Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi työ?

Vierailija
17.06.2012 |

Vaihtoehto

a) kokpäivätyö ma-pe klo 8-16

b) arkiviikolla kolme kahdeksan tunnin päivää ja la-su töitä klo 7.30-12.30 (5h)

Ja tämä sen kannalta, että päivähoitoon menee syksyllä kolme vuotta täyttävä.

a-vaihtoehdossa lapsi olisi viisi pitkää päivää päivähoidossa, b-vaihtoehdossa vain kolme, koska isä voisi viikonloppuisin hoitaa lasta kotona.

Palkka on sama molemmissa vaihtoehdoissa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisikin, ehkä siltä b olisi parempi, juuri noiden lapsen hoitopäivien vuoksi.

Vierailija
2/5 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, että siinä menisi vain aamut ja loppupäivä olisi aikaa olla perheen kesken. Toki rajoittaa esim. matkustelua viikonloppuisin.

Lapsi on ollut tähän asti kotihoidossa, joten max 15 hoitopäivää kuussa voisi olla ihan ok vaihtoehto.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkät hoitopäivät lapsella olisi a-vaihtoehdossa?

Perheen yhteinen viikonloppuaikakin on tärkeää, joten jos hoitopäivän pituus olisi noin 8 h, niin mä kyllä valitsisin sen a-vaihtoehdon. Jos taas päivä olisi jotain 10 h, niin sitten b.

Hoitopäivän pituushan riippuu vanhempien mahdollisuudesta limittää työaikojaan ja työmatkojen pituudesta, kumpikaan ei tullut selväksi ap:n viestissä.

Muuten mä panisin paljon painoa työn mielekkyydelle, painaa tuossa päätöksessä muukin kuin lapsen hoitopäivän pituus.

Vierailija
4/5 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli itse veisin ja hakisin lapsen. Työmatkaan minulla menee 20-25 minsaa eli lapsen hoitopäivä olisi sellainen vajaat 9-tuntinen kaikkinensa.

Ja työt ovat molemmissa vaihtoehdoissa samankaltaista työtä.

ap

Vierailija
5/5 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, lapsen päivä ehkä pitkä, mutta kyseessä ei enää mikään vauva.

Yhteinen kotiviikonloppu miehen kanssa myös tärkeä ja molempien vanhempien kotona olo viikonloppuna mahdollistaa, että kumpikin saatte vähän ehkä omaakin aikaa viikonloppuna, kun toinen lapsen kanssa esim. ulkona ja sitä yhteistä aikaa.

Siis mun ääni a työlle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä