Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raivostuttaa!!!! Tietaako muut sellaisista pariskunnista jotka asuvat nimellisesti eri osoitteissa, etta saavat kaikki maholliset tuet ja sossun rahat?

Vierailija
23.11.2005 |

Minä tiiän parikin tällaista ja tekis niin mieli ilmottaa jonnekkin mut en tiiä minne? Sitte ne puhuukin niin ärsyttävän avoimesti siitä!

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lakkasin saamasta Kelasta yhtään mitään. Eli olin vihdoin omillani. Se tuntui minusta mahtavalta, pärjään ilman yhteiskunnan tukea. No, tietysti jälkeenpäin olen sitten saanut Kelasta äitiyspäivärahaa ja lapsilisät, mutta jotenkin se, että en saa asumistukea enkä joudu varsinkaan mistään sossusta hakemaan rahaa (senkin olen köyhänä opiskelijana kerran kokenut!) tekee minut onnelliseksi enkä todellakaan kadehdi niitä, jotka joutuvat Kelan ja sossun kanssa jatkuvasti asioimaan ja tulojaan ja elämäänsä sinne setvimään.

Väärinkäytökset ovat minusta väärin, mutta jotenkin tunnen sääliä niitä ihmisiä kohtaan, jotka joutuvat kikkailemaan tukien kanssa. Kyllä silloin aina on kyse jostain sellaisesta, että ei vaan tulla toimeen, elämänhallinnassa on silloin puutteita, esim. ei osata hoitaa raha-asioita, tulee velkaa, otetaan kulutusluottoa ym. eletään yli varojen. Se on ymmärrettävää, että nämäkin ihmiset yrittävät sitten jotenkin pärjätä, sekin on tietynlaista elämänhallintaa, että osaa käyttää väärin sosiaalitukia, mutta eihän se pitkän päälle ole mikään todellinen ratkaisu. Stressi kiinnijäämisestä on varmasti olemassa koko ajan, vaikka muuta esitettäisiinkin. Ja sitten jos jää kiinni, mitä sitten tapahtuu....

Minä olen siis onnellinen siitä, että vaikka meillä on välillä tiukkaakin, varsinkin jos pitää tehdä jotain ylimääräisiä hankintoja, elämme silti riippumatonta ja itsenäistä elämää, meidän asioitamme ei kukaan kelan tai sossun täti pohdi, se on minusta rikkautta se.

Joten hyvää joulua teille kaikille, sekä hyväosaisille että teille, jotka joudutte raha-asioita miettimään. Toivon hyväosaisille joulumieltä, olkaa onneellisia siitä, mitä teillä on, ja antakaa huono-osaisten löytää oma polkunsa yhteiskunnassa. Huono-osaisille toivon sitä, että elämänne järjestyy niin, että tekin voitte elää riippumatonta onnellista elämää ihan oikeana perheenä ilman konstailuja.

Vierailija
22/55 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mepä eletään vielä pienemmällä rahalla ja pärjätään. Ei meilläkään ole uusia autoja ym. Yhteiskuntaa en huijaa ja olen siitä ylpeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin Suomessa elämä on tehty niin vaikeaksi, että eläminen on muutenkin vaikeaa. Anna heidän elää niin kuin he elävät.

Vierailija
24/55 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

nousee kun valheellisilla jutuilla ihmiset lypsää järjestelmää

sumuttajat esiin vaan, viranomaiset kyllä hankkii sit tarvittavan todistusaineiston

Vierailija
25/55 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni sinun kuuluu ilmoittaa asiasta! Eikö nekin vähäiset tukieurot mitä on jaossa kuulu niille jotka niitä todella tarvitsee, ei huijareille!

Vierailija
26/55 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

etuuksien hankkiminen virheellisillä tiedoilla on petos!

Vierailija
27/55 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tommosta tekisivät jos ei olis tarvetta. Oon itte kehottanu yhtä tuttavaperhettä tekemään tämän kamalan rikoksen. Jos rokotetaan siitä että, haluaa olla ja asua yhdessä niin, onhan se perseestä.

Vierailija
28/55 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on varkaudesta. Varkaudesta, jonka kohteena on kaikki suomalaiset. Suhtautuisitteko samoin, jos joku veisi teiltä kotoa vaikka korut? Asia on tasan sama ja vain varas puolustaa toista varasta!!!

Vierailija
29/55 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies asuu edelleen samassa kämpässä, on töissä, tienaa hyvin. Kirjoilla jossain muualla. Nyt sitten Kela maksaa ison asunnon ja saavat lisää lapsilisää ym. Valittavat kuitenkin rahapulaa, vaikka mies tienaa enemmän kuin mä ja mieheni yhteensä. Ottaa ihan hieman aivoon... Pitäisköhän erota?

Vierailija
30/55 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

yh -korotus lapsilisään, 36 euroa. Asumistuki ei nouse, vaikka puoliso muuttaa pois, paitsi jos puolisolla on isot tulot. Ja kuka isotuloinen muuttaa erilleen muutaman kympin asumistuen nousun vuoksi?

Kyllä nämä tällä tavalla Kelaa kusettavat ovat niitä, joilla oikesti on raha tiukilla, ja se ylimääräinen 50 euroakin on kuukaudessa iso raha, jota ilman on jo tosi, tosi tiukkaa.

Itse en koskaan tällä tavalla ole tehnyt enkä toiminut, mutta uskon että ainoastaan todellisessa tarpeessa oleva ihminen muuttaa näennäisesti puolisostaan erilleen, jotta saa edes ne muutaman kympin verran isommat avustukset. Kyllä siinä on jo todellinen tarve kyseessä.

Antakaa olla... Olkaa onnellisia, jos teillä rahat riittää kaikkeen mitä välttämättä tarvitsette. Harva niitä minimaalisen pieniä tukia huvikseen Kelasta kusettamalla nostaa. Kyllä siinä on aina se pelko persuuksissa kiinni jäämisestä...

Vierailija
31/55 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli sellainen pummi että.. kyllä minun + ulkomaalaisen, Suomessa töitä tekevän ja veroja maksavan mieheni ärsytti sitä katsoa...

Vierailija
32/55 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun ystävän tapauksessa puhutaan sellaisesta 600e.... Se on vissiin sit ihan pikkuraha...

Vierailija
33/55 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun mietitte että mitä tukia siitä nyt muka saa niin molemmat saavat asumistukea, yh-lisät ja kaupunki maksaa elatusavut joita kaupunki ei peri mieheltä kun on työtön, lapsia on 4 kpl.vaimo saa lasten päivähoidon ilmaiseksi kun on matalapsalkka hommissa ja on yh. että kyllä niistä vaan kertyy jos ajattelee että elarit on vissiin 125e per lapsi ja onkohan yh-korotus lapsilisiin 30 e? ja sitten nuo asumistuet ja päivähoitomaksut ja ukko on kokoajan kotosalla makaamassa kyllä äottaa tollanen kupoliin

Vierailija
34/55 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka pitkään voi vaan maata sohvalla?

Vierailija
35/55 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut yh:na 5 vuotta, nyt seurustelen toista vuotta miehen kanssa joka on kantanut tavaraansa meille ja asuu siis käytännössä minun ja lapseni kanssa. Hän ei kanna minkäänlaista vastuuta lapsestani enkä minä sitä vaadikaan, hän ei rahattomuuttaan hoida vuokra-asunnosta koituvia kuluja, eikä ole viime aikoina ostanut edes ruokaa kun rahaa ei ole juurikaan tullut, minun on oltava se joka taloutta pyörittää. Laspen isä asuu alle 50 km:n päässä ja tapaa lastansa joka toinen vkl mutta ei osallistu lapsesta aiheutuviin kustannuksiin.

En aio vielä ilmoittaa mihinkään että kyllä , minäpäs asustelenkin nyt tässä yhden miehen kanssa yhdessä, tai hetkinen- minä elätän tässä nyt yhtä aikuista miestä--ottakaa vain kaikki etuudet pois, me syödään sitten vettä ja leipää--- kun ei ne rahat riitä nytkään vaan joka lasku on yhtä iso sydämenpysähdys.

Ja toinen suuri syy minkä takia en ole asiasta ilmoittanut on se, että jossakin sydämeni sivussa pelkään että tämä suhde ei tule jatkumaan. Mies on hyväsydäminen ja herkkä mutta liiaksi haaveileva taiteilijasielu minunlaiselleni.

Päätetty on kuitenkin se asia, että kun muutamme tästä kaksiosta kolmioon, silloin muutamme virallisesti kaikki kolme. Siihen asti elämme näin. Tuli mitä tuli.

Ja tähän mielipiteeseen yhdyin täysin:

Kyllä nämä tällä tavalla Kelaa kusettavat ovat niitä, joilla oikesti on raha tiukilla, ja se ylimääräinen 50 euroakin on kuukaudessa iso raha, jota ilman on jo tosi, tosi tiukkaa.

Vierailija
36/55 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahanilmanlintu ja helekkarin kyttääjä! Et sä niitä rahoja itsellesi saa vaikka ne tuet otettaisiin pois ko.pariskunnilta.. HALOOOO!!

Toivottavasti hukka sut perii ja joudut vielä joku päivä tilillesi tyhmyydestäsi :D

Vierailija
37/55 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa onnellisia, jos teillä rahat riittää kaikkeen mitä välttämättä tarvitsette. Harva niitä minimaalisen pieniä tukia huvikseen Kelasta kusettamalla nostaa. Kyllä siinä on aina se pelko persuuksissa kiinni jäämisestä...

Vierailija
38/55 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on työtön niin kaupunki antaa elarit anteeksi. pitää tehdätakautuvasti vuodeksi hakemus...

Vierailija
39/55 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

nainen äitiyslomalla kaksi lasta ja mies muuttaa muualle (esim. veljensä kämppään)! äidin äitiyspäiväraha 1000 euroa miehen palkka 4000 euroa (summat bruttona)! tilanteessa, jossa mies " asuu" muualla; asumistukea äiti saa 350 euroa / kk yksinhuoltaja korotus 30? soskusta vielä jotain? eli ainakin 400 euroa lisää rahaa!! Tarpeeseen??!! nainen palaa töihin lapset hoitoon hoitomaksut 0 euroa (säästö 400) ja lisäksi asumistuki 350 ja yh-korotukset... summa on jo 800 euroa ylimääräistä rahaa tarpeeseen!!! helppoa ja yksinkertaista rahaa ja kaikki asiahan ei kenellekään kuulu...jos näitä pareja on 10...100...1000, mitä sillä rahalla saisi... jos vaikka tuhat (suomessa) tekee muuten 800000 euroa kuukaudessa ja 9,6 miljoonaa euroa vuodessa!!! sillä saisi suomeen 300 opettajaa,olisiko tarvetta? 3 koulua, kalustettuna! 300 leikkipuistoa... 1,8 euroa jokaiselle suomalaiselle...puolen kuukauden julkisen liikenteen kortit jokaiselle helsinkiläiselle!...kahden kuukauden bussikortti jokaiselle Oululaiselle...

mielestäni ei enää puhuta mistään pikkujutusta eikä pikkurahoista! ja tähän tuhanteen riittää kaksi paria jokaisesta suomen kunnasta!!

Vierailija
40/55 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan lähipiirissä pariskunta asuu erillään, mies on kirjoilla vanhemmillansa. Nainen saa kolmen lapsen yh-tuet sun muut ja mies ei maksa kumpaankaan kotiinsa mitään, nostaa työttömyyskorvauksia. No, yksin se nainen melkein ne lapset hoitaakin.

Tämä samainen mies (mieheni veli) ja hänen isänsä eli appiukko keplottelivat törkeästi rahaa monta vuotta siten, että appiukko osti kämpän jonka muka mieheni osti (eli antoi rahat) ja jossa muka tää veli oli vuokralla. Nosti kelasta vuokrarahat muka miehelleni vaikka ei siis maksanut penniäkään todellisuudessa kenellekään. Itse olin niin nuori silloin, että en tajunnut mitä ne puuhaavat mutta näin jälkikäteen pistää oikeen todella vihaksi!!! En tiedä miksi miehenikään suostui siihen! No, kämppä myytiin sitten pois ja tuo loppui onneksi! Samainen kaveri käy kännäämässä vanhempiensa kotona ja potkimassa isänsä autoa ym. mukavaa.

Sitten vielä kaverini miesystävä nostaa työttömyyskorvausta ja tekee pimeästä töitä samalla ansaiten todella hyvin!