Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjastotädit! Uskallanko lainata kirjastosta kirjan

Vierailija
12.06.2012 |

"Homehelvetti - Kriisistä ratkaisuihin", vai leviääkö tieto meidän homeongelmista nopeammin kuin ehdin kissaa sanoa?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon mä kuskannut asiakkaalle kirjoja kotiin työajan ulkopuolella :)

Kyseessä oli kylläkin vähän julkisempi ihastus. Vois olla liian kova järkytys jollekin pahaa-aavistamattomalle tuntemattomalle ihastuksen kohteelle, kun lemmenkipeä täti ilmestyisi oven taakse kirjapinon kanssa.

Vierailija
42/57 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on "salassapitovelvollisuus" (sitä painotettiin myös opiskeluaikoina), eli ei saa kertoa ja juoruilla ihmisten lainaamista kirjoista eikä esittämistä kysymyksistä!

Toinen asia on jos joku muista asiakkaista näkee mitä olet lainaamassa tai palauttamassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon mä kuskannut asiakkaalle kirjoja kotiin työajan ulkopuolella :) Kyseessä oli kylläkin vähän julkisempi ihastus. Vois olla liian kova järkytys jollekin pahaa-aavistamattomalle tuntemattomalle ihastuksen kohteelle, kun lemmenkipeä täti ilmestyisi oven taakse kirjapinon kanssa.

mistä sen tietää vaikka se olisi nähnyt märkiä unia kirjastontädistä.

Kirjastotädin pitää varmaan lähettää sille asiakkaalle joku "karhukirje" jostain myöhässä olevasta lainasta tai miksei saapumisilmoitus varatusta lainasta.

Nykyään aika monelle ne varausten saapumisilmoitukset tulevat tekstiviesteinä ja siinä annetaan aika ja se kirjasto mistä varauksen voi hakea.

Vierailija
44/57 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itse kotoisin pieneltä paikkakunnalta ja omassa kesätyössäni sain kuulla eräältä kirjastossa työskenneeltä että mitä kukakin oli kirjastosta lainaillut. Lähinnä tuo kertoili että etpä arvaa mitä sekin lukee. Esim. hyvin uskonnollinen nainen oli lainannut jonkun horoskooppikirjan ja sitä sitten porukka päivitteli jne. Joten en ihmettelis jos ap:n homekirja lainauskin kylille kiiris. Riippuu tosiaan siitä onko kirjastossa töissä juorukello

Vierailija
45/57 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on "salassapitovelvollisuus" (sitä painotettiin myös opiskeluaikoina), eli ei saa kertoa ja juoruilla ihmisten lainaamista kirjoista eikä esittämistä kysymyksistä! Toinen asia on jos joku muista asiakkaista näkee mitä olet lainaamassa tai palauttamassa.

jos haluan jonkun tietyn itseäni erityisesti kiinnostavan kirjan, johon haluan tutustua ja sen kirjan lainaamista joku pikkusieluinen kirjastonasiakas saattaisi paheksua täytyisi matkustaa varmaan jonnekin takahikiän kirjastoon lukemaan sitä mielenkiintoista kirjaa.

Sellaiseen kirjastoon, jossa ei ainakaan tuttuihin törmää.

Vierailija
46/57 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itse kotoisin pieneltä paikkakunnalta ja omassa kesätyössäni sain kuulla eräältä kirjastossa työskenneeltä että mitä kukakin oli kirjastosta lainaillut. Lähinnä tuo kertoili että etpä arvaa mitä sekin lukee. Esim. hyvin uskonnollinen nainen oli lainannut jonkun horoskooppikirjan ja sitä sitten porukka päivitteli jne. Joten en ihmettelis jos ap:n homekirja lainauskin kylille kiiris. Riippuu tosiaan siitä onko kirjastossa töissä juorukello

ainakaan julkisesti asiasta huutelisivat, mutta asiakkaistahan ei koskaan tiedä.

Vierailija
47/57 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juttelua pidempäänkin.

Huomenna paljon hommia, viikon päästä toivottavasti ei enää.

Nyt on kyllä ihan pakko lähteä nukkumaan.

Vierailija
48/57 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla keskustelijakin vähäsen ihastunut johonkin kirjastontätiin ;)

Vierailija
49/57 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan julkisesti asiasta huutelisivat, mutta asiakkaistahan ei koskaan tiedä.

että hän oli vuosia kirjastossa töissä (senkin näin omin silmin). Enkä usko että on ainoa laatuaan.

Vierailija
50/57 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienellä paikkakunnalla jos jokin asia lähtisi kirjastosta liikkeelle, niin tulisi sanomista aika nopeasti. Ei ole varaa työntekijöillä lähteä asioita juoruamaan. Tietenkin keskenään voivat jutella vaikka mitä, se on sellaista jaksamisen apua kun saa jotain asiaa muka päivitellä toisten työntekijöiden kanssa. Jokainen tietää, että ne asiat eivät lähde työpaikan ulkopuolelle! t. kirjastontäti

Vierailija
51/57 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin, että olit kirjoittanut kirjan olevan nimeltään "Homohelvetti" ja ehdin jo päässäni kuvitella kuinka miehesi on julistautunut yhtäkkiä homoksi ja siitäkös se riemu on revennyt. Mietin myös, että kaikesta mahdollisesta sitä onkin kirjoja kirjoitettu :D :D :D

Vasta kun muut alkoivat puhua taloista, huomasin virheeni.

Vierailija
52/57 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistan miten äitini joku vuosi takaperin kauhisteli terveyskeskuksen hoitsua, joka oli varsinainen tietotoimisto. Äiti oli jutellut jonkun kylän naisen kanssa erään henkilön sairastumisesta ja kylän nainen oli sanonut suoraan että ei tiedetä vielä mikä sitä vaivaa kun "Maire" (eli hoitsu) ei ole vielä tarkistanut papereista. :ooooo Tästä on nyt jotain 10 vuotta ehkä? Nykyään toi ei kai enää onnistukaan.

Vierailija
53/57 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi kiinnosti tämä ketju. Mutta vaan siihen tiettyyn kirjastontätiin, ei mua kaikki kirjastotädit automaattisesti kiinnosta.

Mutta se ihastus taitaa olla vaan päiväuni, enhän tiedä siitä kirjastotädistä juuri mitään.

Eikä kirjastossa oikein voi alkaa lähemmin tutustumaan kun siellä on ne muut kirjastontädit ja ne asiakkaat, niistä ei koskaan voi tietää mitä ne keksii jos kirjastotäti alkais johonkin asiakkaaseen liian tuttavallisesti suhtautumaan.

Ongelmia olisi tiedossa ainakin sille kirjastontädille.

Vierailija
54/57 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty jos täysi salaisuus on eikä erityisen havaittavia hajuja.

Vierailija
55/57 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt alkaa kirjaimet hyppimään silmissä. Lähden katselemaan märkiä unia siitä mun kirjastontädistä, ihana.

Toivottavasti näkisin sen kirjastotädin jossain muualla kun siellä kirjastossa ja se huomaisi minut...

Vierailija
56/57 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kysymässä sitä kirjastontätiä kahville joskus juuri ennen sulkemisaikaa, kun se on iltavuorossa? (siis ei samana iltana välttämättä kahville, vaan että tahtoisiko se joskus mennä) Näin muakin on pyydetty eikä muut tädit saaneet tietää mitään, kun äkkiä sujautin numeroni komealle asiakkaalle.

Tai voithan kysellä apua kirjojen löytämisessä ja siinä samalla jutella niitä ja näitä ja samalla vähän tunnustella, synkkaako teillä yhtään.

Se ei töissä ollessaan voi kuitenkaan sun suuntaan tehdä mitään aloitetta, vaikka olisi miten lääpällään. Ja toisaalta ei kirjastotäditkään tiedä paljoa asiakkaista. Siviilisäätyäkään ei valitettavasti lainaajarekisterissä näy.

Vierailija
57/57 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kysymässä sitä kirjastontätiä kahville joskus juuri ennen sulkemisaikaa, kun se on iltavuorossa? (siis ei samana iltana välttämättä kahville, vaan että tahtoisiko se joskus mennä) Näin muakin on pyydetty eikä muut tädit saaneet tietää mitään, kun äkkiä sujautin numeroni komealle asiakkaalle. Tai voithan kysellä apua kirjojen löytämisessä ja siinä samalla jutella niitä ja näitä ja samalla vähän tunnustella, synkkaako teillä yhtään. Se ei töissä ollessaan voi kuitenkaan sun suuntaan tehdä mitään aloitetta, vaikka olisi miten lääpällään. Ja toisaalta ei kirjastotäditkään tiedä paljoa asiakkaista. Siviilisäätyäkään ei valitettavasti lainaajarekisterissä näy.

ettei sille mun ihanalle kirjastotädille tule mitään ongelmia jos joku sattuu joku näkemään.

Ja koska olen vapaa, en varattu saan käydä kirjastotädin kanssa vaikka kahvilla.

Mutta nyt on pakko mennä nukkumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi