Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrotteko te tyttärillenne, että he ovat kauniita?

Vierailija
17.06.2012 |

Tai pojillene..

Minä en kerro. Enkä ikinä ole. Minusta tuntuu, että heidän itsetunto-ongelmansa johtuvat siitä, etten kehu heitä.

Oikeastaan ongelmat ovat vain isommalla... Mitä teen?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silti pidän itseäni ihan kauniina. Mieleen on kyllä jäänyt, kun äiti kerran sanoi, että ihan tavallisen näköisiähän me tytöt ollaan. Njoo.

Vierailija
22/35 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en olisi ollu teininä niin onnettoman hyväksynnän hakuinen! Surkea itsetunto tulee juuri kannustusten puutteesta...vanha luterilainen paskanlässytys se että kehuminen tekee ylpeäksi...>:((

Itse kehun lapsiani, niin ulkonäöstä, käytöksestä, osaamisesta kuin ihan vain siitäkin, että ovat kivoja tyyppejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin, että mieskin kehuisi. Luulen, et tytölle voisi erityisen hyvää tehdä isältä saadut kehut ja huomiot.

Mun isä ei ole koskaan kehunut ulkonäköäni. Eikä oikeastaan mitään muutakaan asiaa elämässäni. Esimerkiksi kun pääsin yliopistoon, ensimmäinen asia mitä isäni sanoi kuullessaan uutisen oli: "Onko varma kanssa? Etteivät ole tehneet virhettä."

Arvatkaapa vaan, olenko kärsinyt itsetunto-ongelmista koko ikäni.......

N36

Vierailija
24/35 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyödytöntä kutsua tyttöä kauniiksi, siinä tekee karhunpalveluksen: lapsi oppii ettei naisella ole arvoa muuta kuin ulkonäön kautta. Kehun lasta sellaisissa asioissa mistä hän pitää ja missä on hyvä. Jos ei ole jossain hyvä tai ei halua tehdä jotain mielellään niin yritän kannustaa yrittämään ja kehun yrittämistä jotenkin. Kehun myös ihan muuten vaan ja kerron kuinka rakas ja tärkeä hän on.

Vierailija
25/35 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en olisi ollu teininä niin onnettoman hyväksynnän hakuinen! Surkea itsetunto tulee juuri kannustusten puutteesta...vanha luterilainen paskanlässytys se että kehuminen tekee ylpeäksi...>:((

Vierailija
26/35 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneudesta on vain haittaa, tiedän sen omasta kokemuksesta. kauniita kadehditaan.

Kyllä muut lapset hetkessä pystyvät arvioimaan kuka on porukan kaunotar oikeasti.Rumilta tytöiltä lentää silloin lokaa niskaan.Kauniin tytön on hyvä pitää matalaa profiilia jo pienestä.

Oikeasti Suomessa kauneus on vain rasite, siispä leikkauta tytön hiukset lyhyeksi, varjää ne punaiseksi ja laita rillit päähän. Kymmene kiloa ylipainoa ei olisi pahitteeksi. Näin ei tytärtäsi kiusata ja itsetunto kasvaa.

Terveisin kauniin tytön kaunis äiti.

Vierailija
27/35 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin mieheni kertoo.

Vierailija
28/35 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehun kaikkia hyviä puolia, niin ulkonäköön kuin muuhunkin liittyviä.

Olen itse esimerkki lapsesta, joka on saanut ulkonäöstään vain haukkuja omilta vanhemmilta ja isovanhemmilta. En ole mikään erityisen ruma enkä kaunis, tavallinen ehkä, mutta kasvoista nätti. Minusta on ollut kohtuutonta kuulla koko lapsuuteni ja nuoruuteni kaikista huonoista puolistani, ja sain sen käsityksen, ettei minusta ole mihinkään eikä kukaan hyväksy minua tällaisena kuin olen. Halusin katkaista tämän sukupolvien perinteen "ottaa lapselta luulot pois" ja olen aina kehunut ja kannustanut tyttäriäni. Jokaikisen lapsen ulkonäöstä löytää hyvää.

Vierailija
29/35 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tarvitse edes teeskennellä kun lapseni ovat oikeasti mielestäni todella kauniita ja kaikin puolin ihania.

Vierailija
30/35 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehun myös lasteni älykkyyttä, fiksuutta, urheilullisuutta jne.

Lapset ovat siis 8 ja 12.

Vierailija
31/35 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymästä saakka olen kehunut kaikkia neljää lastani tasapuolisesti, päivittäin. "Olet fiksu, empaattinen, lämmin, mukava, kaunis/komea, ystävällinen, reilu yms".

En usko alkuunkaan joidenkin mielipiteisiin siitä että kehumalla lapsi ylpistyy. Päinvastoin, kun tietää kuinka tärkeä ja rakas on ihan sellaisenaan, että kelpaa ja on korvaamaton - sillä rakennetaan terve itsetunto!

Vierailija
32/35 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttären laulun lahjoja vaikka ääni on kuin sikaa tapettaisiin.

Minusta realistisesti voi kehua asioita jotka ovat hyviä lapsessa.Ruman lapsen kauniiksi kehuminen ei ole viisasta eikä paranna itsetuntoa.

Hyvä itsetunto tulee siitä että lapsi luottaa itseensä. Miten lapsi voi luottaa itseensä jos kotona sanotaan että olet kaunis ja kaverit sanovat että sulla on iso nenä ja silmät kierossa.

Opettakaa mieluummin lasta pärjäämään maailmassa sellaisena kun on.

Vierailija
33/35 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttären laulun lahjoja vaikka ääni on kuin sikaa tapettaisiin.

Minusta realistisesti voi kehua asioita jotka ovat hyviä lapsessa.Ruman lapsen kauniiksi kehuminen ei ole viisasta eikä paranna itsetuntoa.

Hyvä itsetunto tulee siitä että lapsi luottaa itseensä. Miten lapsi voi luottaa itseensä jos kotona sanotaan että olet kaunis ja kaverit sanovat että sulla on iso nenä ja silmät kierossa.

Opettakaa mieluummin lasta pärjäämään maailmassa sellaisena kun on.

Kyllä jokainen lapsi on ansaitsee näyttää kauniilta oman äitinsä silmissä! Vaikka olisi minkä näköinen!

Voi sanoa rumilustakin söpöksi, ostaa kivoja vaatteita, laittaa hiukset nätisti ja etsiä parhaita puolia.

Jos muut haukkuvat, voi äiti pelastaa lapsensa vaikka masennukselta, ainakin yksi ihminen on lapsen maailmassa joka hyväksyy sellaisena kuin on! Äiti jos kuka voi pönkittää oman lapsensa itsetuntoa!

Vierailija
34/35 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitat tänään!:)

Vierailija
35/35 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit pönkittävät ulkonäköpaineita tytöillä hokemalla olet "kaunis ja söpö".Siitä lapset oppivat että se on hyvä asia jos on kaunis ja jos sitten ei satu olemaankaan kovin kaunis niin tulee paineita.Ulkonäkö ei loppujen lopuksi vaikuta kovinkaan paljon siihen miten onnellinen lapsesta tulee.Eikä lapsi osaa itse ottaa ulkonäköään kovinkaan vakavasti jos äiti ei sitä joka päivä lapselle hoe.Usein lapset eivät edes noteeraa muiden lapsien selviä epämuodostumiakaan ellei niitä heille korosteta.

Minusta on turha painottaa ulkonäköä niin paljon kasvatuksessa. Sanokaa vaikka olet kiva ja ystävällinen tai iloinen ja säteilevä tai mitä tahansa muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän