Onpas varattua...soitin Finnmatkoille ja helmikuussa
oli jo ekalla ja tokalla vkolla myynnissä "eioota" ja "vain 1 paikka jäljellä" erääseen suosittuun perhehotelliin Thaimaassa.
Ja nyt vasta alkoi kesäkuu..
Kommentit (12)
Aika usein matkatoimiston paketit on halvempia ja kyllä mä ainakin lennän mieluummin suoralla lomalennolla sinne minne olen menossa kuin vaihtamalla reittikonetta esim. Bangkokissa. Toki sen lomalennon voi varata netistä, mutta matkatoimiston sivuilta. Suosittelen, että otat pelkät lennot matkatoimistolta ja etsit netistä hyvän hotellin (jopa siinä samassa hotellissa voi olla tilaa vaikka matkatoimiston kiintiö olisikin täynnä).
Se on sehelppous ja kaiken sujuvuus, niin matkaa varatessa, sitä odotellessa kuin sitten paikan päälläkin matkakohteessa.
Ilman lapsia ehkä eri asia, mutta varsinkin lapsiperheenä sitä arvostaa paljon kaikkia noita edellä mainitsemiani seikkoja.
Ja ei, ei se todellakaan ole samaa tasoa "ntissä omatoimisesti kaiken hoitaessa" ennenkuin matkalle edes pääsee.
Mutta kiitos kommentista, se olikin tässä se pointti.
ap
matkatoimistoa? Ei tulis mieleenkään, kun netistä löytyy kaikki lennot ja hotellit. Onko syynä kielitaidottomuus? Sen jotenkin vielä ymmärrän, muuten en.
itse varasin viime joulun välipäivinä matkan thaikkuihin ensi jouluksi. tammikuun alussa hotelli oli täynnä.
Aika usein matkatoimiston paketit on halvempia ja kyllä mä ainakin lennän mieluummin suoralla lomalennolla sinne minne olen menossa kuin vaihtamalla reittikonetta esim. Bangkokissa.
Mutta kato kun se on niin kauheen paljon viksumpaa varailla itse... sitähän ei moni osaa ;-)
Tosiaan paljon järkevämpää ottaa noihin "turistirysiin ja rantalomakohteisiin" paketti, paljon helpompaa, ja jos ei hinta ole se ainoo kriteeri vaan haluaa säästää omaa aikaansa ja laskee sillekin jonkun arvon... Ja se helppous, jos mä esim. haluan mennä vaikka Tassokselle Kreikkaan, vaihtoehtoisesti pakettimatkalla suora lento, bussi- ja laivamatkat valmiiksi varattuna matkanjärjestäjän kautta tai sitten vaihtamalla Ateenan tai Tessalonikin kautta Kavalaan, etsit kyydit satamaan/satamasta jne, ei kauheen järkevää. Kaupunkilomille mekin varataan "hienosti omatoimisesti", tosin suoraan lento+hotelli- paketti, ei nappaa surffailla monilla eri sivustoilla tuntikausia ja metsästää jotain muutaman euron säästöä.
Aika usein matkatoimiston paketit on halvempia ja kyllä mä ainakin lennän mieluummin suoralla lomalennolla sinne minne olen menossa kuin vaihtamalla reittikonetta esim. Bangkokissa.
Mutta kato kun se on niin kauheen paljon viksumpaa varailla itse... sitähän ei moni osaa ;-)
Tosiaan paljon järkevämpää ottaa noihin "turistirysiin ja rantalomakohteisiin" paketti, paljon helpompaa, ja jos ei hinta ole se ainoo kriteeri vaan haluaa säästää omaa aikaansa ja laskee sillekin jonkun arvon... Ja se helppous, jos mä esim. haluan mennä vaikka Tassokselle Kreikkaan, vaihtoehtoisesti pakettimatkalla suora lento, bussi- ja laivamatkat valmiiksi varattuna matkanjärjestäjän kautta tai sitten vaihtamalla Ateenan tai Tessalonikin kautta Kavalaan, etsit kyydit satamaan/satamasta jne, ei kauheen järkevää. Kaupunkilomille mekin varataan "hienosti omatoimisesti", tosin suoraan lento+hotelli- paketti, ei nappaa surffailla monilla eri sivustoilla tuntikausia ja metsästää jotain muutaman euron säästöä.
matkatoimistoa? Ei tulis mieleenkään, kun netistä löytyy kaikki lennot ja hotellit. Onko syynä kielitaidottomuus? Sen jotenkin vielä ymmärrän, muuten en.
Helppoa, edullista, vaivatonta ja turvallista.
tämän vuoden helmikuun matkan. Jos haluaa johonkin tiettyyn lapsiperheiden suosimaan hotelliin niin on oltava ajoissa.
ei tarvitse erikseen varata hotellia, lentoja, kuljetuksia järjestää jne
huomattavasti helpompaa
vakuutukset ei kata mitään jos olet sairaana ja olet varannut lennot joltain halpisyhtiöltä.
vakuutukset ei kata mitään jos olet sairaana ja olet varannut lennot joltain halpisyhtiöltä.
No kyllä mun matkavakuutukseni ainakin kattaa jos joudun perumaan sairastumisen takia minkä tahansa matkan vaikka olis mikä yhtiö. Suurempi riski on mielestäni se, että lentoyhtiö menee konkkaan tai on lakossa tms ja joudut maksamaan erikseen varatun hotellin vaikket päässyt perillekään.