Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuplavaunut. Jelppiä!

Vierailija
18.06.2012 |

Meillä kaksi vaihtoehtoa

1. Brion tuplavaunut + matkarattaat

2. Mountainbuggy tai easywalker.

Asumme kaupungissa, mutta kuljemme tosi paljon pururadalla. Ja siis asumme kaupungin laitamalla. Paljon tulee käytyä shoppailemassa, joten siksi kääntyvät etupyörät haluan. Sitä en siis tiedä, että matkarattaisiin vai sitte yhdet kärryt, joissa kääntyvät etupyörät.

Mitä te suosittelisitte meille. Ja jos suosittelisitte ykkös vaihtoehtoa, niin mitkä matkarattaat. Matkarattaisiin en ole perehtynyt, joten en tiedä niistä mitään. Mitään heiveröisiä en halua, jossa liian pienet eturenkaan.

Niin ja ikäeroksi tulee lapsille 1v3kk

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maximit leveydeltään. Bugaboot olisi niin houkuttelevat, mutta liian kallis hinta. Onko kellään kokemuksia sisarusmatkarsttaista? Suositelkaa ja haukkukaa.

Vierailija
2/32 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä kyl aivan todella loistavat rattaat. Juuri myin omani ja kaipaaman jäin(en tarvitse enään tuplia).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lumessa ja pururadalla easywalkereilla? Miten sitten kaupungeilla?

Vierailija
4/32 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ikäeroa 1v9kk. Brioilla on päästy eteenpäin kelillä kuin kelillä.Vauvan kantokoppaan viritin Brio Kombien kantokassista kuomun, niin ei tarvinnut pitää esikoisen yllä isoa kuomua koko ajan.Mahtuivat myös Pendolinoon sisään ja menevät litteäksi, joten hyvin mahtuvat myös isohkoon autoon.

Matkarattaina on ollut Gracon Quattro Tour Duo.Reissussa on vauva nukkunut turvakaukalossa etuistuimella ja esikoinen takaistuimella.Yleensä esikoinen on tykännyt istua etupenkillä ja turvakaukalon saa kiinni myös takaistuimeen.Brion tuplien kantokoppa mahtuu vauvalle takaistuimelle.Menevät pieneksi kasaan.Olen irrottanut etuistuimen kuomun ja eturenkaat, niin mahtuvat jopa Peugeot 206:kin.Hieman haastavat työntää, mutta tekniikan harjaannuttua oikein hyvä menopeli.

Esikoinen nyt 2,5- vuotias ja mahtuu ihan ok vielä nukkumaan molemmissa.Toimiva kokonaisuus.

Vierailija
5/32 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

britaxin tai maxi-cosin tuvakaukalo tuohon gracon istuimeen hyvin? Entä eikö tuollaista "junaa" ole hankala käsitellä, kun on niin pitkä. Miten mahtu esim. hisseihin, jotka pituudelta on tosi pieniä?

Vierailija
6/32 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että runkoon sopii muita kuin tuo Gracon oma turvakaukalo.Pitkään vaunuun totuttelu otti oman aikansa, mutta tekniikka harjaantui ja olen päässyt niillä Rhodoksellakin sisään myös pieniin putiikkeihin.Kadun reunojen yli pääsee, kun omalla painolla nostaa esikoisen ilmaan ja eturenkaat esteen yli.Bussissa olen sijoittanut vaunut bussin pituussuuntaisesti selät menosuuntaan ja etupyörät tuoksi ajaksi lukittamalla pysyy hyvin paikoillaan.Jos on toiset vaunut olen työntänyt rattaat siihen viereen hieman vinottain, niin ihmiset pääsevät vielä ihan hyvin ohi.Kaikki hissit, joita olen käyttänyt, on vaunut mahtuneet ihan hyvin... pienemmissä viistoon kulmasta kulmaan.Tiukassa paikassa rattaat saa yhdellä kädellä kasaan ja lukituksen ansiosta ne voi nostaa yhdellä kädellä.Ei siis ole mikään ilo työntää, mutta olen ottanut kuntoilun kannalta ja "kapeus" on ollut monessa paikassa etu.

Talvella syvässä hangessa meni sormi suuhun, mutta siksi meillä olikin sitten nuo Briot.

Vierailija
7/32 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt valitsisin uudelleen, ostaisin ehkä City Selectin sisarusrattaat.

Vierailija
8/32 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nuo gracot ei ole oikeat meille. Jotenkin liian vaikeelta ja huonolta kuulosta. Tiedän, että on sellaisia matkiksia, jotka on paljon kätevämmät, kuin nuo gracot. Ja meille kun ei gracon kaukaloa tule, niin sekin "hieno" juttu on turha. Siis että turvakaukalo menee istuimeen kiinni.

Vierailija
9/32 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Graco on haastava.:)Minä jouduin Gracot hankkiessani pihistella ja kokonaisuus kaukalon kanssa oli aika edullinen, mutta sitten jouduin ostaa nuo Briot vielä.Brioista kyllä pelkkää hyvää sanottavaa.

Käy katsomassa City Selectiä, jos et ole vielä tutustunut.Niissä kääntyvät etupyörät, eikä mitkään ihan pienet.Myöhemmin voi käyttää sinkkurattaina.Kuten kirjoitinkin niin olisin ehkä ottanut nämä,jos nyt saisin valita.Hinta tosin vaunukopalla ja kahdella istuimella, sekä sisaristuinliittimillä muistaakseni noin tonnin verran.

Vierailija
10/32 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei miellytä sen takia, koska lapset limittäin. Olen näiden perinteisten vierekkäin istuttavien kannalla.

Vierailija
11/32 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuplarattaiden hankinta pian edessä ja haluaisin lapset vierekkäin ja kasvot itseeni päin ja vielä kääntyvillä etupyörillä.. Onkohan olemassakaan? Vai mitä suosittelisitte?

Vierailija
12/32 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nyt ainakin sellainen, jossa on kääntyvät etupyörät ja vaihdettava työntösuunta. Kokemusta ei meillä ole noista, mutta muista Teutonioista kylläkin ja ovat olleet loistorattaat.

Vierailija
13/32 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Easywalkereista ja Easywalkerit kyllä hakkaa Teutoniat 5-0. Vaikkei Teutoniatkaan huonot olleet, niin Easywalkerit olivat kätevämmän kokoiset ja todella kevyet työntää. Suosittelen, vaikka ovatkin vähän kalliimmat. Huutiksesta voisi löytää hieman edullisemmin, itsekin aion piakkoin myydä omani pois, kun ei ole tullut käytettyä enää moneen kuukauteen.

Vierailija
14/32 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

menosuuntaan kuin vain vauvankopan.

Vierailija
15/32 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuplat miellyttää.. Mulla taisi juuri mennä ohi kun joku myi Huutiksessa :(

Vierailija
16/32 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdyn kyllä edellisiin. Noi Easywalkerit on todella hyvät. Teutoniat näyttää huonoilta työntää. Varmasti esikoinen tykkää matkustaa niin että näkee eteenpäin. Ei muuta kuin puntaroimaan plussat ja miinukset. Minä liputan ehdottomasti Easywalkereita, mahtuu jopa Fiat Punton takakonttiin ilman että irroittaa renkaita!

Missä päin sä asut, pääsetkö kokeilemaan ja katsomaan noita Easywalkereita. Jos pääset, niin et enää muita huoli.

Vierailija
17/32 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lähempänä eturenkaat on toisiaan, sitä huonommat on työntää. Talvella katselin naureskelle kun naapuri työnsi omia tupliaan hangessa :D Selkäväärällään työnsi koko kroppaa käyttäen rattaita eteenpäin. Omani kulkivat niin hienosti ja kevyesti. Pari kertaa meinasi naapurin rattaat kaatua, ajoittain tosi vaarallisen näköistä puuhaa.

Jos jotain miinusta, niin easywalkereiden vaunukoppa on tosi kapea, mutta siinä lukeekin että max.6kk

Vierailija
18/32 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä väriset olet myymässä? Ja hinta? yms

Vierailija
19/32 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikäero 1v9kk. Brion tuplavaunuissa kuomu on suojaksi vedettynä ihan hirveän matala, hyvä kun 2-v mahtuu sinne alle. Ilman kuomua hyvällä kelillä kärrytellään nytkin välillä pitkiä lenkkejä, lapset nyt 2 ja 3 v. 3v istuu tosin aika hankalasti jo, yli 2-vuotiaan istuminen on aika naftia jo. Kaverilla vastaavat emmaljungat ja niihin mahtuu selvästi isompi lapsi kivammin. Pururadalla ym epätasaisemmassa maastossa ovat mun mielestä hyvät ja tukevat.

Vierailija
20/32 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielellään kuulisin vielä mielipiteitä Teutonian tuplista kaupunkikäytössä. Näyttää olevan ainoat jotka täyttävät vaatimukset muilta paitsi erillisten kuomujen osalta :) Joten kertokaan ihmeessä plussia ja miinuksia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan