Raivostuttaa!!!! Tietaako muut sellaisista pariskunnista jotka asuvat nimellisesti eri osoitteissa, etta saavat kaikki maholliset tuet ja sossun rahat?
Minä tiiän parikin tällaista ja tekis niin mieli ilmottaa jonnekkin mut en tiiä minne? Sitte ne puhuukin niin ärsyttävän avoimesti siitä!
Kommentit (55)
mut tiedän myös perheen joka ottaa kaikki sos.tuet ja sit tehdään pimeitä töitä vakituisesti,tosta kun kosahtaa siinä on koko perhe kusessa taloudellisesti,itse en ryhtyis moiseen touhuun.
Kivahan täs on sivusta seurata kuinka shoppaillaan lähes joka päivä.Tekis mieli ilmottaa kyllä noista.
nimittäin siskoni ja hänen miehensä ovat juuri tuollaisia luopioita. Sisko on kotiäitinä ja mies käy töissä. Pistää välillä kiehumaan....
Tottakai se on pois MEILTÄ JOKAISELTA!! Joku tuossa ylhäällä tekikin jo mielenkiintoisen laskelman. Miettikääs sitä.
Kyllä minä suuntaisin veroeuroni mieluummin vanhustenhoitoon, lasten päivähoitoon, kouluun jne. kuin tuollaisten kusettajien taskuun!
ovat kyllä pois kaikilta. Ne tukirahat tulevat veronmaksajien kukkarosta. Yhteiskunta järjestää kaikille minimielintason ihan laillisestikin. Mutta tämähän ei kaikille riitä, vaan valtiolta pitää viedä se, mikä vietävissä on. Valtion muodostamme me kaikki suomalaiset veronmaksajat.
Terv. opiskelija
Itsekin pärjättäis paremmin huijaamalla, mutta ei iknä kehdattas sitä tehdä. Sahaatte omaa jalkaanne. Ei ne yhteiskunnan rahat loputtomiin riitä. Kohta otetaan tuet pois niiltäkin, jotka oikeasti tarvitsevat.
Ei kyllä huvita valmistumisen jälkeen mennä töihin ja maksaa veroja:(
Yhteiskunnan velvollisuus on elättää vähempiosaisia ja niitä, jotka eivät siihen itse pysty. Ei sosiaalipummeja.
Olen käynyt töissä 15v ja maksanut veroa joka ikisestä palkastani enkä ikinä ole saanut minkäänlaista tukea/alennusta yhtään mistään uimalipusta,bussimaksusta tms. Tästä ajasta minkä olen käynyt töissä on itselleni eläkettä kertynyt vain 6 vuodelta joten aivan hyvin voin mieheni kanssa " asua erillään" sen ajan että olen hoitovapaalla ja hoidan kahta lastamme kunnes täyttävät 3v.
Emme ole hyvätuloisia vaan aivan tavallinen perhe, miehen palkasta lisineen jää käteen n.1300¿/kk (valtion virka) ja minun äitiyspäivärahastani + lapsilisät on yht. 950¿ ja kun jään hoitovapaalle tuloni ovat lapsilisät mukaanluettuna n.400¿ (kodinhoitotuesta verot pois) Me " hyödymme" tästä järjestelystä asumistuen verran 450¿kk ja tämä summa ON MEIDÄN PERHEELLE TÄRKEÄ!!!
Ja aivan varmasti olemme miehemme kanssa tuon summan valtiolle maksaneet moneen kertaan ja tulemme jatkossakin maksamaan ja auttamaan muita jotka haluavat kotonaan lapsensa alkuvuodet hoitaa joten MITÄ SITTEN???
Ja jos joku alkaisi tätä meidänkin juttua tutkimaan niin mitään rikettä ei löytyisi, koska kun pariskunnalla on yhteinen lapsi niin lapsen " etävanhempi" saa viettää 5yötä vko:ssa samassa osoitteessa kuin missä hänen lapsensa asuu, niin kuin sanoin on miehelläni valtion virka jossa hänellä on joka viikko 2 yövuoroa. vesimaksu sisältyy vuokraamme joten siitäkään ei kukaan voi mitään päätellä.
Emme asu uudessa, hienossa, kalliissa vuokra-asunnossa vaan aivan tavallisessa kaupungin kerrostalokolmiossa joka on rakennettu v.1970. Vuokra on 645¿/kk. Automme on aivan tavallinen perheauto, ei uusi, ei edes uuden karhea...
MINÄ OLEN MAKSANUT/MAKSAN VEROJA IHAN YHTÄ PALJON ETTÄ ANTAKAA OLLA, EI KUKAAN TEE TÄTÄ ELLEI OLE PAKKO!!!
Pitäkää ihmiset huolta omista asioistanne ja perheistänne ennen kuin kyttäätte naapureitanne/ystäviänne.
Tosin tyhmiä ovat ne ihmiset jotka näistä asioista ystävilleen/tuttavilleen ääneen puhuvat. Ainoa joka meistä " tietää" on mieheni Isä, jonka luona mieheni on kirjoilla...
jos ihmisillä ei oo muuta elämää ku kytätä naapureiden elämää.
Tai jos ne on omia kavereita...
ei tollasta ihmistä kyllä lasketa mun mielestä kaverix jos meinais sen polttaa tollasesta jutusta.
ehkä sit vois yrittää ymmärtää jos kyseessä oli joku murha tai vastaava.
Mut jokaisellahan on omat aatteet...KAVERIA EI JÄTETÄ.
Kyllä se ottaa päähän, jos itse pienituloisena kituuttaa, na naapuri (muka pienituloinen) porskuttaa leveästi menemään, kun huijaa tukia. Tässä ylempänä tuli jo laskelmia, että perheet voivat huijata jopa satoja euroja kuukaudessa valtiolta ja kunnalta rahaa. Ajattele mitä summia noista tulee vuodessa ja noita perheitä on tuhansia, jotka huijaa. Ehkä valtiolla on raha, mutta kunnilla ei. Sossunrahat ja työttömien elatusmaksut maksaa kunta. Kunnat ovat viime vuosina joutuneet nostaan veroprosenttejaan ja tulevaisuudessa vielä enemmän. Se on muiden kukkarosta pois, jos toiset huijaa!
Tolla on enemmän rahaa kun mulla..voivoi!
Kelaan jos joku ilmoittaa niin tekevät tarkistuksen väestörekisteristä ja sillä selvä. Ihmisten " eroamisia" ei voi kukaan ennustajakaan nähdä et onko ne minkä sorttisia. Eri osoite riittää, näin se vain on.
Meinaatko että kuolisitte nälkään ilman tuollaista kusetusta? Monenko perheen tiedät Suomessa kuolleen nälkään? Tai kuolleen koska ei ollut varaa lääkäriin tms.
Mutta joo. Parempihan se on että veroeuroilla pidetään teidän elintasoanne yllä kuin että perustetaan esim. uusia kouluja ja päiväkoteja, parannettaisiin vanhuksien oloja jne.
Ei tulis mieleenkään käräyttää. Vieläkin tiukkaa.
Olen kerran ilmottanut yhden ja kadun syvästi ja mitään ei edes tapahtunut,tarkistivat vaan äijän virallisen osoitteen. Silloin kun asutaan yhdessä virallisesti mutta on jätetty ilmoittamatta silloin jää kiinni jossain vaiheessa,siinä ei tarvii edes ilmoittajia se tulee ilmi esim. asumistuen tarkistuksen yhteydessä näin ystävälliset virkailijat asian minulle selittivät. Kaikilla on täysi oikeus asua erikseen tai yhdessä tai yhdessä erikseen, mulle on aivan sama.
Mieheni on hyvätuloinen, brutto 4000. Itse olen opiskelija, mutta opintotuki loppuu pian. Itse olen siis nollatuloilla. Miehen tulojen vuoksi emme tietenkään saa asumistukea ja päivähoidossa kuulumme kalleimpaan maksuluokkaan. Pakollisten menojen (vuokran, lainan, vakuutusmaksujen yms. ) jälkeen kolmihenkiselle perheellemme jää noin 800 euroa käteen. Pärjäilemme sillä kyllä, mutta on ikävää, että hyvätuloinen mieheni elää käytännössä minimitoimeentulolla. Siksi olenkin leikitellyt ajatuksella, että muuttaisin eri osoitteeseen. On aika kurjaa olla täysin mieheni elätettävänä...