multa pääsi itku tänään pojan päiväkodissa.
Poika siirtyy päiväkodista eskariin syksyllä ja tänään oli hyllyllänsä vihkonen mihin hoitajat olivat vuosien mittaan pistäneet pojan piirustuksia, valokuvia ja kommentteja tarhavuosista.
Kannessa oli kuva itkuisesta punasilmäisestä pojanpallerosta hänen ensimmäisenään tarhapäivänä 1v10kk vanhana. Oli kyllä liikuttava vihkonen.
On se aika vaan mennyt todella nopeasti ja nyt viettää viimeisiä tarhapäiviään.
Mun "vauva" lähtee ihan kohta jo eskariin. Ihan äsken se vasta syntyi....
Kommentit (27)
kun lapsi on onnistunut, ollut tekemisistään ylpeä, nauranut muiden kanssa jne. Ne kuvat ovat vain kalpea aavistus siitä, mitä kaikkea on menettänyt ja mitä kaikkea ihanaa päiväkodin hoitajat ovat sijaisinani saaneet kokea.
Ei me olla koulussakaan todistamassa niitä oppimisen oivalluksia. Me emme asu Suomessa, meidän lapset aloittaa koulun 4-vuotiaana. Kuopus aloittaa nyt syksyllä ja esikoinen aloittaa jo kolmannen vuoden. On opittu lukemaan ja kirjoittamaan, eikä me olla todistettu hetkiä, kun "lamppu on syttynyt päässä" :)
ja nyt lähtee kouluun. Viimeinen päivä oli jo viime viikolla. Kyllä sitä tiety haikeus tuli kun tavaroita kerättiin.
Itse sain kuopuksen 3v sitten ja vastasynnyttäneenä itkin vuolaasti esikoisen eskarin kevätjuhlissa :D
Minusta on hienoa että ihminen sentään tuntee jotain!
t.Maiju
+ tietty hautajaiset myös.
3 lasta, itkua on piisannut, viimeksi nieleskelin isoimman vauvelini, nyt 10v äitinsä pituinen poitsu, kevätjuhlassa. Pilkatkaa vaan, mutta nytkin nousee kyyneleet silmiin, kun siellä yksi lurjuksennäköinen iso poika esitti yksinlauluna ihanan englanninkielisen laulun ja lopuksi kiitti englannin opettajaansa, joka on hänelle niin paljon antanut. Ja sitten vielä poikia haukutaan hankaliksi. Ja siis tämä laulaja EI ollut oma poika, ihan tuntematon heppu.
Toiset on itkupillejä, kuten minä.
Luulin, että näihin kevätjuhlatärinöihin tottuisi vuosien varrella, mutta ei. Ja on siellä aina muitakin, osalla reilusti nenäliinat esillä. Mun mies aina ihmettelee.
Onko nyt hyvä olo?