Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tuore suhde ja mies antaa minun maksaa kaiken...

Vierailija
11.07.2014 |

Meni hieman maku kun liki viikko vietettiin lomaa yhdessä (ja osittain lasteni kanssa), kävin kaupassa, tein eväät retkille, pari pilaruokakeikkaa maksoin, pääsyliput jne.

Minusta tuntuu vähän tökeröltä esim lippuluukulla tilata vain omat ja lasten liput jos seistään siinä kumminkin kaksin. Olettaisin että mies edes sanoo jämptisti maksavansa omansa tai edes mainitsee tarjoavansa sitten seuraavan kerran TAI edes jotain.

En oikein pysty kunnioittamaan sitä että aikuinen mies tyytyväisenä katsoo vierestä kun minä kustannan neljän hengen huvit/ruuat .

Hänen autollaan toki liikuttiin jonkin verran eli tietty esim. miellän että minä vaikka maksan kaupassa ruuat ( huomioiden että hän syö yhtä paljon kuin minä ja lapset yhteensä), mutta että kaiken...

Miten nostaa asia puheeksi vai katsoako miten tilanne etenee?

Kommentit (143)

Vierailija
121/143 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 19:07"]

Vähän asian vierestä.

Suomalaiset miehet on upeita. Paitsi kun tulee kyse rahasta. Saituus ja piheys on selkäytimessä! Jos joku jotain tarjoaa, niin sitten pitää jo jotenkin selitellä. Ei osata luontevasti tarjota ja maksaa. Miehet saavat tutkitusti enemmän liksaa. Kuinka saakelin huono liksa pitää olla, että ei voi läheistä ilahduttaa kupposella kahvia/jäätelöllä/lasillisella viiniä?

Ja olen kyllä itse aina reilusti maksanut oman osani ja tarjonnut poikaystäville. Esim. jos on menty ravintolaan syömään olen antanut etukäteen rahaa, että mies voi herrasmiehenä maksaa koko laskun. Tai maksanut taksit jne. 

Tällainen pennien laskija saisi multa hatkat. Olen itse reilu ja en voi olla pihistelijän kanssa. Ei niitä rahoja kukaan täältä mukaansa saa. Toisten ilahduttaminen ilahduttaa itseäni. Ja olen naimisissa jenkin kanssa, joka saisi kai slaagin kun alkaisin lompakkoani kaivella esille. Avaa mulle myös ovet, kantaa kauppakassit, hieroo hartioita ja on muutenkin aarre.

[/quote]

Just näin. Ja usein ne kaikkein omituisimmat penninlaskijat ovat niitä, jotka hätäpäissään selittävät pihtaruuttaan tasa-arvolla tms.paskalla ("nainenkin voi maksaa2), vaikka tasa-arvoa eivät muuten peräänkuuluttaisi missään muussa asiayhteydessä kurjan elämänsä aikana.

Ja esim. sille vulvahullulle (ketjussa elämäänsä sisältöä hakeva "mies") tiedoksi, että ei, en tarvitse elättäjää enkä huvitusten maksajaa, mutta kyllä se vaan kertoo miehestä aika paljon, jos sairaalloisen tarkasti laskeskelee omia roposiaan eikä esimerkiksi treffeillä tarjoudu maksamaan kahviani. Kyse on sinänsä pienestä, mutta kuitenkin niin suuresta asiasta.

Ja vielä vulvahullulle sellaiset erikoisterveiset, että koeta saada reppana lääkitys kohdalleen. Tuo teksteistäsi paistava katkeruuden määrä on hälyttävä, ja olet varmasti vaaraksi itsellesi ja ympäristöllesi.

Vierailija
122/143 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi sanoa muina naisina tapailemalleen miehelle, että tämä kävisi kylään tullessaan matkalla kaupassa "kun ruoka on ihan loppu ja kauppa matkan varrella".

Katso mitä mies tuo ja kenelle, niin saat vastauksia moniin kysymyksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/143 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 21:59"]

Vähän asian vierestä.

Suomalaiset miehet on upeita. Paitsi kun tulee kyse rahasta. Saituus ja piheys on selkäytimessä! Jos joku jotain tarjoaa, niin sitten pitää jo jotenkin selitellä. Ei osata luontevasti tarjota ja maksaa. Miehet saavat tutkitusti enemmän liksaa. Kuinka saakelin huono liksa pitää olla, että ei voi läheistä ilahduttaa kupposella kahvia/jäätelöllä/lasillisella viiniä?

Ja olen kyllä itse aina reilusti maksanut oman osani ja tarjonnut poikaystäville. Esim. jos on menty ravintolaan syömään olen antanut etukäteen rahaa, että mies voi herrasmiehenä maksaa koko laskun. Tai maksanut taksit jne. 

Tällainen pennien laskija saisi multa hatkat. Olen itse reilu ja en voi olla pihistelijän kanssa. Ei niitä rahoja kukaan täältä mukaansa saa. Toisten ilahduttaminen ilahduttaa itseäni. Ja olen naimisissa jenkin kanssa, joka saisi kai slaagin kun alkaisin lompakkoani kaivella esille. Avaa mulle myös ovet, kantaa kauppakassit, hieroo hartioita ja on muutenkin aarre.

[/quote]

Just näin. Ja usein ne kaikkein omituisimmat penninlaskijat ovat niitä, jotka hätäpäissään selittävät pihtaruuttaan tasa-arvolla tms.paskalla ("nainenkin voi maksaa2), vaikka tasa-arvoa eivät muuten peräänkuuluttaisi missään muussa asiayhteydessä kurjan elämänsä aikana.

Ja esim. sille vulvahullulle (ketjussa elämäänsä sisältöä hakeva "mies") tiedoksi, että ei, en tarvitse elättäjää enkä huvitusten maksajaa, mutta kyllä se vaan kertoo miehestä aika paljon, jos sairaalloisen tarkasti laskeskelee omia roposiaan eikä esimerkiksi treffeillä tarjoudu maksamaan kahviani. Kyse on sinänsä pienestä, mutta kuitenkin niin suuresta asiasta.

Ja vielä vulvahullulle sellaiset erikoisterveiset, että koeta saada reppana lääkitys kohdalleen. Tuo teksteistäsi paistava katkeruuden määrä on hälyttävä, ja olet varmasti vaaraksi itsellesi ja ympäristöllesi.

[/quote]

eli odotat kahvillesi maksajaa?

laita tilinumerosi , niin voin laittaa juhla-mokka paketin hinnan sille.

ok?

kyse ei ole kahvin hinnasta ( ihanko varmana tyydyt pelkkään kahviin)

vaan siitä että kun naiset ovat , ah, niin tasa-arvoisia,

niin miksi miehen pitäisi se kahvi maksaa? samoja roposia ne on sinullekin?

vai lasketko itse koko ajan roposia?

Vierailija
124/143 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 21:18"]

Mies on suomalainen.

Tiedän että molemmat ovat tosimielellä liikenteessä koska siitä on puhuttu.

Elarit eivät nähdäkseni kuulu tähän asiaan lainkaan, kela maksaa minimin ja minä maksan exän törppöilyitä näin pari vuotta eron jälkeenkin. Voin väittää että olen jäänyt aina "miinukselle" ainakin mitä miesten kanssa elämiseen tulee. Jos joku tarjoaa niin pyrin kyllä pikaisesti kääntämään tilanteen toisin päin, en halua olla mielelläni ns velkaa.

Auton kuluista jankkaajille voin todeta että kyllä mm minunkin pyykkikoneeni kuluu ja maksan myös vedet, sähköt ja pesuaineet kun olen hänen vaatteitaan pyykännyt...en viitsisi ihan pilkunviilaukseen lähteä mutta ainahan näitä löytyy.

Jos toisella on vaikka rahasta tiukkaa niin tietty toivon että siitä sanotaan, tietysti silloin se maksaa jolla on. Tilanne voi taas myöhemmin olla toisinpäin. Koen rahasta puhumisen jotenkin tökerönä, en kysele kenenkään tuloista tai menoista. En pidä itseäni järin huipputuloisena ja otaksun miehen olevan suunnilleen samaa tuloryhmää.

En ole puhunut asiasta hänen tuttujensa kanssa, ei ole juurikaan ollut tilaisuuksia.

Jotenkin uuvuttaa jo koko asian ajattelu ja tämä taistelu mikä aiheesta on saatu aikaiseksi.

Yritän ottaa asian jotenkin puheeksi ja toivon että tässä on joku helpottava lopputulos. Pihiys on aika luotaantyöntävä piirre mikä ei katoa.

Ap

[/quote]

Oletko tavannut hänen kavereitaan tai perheenjäseniään? Kuinka vieraanvarainen tai kohtelias mies on yleensäkin muille ihmisille? Pyytääkö mies kotiinsa vai oletteko aina sinun luonasi?

Vierailija
125/143 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 22:08"]

Vähän asian vierestä.

[/quote]

[/quote]

ok?

[/quote]

Kannattaa ehkä ottaa yhteyttä sinne terveyskeskukseen jo, tuollainen viha ja jankkaus ei vaan ole tervettä. Ei huomioida jatkossa tätä trollia, se vaan haluaa riitaa eikä lue/tajua lukemaansa, just näitä heikkolahjaisia pihiukkeleita se Laasanen keräilee tukijoukoikseen, naisten pitäisi maksaa näille kaikki ja aina, ehkä jollekin 12v. neitsyelle nämä voivat tarjota jotain viinaa, kun laskevat sillä saavansa enemmän kuin menettävät, normaali nainen taas on lompakko näille pikku pileillei,  päälassukallakin varmaan prinssinakki ja siksi tämä vihaa naisia. Pieni pippeli selittää vähän liikaa. Onneksi mun mies on hyvin varusteltu ja maksetaan n.50-50% kaikki, eikä kukaan jää ainakaan tällä lailla jankkaamaan, jos 0.1 e tullut takkiin tms. Pääasia ainakin meillä on se, että on hauskaa. Jos jäi seurusteluaikoina velkaa, niin sovittiin takaisinmaksusta yms. Nykyään tienaan enemmän kuin mieheni ja pistän myös taloudenhoitoon enemmän rahaa, mies sitten tykkää matkoista ja tarjoaa siellä ruuat yms., koska lähinnä hän niille haluaa mennä. Luuliisn että aika samoissa tässä ollaan ja ihan omaan piikkiin otan ne kerrat ( meillä ei kauheasti lasketa), kun haluan kokkailla jotain erikoista tai kutsua vieraita isommalle porukalle.

Vierailija
126/143 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 22:08"]

ok?

[/quote]

Viesteistäsi päätellen taidat tarvita käytösohjeita. Aloita tosiaan tarjoamalla ekoilla treffeillä kahvit. Saattaa maksaa muutaman euron.

Jos alatte tapailla, on normaalia käyttäytymistä vierailla vastavuoroisesti molempien kotona, jolloin molemmat vastaavat tarjoiluista kotonaan. Kylään tullessasi voit hyvinkin myös kysäistä, että mitä voit tuoda mukanasi. Myöhemmin menoista vastaaminen sitten tasaantuu mukavasti, kun molemmat osaavat olla vieraanvaraisia.

Vierailija
127/143 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä mun jenkkimiehestä. Hänelle on kunnia-asia, että voi ja saa huolehtia perheestään. Siihen kuuluu niin paljon muutakin kuin raha. On miehen mitta, miten perhe pärjää. Tässä mulla on ollut opettelua. Toisaalta musta on ihanaa olla hellitty, huolehdittu, rakastettu. Ja toivon, että mies kokee samoin.

Kokemus suomalaisista miehistä oli usein tämä nipotus. Eikä sit muistettu, että oli itse otettu kyllä jotain vastaan. Ne pahimmat pihistelijät oli kyllä pihejä tunteissaan ja esimerkiksi hellyydessä. Tyyliin, että nyt on hierottu sun varpaita minuutti per varvas nyt on mun vuoro saada varvashieronta. Tosin kelloon jäi katsomatta, kun minä niitä varpaita hieroin ja mielellään siinä könötettiin niin kauan kun palvelu pelasi.

Eka kundikaveri jäi mulle velkaa useamman tonnin. Olin niin tyhmä, että lainasin toisellekin vielä eron jälkeen. Vielä on maksamatta lähes 2000 eikä niitä rahoja taida koskaan mun tilillä näkyä. Luotin ja uskoin. 

Joten kyllä mulla on uskonpuutetta, kun suomalaisista miehistä puhutaan. Ainakin nykyiseen jenkkiin verraten. Kunnioitus näkyy elämässä ihan eri tavoin.

Vierailija
128/143 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No suu auki vaan. Kuinka vaikeeta se voi olla?

Vierailija
129/143 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itaruus on kyllä niin kauhea piirre ihmisessä sukupuoleen katsomatta. Ei sellaisten kanssa kannata olla missään tekemisissä, jos vain voi välttää.

Vierailija
130/143 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 21:53"][quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 21:47"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 21:40"][quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 21:38"]

Ämmät keskimäärin etsivät itselleen ja tekeleilleen elättäjää. Huahh....

[/quote]

ja palstan mammat pahoittaa mielensä, koska taas yksi yh on

epäonnistunut missiossaan päästä seuraavalle lompakolle.

ilmankos ämmät huutaa kurkku suorana , kun kohtalotoveri ei

saanut miestä maksamaan!! satans!

[/quote]

Ei mee kappalejako sulla nyt ihan nappiin.

[/quote]

et sisäistä lukemaasi?

[/quote]

Yleensä, mut nyt oli niin skeidaa ja huonosti kirjotettu et ei pysty.

Vierailija
131/143 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 17:24"]Tasapeli. Ei sen miehen kuulu osallistua sun kersojen kuluihin millään tavalla.

[/quote]

Onko sinulla järjessä vikaa vai lukutaidossa, taitaa olla molemmissa. Omien kulujen maksamisesta on nyt kyse, koita ymmärtää! Eikö, no antaa olla, louskuta vaan!

Vierailija
132/143 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietynlainen nuukuus on luonteenpiirre, josta ei pääse eroon. Olen itse nuuka ja käteisen käyttö tuntuu aina yhtä pahalta. Maksan kyllä mieheni tilille jopa tonneja kerralla "tasausta" mutta mies maksaa usein kaiken kassalla. En voi nuukuudelleni mitään. Jos suhde muuten hyvä, kannattaa ottaa asia puheeksi (ilman syyttelyä ja riitelyä). Mies ei välttämättä tajua sitä. Ystävänikin on nuuka, eikä ikinä käytä mihinkään rahaa. On kuitenkin ostanut talon ja maksaa siitä lainaa. 

Vierailija
133/143 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on pari (ex)sinkku ystävää, lapsettomia naisia, jotka valittelee kun se seurustelu ja tapailu on niin kallista kun joutuu ruuat ja kaikki kustantamaan sille miehelle.. On tainnut lipsahtaa vähän pitkälle tuo miesten "minä en mitään elättejä halua!"-ajattelu.... (onneksi itse sain hyvän miehen jonka kanssa on itsestään selvyys, että koko perheellä on sama elintaso :))

Vierailija
134/143 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jenkki? muuta toki jenkkeihin kun suomi ahdistaa. mainostat tuota jenkkiä?

kaikki jenkit ihania? hajoa lehmä tohon jenkki-hokemiseesi.

Vierailija
135/143 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen hyvännäköisen miehen, joka löytää hyvännäköisiä naisia, koska muita hän ei huomaakaan. Juoni menee aina näin: ihanaa, söpöä. Sitten mies hivuttautuu naisen kotiin, syö siellä ja pesettää pyykkinsä plus pari Tallinnan keikkaa kahden. Kolmas vaihe, mies tuo myös lapsensa naisen asuntoon ja nainen ruokkii, viihdyttää ne. Plus pyykkää. 

Kun miehen pitäisi alkaa ostaa sitä syömäänsä ruokaa ja nainen antaa vaikkapa sähkölaskun hänelle, niin sitten mies häipyy ja ottaa seuraavan naisen. Tämä on tosi tarina. Oma kukkaro pysyy kunnossa kun ei tuhlaa.. Tälle vikalle (nro 8) teki mieli kertoa,  mutta oli niin onnessaan että ajattelin etten ole ilonpilaaja, mutta otin tietoisen etäisyyden.

Vierailija
136/143 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää miehen kanssa yhdessä kauppaan, mikäli vain sinun luona vietätte aikaa. Jos käytätte miehen autoa kulkemiseen, voit kysäistä, että kuinka paljon haluaa bensarahaa.

Vierailija
137/143 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se taas alkaa; lomamatkojen kulujen laskeminen ja tasaaminen. Taikka ei tasaaminen.

Vierailija
138/143 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta et voi olettaa, että mies maksaa sun lastesi kuluja. Omat kulunsa voisi maksaakin.

Missä kohtaa ap antoi ymmärtää näin olettavansa? En minä ainakaan sellaista huomannut. 

Vierailija
139/143 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me olemme vaimoni kanssa eletty jo yli 10v, siten että molemmila on omat tilit ja kulut jaetaan täysin tasan.

Minä en elättejä katsele.

Jos olette keskiverto pariskunta, sinä syöt huomattavasti enemmän kuin vaimosi. Kulut tasan jakamalla kattelet kyllä elättiä - peilistä.

Vierailija
140/143 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vaikuttaa lapselliselta, henkisesti. 

Sinä kun olet ns. lapsellinen, mutta perheen vastuunkantaja. Jos tilanne ei muutu, suhde kaatuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän