Nyt alkaa näkyä se ahdinko johon maanviljelijät on Suomessa ajettu!
Kommentit (15)
Siitähän sanottiin että kyse varakkaasta tilasta.
eivät varmaankaan pahimmassa taloudellisessa ahdingossa eläneet, koska äidillä tilan ulkopuolista tuloa. Varmaan palkka riitti ainakin perheen ruokaan.
Perheellä ei ollut kuin 150 tuhannen vuositulot. Itse en pystyisi elämään mielekästä elämää niin. EU on vienyt leivän rehelliseltä uskovaiselta suomalaiselta talonpojalta.
pitäisi äkkiä saada jonkun uuden tukijärjestelmän pariin.
On väärin vaatia yksilöltä vastuuta elämästään, kun kaikki AJETAAN nurkkaan. Itse ei voi tehdä mitään valintoja kun eletään TOTALITARISMISSA!
Miehen tulot oli 100 000e vuodessa, siihen viel
Pomarkun tappajaisä oli maanviljelijä.
Eiköhän näihin perhesurmiin ole etsittävä syytä jostain muualta?
-On ollut maalaisia ja kaupunkilaisia
- on ollut erilaisista sosioekonomisista taustoista
Sen sijaan yhteistä kaikille: miessukupuoli ja pikkulapsiperhe-elämä... siis mikä nykyisessä meiningissä saa nimenomaan pienten laten isät pimahtamaan?
Ei ne pelkät verotettavat tulot mitään kerro ja ne ei ole tämän hetkisiä tuloja.
Lainaa on varmaan hirveä määrä. Sukupolenvaihdos, koneet, maiden vuokrat jne.
Kaikki pakolliset kulut ovat kasvaneet todella paljon viimeksi vahvistetusta verotuksesta
Minäkin tunnen entisen opiskelijakaverin, jolla on iso maatila ja ihan konkurssin partaalla, lihatila. Ei se vaan kannata enää vaikka olisi isokin tila. Tuolla tilalla meni tosi hyvin taloudellisesti, onhan kevät tietenkin jumalattoman raskasta, joten onkohan vaan vetänyt itsensä burnouttiin ja seonnut. Ihmiset ei enää muista levätä ja rentoutua lainkaan.
Minäkin tunnen entisen opiskelijakaverin, jolla on iso maatila ja ihan konkurssin partaalla, lihatila. Ei se vaan kannata enää vaikka olisi isokin tila. Tuolla tilalla meni tosi hyvin taloudellisesti, onhan kevät tietenkin jumalattoman raskasta, joten onkohan vaan vetänyt itsensä burnouttiin ja seonnut. Ihmiset ei enää muista levätä ja rentoutua lainkaan.
Ei ne pelkät verotettavat tulot mitään kerro ja ne ei ole tämän hetkisiä tuloja.
Lainaa on varmaan hirveä määrä. Sukupolenvaihdos, koneet, maiden vuokrat jne.
Kaikki pakolliset kulut ovat kasvaneet todella paljon viimeksi vahvistetusta verotuksesta
Kaikki nuo kulut vähennetään verotuksessa, jos ne vaan ilmoittaa verottajalle. Tosin maanviljelijäperheissä on usein se tapa että tila jää sille lapsista joka ei saa peruskoulua käytyä loppuun, joten on ihan mahdollista ettei viljelijän älyllinen taso riitä veroilmoituksen tekemiseen, ja tulee isot mätkyt.
Ei ne pelkät verotettavat tulot mitään kerro ja ne ei ole tämän hetkisiä tuloja.
Lainaa on varmaan hirveä määrä. Sukupolenvaihdos, koneet, maiden vuokrat jne.
Kaikki pakolliset kulut ovat kasvaneet todella paljon viimeksi vahvistetusta verotuksesta
Taloudellinen ahdinko on oikeasti sitä, että
1. ei ole ruokaa
2. Ei ole kattoa pään päällä
3. Ei ole varaa säänpitäviin vaatteisiin
jne.
Se ei ole sitä, että joutuu talouttaan hoitamaan ja säätelemään ja kenties ei ole varaa koko perheen Thaimaareissuun tänä vuonna. =P
tienata monta sataa tuhatta vuodessa ja pystyä hankkia hirveä lapsilauma?
Normaalilla suomalaisperheellä ei olisi mitään taloudellisia mahdollisuuksia hankkia neljää lasta.
On ministeriön taholta todettu, että isot tilat pois.Siirrytään takaisin omavaraisuuteen, ei liikaa tuotantoa .Pakko teurastutusta .
sinä olet VIISAS,onneksi et ole maanviljelijä.