Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä, kun oma sisko tai veli katkaisee pikkuriidan takia välit? :(

Vierailija
17.06.2012 |

Minulle on käynyt näin. Riidan aihe ei ollut edes mikään iso. Jos takana ei olisi ollut rankka työpäivä, en varmasti olisi edes hermostunut siinä tilanteessa.

Olen pahoitellut omalta osaltani ja osoittanut toivovani, ettei riita jäisi kalvamaan välejämme. Sisarukseni on toista mieltä ja vetää mykkäkoulua jo kolmatta viikkoa. Tätä ennen emme ole aikuisiällä riidelleet.

Paha mieli. :( Tulevaisuudessa on edessä monenlaisia perintöasioiden ym. selvittelyjä, mutta noinkohan niistä mitään tulee jos toinen katkaisee välit jo pikkujutun takia. :(

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 16:07"]

2

[/quote]

?

Vierailija
42/46 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisar lyttää jatkuvasti laihdutuskuuriani ja mainostaa omaa onnistumistaan. Hyvä, että hänellä menee hyvin, mutten ihan ymmärrä miksi minun kuntoiluani tarvitsee arvostella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 13:43"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 15:21"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 12:44"]

Kannattaa lähteä juttusille sovitellen. Anna siskosi olla mitä hän on ja voit pahoitella tilannetta omalta puoleltasi. Voihan sitä lomamatkan sähellystä koittaa helpottaa toteamalla että sinä pidät tuosta ja minä tästä. Molemmat on tahtoneet liikaa omaa tapaa lomailla ja joustoa ei ole löytynyt. Voihan tuosta oppia! Välillä tarttee ainakin toisen päästä tekemään omia mielitekojaan ja välillä taas toisen. Joko yhdessä tai erikseen!

Joskus myöhemmin saatatte pystyä nauramaan tuolle mutta minusta olisi korkea aika oppia kunnioittamaan että toisella on oikeus haluta eri asioita mistä itse pitää ja antaa aikaa niille. Ja päinvastoin.

Se että te sitten nahisette mitä pitäisi lomalla tehdä on vaan väärin ja tyhmää.

[/quote]

Väärin ja tyhmää - niin ketä kohtaan, sinuako? Tuosta lomafiaskosta opin sen, ettemme tule koskaan enää lähtemään yhdessä minkäänlaiselle reissulle. En aio olla sisareni kynnysmattona tässä asiassa, eikä hän tule minulta kuulemaan minkäänlaisia pahoitteluja - enhän ole itsekään kuullut niitä häneltä. Minusta lomalla nimenomaan täytyy saada lomailla omaan tapaan, eihän loma muuten miltään tunnu. Olisin ollut itse ihan tyytyväinen, että olisimme kohteessa viettäneet erilliset lomat, mutta valitettavasti emme olleet matkalla kahdestaan eikä se ollut sen vuoksi mahdollista. Lisäksi puhelimeni ei toiminut loman aikana ollenkaan - jostain syystä ei operaattori toiminutkaan kaukokohteessa minun puhelimellani ja meillä oli vain yksi avain huoneeseen. Täysin erilliset aikataulut eivät sen vuoksi olleet mahdollisia.

Pointtini edellisillä viesteillä oli juurikin, että ihmiset ovat mitä ovat. Jos sisaren tai veljen kanssa ei tule toimeen pitkiä aikoja, niin on ihan hyvä pitää oma elämä ja lomat erillisinä. Ulkopuolisista pikkuriidoilta tuntuvat asiat ovat usein sellaisia, missä pienet inhottavat asiat ovat kasaantuneet vuoreksi. Itseäni rasitti lomalla jatkuva siskoni järjestämä odotuttaminen ja kaupoissa luuhaus, mikä aiheutti sen että pääsin tasan yhtenä päivänä tekemään jotain mitä itse halusin. Kaikki retket ja nähtävyydet jäivät näkemättä, kun siskoni valitti kalleutta ostaakseen hetken päästä taas yhdet kengät. Summa summarum: tauko tekee hyvää.

[/quote]

Ei nyt sitten tullut mieleen yleisen käytännön mukaan jättää hotellihuoneen avain respaan jolloin se on molempien käytettävissä ?

[/quote]

Matkalla oli myös äitimme, joka ei osaa englantia lainkaan, joten ei tullut mieleen jättää. Hän halusi pitää avaimen mukana.

Vierailija
44/46 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

45/46 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, opiskelen Jyväskylän avoimessa kirjoittamista ja etsin tehtävääni varten tarinoita sukulaisten välisistä konflikteista! Tarinat tulee tehtävään anonyymisti, jos haluat jakaa tarinasi tai kuulla enemmän projektista, niin ota yhteyttä, nina@follywood.fi

Kiitos mahdollisesta avusta etukäteen!

Vierailija
46/46 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo meillä on ollut sisarusten vihat 20 vuotta ja meitä on 7.asutaan aika lähellä sanaakaan ei puhuta haukkuvat toisiaan sen kun kerkiävät.paitsi en minä.suku on pahin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme