Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyys ja sosiaaliset tilanteet alkanut ahdistaa

Vierailija
20.09.2023 |

Olen ollut työttömänä 6 viikkoa. Joka kerta kun näen jonkun tutun tai sukulaisen niin kysymys on heti "no, joko on töistä kuulunut". Yhteen kyselijään meni jo kerran hermo, kun kysyi "eikö MUKA oo töistä kuulunut mitään" ... kerroin, että minä sitten itse kerron kyllä jos kuuluu.

Nyt huomaan, että en halua lähteä minnekään, viikonlopun juhlat ahdistaa. Tuntuu jo siltä, että aloitan jotkut pili pali opinnot, kun ei töitä ole toistaiseksi irronnut. Tuntisin olevani arvokas kun tekisin "edes jotain"

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryyppäys auttaa

Vierailija
2/96 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkossa hallitus ohjaa kaikki työttömät työskentelemään julkiselle sektorille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ihmisillä ole mitään muuta puhuttavaa kuin työ? 😂 Itseäni ei kiinnosta jauhaa työstäni, vaikka siitä pidän.

Vierailija
4/96 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan työttömyys ja ahdistus kulkee käsi kädessä.

Vierailija
5/96 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on yksi syy miksi työttömyys niin kurjaa. Kokenut olen. ei sitä ymmärrä ellei itse kokenut.

Vierailija
6/96 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryyppäys auttaa

Valitettavasti kyllä.

Vierailija
7/96 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten niin monet haluavat olla työttömiä?

Mistäs tällainen gallup on peräisin?

Vierailija
8/96 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin sinuna, että olet kuullut töistä. Jotku alat huutavat oikein työtä. On olemassa myös kuuluisia töitä ja ennen kuulumattomia töitä. On hiljaisen työn tekijöitä ja sitten vaikka katujyrääjän työ. Työ silleen kuuluu kaikille.

Vierailija
9/96 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahneiden köyhiä kadehtivien työssäkäyvien suusta.

Vierailija
10/96 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, pian sinulla on kaltaistasi seuraa enemmänkin.

Minä ihan reippaasti nykyään kerron olevani pitkäaikaistyötön. Näyttää että niitä "mitä sä teet työksesi" -kyselijöitä nolottaa ja ahdistaa vastaukseni enemmän kuin minua sen kertominen. Seuraa jotain kummaa kakistelua usein. 

Vierailija
11/96 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut, että juu haen töitä ja käyn haastatteluissa

Vierailija
12/96 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä huonoitsetuntoiset työssäkäyvät keksivät satuja.

Vierailija
13/96 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valehtelet? Orpo sanoi kaikille olevan työtä.

Vierailija
14/96 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että et käy palkkatöissä. Voisithan periaatteessa elää pääomatuloilla.

Vierailija
15/96 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, pian sinulla on kaltaistasi seuraa enemmänkin.

Minä ihan reippaasti nykyään kerron olevani pitkäaikaistyötön. Näyttää että niitä "mitä sä teet työksesi" -kyselijöitä nolottaa ja ahdistaa vastaukseni enemmän kuin minua sen kertominen. Seuraa jotain kummaa kakistelua usein. 

Miten niin kaltaisiaan on kohta enemmän?

Vierailija
16/96 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No samaa olen tässä ihmetellyt. Työtä ei ole kuulunut vaikka hakemuksia laittanut tälläkin viikolla 7

Vierailija
17/96 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, oikein hyvin tuttua. Nyt olen vakitöissä ollut viitisen vuotta putkeen. Sitä ennen noin kahdeksan vuotta meni pätkätöissä siten, että suuremman osuuden ajasta olin työttömänä kuin töissä.

Kyllä nuo sosiaaliset tilanteet aina ahdisti, jos piti pelätä sitä, että joku alkaa kyselemään missä olen töissä tms.

Sen kyllä aistii, että se keskustelun jatkaminen on vaivaannuttavaa molemmille osapuolille siitä eteenpäin. Jos siis joutui vastaamaan, etten ole missään töissä.

Niistä kokemuksista viisastuneena en itse kysele kenenkään töistä, ellei hän itse ota niitä puheeksi.

Vierailija
18/96 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No samaa olen tässä ihmetellyt. Työtä ei ole kuulunut vaikka hakemuksia laittanut tälläkin viikolla 7

Mihin olet hakenut? Esimerkiksi päiväkodeissa on valtava pula sijaisista ja palkkaavat siksi jopa kielitaidottomia sinne.

Vierailija
19/96 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, oikein hyvin tuttua. Nyt olen vakitöissä ollut viitisen vuotta putkeen. Sitä ennen noin kahdeksan vuotta meni pätkätöissä siten, että suuremman osuuden ajasta olin työttömänä kuin töissä.

Kyllä nuo sosiaaliset tilanteet aina ahdisti, jos piti pelätä sitä, että joku alkaa kyselemään missä olen töissä tms.

Sen kyllä aistii, että se keskustelun jatkaminen on vaivaannuttavaa molemmille osapuolille siitä eteenpäin. Jos siis joutui vastaamaan, etten ole missään töissä.

Niistä kokemuksista viisastuneena en itse kysele kenenkään töistä, ellei hän itse ota niitä puheeksi.

Kanssasi olisi mukavaa jutella

Vierailija
20/96 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin olet hakenut? Esimerkiksi päiväkodeissa on valtava pula sijaisista ja palkkaavat siksi jopa kielitaidottomia sinne.

No tässä se huvittavuus on. Olen hakenut myös näihin. Ei kuulu toistaiseksi. Alan laittamaan lisää näihinkin, mutta toistaiseksi ei ole kuulunut. Näissä piti olla kova työvoimapula

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi