen, keskustelu ja myötäeläminen aviovelvollisuus? Perustelut myös!
Itse vastaan kysymykseesi että seksi ei ole aviovelvollisuus jos toista ei koe enää henkisesti läheiseksi ja yhteys on hävinnyt, ei ole enää hauskaa yhdessä jne... Mutta olenkin nainen, mies lienee eri mieltä? Kun harva nainen kykenee seksiin ilman "henkistä" yhteyttä, ainakaan herkkä ja tunteellinen ei pysty. Vaikka kai sellaisia miehiäkin on? Meillä minä en enää halua, kavahdan pelkkää kosketusta kun keskusteluyhteys on kadonnut johonkin. En vain pysty seksiin ihmisen kanssa, jota en koe läheiseksi.
[/quote]
Sinusta seksi ei ole aviovelvollisuus, koska se on sinulle vaikeaa. Oletko ajatellut toista osapuolta? Onko uskollisuuskaan aviovelvollisuus, koska se on vaikeaa puutteesta kärsivälle?
Kyllä minä ajattelen että on, ja toteutankin tätä itse eli annan kyllä miehelle aina vaikkei niin huvittaisikaan, miehen tyytyväisyyden ja parisuhteen vuoksi.
Minä vaan ajattelen että samalla jos sitoudutaan siihen ettei seksiä saa muiden kanssa olla, niin samalla pitäisi sitoutua siihen että siellä kotona saa (jos ei joku ylivoimainen syy kuten sairaus, kyvyttömyys tms estä sitä). Tuntuisi ihan väärältä että toisen täytyisi sitten olla kokonaan ilman jos itseä ei satu huvittamaan.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 10:04"]
Perustele myös!
[/quote]
Ei ole. Seksiä ei tarvitse harrastaa, jos ei itse sitä halua. Mutta seksiä ei myöskään saa käyttää kiristykseen ja jos pariskunnalla on erilaiset libidot, on syytä tehdä selväksi kuinka enemmän seksiä haluavan halut tyydytetään.
seksin pitäisi olla luonnollisesti kivaa molemmille.
jos ei ole niin miksi olla yhdessä?
tai antaa toisen sitten hankkia seksuaalinen tyydytyksensä jollain muilla tavoin.
t. mies
Seksi on ohmisellä perustarve.
Avioliitto yleensä rajoittaa seksikumppaneiden hakua avioliiton ulkopuolelle, ellei pari toisin sovi.
Eli kyllä, seksi kuuluu parisuhteeseen. Muttei se mikään velvollisuus ole, sehän on kivaa.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 10:09"]
seksin pitäisi olla luonnollisesti kivaa molemmille.
jos ei ole niin miksi olla yhdessä?
tai antaa toisen sitten hankkia seksuaalinen tyydytyksensä jollain muilla tavoin.
t. mies
[/quote]
Jos vuosia ja vuosikymmeniä ollaan yhdessä, tulee todennäköisesti vaiheita joissa seksi ei ole kivaa, eikä muuten hyvää suhdetta kannata sen takia roskiin heittää. Varsinkin kun nämä vaiheet todennäköisesti on ohimeneviä. Esim. minulla on ollut pahimpina ruuhkavuosina väsymystä jonka takia ei ole seksi huvittanut yhtään. Mutta eipä tuo ole suuri vaiva ollut silti sitä harrastaa miehen iloksi.
t. 2
No kyllä se vähän niin kuin on velvollisuus, jos ei muuten nappaa. Parempi tietty jos kumpikin haluaisi luonnostaan ilman että se tuntuu velvollisuudelta.
Ilman seksiä voisin paljon helpommin elää yhdessä jonku mieskaverin kanssa tai ehkä vielä mielummin ihan yksin.
t, mies
Ei ainakaan AV-mammojen mielestä.
Riittää kun saa miehen naimalla tai raskautumalla nalkkiin , ja sitten voi iloisesti loisia miehen rahoilla.
EI ole.
Ennen vanhaan oli, kun avioliiton ainoa tarkoitus oli tuottaa lapsia ja perillisiä. Nykyään, kun avioliiton tarkoitus on viettää mukavaa elämää rakastetun kumppanin kanssa, siihen ei kuulu pakollinen huono seksi, orjatyö eikä muutkaan ihmisoikeusrikkomukset.
Jokin sopimus seksin suhteen aina syntyy pitkissä liitoissa. On harvinaista, että halut kohtaisivat täydellisesti. Olisi kiinnostavaa kuulla millaisia sopimuksia sen suhteen olette tehneet.
Vähemmän haluava tulee varmasti useimmissa tapauksissa hiukan vastaan. Jossain kulkee kuitenkin se raja, jota ei voi ylittää. Seksin pitäisi tietysti olla molemmille kivaa ja antoisaa. Pakkoseksi nakertaa suhdetta molempien jalkojen alta.
m39
Olen sitä mieltä että on. Mutta ei pakolla vaan molempien suostumuksella. Ajattelen siis "niin myötä kuin vastamäessä". En vaadi mieheltäni joka ilta "munaa" koska hänellä on ns. vaikeat ajat menossa. Osaan siis joustaa tarpeistani, hän myös. Hän ei vaadi minulta "pesää" jos en jaksa, halua tms. Mutta siltikin minusta seksi kuuluu avioliittoon ja on hyvä miettiä asiaa toisen kantilta ja joskus itsekin joustaa. Kivaahan se on!
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 10:27"]EI ole.
Ennen vanhaan oli, kun avioliiton ainoa tarkoitus oli tuottaa lapsia ja perillisiä. Nykyään, kun avioliiton tarkoitus on viettää mukavaa elämää rakastetun kumppanin kanssa, siihen ei kuulu pakollinen huono seksi, orjatyö eikä muutkaan ihmisoikeusrikkomukset.
[/quote]
Mutta jos elämä ilman seksiä ei ole mukavaa?
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 14:20"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 14:01"]Siellä se edellen on , tarpeiden puolivälissä.
[/quote]
Mulla ei ollut minkäänlaista tarvetta sille elämäni ensimmäisten 40 vuoden aikana. Aika jännä tarve.
[/quote]