Kumpi rikollisempaa, "rakkauslukkojen" kiinnitys siltaan luvatta, vai niiden poisottaminen luvatta?
Tuossahan se kysymys tulikin. Linkkiä etsiköön itse se tietämätön mutta kiinnostunut, joka ei iltalehteä netissä lue..
Kommentit (43)
lukkojen irrottaminen ja sulattaminen möykyksi. Nyt pitää jokaisen ajattelevan yksilön OLLA MENEMÄTTÄ SIIHEN paikkaan (museoon?), missä se möykky on nähtävillä. Jookos???
Nythän kuraattori miettii, josko kaupunki OSTAISI sen möykyn.
Mielestäni typerä ajatus maksaa siitä mitään.
Kaupunki antoi sen sillan lukkojen kiinnittämiseen. Siihen myytiin valmiita lukkoja.
Tässä välissä huomautan ulkopaikkakuntalaisille että lukoissa myös muisteltiin kuolleita puolisoita ja lapsia. Silta oli muistelupaikka.
Joka tapauksessa lukot oli kiinnitetty kaupungin luvalla ja ihmiset maksaneet niistä.
Papu ja Pussinen olettivat että lukot ovat luvatta kiinnitetyt eli vapaata riistaa. He ajattelivat että ne ovat merkityksetön tapa, Riian lukkojen matkimista.
Minusta oli hauska idea että ihmiset jatkossa tuhoaisivat taiteilijoiden töitä, koska sehän olisi itse asiassa osallistuvaa yhteisötaidetta. Tämän koko "skandaalin" naurettavuus on juuri siinä, että Papua ja Pussista ei saisi arvostella.
Kurjaa että Papu on palannut uransa alun shokeerausyrityksiin. Piirsi kuollutta äitiään, esitteli ongelmia tyttöystävien kanssa. Hän on kyllä hetero. Liekö äitikin oikeasti elossa.
On vähän hassua arvostella toisten rakkaudenosoituksia jos on itse rakkaudennälkäinen.
tuo Kaija Papu olla taiteilijanimi? Tyyliin Mrs. Bean (=Papu)
tuo Kaija Papu olla taiteilijanimi? Tyyliin Mrs. Bean (=Papu)
niiden ihmisten puolesta joiden lukot nämä "taiteilijat" varastivat.
Aivan varmasti olisin niin kostonhimoinen, että tuhoisin jotain näiden omaa kostoksi, jos olisi itsellä tuolla lukko ollut.
Todella törkeää toimintaa tuo lukkojen vieminen. Joku voi ottaa sen vaikka pahana enteenä avioliittonsa suhteen. Mielestäni kaikille lukkojen menettäjille pitäisi näiden taiteilijoiden ostaa uudet.
Lukon kiinnittäminen rakkauden symbolina on vaan auttamattoman naiivia ja teiniä, ja suuttuminen lukon poistamisesta jo suorastaan mielisairasta. Kamaan, jotain suhteellisuudentajua.
Itse en koskaan ole nähnyt noita lukkoja muuna kuin banaalina roskana, joten hyvä että joku kävi siivoamassa ne pois. Olisivat saaneet heittää möhkäleen suoraan kaatopaikalle.
En ehkä vertaisi lukon poistamisesta aiheutunutta mielipahaa mielisairauteen. Varsinkaan näinä hetkinä, kun on näitä perhesurmiakin. Mutta ihmisillä on kuitenkin oikeus tuntea sitä mielipahaa. Kun niistä lukoista olisi sitten edes tehty oikeasti jotain kaunista pelkän harmaan kuution sijaan.
mutta minusta niiden vieminen oli vain tökeröä ja muiden kunnioituksen puutetta. Osaoittaa nykyaijan minä ja mun tarpeet ajattelua.
Tamperelaiset aina pahottaa mielensä kaikenlaisista asioista hirmu herkästi. Ne on hirmu naiiveja ja sellasia vähän reppanoita, tamperelaiset... :)
että raukkauden voisi lukita; sehän elää vain vapaudessa. Joten idea alkujaankin niin typerä kun olla vain voi.
tuhoamaan toisten "taidetta" irrottamalla lukot ja tekemällä ne joksikin omaksi luomuksekseen. Olisin luullut että taiteilijat kunnioittaa oman alansa juttuja vähän enemmän. Taidettahan se lukkoseinäkinnon tavallaan ollut. Itsekkäitä ja omahyväisiä olivat, sanon ma.
Ihan niin kuin se rakkaus siitä ikuiseksi muuttuisi, että laittaa lukon sillankaiteeseen. Ne lukot on rumia muutenkin, joten paras olisi että Tampereen kaupunki kieltäisi koko lukkohömpän, tai ainakin poistaisi niitä sitä mukaa kun niitä ilmestyy.
Oon pitkään hymähdellyt tyypeille joiden käsitys rakkaudesta on tyyliin omistussuhde ja avainkin heitetään pois. Eihän tolla ole aidon ja vapaaehtoisen rakkauden kans mitään tekemistä! Ei, pallo jalassa vaan tuomiopäivään asti. Jos puoliso ehdottais mitään noin mautonta ni ihmettelisin kyllä et minä kertakorvauksella lunastettuna kulutushyödykkeenä se mua oikeen pitää ja kannattaako tyypin kans ollakaan. Mulle kun tärkeää on tietää et toinen valitsee olla mun kanssa eikä pidä sitä velvoitteena.
Tässä mielessähän lukkojen poisto ja sulatus oli oikein onnistunut veto, nuo rahalla-saa-kaiken-parit joutuu nyt ostaan uudet lukot ja ehkä joku alkaa miettiä millaisessa suhteessa oikeasti haluaa olla.
Rikostahan kumpikaan ryhmä ei ole tehnyt eli juridisesti aika sama. Mutta kiinnittäjien tekemä rikos rakkautta kohtaan on suurempi ;)
Minusta tuollainen on ihan hirvittävän typerää ja ne sillat näyttävät naurettavilta.
että se on heidän ainoa mahdollisuutensa päästä edes sellaisen lähelle. Kuvaa kun katsoin...
Ulkonäköhän määrää ihmisen arvon, ja vaatteiden merkit. Ei toki mikään muu.
Satun seuraamaan molemman taiteilijan elämää ja veikkaisin että se on triplasti rikkaampaa kuin sinun, sekä sosiaalisesti että rakkaudellisesti.
niiden ihmisten puolesta joiden lukot nämä "taiteilijat" varastivat. Aivan varmasti olisin niin kostonhimoinen, että tuhoisin jotain näiden omaa kostoksi, jos olisi itsellä tuolla lukko ollut. Todella törkeää toimintaa tuo lukkojen vieminen. Joku voi ottaa sen vaikka pahana enteenä avioliittonsa suhteen. Mielestäni kaikille lukkojen menettäjille pitäisi näiden taiteilijoiden ostaa uudet.
Jos parin rakkaus murtuu kun lukko aukeaa, on kummallakin jotain häikkää mielenterveydessä :DDDDDD
Minusta tuollainen on ihan hirvittävän typerää ja ne sillat näyttävät naurettavilta.
Jotenkin tuntuu myös, että nää kiinnittäjät on myös niitä, jotka eroaa nopeimmin. Tuo on vähän liian teennäistä. Lukko ikuisen rakkauden merkiksi.
Taitelijoiden kanssa mä olen samaa mieltä siinä, ettei rakkautta lukita - rakkauden pitää olla vapaa. Mutta ehkä kaikki ei ajattele näin.
kun pannaan lukko tamperelaisen sillan kaiteeseen, se tarkoittaa, että rakkaus kestää ikuisesti. Kaikkihan sen tietää. Rakkaus on sellaista. Ei sitä voi selittää - se elää niissä lukoissa. Ja sit ku lukko sulatetaan, avioliitot kariutuu ja lapset kääntyy vanhempiaan vastaan. Todennäköisesti ilmastokin lämpenee :(
siis en oo pitkään aikaan kuullu mitään näin naurettavaa. ihan väsätään tappouhkauksia jo nuille taitelijoille. kyllä on ihmisellä pienent ongelmat jos tämä on näin iso juttu.