Kauanko jaksaisit tällaista elämää? Kuinka tilannetta voisi muuttaa?
Mies on viikot töissä toisella paikkakunnalla ja meillä on kolme pientä lasta (8kk, 2v ja 6 v.). Kun mies lentää petjantai-iltana kotiin, niin ymmärrän, että hän on väsynyt...Lauantaina mies nukkuu pitkään (sillä aikaa hoidan lapsia), syö pitkään aamupalaa ja lukee lehteä. Sen jälkeen hän haluaa lähteä yksin urheilemaan ja käydä hieronnassa. Kotona mies on aikaisintaan kolmen jälkeen iltapäivällä, jolloin odottaa ruuan olevan pöydässä. Sen jälkeen hän haluaa palautua treeneistä ja juoda pari lasillista viiniä.
Sunnuntai on siis perheen ainoa yhteinen päivä, jolloin lapset näkevät isäänsä. Isä ei kuitenkaan jaksa leikkiä lasten kanssa tai olla kiinnostunut tippaakaan heidän asioistaan, vaan koko perheen on tanssittava hänen pillinä mukaan. Jos päätän mennä lasten tai itseni ehdoilla, niin saan viettää sunnuntainkin nelisteen lasten kanssa, mutta mies ei tule mukaan. (Alunperin mies itse halusi vähintään kolme lasta).
Olen umpikujassa...
Kommentit (36)
erotkaa ja että miehellä toinen nainen jne...
siis ap tee ninkuin aikuinen ihminen tekee, keskustelet asiasta miehesi kanssa.
kyllä joku ratkaisu löytyy jos on tahtoa.
näyttääkö toi sun mielestäs siltä, että miehellä on tahtoa? Mun mielestäni tossa tahtoo enää nainen, ja yhden tahto ei vaan riitä
Ei teillä ole mitään perhe-elämää tai yhteistä perhettä, perhe on sinä ja lapset, mies on majatalon asiakas jolle palvelu pelaa aina kun sattuu "kotona" näyttäytymään. Niin kauan sitä jatkuu kunnes tulet järkiisi.
Onneksi pystyi hankkimaan useamman lapsen, ei sitten harmita vanhempana. Ap on ihan kiva pikkuvaimo, joka hoita kodin ja lapset. Säälittävä nahjus vailla omanarvontuntoa. Tulee se bulevardin perhesurmaajan vaimo mieleen.
Onneksi seksiä ja hyvää keskustelua mies saa sitten työviikon aikana.
Naiset, miettikää miltä te kuulostatte. Oletteko todella ylpeästi tuossa asemassa kuin ap?
Mikä vitun piika sä olet? Hoidat yksinäsi jo 3 alle kouluikäistä lasta, eiköhän sulla ole tekemistä ihan tarpeeksi? No en kyllä todella tanssisi tuolla tavalla miehen pillin mukaan. syököön paskansa...
Olimme juuri ostaneet talon tältä paikkakunnalta ja muutto miehen työn perässä olisi ollut liian epävarma ratkaisu.
kohtalon. Eikö sitä taloa aa myytyä ja muutatte samalle paikkakunnalle,jossa miehellä työ. Sinä ilmeisesti olet kokoaikainen kotiäiti, joten omatkaan työkuviosi eivät ole este.
Talot ja tavarat ne usein ovat hyvän elämän tiellä, vaikka päinvastoin kuvitellaan.
ettei halua luopua materiasta ja elämäntyylistä, jonka on miehen kautta saanut. Iso asuntolaina on tietysti otettu miehen palkan perusteella, ja lapsille valittu kalliit harrastukset? Äitikin pääsee vähintään vuosittain pakolliselle ulkomaanmatkalle?
Olishan se kurjaa jos joutuis itse elantonsa hankkimaan. Mutta tosiaan turha valittaa, nämä ovat omia valintoja...
Onneksi pystyi hankkimaan useamman lapsen, ei sitten harmita vanhempana. Ap on ihan kiva pikkuvaimo, joka hoita kodin ja lapset. Säälittävä nahjus vailla omanarvontuntoa. Tulee se bulevardin perhesurmaajan vaimo mieleen.
Onneksi seksiä ja hyvää keskustelua mies saa sitten työviikon aikana.
Naiset, miettikää miltä te kuulostatte. Oletteko todella ylpeästi tuossa asemassa kuin ap?
Tuollainen " mies" ei muutu joten ero vireille vaan ja heti. Mieshän pitää sua ihan kotiorjana ja lapsetkin tuntuu olevan vaan riesa.
JSSAP! Oikeesti!
Välit vanhempiin hyvin muodolliset, erityisesti isään.
Miksi sä teet ruuat ja sellaiset mirhen tahdon mukaan? Eikö se mies saa urheiltua ja nukuttua siellä viikolla? Aivan ihme laiska ja itsekäs mies. Miksi et saa keskusteltua?
Perseestä tollanen mies. On siis yksinänsä viikot, jolloin on varmaankin aikaa harrastaa ja käydä hieronnassa. Nyt ukko ruotuun ja sassiin!!
muiden vastauksia, mutta mies joutaa hoitamaan urheilunsa ja hierontansa viikolla. Kyllä nyt aikuisen miehen pitäisi tajuta, että tuollaisessa tilanteessa viikonloput pyhitetään perheelle, ei itselle.
Eiköhän useimmissa perheissä myös vaimo ole kantanut oman kortensa kekoon...?
Tällaiset tilanteet vain eivät aina ole niin mustavalkoisia, kun kuvioissa on mukana kolme pientä lasta...
ettei halua luopua materiasta ja elämäntyylistä, jonka on miehen kautta saanut. Iso asuntolaina on tietysti otettu miehen palkan perusteella, ja lapsille valittu kalliit harrastukset? Äitikin pääsee vähintään vuosittain pakolliselle ulkomaanmatkalle?
Olishan se kurjaa jos joutuis itse elantonsa hankkimaan. Mutta tosiaan turha valittaa, nämä ovat omia valintoja...
onhan hän varmasti miettinyt paljonkin asiaa kun kyselee täällä että kauanko sietäisitte tälläistä elämää. Ja tuskin hän kulissien takia siinä yksin raataa VAAN LASTEN! Se on vaan niin helppo syyllistää toisten elämää, tuhannet vaimot kattoo juoppoa miestä (jopa köyhää)! Tällä vaimolla ei taida asiat edes olla niin kurjasti vaikka kurjasti ovatkin! Ja voin hyvin kuvitella että ystävilleen kun hän miehestään kertoo niin jos mies on muutoin ok, niin kaikki ajattelee ettei ero ole oikea valinta. Mies täytyisi saada muuttamaan tapansa, mutta sitä en minäkään tiedä miten!! Vaimona miettisin miten paljon hän miestään rakastaa, onko myös rakkaus kuihtunut. silloin vois miettiäkin tulevaisuutta ilman miestä. Ja olen samaa mieltä että mies on todella itsekäs, laiska ja suorastaan kusipää kun olettaa että vaimo tekee kaiken kun hän on töissä. Samalla hän myös tekee itselleen karhunpalveluksen, lapset kiintyy enemmän äitiinsä koska äiti oikeasti elää heidän kanssaan.
Voimia vaimolle, äläkä välitä noista hölmöistä kommenteista että olet itse muka tyhmä jne. Monella on vielä vaikeampi suhde ukkonsa kanssa ja silti tuomitaan toista!
sillä äijällähän on omaa aikaa kaikki arki-illat. Hierojia, liikuntaa, kaikkea löytyy varmasti sieltä työpaikkakunnalta.
Kysypä siltä mieheltäsi, mitä hän puuhaa arki-iltaisin. Sopikaa vaikka niin, että kummallakin on vapaapäivisin tunti tai pari käytettävissä omiin juttuihin ja loppuaika ollaan perheen kesken. Piste. Älä kuuntele mitään "olen niin väsynyt työviikon jäljiltä" -puppua. Olemalla liian kiltti poltat vain itsesi loppuun ja se ei tiedä hyvää.
Ykkösvaihtoehto olisi muuttaa työpaikkakunnalle ja kakkonen miehen keskittyminen perheeseen viikonloppuna. Liikunnat ja hieronnat ja kaikki muukin hoituu kätevästi työiltoina.
Mutta todellakin mä haluaisin itse asua miehen kanssa samassa asunnossa. Ei mulle oikeasti ole muita vaihtoehtoja.
Minusta se olisi järkevää!
Jos toinen on 5 päivää viikosta muualla niin missä se asuu? Teillä menee rahaa kahdesta kodista!!!
Toinen on että mies etsii toisen duunin teidän kunnasta.
Jos te ette osaa viikonloppua jakaa yhdessä, niin sitten te eroatte. Ai mutta parempi pitää kulisseja yllä kuin erota.. Lapsista tulee tunnevammasia.
Ps. nalkutus on sitä että toinen kärsii tilanteesta eikä toinen muuta tilannetta.