Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ateistit, eikö koskaan edes vähän pelota että jos

Vierailija
13.06.2012 |

taivas ja helvetti onkin olemassa?

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö heitä pelota, että uskovat väärään jumalaan...

Mitäs muuten, jos sen täydellisen luonnon on luonut vaikka Allah?

Vierailija
42/85 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi aivan kamalaa jos huomaisin päässeeni taivaaseen joidenkin harvojen kanssa jotka sattumalta ovat palvoneet jumalaansa oikein (mistä tiedät, ettei oikea tapa ole ateismi, jumalan tiethän tunnetusti ovet tutkimattomat?)ja tietäisin että miljardin väärin palvoneet samalla palavat helvetissä.

Eikö teitä krisuja yhtää pelota sellainen?

Sama tunne, paitsi että mulle olis ihan pelkästään jo kamalaa jakaa iäisyys uskisten kanssa. Ja jos sinne taivaaseen pääsee ihan vaan uskomalla Jeesukseen ja olemalla muuten täysin ihmishirviö niinkuin jotkut tuntemani uskikset niin niiden jeesustelijoiden kanssa samaan tilaan en tulis kirveelläkään. Helvettiinhän mä pakanana pääsisin satavarmasti vaikka eläisin kuinka hyvän elämän kymmentä käskyä palvoen, joten funtsikaa te hihhulit sitä. Ei paljon kiinnosta tommoset Jumalat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen huomasin pettymyksekseni - ja lukemattomia kirjoituksia vertailtuani - että useimmat kristinuskon perusasiat perustuvat itsepetokseen. Jeesuksen sanoma on ollut arvostettava ja ajaton, mutta valitettavasti kyseessä on ollut vain yksittäinen juutalainen lahkolainen.

Uskonkriisiäni kesti monta vuotta, mutta se ei päättynyt siihen, että minusta olisi tullut agnostikko. Ei, minusta tuli ateisti.

-- Ei tulisi mieleenkään murehtia taivaspaikkaa tai vastaavasti paikkaa helvetissä. Sellaiset käsitykset eivät enää ole osa minua. N iin kuinj Esko Valtaoja totesi: kun töpselistä otetaan virta, virta katkeaa.

Vierailija
44/85 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnot ovat mielenkiintoisia ajatusrakennelmia, mutta yksikään uskonto, johon olen tutustunut, ei ole vakuuttanut.

Lapsilla on vilkkaampi mielikuvitus. Toivottavasti heille ei (esim. koulussa ja päiväkodissa) kerrota ikäviä tarinoita helvetistä ja pelotella heitä.

Vierailija
45/85 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaista voi olla. Jos olisi, niistä olisi joku todiste. Samoin jumalasta. Kai se voisi ilmaista itsensä halutessaan, niin että kaikki uskoisivat siihen.

Jumalastako ei ole todisteita? Katsopa kuules vain ympärillesi, taivalle, kuinka kaikki on täydellistä. Jos esim maapallo nojaisi prosentinkin oikealle tai vasemmalle, me joko jäätyisimme tai kärventyisimme.

Merkkejä on, jos vaan viitsii avata silmänsä.

"Samoin jumalasta. Kai se voisi ilmaista itsensä halutessaan, niin että kaikki uskoisivat siihen."

Näinhän Hän on tehnyt, siksi Hän lähetti satoja profeettoja, kertomaan Yhdestä Jumalasta. Ei Hän voi vain ilmestyä meille, se olisi liian selvää, eikä meidän olemassaolollamme silloin olisi paljon merkitystä. Olemme täällä siksi, että Jumala katsoo kuka meistä on lojaali ja uskoo, ja seuraa Hänen sanaansa, eli kuka on Paratiisin arvoinen.

että kissan nahassa on reiät juuri siinä silmien kohdalla!

Vierailija
46/85 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuinka paljon sinua pelottaa, että Väinämöinen palaa kuin palaakin takaisin ja rankaisee, kun olet luopunut aidosta alkuperäisestä uskosta ja korvannut sen jollain Lähi-idän hömpötyksillä, kun se on sattunut tulemaan muotiin.. ?

Niinpä.

Vierailija
47/85 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaista voi olla. Jos olisi, niistä olisi joku todiste.

Käsittämättömän dorka logiikka: Koska asiasta X ei ole todistetta, se on vuorenvarma merkki siitä, ettei asiaa X ole varmasti olemassa. Ihminen ei ole niin kaikkivoipainen, osaava ja älykäs olento kuin se usein luulee olevansa. Jos valtaosa merien pohjista on yhtä suurta kysymysmerkkiä emmekä tiedä tarkkaan, mitä kaikkea siellä voisi olla, niin eihän se ole mikään ihme, jos ihminen ei ole pystynyt todistamaan, mitä kuoleman jälkeen tapahtuu. Varsinkin kun se käytännössä vaatisi sen, että jonkun pitäisi palata takaisin kuolleista kertomaan.

Samoin jumalasta. Kai se voisi ilmaista itsensä halutessaan, niin että kaikki uskoisivat siihen.

Eihän siinä silloin mitään uskomista olisi.

on se, että jokin on olemassa, jos sen olemattomuutta ei voi todistaa. Ei lentävän spagettihirviönkään olemassaolemattomuutta pysty todistamaan.

Vierailija
48/85 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateismi ei pelota vaan vapauttaa. Minun tarvitse vahtia omia ajatuksiani eikä pelätä joutuvani niiden takia helvettiin.

juuri näin!

Vierailija
49/85 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kissan nahassa on reiät juuri siinä silmien kohdalla!

Vierailija
50/85 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelottaa aivan helvetisti. Melkein yhtä paljon kuin se, että tuokohan joulupukki lahjoja tänä vuonna kun oon ollu vähän tuhmana :(

Vierailija
51/85 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
52/85 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota. Minua pelottaa, etten osaa elää tätä yhtä elämää oikein. Siksi ymmärrän, että ihmiset haluavat uskoa kuoleman jälkeiseen aikaan.

Vierailija
53/85 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eläimet olivat ensin, sitten Jumala loi miehen, miehen kylkiluusta naisen. :)

Luee mooseksen ensimmäisen kirjan TOINEN luku. Siinä luodaan ensin ihminen ja ihmiselle eläimet. Niin että mikä se järjestys on?

Vierailija
54/85 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eläimet olivat ensin, sitten Jumala loi miehen, miehen kylkiluusta naisen. :)

Luee mooseksen ensimmäisen kirjan TOINEN luku. Siinä luodaan ensin ihminen ja ihmiselle eläimet. Niin että mikä se järjestys on?

19 Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, neljäs päivä.

20 Ja Jumala sanoi: "Viliskööt vedet eläviä olentoja, ja lentäkööt linnut maan päällä, taivaanvahvuuden alla".

21 Ja Jumala loi suuret merieläimet ja kaikkinaiset liikkuvat, vesissä vilisevät elävät olennot, kunkin lajinsa mukaan, ja kaikkinaiset siivekkäät linnut, kunkin lajinsa mukaan. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.

22 Ja Jumala siunasi ne sanoen: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää meren vedet, ja linnut lisääntykööt maan päällä".

23 Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, viides päivä.

24 Ja Jumala sanoi: "Tuottakoon maa elävät olennot, kunkin lajinsa mukaan, karjaeläimet ja matelijat ja metsäeläimet, kunkin lajinsa mukaan". Ja tapahtui niin:

25 Jumala teki metsäeläimet, kunkin lajinsa mukaan, ja karjaeläimet, kunkin lajinsa mukaan, ja kaikki maan matelijat, kunkin lajinsa mukaan. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.

26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".

27 Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.

28 Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet".

29 Ja Jumala sanoi: "Katso, minä annan teille kaikkinaiset siementä tekevät ruohot, joita kasvaa kaikkialla maan päällä, ja kaikki puut, joissa on siementä tekevä hedelmä; olkoot ne teille ravinnoksi.

30 Ja kaikille metsäeläimille ja kaikille taivaan linnuille ja kaikille, jotka maassa matelevat ja joissa on elävä henki, minä annan kaikkinaiset viheriät ruohot ravinnoksi". Ja tapahtui niin.

31 Ja Jumala katsoi kaikkea, mitä hän tehnyt oli, ja katso, se oli sangen hyvää. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kuudes päivä.

Että näin sanoo Raamattu

Vierailija
55/85 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kristinuskon suuntausta edustatte ketjun uskovaiset? Nimittäin itse olen ulkomailla tutustunut useampaan born again- kristittyyn, ja heidän mukaansa taivaaseen ei periaatteessa pääse kuin born again- kristityt. Perusevankelisluterilaisuus ei riitä. Eli pelottaako teitä, kun olette helvettiin matkalla?

Ja miksi juuri Raamattu kaikista uskonkirjoista olisi se ainoa ja oikea? Kun muslimi kertoo Koraanin olevan se ainoa ja oikea, niin eikö tule mieleen, että voikin itse olla väärässä? Eli aivan yhtä paljon ateisteja pelottaa helvettiin meno kuin teitäkin- eli ei yhtään, vaikka aivan hyvin sinne saattavat joutua sekä ateistit, kristityt ynnä muut, muslimeja (tai mitä hyvänsä muuta mahdollista oikeaa uskontoa) lukuunottamatta.

Vierailija
56/85 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska jos olisi taivas ja helvetti, niin on aika vaikea usko kenenkään pistävän minua helvettiin. Niin paljon olen tehnyt toisten hyväksi ja pahaa en ole tehnyt koskaan hyttysellekään. Eiköhän näillä avuilla pääse taivaaseen.

Vierailija
57/85 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, neljäs päivä.

20 Ja Jumala sanoi: "Viliskööt vedet eläviä olentoja, ja lentäkööt linnut maan päällä, taivaanvahvuuden alla".

21 Ja Jumala loi suuret merieläimet ja kaikkinaiset liikkuvat, vesissä vilisevät elävät olennot, kunkin lajinsa mukaan, ja kaikkinaiset siivekkäät linnut, kunkin lajinsa mukaan. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.

22 Ja Jumala siunasi ne sanoen: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää meren vedet, ja linnut lisääntykööt maan päällä".

23 Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, viides päivä.

24 Ja Jumala sanoi: "Tuottakoon maa elävät olennot, kunkin lajinsa mukaan, karjaeläimet ja matelijat ja metsäeläimet, kunkin lajinsa mukaan". Ja tapahtui niin:

25 Jumala teki metsäeläimet, kunkin lajinsa mukaan, ja karjaeläimet, kunkin lajinsa mukaan, ja kaikki maan matelijat, kunkin lajinsa mukaan. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.

26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".

27 Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.

28 Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet".

29 Ja Jumala sanoi: "Katso, minä annan teille kaikkinaiset siementä tekevät ruohot, joita kasvaa kaikkialla maan päällä, ja kaikki puut, joissa on siementä tekevä hedelmä; olkoot ne teille ravinnoksi.

30 Ja kaikille metsäeläimille ja kaikille taivaan linnuille ja kaikille, jotka maassa matelevat ja joissa on elävä henki, minä annan kaikkinaiset viheriät ruohot ravinnoksi". Ja tapahtui niin.

31 Ja Jumala katsoi kaikkea, mitä hän tehnyt oli, ja katso, se oli sangen hyvää. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kuudes päivä.

Että näin sanoo Raamattu

Siihen aikaan, kun Herra Jumala teki maan ja taivaan, 5 ei maan päällä ollut vielä yhtään pensasta eikä edes ruoho ollut noussut esiin, sillä Herra Jumala ei ollut antanut sateen kastella maata eikä ihmistä vielä ollut maata viljelemässä. 6 Mutta maasta kumpusi vettä, ja se kasteli maan pinnan. 7

Ja Herra Jumala muovasi maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän henkäyksen. Näin ihmisestä tuli elävä olento.*

8 Herra Jumala istutti puutarhan itään, Eedeniin, ja sinne hän asetti ihmisen, jonka oli tehnyt. 9 Herra Jumala kasvatti maasta esiin kaikenlaisia puita, jotka olivat kauniita katsella ja joiden hedelmät olivat hyviä syödä, ja paratiisin keskelle hän kasvatti elämän puun sekä hyvän- ja pahantiedon puun.

10 Eedenistä sai alkunsa joki, joka kasteli puutarhan ja joka sieltä lähtiessään jakautui neljäksi haaraksi. 11 Ensimmäisen nimi on Pison. Se kiertää koko Havilan maan, missä on kultaa, 12 ja sen maan kulta on hyvää. Siellä on myös suitsutuspihkaa ja onykskiveä. 13 Toisen joen nimi on Gihon. Se kiertää koko Nubian maan. 14 Kolmannen joen nimi on Tigris, ja se virtaa Assurin editse. Ja neljäs joki on Eufrat.

15 Herra Jumala asetti ihmisen Eedenin puutarhaan viljelemään ja varjelemaan sitä. 16 Herra Jumala sanoi ihmiselle: "Saat vapaasti syödä puutarhan kaikista puista. 17 Vain siitä puusta, joka antaa tiedon hyvästä ja pahasta, älä syö, sillä sinä päivänä, jona siitä syöt, olet kuoleman oma."

18 Herra Jumala sanoi: "Ei ole hyvä ihmisen olla yksinään. Minä teen hänelle kumppanin, joka sopii hänen avukseen." 19 Ja Herra Jumala muovasi maasta kaikki villieläimet ja kaikki taivaan linnut ja vei ne ihmisen luo nähdäkseen, minkä nimen hän kullekin antaisi. Ja jokainen elävä olento sai sen nimen, jolla ihminen sitä kutsui. 20 Näin ihminen antoi nimet kaikille karjaeläimille, kaikille linnuille ja kaikille villieläimille.

Niin mikä se järjestys nyt sitten on?

Vierailija
58/85 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsin tietämätön omasta uskonnostaan on tämä yksi uskovainen, kun ei edes sitä tiedä että Raamatussa on kaksi keskenään ristiriitaista luomiskertomusta.

Vierailija
59/85 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen aurinkoa ja tähtiä. En nyt sanois että ihan tieteellistä näkemystä vastaa.

Vierailija
60/85 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ateistien ja muiden kanssa kannata edes keskustella, kun ei näytä saavan muutkaan kuin herjaa päälleen. Noh, mikäpä siinä jos haluaa takertua yksityiskohtiin... Onneksi olen itse varma omasta uskostani, joten tämmöiset pellet eivät sitä paljoa pysty heittelemään. :) Kunnia ja Ylistys Isälle Jumalalle, kaiken maan ja taivaan luojalle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä