Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenkohan ainoa joka ei tunne mitään sympatiaa Nokian irtisanottavia kohtaan?

Vierailija
14.06.2012 |

He ovat hyvinpalkattuja ja -koulutettuja ammattilaisia, duunariporukka Suomen eliittiduunareita joiden palkoista suurin osa suomalaisista saa vain haaveilla. He saavat valtion takaamat muhkeat irtisanomispaketit eli vuoden palkan, josta suurin osa muista työnsä menettävistä suomalaisista saa vain haaveilla. Lisäksi suurin osa työllistyy luultavasti erittäin nopeasti uudelleen tai työllistää itse itsensä ulkomaalaisten vastaavien yritysten palveluksessa. Luulisi sitäpaitsi, että Nokian palkkatasolla olisi saanut jotain säästöönkin ettei tarvitsisi radiossa itkeä että joutuu leipäjonoon. Hohhoijaa.

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat hyvinpalkattuja ja -koulutettuja ammattilaisia, duunariporukka Suomen eliittiduunareita joiden palkoista suurin osa suomalaisista saa vain haaveilla. He saavat valtion takaamat muhkeat irtisanomispaketit eli vuoden palkan, josta suurin osa muista työnsä menettävistä suomalaisista saa vain haaveilla. Lisäksi suurin osa työllistyy luultavasti erittäin nopeasti uudelleen tai työllistää itse itsensä ulkomaalaisten vastaavien yritysten palveluksessa. Luulisi sitäpaitsi, että Nokian palkkatasolla olisi saanut jotain säästöönkin ettei tarvitsisi radiossa itkeä että joutuu leipäjonoon. Hohhoijaa.

Hän on erittäin itsekäs ja itse ilmeisesti työelämässä oleva henkilö. Hänen mielestään on ihmisen oma vika, jos joutuu työttämäksi eikä sellainen ansaitse mitään tukipaketteja. Luulisi sitäpaitsi, että normaalilla järjellä varustettu ihminen tietäisi, että näin voi nykypäivänä käydä kenelle tahansa. Kenenkään työpaikka ei ole kiveen hakattu. Hohhoijaa.

ja vielä luulevat sitä vakituiseksi? Fiksut koulutetut ihmiset vielä. Onhan tuo Nokian tulevaisuus ollut nähtävissä jo monta vuotta mutta fiksuimmat lieneekin jo lähteneet Nokialta jo kauan sitten. Avuttomimmat ovat jääneet sinne roikkumaan ja jatkavat sitä avuttomana olemista ja ruikuttamista. Onneksi Suomessa on hyvä sosiaaliturva, ei täällä kukaan nälkään kuole.

Vierailija
22/89 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä heidän palkoista tms mitään, mutta olen yksinkertaisesti vaan niin itsekäs että ei mua kiinnosta. Ei vaikuta mun elämään mitenkään. Onhan se voivoi mutta noita nyt sattuu aina silloin tällöin ja tsemii vaan kaikille irtisanotuille. Mut en jaksa vaahdota asiasta enkä ymmärrä miks media sitä niin kauhistelee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä heidän palkoista tms mitään, mutta olen yksinkertaisesti vaan niin itsekäs että ei mua kiinnosta. Ei vaikuta mun elämään mitenkään. Onhan se voivoi mutta noita nyt sattuu aina silloin tällöin ja tsemii vaan kaikille irtisanotuille. Mut en jaksa vaahdota asiasta enkä ymmärrä miks media sitä niin kauhistelee.

Vierailija
24/89 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on erittäin itsekäs ja itse ilmeisesti työelämässä oleva henkilö. Hänen mielestään on ihmisen oma vika, jos joutuu työttämäksi eikä sellainen ansaitse mitään tukipaketteja. Luulisi sitäpaitsi, että normaalilla järjellä varustettu ihminen tietäisi, että näin voi nykypäivänä käydä kenelle tahansa. Kenenkään työpaikka ei ole kiveen hakattu. Hohhoijaa.

Antaahan olla kun ap ja kaltaisensa ymmärtävät hiljalleen että nyt työttömäksi jäävät ja taloudellisiin ongelmiinkin ehkä joutuvat voivat joutua turvautumaan yhteiskuntamme luomiin tukijärjestelmiin... Aikansa nyt mässäilevät sillä kuinka missään ei tunnu ja ihan oikein "niille", mutta odotas kun valkenee se että tässä on kyseessä koko Suomen tulevaisuus ei vain yksilöiden.

Miten joku voi elää noin kuplassa???

Vierailija
25/89 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaksi kaveriani olivat molemmat toimihenkilöinä Nokialla, ja kumpikin otti pakettiratkaisun vajaat pari vuotta sitten kun sitä tarjottiin. Kumpikaan ei ole työllistynyt uudelleen yhtään mihinkään, vaikka ovat koulutettujakin. En siis tiedä, miten nuo linjalla töissä olleetkaan onnistuvat työllistymään.

Itse en ole Nokialla töissä enkä siitä riippuvainen, mutta koska asun Salossa, mietityttää mm. kaupungin palveluiden heikkeneminen sekä oman asuntoni arvon lasku.

Vierailija
26/89 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokian irtisanomisten seurannaisvaikutukset tuntuvat monella alalla eikä vaan Nokian, vaan onhan noita ollut muitakin. Eikä Suomella ole muuten enää kovin kauan varaa pitää sosiaaliturvaansa tällä tasolla kuin se nyt on. Verorahat eivät enää riitä.

Vierailija
27/89 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaksi kaveriani olivat molemmat toimihenkilöinä Nokialla, ja kumpikin otti pakettiratkaisun vajaat pari vuotta sitten kun sitä tarjottiin. Kumpikaan ei ole työllistynyt uudelleen yhtään mihinkään, vaikka ovat koulutettujakin. En siis tiedä, miten nuo linjalla töissä olleetkaan onnistuvat työllistymään.

Itse en ole Nokialla töissä enkä siitä riippuvainen, mutta koska asun Salossa, mietityttää mm. kaupungin palveluiden heikkeneminen sekä oman asuntoni arvon lasku.

mutta ei ehtinyt olla kolmea kuukautta työttömänä kun Nokian kilpailija pestasi hänet. :=D

Vierailija
28/89 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaksi kaveriani olivat molemmat toimihenkilöinä Nokialla, ja kumpikin otti pakettiratkaisun vajaat pari vuotta sitten kun sitä tarjottiin. Kumpikaan ei ole työllistynyt uudelleen yhtään mihinkään, vaikka ovat koulutettujakin. En siis tiedä, miten nuo linjalla töissä olleetkaan onnistuvat työllistymään. Itse en ole Nokialla töissä enkä siitä riippuvainen, mutta koska asun Salossa, mietityttää mm. kaupungin palveluiden heikkeneminen sekä oman asuntoni arvon lasku.

mutta ei ehtinyt olla kolmea kuukautta työttömänä kun Nokian kilpailija pestasi hänet. :=D

Hienoa, että hänelle kävi noin hyvin! Hänellä oli varmaan sitten sellaista osaamista jota näillä minun kavereillani ei ole.

Vierailija
29/89 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli fiksuja ja koulutettuja ihmisiä? Aikanaan sinne ei päässyt töihin, jos oli jokin koulutus, mikä tahansa peruskoulun jälkeen. t.salolainen

Vierailija
30/89 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiontalous paranee viennistä ja mm siitä kun Nokian maailmalla tienaamat miljoonat tulee suomalaisten työntekijöiden palkkoina takaisin suomen talouden kiertoon. Niistä maksetuilla veroilla kustannetaan sosiaaliturva ja kaikkien julkisen sektorin palkat. Ilman vientiä on vain tuontia, ja kauppa perustuu siihen että ostetaan paskaa ja myydään kultaa. Kun me sitten ostetaan ulkomailta paskaa, niin sillä ei ole mitään arvoa ja raha valuu suomesta pois. Nyt pitää suosia suomalaista ja sitä että rahaa tulee meille ulkomailta.

4J

Vierailija
32/89 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli fiksuja ja koulutettuja ihmisiä? Aikanaan sinne ei päässyt töihin, jos oli jokin koulutus, mikä tahansa peruskoulun jälkeen. t.salolainen

tulleita "välivuoden" pitäjiä.

Vierailija
33/89 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Suomessa on hyvä sosiaaliturva, ei täällä kukaan nälkään kuole.

Milloin ihmiset tajuavat, ettei se sosiaaliturva ole mikään automaatti, joka nyt vaan sattuu kuulumaan kaikille, joilla on suomen passi?! Se raha tulee vain ja ainoastaan vientiyrityksistä. Tälläkin hetkellä valtiota pyöritetään koko ajan enemmän velaksi ja jossain vaiheessa, mahdollisesti piankin, tulee seinä vastaan. Silloin loppuu sosiaalietuudet, kuin myös valtion työntekijöiden palkanmaksu. Nokia nyt vain sattuu olemaan se ylivoimaisesti suurin vientiyritys Suomessa (joka on suurelta osin vastannut 90-luvun lopun nousukaudesta) ja siksi siitä uutisoidaan. Ihan yhtä paha isku se olisi jos jokin muu vientiyritys irtisanoisi 3700 työntekijää.

Herätkää nyt kateelliset! Vaikka ei mitään sympatiaa ketään muuta kohtaan olisikaan, niin luulisi nyt hyvinvointivaltion kiinnostavan sen verran, että ei naureskelisi kun rahahanat hiljalleen sulkeutuvat. Vaikutukset näkyvät ihan jokaisen ihmisen peruspalveluissa, etenkin Nokia-paikkakunnilla.

Vierailija
34/89 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en koe mitään sympatiaa niitä veronmaksia kohtaan, joilla tämäkin paukku maksatetaan - Nokialta 3700 työtöntä (lisää), alihankkijoilta kenties sitäkin enemmän.

Jos nyt lasketaan nopsaan vaikka, että 10 000 työtöntä, jotka putoavat pelkälle peruspäivärahalle 31,36 €/päivä, niin eihän siitä tule kuin rapiat 300 000 päivässä, puoltoistamiljoonaa viikossa, kuutisen miljoonaa kuukaudessa, seitköötkaksmiljoonaa vuodessa... jne.

Ei paljon haittaa, en sympatiseeraa!

Pässit.

Vierailija
35/89 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä eihän se kenellekään ole herkkua joutua työttömäksi vasten omaa tahtoaan.

Mutta toisaalta ruikuttaminen ei auta, vaan itse siinä pitää vain pitää asenne kohdillaan ja olla aktiivinen. Jos jää kotiin makaamaan itsesäälissä ja ruikuttamaan, niin silloin kukaan ei voi auttaa.

Mutta tosiaan tuota samaa on tapahtunut todella monessa paikassa viime vuosina. Kokonaisia paperitehtaita on lopetettu pikkupaikkakunnilta kuten Kemijärveltä, Voikkaalta, Karhulasta, Myllykoskelta. Kyllä nuokin on uutisiin ja medioihin päässeet, ja nyt on sitten Salon vuoro. Mutta ei tosiaan ole mitenkään ainutlaatuista tuo, vaan samanlainen kuolinisku se on ollut näille paperipaikkakunnillekin, kun tärkein työnantaja lopettaa.

Vierailija
36/89 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokian irtisanomisten seurannaisvaikutukset tuntuvat monella alalla eikä vaan Nokian, vaan onhan noita ollut muitakin. Eikä Suomella ole muuten enää kovin kauan varaa pitää sosiaaliturvaansa tällä tasolla kuin se nyt on. Verorahat eivät enää riitä.

kun sysätään sitä rahaa muille maille minkä keritään. Go kokoomus....

Vierailija
37/89 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupunki kuolee täysin, asuntojen hinnat romahtaa, muutkin työpaikat katoavat Nokian myötä, sadat perheet ovat konkurssin partaalla.

En todellakaan ymmärrä teitä, jotka vahingoniloisina täällä naureskelette!

Edelleenkin: Salossa on perusduunareita ja palkka ei tosiaankaan ole päätä huimannut!!!

Hyvin harva edes naureskelee.

Monella perheellä menee huonommin. On vain pätkätyöllisyyttä eikä säästöjä.

Ei tosiaankaan riitä aikaa tai hermoja surra tuntemattomien ihmisten potkuja. Eikä todellakaan riitä aitoa myötätuntoa tuntemattomille ihmisille. Tuskin he edes sitä haluavatkaan.

Suurin huoli on miten saan hankittua lukion kirjat kuopukselle ja miten saan seuraavan työpaikan, kun piti autokin myydä että saisin maksettua vuoden vuokrat.

Vierailija
38/89 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mikään työpaikka ole ikuinen eikä Nokian kuten muidenkaan firmojen velvollisuus ole työllistää ketään työllistämisen ilosta, joka firman alkaen kampaajan tapaisesta pienyrittäjästä päättyen Nokiaan tehtävä on vain tuottaa voittoa omistajilleen. Siinä sivussa se tietysti työllistää mutta ei työllistäminen ole sen ensisijainen tehtävä. Suomalaiset ovat eläneet lintukodossa, josta tuli nyt karu herätys.

logiikalla et tunne sympatiaa niitäkään kohtaan jotka menettävät vaikka lapsensa. Kuolema on osa elämää. Ei se että voiton tavoittelu on osa yritystoimintaa tarkoita ettei voi tuntea sympatiaa niitä kohtaan jotka joutuvat sijaiskärsijöiksi. Ymmärräthän että työn menettäminen voi olla ihmiselle hyvin kova paikka?

Vierailija
39/89 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta elämä on. Suomessa pitäisi nyt investoida vahvasti uusille teknologian aloille, jotta saataisiin jotain vientiä paikkaamaan Nokian jättämä tyhjiö tai ollaan muutaman vuoden sisällä kerjuulla koko sakki, myös ne, jotka eivät symppaa nokialaisia.

Vierailija
40/89 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

logiikalla et tunne sympatiaa niitäkään kohtaan jotka menettävät vaikka lapsensa. Kuolema on osa elämää. Ei se että voiton tavoittelu on osa yritystoimintaa tarkoita ettei voi tuntea sympatiaa niitä kohtaan jotka joutuvat sijaiskärsijöiksi. Ymmärräthän että työn menettäminen voi olla ihmiselle hyvin kova paikka?

tirauttaa oikein kyyneleen työnsä menettäneiden puolesta...

Oikeasti sympatiaa löytyy vain jos potkut saanut on sukulainen tai ystävä.

Ei minulta ainakaan heilahda viisari suuntaan tai toiseen näiden potkittujen puolesta. En tunne heitä. He ovat vain otsikoita lehdissä. Ei tunteita mihinkään suuntaan. Ei kosketa minun elämääni mitenkään. Sori vaan. Minulla on Ericson.

T: 11cm mies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän