Diapam auttaa. Miksi sitä ei saisi syödä päivittäin?
En ymmärrä. Ongelmat poistuvat mielestä ja voin olla normaalisti. Lääkäri huolestui kun kerroin että haluaisin alkaa syödä lääkettä päivittäin, yritin kysyä perusteluja siihen miksi se olisi haitallista, kun monet muut minulla kokeillut lääkkeet ovat paljon haitallisempia. Niustä on tullut fyysisiä ja henkisiä oireita, mutta diapamista vain hyvä mieli. Lääkäri sanoi että koukuttaa - no koukuttihan ne mielialalääkkeetkin. Vieroitusoireet olivat kammottavat. Nyt on löytynyt lääke jota voisin syödä vaikka loppuelämäni, mutta sitä ei minulle suostuta määräämään tarpeeksi.
Huoh.
Kommentit (92)
Koska lääkärin on purettava vitutus potilaisiin. Ei ne halua että teet työsi tai hoidat muun elämäsi lääkkeellä, josta Hän ei pidä.
Vieroitusoireet ovat yksilöllisiä. Mulla paniikilla ja ahdistuksella on huomattavasti voimakkaammat jälkioireet kuin lääkkeellä. Mutten oleta jokaisella olevan näin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne bentsot mitään paranna, ne peittää ongelmat lääkepilveen. Lääkkeisiin jää koukkuun ja kroppa huutaa riippuvuuksissaan lisää. En suosittele. Mitä pidempi koukku, sitä vaikeampi päästä eroon. Esim. tilapäiseen pahaan ahdistukseen hyviä juurikin rauhoittamaan. Pitkäaikaiskäytössä ei käteen jää mitään hyötyä.
Kokeile vaihtaa sanan bentso tilalle esim. lemmikki, opiskelupaikka, uni, tunteiden hallinta, liikunta, puoliso, työpaikka tai oma lapsi. Kuulostaako edelleen tuomittavalta riippuvuudelta?
Minulle määrättiin sepram(ssri) lääke. Söin sitä kymmenen vuotta ja vei orgasmikyvyn ja aiheutti erektiohäiriöitä. Kun lopetin lääkkeen käytön meni muutama kuukausi aika pirullisissa vieroitusoireissa ja sitten helpotti. Erektio häiriö jäi kuitenkin pysyväksi ja orgasmin saaminen on myös vaikeaa, ei ihan yhtä paha kuin lääkkeen käytön aikana. Lopettamisesta on nyt neljä vuotta mutta nuo ongelmat ovat yhä. Sininen pilleri auttaa erektioon, mutta orgasmi on silti hankala saavuttaa normaalisti yhdynnässä. Peni.s on ikäänkuin tunnoton. Näitä vaivoja ei ollut ennen tuon lääkkeen käytön aloittamista. Myöhemmin kokeilin ahdistukseen ja unettomuuteen mirtazapinia ja se pisti pään ihan pyörälle ja vaikka olis nukkunut 12 tuntia niin silti ihan sumuinen olo. Kuukauden jaksoin kärvistellä ja sitten riitti. Tenox on auttanut ahdistukseen ja univaikeuksiin ilman mitään noiden edellämainittujen lääkkeiden sivuvaikutuksia, mutta sitä ei lääkäri halua määrätä kun voi jäädä koukkuun vaan tuputtaa vaan neuroleptejä ja psykoosilääkkeitä kun niissä ei kuulemma ole sivuvaikutuksia. Täysin naurettavaa ja olen tullut siihen tulokseen että noi lääkefirmat lobbaa noita lääkkeitä lääkäreille ja sitten tuputtavat joka vaivaan niitä oman taloudellisen edun tähden.
Johanna Tukiainen syö diapamia liuskan päivässä, lisäksi muita bentsoja. Juo joka päivä 2l punaviiniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse söin 10mg 3 kertaa päivässä kunnes vaihdettiin rivatriliin ja nyt menee aamuisin vain yksi 2mg.n tabletti ja se vaikuttaa kokopäivän, ilman mitään sivuoireita ja olen käyttänyt ensin Diapam 3x10 n. 5vuotta ja rivatrilia nyt samalla annoksella, eli 2mg aamuisin yli 15 vuotta ja toleranssi ei nouse, koska Rivatril on niin pitkävaikutteinen ja lähtee kehosta niin hitaasti, että ei edes huomaa kun vaikutus loppuu.
Nyt rivatrilin saatavuushäiriön takia korvaavaksi lääkkeksi annetiin Temesta 1mgx3 ja en huomaa mitään vaikutusta yhdellä tabletilla ja jatkuva ahdistus päällä, vaikka noita söisi 6kpl kerralla.
Kaikki lääkkeet toimii yksilöllisesti ja juuri joillain auttaakin temesta, mutta itse olen siinä ryhmässä, että ne eivät tee mitään.
Erittäin outo bentso ja petollinen!! Mitä nyt googlettanut, niin bentsoista eniten riippuvuuksia aiheuttava xanorin kanssa.
Jouduin nyt itse hommaamaan kadulta pameja kunnes Clonazepamia, eli rivatrilia taas saa. Eihän tuollaisia lääkkeitä viitsi syödä, mitkä ei auta ja riippuvuus tulee erittäin nopeasti, vaikka ei tee juuri mitään.
Temesta=Sairaalabentso.
Hullu saa olla, muttei tyhmä. Älä osta kadulta. Kaveri osti ja on nyt lopun elämänsä tehostetussa hoidossa Attendolla. Sai aivoinfarktin näistä hienoista katukaupan rauhoittavista; sidosaineena ollut kalkki esti verenkulun aivoihin. Tiesitkö, että niissä on myös akkuhappoa - tekevät reikiä vatsaan. Nämä siis näiltä "kaduilla istuvilta kauppiailta," joita ilmeisesti Shengen-sopimuksen takia Suomeen pääsee.
Asia on sitten fakta, eikä mitään muuta.
Ostin 10mg Diapameja kadulta mitkä olivat levyssä ja päiväykset kunnossa, en mitään feikki Xaloleita tai unkarilaisia Rivotrileja vaan normi Pameja.
Joten lopeta se tyhmäksi haukkuminen, koska et ymmärtänyt edes koko lausetta.
Vierailija kirjoitti:
Johanna Tukiainen syö diapamia liuskan päivässä, lisäksi muita bentsoja. Juo joka päivä 2l punaviiniä.
No ei mikään ihmekkään, kun naama on turvonnut kuin petolinnun peräaukko. :D
Niitä pameja pitää ottaa vain silloin kun olo pahimmillaan ja yrittää kestää ilman lääkkeitä. Silloin toleranssi ei nouse.
Vierailija kirjoitti:
Niitä pameja pitää ottaa vain silloin kun olo pahimmillaan ja yrittää kestää ilman lääkkeitä. Silloin toleranssi ei nouse.
Mitäs kun olo on jatkuvasti järkyttävän paha, on jo mielialalääkityksellä eikä mikään liikunta jne auta?
Hei alkkismamma, oisko heittää nuorelle aloittavalle alkkikselle muutamat diapamit?
Vierailija kirjoitti:
Jos joku mummo syönyt 7 vuotta iltaisin 5mg diapamia niin ei sitä kannata edes lopettaa.Toki sen voi lopettaa ja tuskin mummo saa edes pahempia oireiluja noin pienellä annoksella.
Mutta jos syö liuskan päivässä että saa olot päälle niin sitte erijuttu.Takuulla saa vierotusoireita pitkäksi aikaa vaikka kuinka vähentelis hitaasti.
Eli mummo tuskin saa oireita jos lääkkeen jätää pois, mutta lääkitystä ei kuitenkaan kannata lopettaa?
Sen siitä saa kun on sekoittanut päänsä.
Jos joku mummo syönyt 7 vuotta iltaisin 5mg diapamia niin ei sitä kannata edes lopettaa.Toki sen voi lopettaa ja tuskin mummo saa edes pahempia oireiluja noin pienellä annoksella.
Mutta jos syö liuskan päivässä että saa olot päälle niin sitte erijuttu.Takuulla saa vierotusoireita pitkäksi aikaa vaikka kuinka vähentelis hitaasti.