HS 10.7.2014: "Helmin vanhemmat eivät osaa lukea kunnolla"
Kommentit (188)
[/quote]
Mitä hittoa?! :-O "Eikö niitä puita voi kaataa lukutaidoton"?!! Siis oikeesti, wtf!? Jos aikoo kommentoida jotakin, ja vielä suht vakavaan asiaan, niin kannattaisiko miettiä onko itse perillä asioista! Ettäkö kirvesmies ois niinku... metsuriako tarkoitat, vai miksi se kirvesmies kaataisi puita?! Ei helvetti, av:n pohjat...! Mamma ei edes tiedä mikä on kirvesmies, ja kommentoi ihan kympillä...!
[/quote]
Joku metsurinmuija veti herneen nenään kun kävi ammattiylpeyden päälle.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 14:30"]
[/quote]
Mitä hittoa?! :-O "Eikö niitä puita voi kaataa lukutaidoton"?!! Siis oikeesti, wtf!? Jos aikoo kommentoida jotakin, ja vielä suht vakavaan asiaan, niin kannattaisiko miettiä onko itse perillä asioista! Ettäkö kirvesmies ois niinku... metsuriako tarkoitat, vai miksi se kirvesmies kaataisi puita?! Ei helvetti, av:n pohjat...! Mamma ei edes tiedä mikä on kirvesmies, ja kommentoi ihan kympillä...!
[/quote]
[/quote]
No en ole "metsurinmuija", aika paljon suututtaa ihmiset, jotka suuna päänä laukovat totuuksia, eivätkä edes sitten ymmärrä kommentoimastaan edes sitä perusasiaa! Aikomoista besseewisseröintiä. Sitäpaitsi, kirvesmies on ihan vanha perusammatti, jos näin voi sanoa, eikö sitä edes tunneta enää nykyaikana? Kaupunkilaismammat eivät edes tiedä mikä on kirvesmies?
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 10:31"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 10:25"]
Mikä oikeus kaikilla on lapsiin? Varmasti nuokin ovat rakastavia vanhempia, mutta tuntuvat itsekin olevan aivan lapsen tasolla
[/quote]
Homoillahan tätä oikeutta ei ole, ainakaan adoption kautta. Sitten kaikenmaailman kehareita kannustetaan lisääntymään. Toivottavasti nämä auttajat nyt puhuvat sen puolesta, etteivät nämä henkilöt nyt enempää lapsia tekisi. Voi olla juuri siinä hilkulla, että nämä pärjäävät kaikkien tukimuotojen kanssa juuri ja juuri tämänkin lapsen kanssa. Jos siihen tulisi toinenkin lapsi, ja heillä olisi kaksi eri ikävaiheessa olevaa lasta, niin veikkaan, että niiden molempien lasten huostaanoton riski vaan kasvaisi.
[/quote]
Homoilla on lain edessä täysi oikeus lisääntymiseen. Se ei vain onnistu käytännössä helpolla siksi, että vehkeet ovat "samaa paria". Kehitysvammaiset vanhemmat eivät myöskään voisi adoptoida lasta. Aika kaukaa haettu provo, että "kehareita kannustetaan ja homoilta kielletään"
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 14:30"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Jos olisi metsurin muija niin tietäisi ettei metsuri käytä enää kirvestä. Metsurin homma on nykyään istumatyötä jossa raskainta fyysisesti on nappien painelu. Siinä olen samaa mieltä, että se joka ei tiedä mitä kirvesmies tekee on varmaan heikkolahjainen
Teen työtä erityislasten ja -nuorten parissa. Heistä monet voisivat olla tässä tarinassa, joko lapsena tai vanhempana. Tällä palstalla on joskus tarinoita palstalaisten lapsuudesta ja usein siinä on totetamua perässä, että nykyaikana tällainen lapsuus ei olisi mahdollista, lastensuojelu puuttuisi asioiden kulkuun.
Voin kertoa, ettei puutu. Tälläisissa perheissä on kaikki mahdolliset periytyvät ja itsehankitut ongelmat. LIkaiset, takkuiset ja ilman huolenpitoa olevat lapset yrittävät selvitä, miten parhaiten taitavat ja raskaana jo ennenkuin ovat täysi-ikäisiä. Sitten taas seuraavaa sukupolvea kasvattamaan, ei niin järeää sosiaalihuoltoa ja lastensuojelua olekkaan, joka nämä ihmiset ja lapset kykenisi hoitamaan.
Tää menee nyt ihan off topiciksi, mutta ei se metsurin homma mitään istumatyötä ole. Joillakin voi olla ja joillakin ei, kyllä sitä tehdään myös ihan jalan moottorisahalla ja vesakkoleikkurilla.
Pariskunta vaikutti symppikseltä enkä ole tuosta tytöstä huolissani, mutta enpä kehottaisi hankkimaan toisaalta lisääkään lapsia.
Osaahan ne lukea. Vaimo lukee pitemmät sanat ja mies sitten ne lyhemmät.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 11:30"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 11:10"]
minulla on adhd, kypsytämätön persoonallisuus & vaikeuksia esim. ajan tajun hahmottamisessa. ilman "normaalia", järkevää miestäni olisin ollut todella kauhuissani kun raskaustestiin pärähti plussa! olin ajatellut, että en voi tehdä lapsia kun en pärjäisi.. no, ei se vauvan hoito nyt mitään rakettitiedettä ole :D
kelan paperit, raha-asiat jne. hoitaa mies. kodinhoitaja meillä kävi siihen saakka kunnes lapsi täytti vuoden, sen jälkeen ollaan oltu omillamme ja hyvin pärjätty :)
[/quote]
Itse olen 35-vuotias akateemisesti koulutettu, suht hyvännäköinen, ihan kiva luonne, ei pahempia mielenterveysongelmia, mutten en ole löytänyt "normaalia" miestä.
Ihmettelen vaan, mistä tuollainen mielenterveys"kuntoutuja" on yleensä ensinnäkin löytänyt täysjärkisen miehen (vai onko se vaan suhun verrattuna täysjärkinen ja sitten normaalille olisi jotain muuta?) Muuta anyway. Sitten tehdään lapsi (tai niitä vaan TULEE?). "Normaali" mies hoitaa sitten äidin ja lapsen asiat. Ei ole kovin hyvissä kantamissa teidänkään perheen elämä, jos kaikki hoitovastuu on yhdellä ihmisellä ja hän joutuu hoitamaan sairasta aikuista naista ja lasta. Mitäs jos se sun miehes väsähtää, se on sitten pahempi juttu. Aika reunalla elätte. (Ja tiedoksi vaan, se vauva kasvaa..siitä tulee uhmaikäinen taaperoa ja lopulta mahdollisesti angstinen teini.) Siinä on miehellä työsarkaa. Toivotaan, että jaksaa.
[/quote]
Ai sulla on ihan kiva luonne? Luepa tekstisi uudelleen.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 16:18"]
Osaahan ne lukea. Vaimo lukee pitemmät sanat ja mies sitten ne lyhemmät.
[/quote]
Multa meni tämä kohta jotenkin ihan ohi. Miksei Jenna lue samalla vaivalla niitä lyhyitäkin sanoja, jos pitkätkin saa luettua?
Jenna: Eläkettä... saavan... hoitotuen... tarkoitus... Rami, nyt tässä on lyhyt sana!
Rami: On.
Jenna: Tukea... pitkäaikaisesti... sairaan... Lyhyt sana, Rami!
Rami: Tai.
Jenna: Vammaisen... eläkkeensaajan... selviytymistä...
Paras ehkäistä. En tunne asiaa, mutta voisiko lapsen sijoittaa normaaliin perheeseen ja näillä biologisilla vanhemmilla olisi tapaamisoikeus valvotusti.
Minulla käy sääliksi lapsi sen vuoksi, että hän kasvettuaan hieman joutuu ottamaan vastuun vanhemmistaan koska on fiksumpi.
Tunnen useita kehitysvammaisia (suvussa pari) enkä missään nimessä pidä vääränä ehkäisyn hankkimista kehitysvammaiselle naiselle! Esimerkiksi synnytyksessä saadun aivovaurion vuoksi kehitysvammainen sukulaiseni näyttää päälle päin normaalilta ja suhteellisen toimintakykyiseltä, mutta oikeasti esimerkiksi toiminnanohjaus on niin heikkoa ettei osaa valita edes itselleen säänmukaisia vaatteita. Miten voi olla väärin laittaa kierukka holhouksenalaiselle ihmiselle joka ei pärjäisi päivääkään yksin, mutta kuitenkin seurustelee ja harrastaa seksiä?
No juu, jotain tällaista älinää odotinkin, kun luin jutun eilen.
AP, etkö ymmärrä, että jos laitat linkin johonkin juttuun, niin ei sitä silloin tarvitse palstalle kopioida. Suurin osa palstalaisista ainakin osaa lukea ihan itse. Tähän samaan ilmiöön törmä aina silloin tällöin ja joka kerta se rassaa aina vaan enemmän.
Varsinkin Hesarin juttuja koskevissa ketjuissa on hyvä, jos juttu on ketjun alussa kokonaisuudessaan luettavissa. 5 ilmaista juttua viikossa ei ole kovin paljon ja jos on jo lukenut muutaman jutun, ei välttämättä pääse lukemaan artikkelia eikä tiedä mistä kyse.
Eikö sillä miehellä ollut reuma? Ja oliskos sen takia työkyvyttömyyseläkkeellä, vai luinko ihan eri juttua...?
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 10:06"]
Näitä lapsia syntyy siis 700 VUODESSA. Aikamoinen avustajayhteiskunta tarvitaan! Eipä ihme, ettei enää vanhuksille riitä apua.
[/quote]
Herranjumala. Mistä olet tuollaisen luvun saanut?
Tähän ongelmaan on erittäin vaikea puuttua, mutta toivoisin ihan kaikilta ihmisiltä ennen lasten hankkimista pientä pohdintaa siitä, millaiset resurssit (henkiset, taloudelliset jne...) heillä on kasvattaa lapsi. On minusta hieman epäeettistä hankkia lapsia sellaisessa tilanteessa, ettei pysty niistä itse itsenäisesti huolehtimaan. Miksi muiden veronmaksajien ja ehkä myös itse vanhempien pitäisi maksaa siitä, että ihmiset, jotka eivät edes itsestään kykene huolehtimaan, voisivat leikkiä kotia? Suomessa on tietysti vallalla näkemys, että yhteiskunnan tuet tulevat kuin jostain pohjattomasta kultakaivosta. Näin ei ole. Minä käyn joka päivä töissä (nyt lomalla) maksaakseni tämän lystin sillä aikaa, kun Jenna ja Rami tehtailevat lisää lapsia yhteiskunnan huollettavaksi.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 13:27"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 10:06"]
Näitä lapsia syntyy siis 700 VUODESSA. Aikamoinen avustajayhteiskunta tarvitaan! Eipä ihme, ettei enää vanhuksille riitä apua.
[/quote]
Herranjumala. Mistä olet tuollaisen luvun saanut?
[/quote]
Luki siinä artikkelissa.
No kertokaa nyt mitä kirvesmies tekee??? ;)
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 13:30"]
No kertokaa nyt mitä kirvesmies tekee??? ;)
[/quote]
taloja
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 12:15"]
Toivon, että yksi lapsi riittää vaikka se "poika olisi kiva" mutta ei sitä poikaa niin vaan tehdä. Heillä ei kai toimeentulosta ole murhetta, kun saavat tarvittaessa tukea. Yksi lapsi siinä kyljessä kasvaa ihan mukavasti, jos on raitis perhe ja näin.
[/quote]
Niin olisihan se kiva saada myös sellainen poikanukke, jonka voi sitten laittaa päivähoitoon ja viranomaisten hoidettavaksi. Uusia vaatteitakin ollaan tälle uudelle tulokkaalle käyty tukihenkilön kanssa henkkamaukalta ostamassa. Me kyllä sitten rakastetaan niitä. Kyllä se siitä. Hyvinhän me pärjätään: osataan täyttää Kelan lappuja ja soittaa sossulle, ei sitä suomessa sen enempää tarvitsekaan osata.