Mitä ihmettä te karppajat syötte aamupalaksi? Miten voi(n) luopua leivästä???
Harkitsen karppaajaksi ryhtymistä, mutta miten ihmeessä voin olla syömättä leipää, kun olen aina syönyt 2 leipää kahvin kera aamupalaksi?
Kommentit (17)
tulee ehdotuksia joitain mieleen mitä voisit esim. syödä:
- maustamatonta jogurttia jonka sekaan voi laitata vaikka marjoja ja pähkinöitäkin jos haluaa
- pähkinöitä ja marjoja pelkästään
- munakasta ja halutessa vihanneksia
- kylmäsavulohta ja vihanneksia
- leipäjuustoa ja marjoja
että mun karppauskokeilun pahin juttu oli juuri tuo että minua yökötti kaikki proteiinipitoinen aamulla, tuntui että tarvii hiilaria. Mun kokeilu sitten loppuikin tuosta ja monesta muusta syystä 3 kk jälkeen.
Syö sitä karppileipää. Jos otat sitä kaksi palaa aamulla, etkä enää illalla sitä syö niin mahtuu ihan hyvin päivän hiilareihin.
Minä olen hoikistunut ihan sokerin poisjättämisellä. Tavallisia ruokia syön edelleen ja leipänä aina ruisleipää. Mutta kun jätät sokeriset juomat, jugurtit, murot, valkoisen pastan pois.
aiemmin söin siihen lisäksi 1 munan juustomunakkaan tai 1 ruisleipäsiivun kinkun tai juuston kanssa. Nykyisin vain viikonloppuisin muuta kuin tuo smoothie ja maitokahvi
Ja nälkä tulee vasta 11 maissa kun ennen leipä-puuro yms linjalla klo 9 kävin hakemassa töissä lisää aamupalaa...
Mä en syö leipää juurikaan, mutta syön joskus pelkkiä leivänpäällisiä. Siis juustoa, kinkkua, kurkkua, tomaattia, paprikaa.
Joskus rahkaa tai maustamatonta jogurttia ihan sellaisenaan tai sokeroimattomien marjojen kanssa. Viikonloppuisin yhden munan keitettynä tai paistettuna.
Leivän ja edellämainittujen vaihtoehtojen sijaan syön yleensä työpäivien aamulla kaurapuuroa. Se pitää nälän kurissa lounaaseen asti (5h) eikä varmasti lihota.
Puurot ovat kohtuu vähähilarisia ja pitävät pitkään kylläisinä.
Ei tietenkään sovi totaalikarppaajalle
aiemmin söin siihen lisäksi 1 munan juustomunakkaan tai 1 ruisleipäsiivun kinkun tai juuston kanssa. Nykyisin vain viikonloppuisin muuta kuin tuo smoothie ja maitokahvi
Ja nälkä tulee vasta 11 maissa kun ennen leipä-puuro yms linjalla klo 9 kävin hakemassa töissä lisää aamupalaa...
Mä syön aamupalaksi kahvin kanssa pari keksiä noin klo 7.30 ja seuraavan kerran syön lounaan klo 12.30, ei mitään nälkää välissä tule.
Salaatinlehden päälle metwurstia, voita ja juustoa! Siinä on mun voileipä jolla pärjään hienosti lounaaseen asti.
Aamupala meinasi kaataa koko karppauksen puolestani. En voi syödä paljon jogurttia ja inhoan pekoni&kananmua-tyyppistä aamuisin. Tällainen "voileipä" tekee tehtävänsä.
aiemmin söin siihen lisäksi 1 munan juustomunakkaan tai 1 ruisleipäsiivun kinkun tai juuston kanssa. Nykyisin vain viikonloppuisin muuta kuin tuo smoothie ja maitokahvi Ja nälkä tulee vasta 11 maissa kun ennen leipä-puuro yms linjalla klo 9 kävin hakemassa töissä lisää aamupalaa...
Mä syön aamupalaksi kahvin kanssa pari keksiä noin klo 7.30 ja seuraavan kerran syön lounaan klo 12.30, ei mitään nälkää välissä tule.
smoothieni 06 ja lounaan klo 11. Jos syön aamulla hiilaripitoista kotona joudun hakemaan puuron tms klo 09 siinä välillä.
Mikä nälkäkurki?? Ihmiset on nälkäisiä eri aikaan vuorokaudessa, mulle on tärkeää että aamiainen on HETI kun herään, en voi odottaa kuin 5-10 min max. Toisaalta en syö yleensä iltapalaa klo 17 jälkeen, korkeintaan pari kertaa viikossa ruisleipäpalan juustolla.
aiemmin söin siihen lisäksi 1 munan juustomunakkaan tai 1 ruisleipäsiivun kinkun tai juuston kanssa. Nykyisin vain viikonloppuisin muuta kuin tuo smoothie ja maitokahvi Ja nälkä tulee vasta 11 maissa kun ennen leipä-puuro yms linjalla klo 9 kävin hakemassa töissä lisää aamupalaa...
smoothieni 06 ja lounaan klo 11. Jos syön aamulla hiilaripitoista kotona joudun hakemaan puuron tms klo 09 siinä välillä.
Mikä nälkäkurki?? Ihmiset on nälkäisiä eri aikaan vuorokaudessa, mulle on tärkeää että aamiainen on HETI kun herään, en voi odottaa kuin 5-10 min max. Toisaalta en syö yleensä iltapalaa klo 17 jälkeen, korkeintaan pari kertaa viikossa ruisleipäpalan juustolla.
jotka olevinaan "joutuvat" hakemaan uudestaan syötävää klo 9 jos on syönyt vähän vääränlaisen aamupalan klo 6. Itse uskon että se on totuttamiskysymys. Mä olin itse ennen sellainen että "jouduin" syömään parin-kolmen tunnin välein tai alkoi päätä särkeä, huimata, palella enkä voinut keskittyä. Mutta tein siitä lopun ihan sillä että päätin että en syö kuin 3 kertaa päivässä, vaikka mikä olisi, ja kyllä se kroppa siihen äkkiä tottui että ihan turha mitään näläntunteita vääriin aikoihin nostaa kun ruokaa ei kumminkaan tule.
skippaan aamiaisen kokonaan ja syön vasta lounaan.
smoothieni 06 ja lounaan klo 11. Jos syön aamulla hiilaripitoista kotona joudun hakemaan puuron tms klo 09 siinä välillä. Mikä nälkäkurki?? Ihmiset on nälkäisiä eri aikaan vuorokaudessa, mulle on tärkeää että aamiainen on HETI kun herään, en voi odottaa kuin 5-10 min max. Toisaalta en syö yleensä iltapalaa klo 17 jälkeen, korkeintaan pari kertaa viikossa ruisleipäpalan juustolla.
jotka olevinaan "joutuvat" hakemaan uudestaan syötävää klo 9 jos on syönyt vähän vääränlaisen aamupalan klo 6. Itse uskon että se on totuttamiskysymys. Mä olin itse ennen sellainen että "jouduin" syömään parin-kolmen tunnin välein tai alkoi päätä särkeä, huimata, palella enkä voinut keskittyä. Mutta tein siitä lopun ihan sillä että päätin että en syö kuin 3 kertaa päivässä, vaikka mikä olisi, ja kyllä se kroppa siihen äkkiä tottui että ihan turha mitään näläntunteita vääriin aikoihin nostaa kun ruokaa ei kumminkaan tule.
ja menee taju kun arvot putooaa alle 3.2. Ei siinä totuttelu auta, jo 52v harjoiteltu... Mulle on tosi iso juttu jo tuo että selviän tuolla proteiinipitoisella smoothiella koko aamupäivän ilman isompia ongelmia. Siksi luovuinkin hiilareista kun ne heitti tuota sokrua.
Minulla oli samoja huolenaiheita, koska olin tosi tukevassa leipäkoukussa. Mutta kun aloitin karppaamisen, leivänhimo lähti myös.
Aamiaiseksi munakasta ja pekonia, sillä pärjää kevyesti 6-8 tuntia, tarvittaessa pidempäänkin.
Salaatinlehden päälle metwurstia, voita ja juustoa! Siinä on mun voileipä jolla pärjään hienosti lounaaseen asti.
Olen kokeillut tuosta hieman erilaista versiota ja käyttänyt Lidlin juustoviipaleita leipänä ja tehnyt kerrosleivän tähän tapaan: juusto, kinkku, majoneesi, salaatti, majoneesi, kinkku, juusto. Kyllä nälkä lähee!
Unohda koko juttu. Se on niin passé.