Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teen valituksen synnärin osaston hoitajista - kiusasivat turhanpäiten

Vierailija
05.05.2012 |

vauvaani mittaamalla bilirupiini-arvoja useasti vain ja ainoastaan lapsen "oudon" värisyyden vuoksi. Myös mittausta tehtiin useasti koska eivät uskoneet tuloksen normaali-lukemiin.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne hoitajat huvikseen siellä vauvoja huudata, lääkärihän ne kokeet yleensä määrää. Kyse on kuitenkin vauvan terveydestä niin en nyt ihan ymmärrä valituksen syytä...

Vierailija
2/13 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samana päivänä. Ilmoitin, että koska se arvo on täysin normaali, en näe mitään syytä ottaa uutta verikoetta vain siksi, että 1/4 italialaista sukujuurta oleva poikani on astetta tummempi kuin muut vauvat. Aikansa ne inttivät, mutta koska heillä ei ollut mitään perustetta verikokeille, niitä ei ottettu kuin kerran aamussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaston lääkäri lukee valituksesi, tuhahtaa sille ja kirjoittaa vastineessaan, että bilirubiiniarvoa on seurattu lääketieteellisin perustein normaalikäytännön mukaan.

Ei se sun valitukses ketään lämmitä.

Vierailija
4/13 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojaltani aikanaan niitä (21,5 v sitten) otettiin, ja joutuikin siihen valohoitoon, kun oli keltainen. Jos ei sitä hoitoa tehdä, voi tulla esim. aivovaurio. Näyte otettiin tuikkaamalla lansetilla kantapäähän, että saatiin pieni veripisara, ei jätä käsittääkseni elinikäisiä traumoja ;)

Vierailija
5/13 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojaltani aikanaan niitä (21,5 v sitten) otettiin, ja joutuikin siihen valohoitoon, kun oli keltainen. Jos ei sitä hoitoa tehdä, voi tulla esim. aivovaurio. Näyte otettiin tuikkaamalla lansetilla kantapäähän, että saatiin pieni veripisara, ei jätä käsittääkseni elinikäisiä traumoja ;)

http://www.vaasankeskussairaala.fi/Suomeksi/Potilaat__asiakkaat___omais…

Vierailija
6/13 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuin illoin otettiin verikoe. Ja ihan turhaan, kun vointi koko ajan vain parani... Voi haloo! Ei kai ap voi olla tosissaan, eihän?!

Pikkuvauvalta verikokeen ottaminen vaatii etuktäisvalmistelua. Jos sen yrittää ottaa kylmiltään, ei varmasti onnistu helposti. Vauvan jalkaa täytyy lämmittää etukäteen, jotta pikkuruiset verisuonet kantapäissä saataisiin laajenemaan. Monesti kokeen ottajat fuskaavat tässä tai eivät malta lämmittää jalkoja tarpeeksi. Jos tietää omalta vauvaltaan otettavan verikokeen, voi etukäteen lämmittää vauvan jalkoja esim. lämminvesityynyllä tai ainakin villasukilla tms.

Vierailija
7/13 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heidän työhönsä kuuluu pitää huolta vauvasta.

Oletko tyhmä, kun et ymmärrä kuinka vakavasta asiasta on kyse?

Vierailija
8/13 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmyyden mittari on se että ei anna kymmeniä kertoja olla mittaamassa arvoja huvin vuoksi ja vain se vuoksi ettei luoteta niihin aikaisempiin tuloksiin, jotka ovat olleet NORMAALEJA

Vierailija
9/13 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vauvalla kellertävä iho, niin tosin minullakin ihan luonnostaan.

Ei tullut mieleenkään loukkaantua, vaan olin iloinen ja kiitollinen että pitivät huolta vauvastani ja tarkistivat kunnolla.

Tee vaan valitus jos huvittaa.. Tuntuu että toisten elämäntehtävä on keksiä kaikesta jotain valitettavaa..

Vierailija
10/13 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö tajua että 2. päivänä saatu normaali arvo ei päde enää 3. päivänä? Keltaisuus kasvaa muistaakseni ensimmäisen viikon aikana, eli silloin pitää olla tarkkana.

Jos lapsen mahdollinen kuolema tai elinikäinen jälkeenjääneisyys ovat pikkujuttuja niin sitten tietysti ymmärrän että harmittaa "turhat tutkimukset".

Vierailija
11/13 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten tuo mitataan, onko se joku erityisen kivulias toimenpide vai miksi pitää valittaa?

Vierailija
12/13 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelin lapsivuodeosastolla, että sektion jälkeen seuraavana päivänä olisi itse pitänyt vaihtaa veriset lakanat puhtaisiin, vaikka kuljin pyörätuolilla lastani katsomaan tehohoitoon, siinä kunnossa olin. Pitääkö esim. umpisuolileikkauksen jälkeen itse vaihtaa lakanansa, jos on tarve ne vaihtaa? Outoja käytäntöjä sairaaloissa.

Vierailija
13/13 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieneltä lapselta vierikokeen ottamiseen menee aikaa ja on haastetta saada sitä verta tarvittava määrä. (Näin ainakin minulle laitoksella kerrottiin, kun tarkistettiin arvot)

Se on sydäntäsärkevää, kun pieni vauva huutaa. Laitoksella sentään olivat ammattitaitoiset ottajat, jotka osasivat ottaa vastasyntyneiltä. minun lapseltani otettiin tarkistusarvo 2 kertaa terveyskeskuksessa ja oli ihan hirveää kuunneltavaa ja katsottavaa, kun verikokeen ottaminen ei meinannut onnistua ollenkaan, vaikka oli kaksikin näytteenottajaa.

Onneksi kuitenkin ottivat ja vauvani sai tarvittavaa hoitoa.

En tiedä miten tuo mitataan, onko se joku erityisen kivulias toimenpide vai miksi pitää valittaa?