parkkipate-kokemuksia kellään?
Netissä vanhoja keskusteluja. Lävähti sakko, kun kävin nopeasti kaupassa, enkä huomannut parkkikiekko-merkkiä..
Kommentit (190)
Kerttu ja lapset kirjoitti:
Vaikuttaa siltä, että ParkkiPate Oy/KTC Finland Oy on saanut värvättyä agentin liikenteen turvallisuusvirasto Trafin sisälle. Minulla on ollut pitkään salaiset osoitetiedot julkisissa rekistereissä, mutta silti yksityinen yhtiö KTC Finland lähettää autoni rekisteritietoihin merkittyä osoitetta hyväksikäyttäen kotiini maksumuistutuksia. Taitaa tulla asiaa eduskunnan oikeusasiamiehelle.
Kysyin tätä joskus Trafilta ja sieltä vastasi lakimies joka kertoi että he luovuttavat perintäfirmoille tietoja vaikka ne olisivatkin haluttu salata.
Sitten kun laskee yhteen yksi ynnä yksi = parkkifirmojen omistajilla on myös perintäfrimoja niin alkaa selvitä.
Mutta kaikille ei siis vieläkään ole selvää että noita leikkisakkoja ei tarvitse maksaa!
Vierailija kirjoitti:
Ei tule hankaluuksia eikä tarvitse maksaa kun pysäköi oikein. Sen ei pitäisi olla normaalijärkiselle ajokortin omistajalle liian vaikeaa.
Eikä pitäisi olla normaalijärkiselle hyväksyttävissä että yksityinen yritys yrittää omia viranomaiselle kuuluvaa valtaa.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoisia juttuja nämä... Itse en ole koskaan ajo-oikeudellisen elämäni (20v) aikana saanut sen enempää sakkoja julkiselta kuin valvontamaksuja yksityiseltäkään. Ihmetyttää tässä kaikessa vaan se, että kaikenlaisista asoista jaksetaan vääntää millä vain pääsisi luikertelemaan omasta vastuustaan, kun on siis kyse näistä yksityisistä. Onko oikeasti niin, että tietoisena omasta virheestäsi käytät aikasi siihen miten saat uskoteltua muille, että et ole tehnyt mitään virhettä... Harvemmin kukaan näissä jutuissa täällä sättäilypalstoilla kertoo, että mikä se virhe oli jonka perusteella se lappu kirjoitettiin. Sehän ilmeisesti lukee niissä lapuissa? Että sitten kaikki kuitenkin komentoivat, että ei tietenkään tarvitse maksaa. Itseäni tämä ei tietysti liikuta pätkääkään koska en ole saanut tällaisia lappuja. Mutta teoreettisesti olisi kyllä selkärankaa myöntää oma virhe jos sellaisen tekisin. Että näinhän se yhteiskunta täällä Suomessa toimii...
Jjjjep. Tämä keskustelu kiteyttää sen miksi tässä maassa on kaikki päin percettä tällä hetkellä.
Minäminä tekee virheitä, mutta minäminän ei tokikaan tarvi ottaa niistä koskaan vastuuta. Minäminä etsii aina jonkun porsaanreiän ja syyttää naapuria tai ketä tahansa vastaantulevaa henkilöä omista ongelmistaan. Minäminällä ei ole peiliä, tai jos on, niin hän ei osaa siihen katsoa. Minäminä on silti aina ensimmäisenä huutamassa omien oikeuksiensa perään, jos niitä joku loukkaa tai Minäminä kuvittelee niitä loukatun, mutta velvollisuuksia Minäminällä ei ole ellei hän itse halua tai hyödy niistä jollain tapaa. Minäminän ei tarvitse noudattaa esim. liikennesääntöjä, koska hänellä on aina hyväksyttävä selitys miksi sai juuri tällä kertaa toimia näin ja noin. Minäminä räjähtäisi silti hermostuksesta, jos joku toinen Minänminä tai leegio muita Minäminöjä parkkeeraisi Minäminän kotitalon edustalle/Minäminän omaan parkkiruutuun tai työpaikan yksityiselle parkkipaikalle. Tässä tilanteessa Minäminä vaatisi suureen ääneen paikalle palkattua pysäköinninvalvontaa, että saa hurauttaa ongelmitta itse omaan pihaansa tai parkkiruutuunsa.
Itserakkaus on sokea <3
Muista tehdä reklamaatio ja kiistä olevasi sopimuskumppani heidän kanssaan, koska et ole kuljettanut autoa silloin. Kun vaativat kirjallisen reklamaation, niin sen voi tehdä myös sähköisesti. Kunhan yrittävät vedättää. Sitä paitsi olet jo alunperin reklamoinut asiasta kertaalleen. Tosin heidän omilta sivuiltaan kun joutuu reklamoimaan, niin siitä ei jää todisteita. Summasummarum. Ei tarvii maksaa ikinä näitä Parkkipete rahastus yhtiöiden hupilappuja. Kiistät olleesi kuljettaja. Mulla olisi tähän mallipohja, mutta en viitsi tähän sitä laittaa, kun siinä on valmiina minun omat henkilötiedot ym..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoisia juttuja nämä... Itse en ole koskaan ajo-oikeudellisen elämäni (20v) aikana saanut sen enempää sakkoja julkiselta kuin valvontamaksuja yksityiseltäkään. Ihmetyttää tässä kaikessa vaan se, että kaikenlaisista asoista jaksetaan vääntää millä vain pääsisi luikertelemaan omasta vastuustaan, kun on siis kyse näistä yksityisistä. Onko oikeasti niin, että tietoisena omasta virheestäsi käytät aikasi siihen miten saat uskoteltua muille, että et ole tehnyt mitään virhettä... Harvemmin kukaan näissä jutuissa täällä sättäilypalstoilla kertoo, että mikä se virhe oli jonka perusteella se lappu kirjoitettiin. Sehän ilmeisesti lukee niissä lapuissa? Että sitten kaikki kuitenkin komentoivat, että ei tietenkään tarvitse maksaa. Itseäni tämä ei tietysti liikuta pätkääkään koska en ole saanut tällaisia lappuja. Mutta teoreettisesti olisi kyllä selkärankaa myöntää oma virhe jos sellaisen tekisin. Että näinhän se yhteiskunta täällä Suomessa toimii...
Jjjjep. Tämä keskustelu kiteyttää sen miksi tässä maassa on kaikki päin percettä tällä hetkellä.
Minäminä tekee virheitä, mutta minäminän ei tokikaan tarvi ottaa niistä koskaan vastuuta. Minäminä etsii aina jonkun porsaanreiän ja syyttää naapuria tai ketä tahansa vastaantulevaa henkilöä omista ongelmistaan. Minäminällä ei ole peiliä, tai jos on, niin hän ei osaa siihen katsoa. Minäminä on silti aina ensimmäisenä huutamassa omien oikeuksiensa perään, jos niitä joku loukkaa tai Minäminä kuvittelee niitä loukatun, mutta velvollisuuksia Minäminällä ei ole ellei hän itse halua tai hyödy niistä jollain tapaa. Minäminän ei tarvitse noudattaa esim. liikennesääntöjä, koska hänellä on aina hyväksyttävä selitys miksi sai juuri tällä kertaa toimia näin ja noin. Minäminä räjähtäisi silti hermostuksesta, jos joku toinen Minänminä tai leegio muita Minäminöjä parkkeeraisi Minäminän kotitalon edustalle/Minäminän omaan parkkiruutuun tai työpaikan yksityiselle parkkipaikalle. Tässä tilanteessa Minäminä vaatisi suureen ääneen paikalle palkattua pysäköinninvalvontaa, että saa hurauttaa ongelmitta itse omaan pihaansa tai parkkiruutuunsa.
Itserakkaus on sokea <3
Yritäpä minäminä nyt ymmärtää että tässä on kyse siitä että yksityisellä ei ole oikeutta ottaa viranomaisen hallussa olevaa valtaa itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itserakkaus on sokea <3
Yritäpä minäminä nyt ymmärtää että tässä on kyse siitä että yksityisellä ei ole oikeutta ottaa viranomaisen hallussa olevaa valtaa itselleen.
Mutta sitten kun vaunut ovat rappukäytävässä rapoujen alla on yksityisellä oikeus työntää ne ulos, ainakin av:n mukaan.
Jännä paikka tämä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itserakkaus on sokea <3
Älä sotke asioita.
Mutta sitten kun vaunut ovat rappukäytävässä rapoujen alla on yksityisellä oikeus työntää ne ulos, ainakin av:n mukaan.
Jännä paikka tämä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itserakkaus on sokea <3
Jännä paikka tämä
Tuolloin on jokaisen velvollisuus työntää vastuuttoman idiootin jättämät rattaat ulos ihan paloturvallisuussyistä.
Kyllä on kokemuksia ja varsin huonoja. Pieni kaupungin alueen parkkipaikka on jäänyt Parkkipaten alueen reunaan. Poika pysäköinyt tuolle alueelle, joka ei luonnollisestikaan kuulu Patelle. Nyt tilanne muuttui, kun kapealle alueelle ajettiin lunta ja pysäköinti siirtyi metrin ulommas. Ok meni varmaan Paten alueelle. Suurempi ongelmasta tuli kun reklamoin asiasta. Parkkipate ei vastaa reklamointiin. Poika tiesi sen kapean suikaleen olevan laillinen parkkipaikka, joka ei kuulu Patelle. Kolme lappua ehti kerätä ennen kuin tuon lumivallin vaikutus paljastui.
Parkkipate luonnollisesti sakotta joka päivä kaikkia, jotka pysäköivät tuolle normaalisti lailliselle alueelle. Odotan mielenkiinnolla, koska viitsivät vastata reklamaatioon. Älä tapa lypsävää lehmää, lienee Paten ajatusmalli. Onneksi olen lypsävä lehmä myös tuolle pysäköintialueen omistajalle, jolle ilmoitan asiasta ja menetys siellä on moninkertainen. En suosi Parkkipaten asikasyrityksiä.
Tämä laittaa viestit automaattisesti eli uhkaukset ja muut tulevat kaikille riippumatta mikä on reklamaation aihe. Tässä on yksi joka maksoi pysäköinnistä..aikaa laittaessa kun piti laittaa 19:00 niin pate oti ekasta ykkösestä heti ajan ja vahvisti pysäköinnin seuraavalle päivälle. Puhelinnumerosta saatu rekisteri ote oli vielä väärin merkattu niiden järjestelmään joten tämän lisäksi tuli sakko. Tätä reklamoidessa tuli perinteinen uhkailukirje jossa reklamaation sisältöä ei oltu luettu lainkaan. Jos yritys on pysäköintistä näille antanut niin
jatkossa jää palvelut käyttämättä, Todella ala-arvoista touhua.
Pysäköin kauppakeskuksen parkkipaikalle, ruutuun tarvittiin oma pysäköintilupa.
No en sitä huomannut, mutta samalla kun pysäköin nokkappellin edessä oli Parkkipaten työntekijä, heti kun lähdin sakko tuli... olisiko kuitenkin voinut sanoa asiasta, kun metrin päässä seisoi.
Ei voi muutakun sanoa että "inho" firma!!
6M liikevaihto tehdään hinnalla millä hyvänsä.
(vielä huomio että maksoin pysäköinninPArkManilla ja se näytti alueen vihreäksi...)
Jälleen kerran: älkää maksako noita leikkisakkoja.
Eivät he pysty millään todistamaan kuka auton on pysäköinyt.
Olkaa tietoisia oikeuksistanne!
Ihan sama kun kerjäläiset häipyisivät Suomesta jos kukaan ei niille antaisi rahaa.
Parkkipate täysin ala-arvoinen! Sakottaa kun yksi rengas valkoisen ruudun päällä kun naapuritkin oli vinoon parkkeerannut! Haloo! Kiekko oli! Eivät Peru sakkoa! Kiertäkää kaukaa selkeästi provikkapalkkaisia!
Parkkipaten pojan ja isänsä KTC:n postilaatikko"rysnes" ei ole moraalitonta vaan täysin puhdasta itseään. Nyt summat kohosi törkeälle tasolle ja homma on pian virallista.
http://anyhelp.fi/parkkipate_ktcfinland_sakko_petos
Ilmiantaa saa saman pienemmässä mittakaavassa kokeneet sivuston kautta.
Vierailija kirjoitti:
KaaroBoy kirjoitti:
Sain Patelta pysäköintivirhemaksun invapaikalle pysäköinnistä Hakunilan ostarilla.
En todellakaan ollut huomannut ko. paikkaa invapaikaksi. Mitään kylttiä ei ollut, mutta kun peruutin autoni ruudusta pois, niin kyllähän siellä oli joku lähes näkymättömiin kulunut maalaus.
Tein tietty reklamaation, koska invapaikka ei ole mielestäni asianmukaisesti merkitty. Vastaus tuli pikapikaa, mutta se oli pelkkä sapluunaposti; tuskin olivat edes lukeneet mitä kirjoitin. Ja maksettava muka olisi.
Ilmoitin tyytymättömyyteni ja sen, etten todellakaan aio maksaa.
Onko vastaavia kokemuksia? Kuuntelevatko nuo lainkaan "asiakasta" vai olisiko paras vain maksaa 60 euroa ja unohtaa koko asia?
Ja minä siis itse ajoin autoani, enkä halua valehdella jonkun muun olleen ratissa. Vastaan itse teoistani.
Tuohan on TÄYSI rahastusfirma, ei mitään rajaa. Eivät varmasti vapaaehtoisesti anna mitään anteeksi. Niitten moraali (jota siis ei ole) kestää sakottaa kyllä.
Samalta parkkipaikalta eli Hakunilan ostarilta. HÄRSKEINTÄ IKINÄ. Käyvät sakottamassa parkkeerauksia kirkonmenojen, konfirmaatioiden ja hautajaisten aikana (kirkko vieressä). Harva lähtee autoa siirtämään, jos vaikka konfirmaatio kestää yli tunnin.
Terveysasemalla ja kirjastossa tuolla on pakko käydä, muuten ostan aina ostokset muualta.
Niin, kenenköhän paikkoja ne on, ostarin vai kirkon? Ostari saa määrätä omista parkkipaikoistaan ja saattaa olla kettuuntunut siihen, että kirkossakävijät laittavat heidän puolelleen autonsa ja asiakkaille ei jää tilaa. Tästä suivaantuneena ovat määritelleet pysäköintiajaksi tunnin ja pyytäneet ParkkiPaten vahtimaan, etteivät ulkopuoliset pysäköi heidän paikoilleen liian pitkään.
Myös autoilijalle on se järjenkäyttö ihan sallittua. Jos olette menossa kirkkoon pidemmäksi aikaa, niin älkää nyt hyvät ihmiset pysäköikö ostarin 1h kiekkopaikoille!
http://www.anyhelp.fi/pysakointihuijaus_parkkipate_rikos_yksityinen_pys…
Kun rikollisten kanssa ei joudu tekemisiin, voi kiittää tuuriaan. Auton pysäköinti on toistaiseksi venäläistä rulettia ja varma on että jossain luoti on kohdalla. Eduskunnassa on otettu tarkasteluun laki yksityisestä pysäköinnin valvonnasta, joten toivoa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KaaroBoy kirjoitti:
Sain Patelta pysäköintivirhemaksun invapaikalle pysäköinnistä Hakunilan ostarilla.
En todellakaan ollut huomannut ko. paikkaa invapaikaksi. Mitään kylttiä ei ollut, mutta kun peruutin autoni ruudusta pois, niin kyllähän siellä oli joku lähes näkymättömiin kulunut maalaus.
Tein tietty reklamaation, koska invapaikka ei ole mielestäni asianmukaisesti merkitty. Vastaus tuli pikapikaa, mutta se oli pelkkä sapluunaposti; tuskin olivat edes lukeneet mitä kirjoitin. Ja maksettava muka olisi.
Ilmoitin tyytymättömyyteni ja sen, etten todellakaan aio maksaa.
Onko vastaavia kokemuksia? Kuuntelevatko nuo lainkaan "asiakasta" vai olisiko paras vain maksaa 60 euroa ja unohtaa koko asia?
Ja minä siis itse ajoin autoani, enkä halua valehdella jonkun muun olleen ratissa. Vastaan itse teoistani.
Tuohan on TÄYSI rahastusfirma, ei mitään rajaa. Eivät varmasti vapaaehtoisesti anna mitään anteeksi. Niitten moraali (jota siis ei ole) kestää sakottaa kyllä.
Samalta parkkipaikalta eli Hakunilan ostarilta. HÄRSKEINTÄ IKINÄ. Käyvät sakottamassa parkkeerauksia kirkonmenojen, konfirmaatioiden ja hautajaisten aikana (kirkko vieressä). Harva lähtee autoa siirtämään, jos vaikka konfirmaatio kestää yli tunnin.
Terveysasemalla ja kirjastossa tuolla on pakko käydä, muuten ostan aina ostokset muualta.
Niin, kenenköhän paikkoja ne on, ostarin vai kirkon? Ostari saa määrätä omista parkkipaikoistaan ja saattaa olla kettuuntunut siihen, että kirkossakävijät laittavat heidän puolelleen autonsa ja asiakkaille ei jää tilaa. Tästä suivaantuneena ovat määritelleet pysäköintiajaksi tunnin ja pyytäneet ParkkiPaten vahtimaan, etteivät ulkopuoliset pysäköi heidän paikoilleen liian pitkään.
Myös autoilijalle on se järjenkäyttö ihan sallittua. Jos olette menossa kirkkoon pidemmäksi aikaa, niin älkää nyt hyvät ihmiset pysäköikö ostarin 1h kiekkopaikoille!
Vantaalla voisivat miettiä tuota Parkkipaten käyttämistä. Hakunilan Ostarilla on myös terveyskeskus jossa saa jonottaa helposti useamman tunnin. On ihanaa kantaa lapsia jyrkkiä portaita parkkipaten takia kiekkoa siirtämään, vanhuksilla myös tosi hankalaa käydä jonotuksen lomassa kiekkoa siirtämässä koska parkit kaukana ja pelko siitä että vuoronumero menee sillä aikaa kun kiekkoa siirtää. Parkkipate on AIVAN p*******
parkkpetteri kirjoitti:
Parkkipaten omistajilla ja toimihenkilöillä on taustallaan vakavia rikostuomioita, mm. törkeä rattijuopumus, kavallus, huumausainerikoksia ja törkeää liikenneturvallisuuden vaarantamista eli voidaan hyvin ajatella että kyse on rikollisjärjestöstä.
Mielenkiintoista että silti myös Parkkipate on saanut tukea Business Finlandilta!
Vierailija kirjoitti:
parkkpetteri kirjoitti:
Parkkipaten omistajilla ja toimihenkilöillä on taustallaan vakavia rikostuomioita, mm. törkeä rattijuopumus, kavallus, huumausainerikoksia ja törkeää liikenneturvallisuuden vaarantamista eli voidaan hyvin ajatella että kyse on rikollisjärjestöstä.
Mielenkiintoista että silti myös Parkkipate on saanut tukea Business Finlandilta!
No nyt on prioriteetit kohdillaan.
Miettikää myös sitä, että millä eläisivät parkkipate ja saman porukan perintäyhtiönä toimiva ktc, mikäli ne eivät saisi itselleen liiketoimintansa perustana toimivaa maksajakuntaa? Kautta aikojen on ihminen osoittanut kekseliäisyyttä oman toimeentulonsa turvaamiseksi. Suurinta osaa ohjaa jonkinasteinen moraali ja oikeamielisyys. Näissä yhtiöissä ei sellaiselle ole sijaa. Niissä ihmiset on valjastettu "valvomaan" sitä, että heidän aktiivisuutensa toimesta kirjoitettuja "sopimusehtoja" rikottaisiin - toivomushan ei voi olla se, että näitä "sopimusehtoja" noudatettaisiin. Väistämättä parkkipaten ja vastaavien yritysten, sekä näihin sidoksissa olevien perintä yhtiöiden toiminta herättää ajatuksen, että mitä jos kansalaiset eivät rikkoisi näitä pylväisiin yms. kiinnitettyjä "sopimusehtoja"? On ilmeistä, että kekseliäisyys tuottaisi siinä tapauksessa jonkin vastaavan helpon rahastuksen virran.