kuinka paljon rahaa varattava viikon matkalle..
kreikan saaristoon? Olen lähdössä ystäväni kanssa ja pari retkeä on jo maksettu, lisäksi hotelliin ei kuulu aamiaista mutta on mahdollisuus kokata itse. Jonkun verran haluaisimme kiertää saarta ja syömässä käydä. Kuinkahan paljon kannattaisi varata matkabudjettiin? 2 aikuista siis kyseessä.
Kommentit (32)
Välilä riittää välillä joutuu nostamaan lisää.
niin laskisin 100 /päivä niihin pakollisiin ruokailuihin yms. Sitten, jos meinaatte vuokrata autoa tms. niin varaisiin sellaiseen isompaan erikseen rahaa.
Mulla on yleensä reilusti mukana ja mikään pakko ei ole tuhlata kaikkea. Kotiinkin voi tuoda rahaa, jos kaikki ei mene. Mutta se on inhottava, jos loppuu kesken.
Toki tähän vaikuttaa kulutustottumukset. syöttekö joka ilta gourmet ravintolassa vai käyttekö snagarilla. Onko sulle päivänselvää, että tuot satojen erutojen tuliaiset, vai voitko reissata ostamatta kummempaa... jne.
Matkabudjettia kun teen varaan 150 e per pv. En ole viime vuosina juuri mitään reissuilta ostanut, joten tyhjän laukun kanssa olen myös tullut.
Muista ottaa mukaan pyyhe ! Mulla on kaapissa tosi paljon matkoilta ostettuja pyyhkeitä, joita ei kotona sitten tule enää käytyä.
Käsimatkatavaroissa olen lisäksi kantanut tuuletinta. En ole ikinä sitä vuokrannut hotellista. Siinä säästää helposti paljon rahaa.
sillä jo pärjää,mutta jos teette melk kaikki itse ja vain iltasin käytte syömässä,riittää 50 e/pv/ henki...sillä ostaa jo vähän tuliaisiakin
Meillä 2 aikuista on matkustanut kahden viime vuoden aikana Kreikan saaristossa neljä kertaa ja budjetti on ollut noin 100€/päivä. Tuon lisäksi olemme laskeneet skootterin vuokran. Mutta satasella helposti syömme ja juomme molemmat päivässä.
Hintataso saarilla, esim. Rodos ja Kreeta, ei ole Suomen tasoa, mikäli haluatte vähän nähdä vaivaa ja hakeutua paikallisten suosimiin (kreikkalaisiin) ravintoloihin. 50 euroa on riittänyt meillä lähes poikkeuksetta illalliseen kahdelle (aperitiivit, viinit, virvokkeet, alkuruuat, pääruuat ja jälkkärit). Paikat, joissa on Suomen kielinen menu, kierrämme kaukaa. Samoin ne, joissa ei paikallisia näy.
Tuliaisia olemme ostaneet yleensä hyvin vähän tai ei laisinkaan, koska mielestäni ne ovat aika turhia.
Kreikkaan viikoksi. Aamiainen hotellista.
500e viikoksi.
Riittänyt aina todella hyvin.
:) ei varmaan missään goumet paikoissa syödä joten eiköhän tuolla 100e/pv budjetilla pärjää. Tuliaisia kyllä haluaisin jonkun verran tuoda kun voi olla ensimmäinen ja viimeinen reissu kyseessä.
..se pitää olla, jos ei hynää??? Käykää bussilla Valintatalossa - jos rahat riittää.
Valintatalo ja kreikan matka on verrattavissa nii mene sinä vaan sinne valintataloon kierrokselle.
meillä on ollut noin 100 euroa per päivä, siihen ei ole laskettu ostoksia, tuliasia jne. ja meitä on kuitenkin matkustaa perheessä neljä aikuista ja kolme lasta.
Meillä 2 aikuista on matkustanut kahden viime vuoden aikana Kreikan saaristossa neljä kertaa ja budjetti on ollut noin 100€/päivä. Tuon lisäksi olemme laskeneet skootterin vuokran. Mutta satasella helposti syömme ja juomme molemmat päivässä. Hintataso saarilla, esim. Rodos ja Kreeta, ei ole Suomen tasoa,
Just tultiin kahden viikon reissulta ja oiskohan mulla mennyt jotain 800,- ja mieheltä varmaan about saman verran. Meillä oli kyll hotelleissa aamiaiset mutta pari kertaa per päivä käytiin ulkona syömässä (päivällä kevyemmin, vaikka jotkut kotopoulopitat tai salaattia), illalla kunnon safkat viineineen ja baareissa käytiin, vuokrattiin skootteri ja tuliaisia ei ostella. Ravintoloissa hintataso noin puolet Suomen hinnoista, mä oon vuosikaudet ihmetelly tota "ravintolaruoka Suomen hinnoissa"-väitettä. Voi tietty olla että jos haluaa sitä samaa chateaubriandia kuin kotomaassa niin ehkä se sit maksaa saman verran? Itse syödään kreikkalaista, joskus pizzaa tai pastaa eikä todellakaan oo Suomen hinnoissa.
Kreikassa on sit ravintoloissa ihan Suomen hintataso, tiedoksi vaan
Juuri oltiin viikko Samoksella, ja siellä neljä ihmistä söi neljällä kympillä oikein hyvin, ja hintaan kuului jo pari alkoholijuomaa ja jälkkäritkin. Suomessa ei tosiaan tuolla hinnalla syö yhtä hyvin.
..se pitää olla, jos ei hynää??? Käykää bussilla Valintatalossa - jos rahat riittää.
Suomimammoista, kun reissaa. kivempi se on kitsastella ulkomailla, kun kotimaassa.
viime elokuussa Rodoksella; rahaa meni 300-400 euroa viikon reissulla. En osaa sanoa summaa tuon tarkemmin, koska nostin siellä pari kertaa rahaa ja jotain taisi olla jäljellä palatessakin. Tuolla rahalla söin joka päivä pari kertaa ravintolassa, join muutamia oluita tms. päivän aikana, kävin kerran juhlimassa (yökerhossa juomat oli tosi kalliita) ja vietin päivän vesipuistossa. Shoppailua ei tullut harrastettua, koska ei kauheasti kiinnosta ja liikuttiin jalkaisin ympäristöä tutkaillen. Miehellä meni enemmän, n. 700 euroa, mutta hän joi enemmän olutta ja osteli vähän vaatteita.
kahdelta aikuiselta elokuussa 2011. Hotellissa syötiin useimpina aamuina perusniukka aamupala, sitten lounas ravintolassa tai gyrospitoja kioskista tai pasteijoita tms. leipomosta (leipomotuotteet oli tosi edullisia). Illalla käytiin ravintolassa syömässä. Päivän mittaan tuli juotua olutta tai limpparia useammassa paikassa. Minulla meni viikossa 300-400 ja miehellä n. 700 euroa, mutta hän osti vaatteita ja söi/joi enemmän sekä maksoi ilmastoinnin. Tuolla omalla summallani söin siis joka päivä ulkona, kävin kerran juhlimassa ja vietin päivän vesipuistossa eikä ollut yhtään sellainen olo, että olisi pitänyt laskeskella jokaista penniä.
Yllättävää oli rantatuolien hinta, muistaakseni 8 euroa/nuppi. Tokihan sitä ei ole pakko ottaa, mutta rantatuolissa kivempi maata kuin pyyhkeellä. Ja toki jos hotellissa on hyvä uima-allas, niin ei tarvitse mennä rannalle ainakaan joka päivä. Yökerhossa saattoi leuka venähtää, kun tilasin oluen ja kokiksen ja maksoivat yhteensä 12 euroa eli reilusti enemmän kuin Suomessa. Hotellimme oli hieman syrjässä keskustassa ja sen lähellä ravintolassa söi kaksi aikuista alle 20 eurolla sisältäen ruokajuomat.
Ihana paikka kyllä tuo Rodos, vaikka ennakkoon ajattelin sen olevan mauton turistirysä. Toki siellä oli paljon turisteja ja osittain rapistunutta, mutta monipuolinen kohde ja ilmat oli aivan mahtava tuolloin elokuussa.
Iso perhe jos viikon reissu. : ))
Juuri olin viikon Kreikassa, rahaa meni n. 600€.
on vaikea vastata.
Laskeskelen itse yleensä tähän tyyliin:
aamiainen x euroa
aamupäiväkahvit x euroa
lounas x euroa
iltapäivän terassilla istuminen x euroa
illallinen + viinit x euroa
muut juomat x euroa
Yhteensä XXX euros x päivien lukumäärä
Tähän lisään ostoksiin varaamaani rahat ja kulkemiseen & nähtävyyksiin varattavat rahat (tämähän vaihtelee tosi paljon riippuen siitä vuokraatteko auton vai kuljetteko esim. bussilla)
Vaikka edullista olisikin, niin välipaloihin, kahveihin, juomiin yms. menee reissussa aina yllättävän paljon rahaa. Mutta itse en tästä luovu, on ihanaa istua terassilla tms. ja katsella maailman menoa.