Miksi mies ei kestä lapsiaan?
Kaikki on elämää suurempaa. Maailma loppuu, jos lapsi kaataa maidot, möykkää kaupassa tai muuta lapsimaista. Koko ajan ahdistaa, on niin kurjaa, pakko päästä tuulettumaan ja saada omaa aikaa, vaikka oikeasti ei näe lapsiaan kuin pari tuntia päivässä. Mutta jo sinä aikana saa helposti kauheat raivarit, kun lapset "vaivaa", "metelöi" (lue: leikkivät kuuloetäisyydellä" jne.
Joskus jos pyydän vaikkapa pesemään lasten hampaat, hoitaa sen huutaen ja raivoten ja haukkuen ihan vain varmistaakseen, etten enää moista hävytöntä pyyntöä hänelle esitä. Kun on niin pirun rankkaa.
Mikä avuksi?
Kommentit (28)
olisiko miehen parempi elää itsekseen jos kaikki noin rasittaa?
alkoholisoituisi ja depressoituisi. Syyttäisi minua varmaan elämänsä pilaamisesta ja lasten viemisestä jne.
ap
Tehkääpä yhdessä pari nettitestiä ja pohtikaa asiaa kiihkottomasti. Älä syyllistä, naputa, ja sano "sinä teet, sinä olet, sinä huudat" vaan kerro miltä sinusta itsestäsi tuntuu.
Luulen, että miehesi on masentunut stressin vuoksi.
jos ehdotan nettitestin tekoa.
"Sä olet kuule ollu tosi rasittava, teepä nettitesti oletko masentunut."
tai esim.
"Tuntuuko susta itsestäsi, että olet ollu viime aikoina vähän väsynyt ja kireä?"
kanssa jonnekin terpaeutille tmv. Jos ei suostuisi niin vetäisin siitä kyllä omat johtopäätökseni.... Eihän tuollainen käytös voi olla kivaa lapsillekaan.
tai esim.
"Tuntuuko susta itsestäsi, että olet ollu viime aikoina vähän väsynyt ja kireä?"
Hän suhtautuisi jopa paremmin ensimmäiseen. Jos sanoisin noin kuin sinä toisessa ehdotuksessani, vastaus olisi: "Älä vaivaa! Sä yrität ajatella mun puolesta, et sä voi tietää mitä mä ajattelen! Pidätsä mua tyhmänä?"
ap
tai esim.
Hän suhtautuisi jopa paremmin ensimmäiseen. Jos sanoisin noin kuin sinä toisessa ehdotuksessani, vastaus olisi: "Älä vaivaa! Sä yrität ajatella mun puolesta, et sä voi tietää mitä mä ajattelen! Pidätsä mua tyhmänä?"
ap
Itse vastaisin, että "ei, en ajattele sun puolesta, vaan mua vaivaa asiat x (tässä jo luetellut asiat) ja minusta et vaikuta onnelliselta ja tyytyväiseltä minkä vuoksi olisi kiinnostavaa, jos kokeilisit tehdä testin".
tai esim.
ap
Itse vastaisin, että "ei, en ajattele sun puolesta, vaan mua vaivaa asiat x (tässä jo luetellut asiat) ja minusta et vaikuta onnelliselta ja tyytyväiseltä minkä vuoksi olisi kiinnostavaa, jos kokeilisit tehdä testin".
Vastaus: "PSST! Vieläkö sä jatkat??!!"
ap
Tehkääpä yhdessä pari nettitestiä ja pohtikaa asiaa kiihkottomasti. Älä syyllistä, naputa, ja sano "sinä teet, sinä olet, sinä huudat" vaan kerro miltä sinusta itsestäsi tuntuu.
Luulen, että miehesi on masentunut stressin vuoksi.