Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenkohan ainoa joka ei tunne mitään sympatiaa Nokian irtisanottavia kohtaan?

Vierailija
14.06.2012 |

He ovat hyvinpalkattuja ja -koulutettuja ammattilaisia, duunariporukka Suomen eliittiduunareita joiden palkoista suurin osa suomalaisista saa vain haaveilla. He saavat valtion takaamat muhkeat irtisanomispaketit eli vuoden palkan, josta suurin osa muista työnsä menettävistä suomalaisista saa vain haaveilla. Lisäksi suurin osa työllistyy luultavasti erittäin nopeasti uudelleen tai työllistää itse itsensä ulkomaalaisten vastaavien yritysten palveluksessa. Luulisi sitäpaitsi, että Nokian palkkatasolla olisi saanut jotain säästöönkin ettei tarvitsisi radiossa itkeä että joutuu leipäjonoon. Hohhoijaa.

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aika empatiakyvytön.

Mua ei ole koskaan irtisanottu, mutta mulla on sellainen duuni, että olen joutunut irtisanotaan muita. Vaikka kyse oli ihmisistä, jotka työllistyivät varsin pian, niin se oli silti ihan kamalaa. Ja irtisanotun tilanne on aina paljon ikävämpi kuin irtisanojan.

Vierailija
42/89 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaaleja työttömiä. Juuri omistusasuminen haittaa työllistymistä. Ei uskalleta lähteä työnperässä muualle.

Opettelevat uuden ammatin, kuten muutkin työttömät.

En ole vahingoniloinen. Mietin vaan Nokian johdon mokailuja ja sitä kuinka ajoivat brändin lokaan. iPhonen tappaja on tullut jo 5 vuotta, taisi jäädä matkalle. Joku teki tiliä koko jutulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä tulevat mahdottomaksi. Rajat on saatava

takaisin ja tullit, myöskin inflaatio ja

oma valuutta tai tulee sota. Kaunaa

alkaa olla liikaa kohta tässä maailmassa. Suomen kannattaa olla kieli keskellä suuta kaikella tavalla myös sotilaallisesti.

Vierailija
44/89 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

avoimet työpaikat Salossa.

Ei kovin valoisalta tulevaisuudelta näytä. Puolet pätkätöitä. Haetaan opettajia, sairaanhoitajia, kokkeja ja jotain muita erityistä koulutusta vaativia ammattilaisia. Lisäksi puhelinmyyjiä ja muutama siivoajan pesti.

Vierailija
45/89 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että entisiä nokialaisia autettaisiin uuteen alkuun uudelleenkouluttamalla tai muuten tukemalla. Ei se edellisissäkään irtisanomisissa toteutunut, vaikka siitä silloinkin kovasti puhuttiin.

Vierailija
46/89 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat hyvinpalkattuja ja -koulutettuja ammattilaisia, duunariporukka Suomen eliittiduunareita joiden palkoista suurin osa suomalaisista saa vain haaveilla. He saavat valtion takaamat muhkeat irtisanomispaketit eli vuoden palkan, josta suurin osa muista työnsä menettävistä suomalaisista saa vain haaveilla. Lisäksi suurin osa työllistyy luultavasti erittäin nopeasti uudelleen tai työllistää itse itsensä ulkomaalaisten vastaavien yritysten palveluksessa. Luulisi sitäpaitsi, että Nokian palkkatasolla olisi saanut jotain säästöönkin ettei tarvitsisi radiossa itkeä että joutuu leipäjonoon. Hohhoijaa.

hyvin tienaavia ja hyvän työpaikan saanieta kohtaan. Tyypillistä suomalaista TUHOAVAA kateutta. Ei ihan hirveesti sunkaan sielunmaisemasi sympatiaa herätä. + että ne jotka irtisanotaan, on suurelta osin ihan tavallisia paljansaajia. ne joilla on perempipalkkainen duuni, on yleensä myös opiskelleet pitkään, munkin tuntemani kaikki useamman vuoden ulkomailla. ap sun arvomaailmasi on oikeasti aivan hirveä!!!!

Vierailija
47/89 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

avoimet työpaikat Salossa.

Ei kovin valoisalta tulevaisuudelta näytä. Puolet pätkätöitä. Haetaan opettajia, sairaanhoitajia, kokkeja ja jotain muita erityistä koulutusta vaativia ammattilaisia. Lisäksi puhelinmyyjiä ja muutama siivoajan pesti.

voi ihan mainiosti käydä töissä esim. Helsingissä tai Turussa.

Vierailija
48/89 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

logiikalla et tunne sympatiaa niitäkään kohtaan jotka menettävät vaikka lapsensa. Kuolema on osa elämää. Ei se että voiton tavoittelu on osa yritystoimintaa tarkoita ettei voi tuntea sympatiaa niitä kohtaan jotka joutuvat sijaiskärsijöiksi. Ymmärräthän että työn menettäminen voi olla ihmiselle hyvin kova paikka?

tirauttaa oikein kyyneleen työnsä menettäneiden puolesta...

Oikeasti sympatiaa löytyy vain jos potkut saanut on sukulainen tai ystävä.

Ei minulta ainakaan heilahda viisari suuntaan tai toiseen näiden potkittujen puolesta. En tunne heitä. He ovat vain otsikoita lehdissä. Ei tunteita mihinkään suuntaan. Ei kosketa minun elämääni mitenkään. Sori vaan. Minulla on Ericson.

T: 11cm mies

En mäkään koe tämän mun elämääni ainakaan suoraan koskettavan, mutta tunnen silti sympatiaa koska tämä on harmillista. On todella ikävää joutua tilanteeseen johon monet ihmiset ja perheet nyt joutuvat.

Vierailija
49/89 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin noin vuosi sitten pois eräältä tehdaspaikkakunnalta tai pian entiseltä sellaiselta. Työttömyys pilvissä ja palveluja leikataan koko ajan. Kaupungin talous täysin kuralla ja pahenee vain jatkossa. Kärsijöitä ovat ne jotka eivät kykene muuttamaan muualle eli esimerkiksi eläkeläiset ja vastaavat.

Joku kirjoitti miten valtio pitää nokialaisista huolen... Just just! Veroista nekin menee ja ainoastaan loiset eivät osallistu maksutalkoisiin. Alihankintafirmojen ym työntekijät saavat myös kenkää Nokian lopettamisen myötä ja heille ei taatusti edes mitään extraa ole tiedossa.

Vierailija
50/89 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä empatiaa irtisanottujen puolesta! Toisaalta olen itsekin ihmetellyt, että työttömissä on jotain "kermaa", joita ei olisi "saanut" irtisanoa ja sitten niitä, joiden irtisanomisesta kukaan ei nosta haloota. Yleensä haloo nousee, kun tehdas lopetetaan eli satoja irtisanotaan kerralla samasta paikasta, mutta henkilökohtaisella tasolla katastrofi voi olla samaa luokkaa yksinäisellekin irtisanotulle. Samaten se on erityinen itkun aihe, jos monta sukupolvea on ollut samassa tehtaassa töissä, siis onhan se surullista, mutta ei silti tee näistä työttömistä sen surkuteltavampia kuin muistakaan.

Vierailija
51/89 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakettia työnantaja voi tarjota ja mitä te sitä kadehditte! Eikös se ole veronmaksajien etu, etteivät roiku heti ansiosidonnaisella vaan pakettia "kulutetaan" sitä vastaavien kuukausien verran ensin?

Vierailija
52/89 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä tulevat mahdottomaksi. Rajat on saatava

takaisin ja tullit, myöskin inflaatio ja

oma valuutta tai tulee sota. Kaunaa

alkaa olla liikaa kohta tässä maailmassa. Suomen kannattaa olla kieli keskellä suuta kaikella tavalla myös sotilaallisesti.

Joskus tulevaisuudessa suuret pörssiyhtiöt lopetetaan. Ne ovat kaiken pahuuden alku.

Vierailija
53/89 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pidä nokian työntekijöitä minään eliittiduunareina. kyllä eliittiä ovat ahtaajat ja nappia jossain metsäfirmoilla painelevat.

nokialla on ollut jo vuosia näitä ulkoistamis ja muita säästöjuttuja.

tuosta en tiennyt mitään että valtio maksaa heille vuoden palkan.

juu, ei kiinnosta nokian duunarit mua koska työttömiä on niin paljon. ei jaksa alkaa sääliä niitä joilla on joskus edes ollut töitä kun maailmassa lienee satoja miljoonia nuoria joilla ei ole mitään tulevaisuuden toiveita. jotkut vievät itselleen kaiken.

Vierailija
54/89 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin puhuttiin varuskuntien lakkauttamisesta niin ei tuntunut ketään liikuttavan itä-Suomalaisten tilanne. Siellä jää monta perhettä työttömäksi asuntolainat niskassaan. Ja mitä vastattiin täällä: hakekoot muualta töitä. Eli sama vastaus saloon.

Vierailija
55/89 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miten ap voi olla noin tietämätön! Siis suurin osahan noista Nokian työntekijöistä (kuten muissakin tehtaissa yleensä) on täysin _kouluttamattomia_ ihmisiä!! Peruskoulu käyty ja sitten menty tehtaalle töihin. Ja palkka on sen mukainen eli pieni...

Mä en mitenkään sen erityisemmin sympatiseeraa Salon työttömiä kuin ketään muutakaan, mutta näissä tehtaiden sulkemisessa on aina nimenomaan se tragedia, etteivät nämä ihmiset työllisty yhtään mihinkään ilman uutta koulutusta.

Tottakai siellä on joukossa insinöörejä yms. heistä en ole huolissani, mutta suurin osa irtisanotuista on ihan duunareita.

Vierailija
56/89 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi toisen toimialan suurtyöttömyyttä ei saisi tukea, tässä tapauksessa nokialaisten? Miksi pitäisi tukea vain joidenkin tehdaspaikkakuntien työllisyyttä, mutta ei nyt Salon tai Oulun?

Vierailija
57/89 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupunki kuolee täysin, asuntojen hinnat romahtaa, muutkin työpaikat katoavat Nokian myötä, sadat perheet ovat konkurssin partaalla. En todellakaan ymmärrä teitä, jotka vahingoniloisina täällä naureskelette! Edelleenkin: Salossa on perusduunareita ja palkka ei tosiaankaan ole päätä huimannut!!!

ja ympäri suomen. Mitäs erikoista salossa on?

Vierailija
58/89 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee väkisin mieleen että tuollaisessa paikassa työskentelee paljon sellaisia ihmisiä joilla on aina ollut töitä ja jotka kirjoittelevat tällaisille palstoille niitä "kyllä töitä löytyy jos oikeasti haluaa" ja "työttömät haravoimaan" -juttuja ja se vähän syö sitä sympatiaa. Toki ymmärrän että siellä on seassa tai ehkä jopa enemmistönä ihan normaalilla älyllä ja tunneälyllä varustettuja ihmisiä, jotka ovat tehneet töissä parhaansa eivätkä ansaitsisi potkuja. Tsemppiä kaikille irtisanotuille.

Vierailija
59/89 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ainakin pännii, että kun suuri joukko irtisanotaan kerralla, niin se on niin kova tregedia ja silloin ne ihmiset tarvitsevat erityistä tukea ja tukipaketteja. Miksi ei kaikki muutkin työttömät? Mikä tekee näistä joukkoirtisanotuista niin paljon jalompia? Eikö niitä, jotka eivät koskaan kunnolla ole edes saaneet olla töissä, tarvitse autta samalla tavalla? Tässä maassa työttömätkin ovat eriarvoisia.

Vierailija
60/89 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ainakin pännii, että kun suuri joukko irtisanotaan kerralla, niin se on niin kova tregedia ja silloin ne ihmiset tarvitsevat erityistä tukea ja tukipaketteja. Miksi ei kaikki muutkin työttömät? Mikä tekee näistä joukkoirtisanotuista niin paljon jalompia? Eikö niitä, jotka eivät koskaan kunnolla ole edes saaneet olla töissä, tarvitse autta samalla tavalla? Tässä maassa työttömätkin ovat eriarvoisia.

Niinpä. Luulisi että jos monta irtisanotaan kerralla, niin heillä jo sinällään on helpompaa kuin sellaisella,joka on työpaikan ainoa irtisanottu.

tai sellaisella, joka ei saa ensimmäistäkään oikeaa työpaikkaa vaan koko elämä menee jotan työkkärin 9 euron palkkoja nautittaeassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän