Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suurperheelliset - olen pahoillani, mutta en ole valmis maksamaan elämäntavastanne satoja euroja

Vierailija
18.06.2012 |

Synttärit ja joulut vielä jotenkuten ymmärrän, mutta nimipäivät ovat kertakaikkisen liikaa. Aina ei myöskään ihan kaikkia tarvitse kutsua lasten synttäreille tai uuden lapsen ristiäisiin. Suurperheelliset voisivat mielestäni vaikka valita, että vain sen lapsen kummit kutsutaan ystävistä, jonka lapsen juhlista on kyse. On todella kohtuutonta olettaa, että yhden perheen juhlimiseen menee satoja, jos ei tuhansia euroja, kun lapsia on niin paljon. Jokainen lapsi on tietenkin arvokas yksilö, mutta joskus sitä vierasmäärää voi rajata niin ettei ihan jokaista lasta juhlia täsmälleen samalla vierasmäärällä.

Tympii, kun taas huomenna saan mennä lahja kourassa kaverini lapsen synttärikutsuille, vaikkei tuo kyseinen lapsi ole edes kummilapsemme. Olen laskenut, että tähän perheeseen menee pari sataa euroa vuodessa lahjoihin, vaikka kuinka mietin edulliset lahjat, lisäksi ristiäislahja jokaiselle, ja varmaan jatkossa tulee rippilahjat ja muut, eli puhutaan tuhansista euroista.

En voi sille mitään, että tämä ärsyttää todella.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaisen lapsen synttäreille / ristiäisiin jne. kutsutaan KAIKKI kaveriperhe-kummit eikä vain sen kummilapsen päiville? Tajuatteko mikä rahanmeno tästä koituu vieraille?

Vierailija
2/19 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laita vaan kortti. Jos et ole edes lapselle läheinen, ei hän loukkaannu. keksi joku hyvä syy, järjestä itsellesi yllättävä työmeno vaikka.

t. suurperheellinen joka harvoin kutsuu ketään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kutsuisi muiden lasten kummeja synttäreille. On siinä jaksava suurperheen äiti, ihanaa, nostan hattua, hänellä on totisesti hommaa. Sinun ap ehkä kannattaa jatkossa jättää menemättä.

Vierailija
4/19 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kutsuisi muiden lasten kummeja synttäreille. On siinä jaksava suurperheen äiti, ihanaa, nostan hattua, hänellä on totisesti hommaa. Sinun ap ehkä kannattaa jatkossa jättää menemättä.

Meillä ei ole kuin 4 lasta, mutta en ole koskaan järjestänyt mitään sukulais-synttäreitä. Lasten synttärit on juhlittu omalla porukalla siihen asti kun on alettu pitää kaverisynttäreitä. En ole ikinä kutsunut edes kummeja ja muita. Meille ei kummit ole merkinneet muuta kuin sen, että niitä on ollut pakko olla 2. Meillä ei ole sellaisia perinteitä, että kummit merkitsisivät sen enempää.

En tosiaan olisi jaksanut pitää mitään ihmeen nimppareita tai kutsua kavereitani tai sukulaisia lasten synttäreille:)

Eräs kaveri aikoinaan osteli aina joululahjoja lapsillemme. Hänellä oli yksi lapsi. Kun kolmas syntyi, pyysin häneltä, että lopetetaan ristiin lahjojen osto, koska minusta on typerää, että minä ostan vain yhdelle ja hänen pitää ostaa kolmelle. Kaveri suuttui siitä :P.

Olen ollut tosi laiska järjestämään koskaan mitään juhlia. Mutta ap.lle ratkaisuksi ehdottaisin, että et menisi niihin juhliin. Joskus kannattaa asioista puhua suoraan, vaikka toinen suuttuisikin. Kuten kaverini suuttui siitä joululahja-asiasta. Mutta minkäs sille voi.

Vierailija
5/19 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että olen ainoa joka ei jaksa järjestää sukulaisjuhlia lapsille. Meillä on 5 lasta. En todellakaan kutsu muuta kuin isovanhemmat satunnaisesti. Lapsille ovat paljon tärkeämmät ne kaverisynttärit ja perheen kesken juhlitaan aina erikseen myös.

Ihmettelen todella ap:n tilannetta. Vaikea uskoakin.

Vierailija
6/19 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina välillä yritän keksiä tekosyitä, miksi emme mene lapsen nro 4 synttäreille tänä vuonna, kun kaksi viikkoa aiemmin oli lapsen nro 3 synttärit. En tajua, miksi niitä synttäreitä ei voi yhdistää, jos haluaa kutsua kavereita (vanhempien).

Viimeksi, kun ilmoitettiin, ettei valitettavasti päästä paikalle, alkoi tivaaminen, miksei päästä, ja sitten huokaistiin, että yrittävät vielä järjestää... ja sitten tulikin viesti että saivat järjestettyä uuteen aikaan, ja antoivat vielä kaksi vaihtoehtoa!!! Ei mulla ole pokkaa kieltäytyä, kun näin kiihkeästi halutaan paikalle. Olen madaltanut lahjojen laatuakin tosi paljon, kun menen vararikkoon.

ap

Vierailija
7/19 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi oli ihan kiva, kun lapsia oli vähän, mutta kun koko ajan tulee lisää ja kaikkia juhlitaan näyttävästi, niin en vaan jaksa. Vapaa-aikaakin vie jatkuvat juhlat ihan mielettömästi. Tuo yksi perhe on pahin, mutta myös muuten rahaa menee ihan älyttömästi muiden lasten juhliin ja lahjoihin. Tuntuu kohtuuttomalta, kun itsellä yksi lapsi ja sitten ostan lahjoja noin parillekymmenelle.

ap

Luulin että olen ainoa joka ei jaksa järjestää sukulaisjuhlia lapsille. Meillä on 5 lasta. En todellakaan kutsu muuta kuin isovanhemmat satunnaisesti. Lapsille ovat paljon tärkeämmät ne kaverisynttärit ja perheen kesken juhlitaan aina erikseen myös. Ihmettelen todella ap:n tilannetta. Vaikea uskoakin.

Vierailija
8/19 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kahdeksan lasta(3kk-12v), joista yksikään ei ole viettänyt ristiäisiä/nimiäisiä, eikä siis tule viettämään rippijuhliakaan!!!

Muutenkin kutsumme lastemme synttäreille ainoastaan isovanhemmat ja sisarukset(2kpl) perheineen, emmekä edes vietä kaikkien synttäreitä joka vuosi paitsi kaverisynttärit alk.5v- 10 ikävuoteen asti.

Arvatkaa kuinka paljon rahaa meillä suurperheellisillä menee lasten kaverisynttäreihin, kun vuoden aikana(neljä vanhinta) käyvät yli 50 kutsuilla!?

Kukaan ei varmaan pakota sinua menemään juhliinsa, joten jos niin ahdistaa, älä mene!

Vierailija
9/19 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä lahja kokonaan ostamatta, niin jospa kävisi niin onnellisesti, ettei kutsuja enää satelisikaan... ;)

PS Enpä ole moisesta ongelmasta aikaisemmin kuullutkaan.

Vierailija
10/19 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on suvussa ollut aina tapana viettää nimipäiviä sukulaisten kesken. Toisin kuin synttäreille tulee ystäviäkin niin nimipäivä on ihan vaan oman suvun kahvittelua. Lahjat annetaan myös. Sukulaiset antavat jotain pientä, pienempi kuin synttärilahja. Omilta vanhemmilta taas isompi lahja kuten syntymäpäivänäkin. Jos ei paikalle pääse niin lähetetään kortti aina. Ihana perinne minusta.

Vierailija
11/19 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kinuaa sinua joka kissanristiäisiin. Itse teet valintoja sen suhteen paljonko rahaa menee mihinkin. Eihän sinun tarvitse ostaa kalliita lahjoja. Minullekin (suurperheelliselle, 5 lasta) ongelma on aivan ennenkuulumaton.

Vierailija
12/19 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On suoraan sanottu, että me olemme kuin perhettä ja meidät kutsutaan aina. Jokaisen lapsen päiville. Olen ihan kypsä mutten osaa enää katkaista tätä!! Jostain syystä olemme niin ykkösvieraiden asemassa, että meidän takia päiviäkin sovitellaan tarvittaessa meille paremmin sopiviksi, jos joskus saan kakistettua ettei sovi.

ap

kinuaa sinua joka kissanristiäisiin. Itse teet valintoja sen suhteen paljonko rahaa menee mihinkin. Eihän sinun tarvitse ostaa kalliita lahjoja. Minullekin (suurperheelliselle, 5 lasta) ongelma on aivan ennenkuulumaton.

Vierailija
13/19 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On suoraan sanottu, että me olemme kuin perhettä ja meidät kutsutaan aina. Jokaisen lapsen päiville. Olen ihan kypsä mutten osaa enää katkaista tätä!! Jostain syystä olemme niin ykkösvieraiden asemassa, että meidän takia päiviäkin sovitellaan tarvittaessa meille paremmin sopiviksi, jos joskus saan kakistettua ettei sovi.

ap

Hitsi. ärsyttävät tilanne. olisin tietysti otettu mutta jos porukkaa on joka pippaloissa paljon ja silti sinä olet muka joku VIP-vieras, niin silloin epäilisin että kaikki ovat. ja sanovat vaan.

jos taas vieraita on sinä ja isovanhemmat niin sitten olet oikeasti tärkeä.

Vierailija
14/19 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On suoraan sanottu, että me olemme kuin perhettä ja meidät kutsutaan aina. Jokaisen lapsen päiville. Olen ihan kypsä mutten osaa enää katkaista tätä!! Jostain syystä olemme niin ykkösvieraiden asemassa, että meidän takia päiviäkin sovitellaan tarvittaessa meille paremmin sopiviksi, jos joskus saan kakistettua ettei sovi. ap

Hitsi. ärsyttävät tilanne. olisin tietysti otettu mutta jos porukkaa on joka pippaloissa paljon ja silti sinä olet muka joku VIP-vieras, niin silloin epäilisin että kaikki ovat. ja sanovat vaan. jos taas vieraita on sinä ja isovanhemmat niin sitten olet oikeasti tärkeä.

koska sama jengi siellä on koolla. Tosin ovat iäkkäitä lähisukulaisia ja me sitten ne luottoystävät, jotka eivät enää jaksaisi. No yhdet nuoremmat sukulaiset eivät aina tule, ja sitten heitä piikitellään selän takana, kun eivät tulleet xx asian takia, ja aina ne syyt ovat olevinaan liian vähäpätöisiä.

ap

Vierailija
15/19 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän dilemma. Olisit jäänyt syntymättä.

Vierailija
16/19 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On suoraan sanottu, että me olemme kuin perhettä ja meidät kutsutaan aina. Jokaisen lapsen päiville. Olen ihan kypsä mutten osaa enää katkaista tätä!! Jostain syystä olemme niin ykkösvieraiden asemassa, että meidän takia päiviäkin sovitellaan tarvittaessa meille paremmin sopiviksi, jos joskus saan kakistettua ettei sovi. ap

Hitsi. ärsyttävät tilanne. olisin tietysti otettu mutta jos porukkaa on joka pippaloissa paljon ja silti sinä olet muka joku VIP-vieras, niin silloin epäilisin että kaikki ovat. ja sanovat vaan. jos taas vieraita on sinä ja isovanhemmat niin sitten olet oikeasti tärkeä.

koska sama jengi siellä on koolla. Tosin ovat iäkkäitä lähisukulaisia ja me sitten ne luottoystävät, jotka eivät enää jaksaisi. No yhdet nuoremmat sukulaiset eivät aina tule, ja sitten heitä piikitellään selän takana, kun eivät tulleet xx asian takia, ja aina ne syyt ovat olevinaan liian vähäpätöisiä.

ap

Toihan on tosi ällöttävää käytöstä niiltä vierailta. Ketä he luulevat olevansa päsmäröimään kenen on mentävä tämän suurperheen joka kissanristiäisiin.

Vitsi kun nousee karvat pystyyn tuollaisista.

Vierailija
17/19 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska sama jengi siellä on koolla. Tosin ovat iäkkäitä lähisukulaisia ja me sitten ne luottoystävät, jotka eivät enää jaksaisi. No yhdet nuoremmat sukulaiset eivät aina tule, ja sitten heitä piikitellään selän takana, kun eivät tulleet xx asian takia, ja aina ne syyt ovat olevinaan liian vähäpätöisiä. ap

Toihan on tosi ällöttävää käytöstä niiltä vierailta. Ketä he luulevat olevansa päsmäröimään kenen on mentävä tämän suurperheen joka kissanristiäisiin. Vitsi kun nousee karvat pystyyn tuollaisista.

Vierailija
18/19 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että joku voisi loukkaantua kun saa kutsun :D Eihän ole pakko mennä tai voi käydä hyvin lyhyestikin jolloin aikaakaan ei kulu paljon (jos matka ei ole pitkä). Jos sää olet heille kuin perhettä, niin tunne ei taida olla molemminpuolinen kun mietit sitä että aikaakin menee hukkaan kun joutuu niitä ihmisiä tapaamaan? :D Ja mitä lahjoihin tulee, niin voisko muistaa jollain ihan pienellä jutulla? Eihän lahjan tarvi mikään kallis olla.

Vierailija
19/19 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että joku voisi loukkaantua kun saa kutsun :D Eihän ole pakko mennä tai voi käydä hyvin lyhyestikin jolloin aikaakaan ei kulu paljon (jos matka ei ole pitkä). Jos sää olet heille kuin perhettä, niin tunne ei taida olla molemminpuolinen kun mietit sitä että aikaakin menee hukkaan kun joutuu niitä ihmisiä tapaamaan? :D Ja mitä lahjoihin tulee, niin voisko muistaa jollain ihan pienellä jutulla? Eihän lahjan tarvi mikään kallis olla.

ei kuulosta mukavalta ihmiseltä tuo aloittajan kutsuva suurpehreen emäntä joka haukkuu pois jääviä.

ikävä jäädä pois jos ovat jo tottuneet että ap siellä ravaa, eivät halua luopua saavutetuista eduista.

ja ovat tottuneet tietyn hintaisiin lahjoihin myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi