WTF ? nyt on luettavissa Jiin tuliaisshoppailuista o.o
Oonko vanha vai muuten vaan tyhmä kun en käsitä mitä ihmeen järkee on roudata jostain Saksasta tms. teetä, hammasharjoja tai tahnoja ? O.o
Puhumattakaan tuosta jättimäärästä shampoota ?
En kyllä matkustele paljoa, mutta en voisi kuvitella kuskaavani noita em. tuotteita tuliaisina.
Tuo vaatemaku... ei niiiin ihania vaatteita et kotia kantaisin matkojen päästä, mutta onneksi makuja on monia :)
Lisäksi nöpöttimen tuliaisista laitellaan kuvien kanssa pitkää ritirimpsua. Isimiehenkin tuliaisista on napattu kuva.
Lopussa todetaan et 15v sai paitoja, suklaata jne. :/ Ois nyt kuvannu ne 15v teinin saamat tuliaisetkin. Mutta olkaamme kartalla ! Lukemani mukaan jatkoa matkakuulumisille seuraa :)
Kommentit (102)
Eli vaikka olisin kanssaihmisilleni kohtelias ja ystävällinen vaikka olisinkin eri mieltä jostain asiasta, niin AINA se on jonkun mielestä ilkeää ja loukkaavaa? Enpä ole oikeassa elämässä tällaista huomannutkaan.
oikeuteen. Sen varjolla voikin sitten voikin sanoa asioita vaikka kuinka loukkaavasti koska sehän on vain minun mielipiteeni. Ja tokihan minulla on oikeus mielipiteeseeni vaikka se olisi kuinka ilkeä ja loukkaava tahansa. Se on tekopyhyyttä todellakinVaikka mitä tekisi, se olisi AINA jonkun mielestä ilkeää ja loukkaavaa.
Riippuen ihan siitä, kenen kanssa on tekemisissä.
Got it?I Doubt That... :/
Arvasin, ettei mene perille. Kaikilla on oma ajatusmaailmansa ja omat periaatteensa ja toimintamallinsa.
Se, että joku toimii tai ajattelee toisin, voidaan aina nähdä loukkaavana, jos ei mieltä oleminen on loukkaus ja haukkumista.
Hahhah, olisi mukava tutustua ihmiseen, joka on kanssaihmisilleen kohtelias ja ystävällinen aina. Miksi sellaista sanotaan?
P******nuolijaksi kai? No voin sanoa, että minä en ainakaan sellaisista ihmisistä pidä. :D
ystävällisiä ihmisiä vaikka he olisivatkin eri mieltä kanssani. Tuo lauseesi on vähän outo: "Se, että joku toimii tai ajattelee toisin, voidaan aina nähdä loukkaavana, jos ei mieltä oleminen on loukkaus ja haukkumista." En siis ihan ymmärrä sitä, mutta ei se mitään. Joka tapauksessa ystäväni eivät ole perseennuolijoita, vaikka ovatkin sivistyneitä :)
Mielipiteesi ei mene tosiaankaan jakeluuni, mutta ei se haittaa. Onneksi ei tunneta toisiamme tosi elämässä.
Eli vaikka olisin kanssaihmisilleni kohtelias ja ystävällinen vaikka olisinkin eri mieltä jostain asiasta, niin AINA se on jonkun mielestä ilkeää ja loukkaavaa? Enpä ole oikeassa elämässä tällaista huomannutkaan.
oikeuteen. Sen varjolla voikin sitten voikin sanoa asioita vaikka kuinka loukkaavasti koska sehän on vain minun mielipiteeni. Ja tokihan minulla on oikeus mielipiteeseeni vaikka se olisi kuinka ilkeä ja loukkaava tahansa. Se on tekopyhyyttä todellakinVaikka mitä tekisi, se olisi AINA jonkun mielestä ilkeää ja loukkaavaa.
Riippuen ihan siitä, kenen kanssa on tekemisissä.
Got it?I Doubt That... :/
Arvasin, ettei mene perille. Kaikilla on oma ajatusmaailmansa ja omat periaatteensa ja toimintamallinsa.
Se, että joku toimii tai ajattelee toisin, voidaan aina nähdä loukkaavana, jos ei mieltä oleminen on loukkaus ja haukkumista.Hahhah, olisi mukava tutustua ihmiseen, joka on kanssaihmisilleen kohtelias ja ystävällinen aina. Miksi sellaista sanotaan?
P******nuolijaksi kai? No voin sanoa, että minä en ainakaan sellaisista ihmisistä pidä. :D
ystävällisiä ihmisiä vaikka he olisivatkin eri mieltä kanssani. Tuo lauseesi on vähän outo: "Se, että joku toimii tai ajattelee toisin, voidaan aina nähdä loukkaavana, jos ei mieltä oleminen on loukkaus ja haukkumista." En siis ihan ymmärrä sitä, mutta ei se mitään. Joka tapauksessa ystäväni eivät ole perseennuolijoita, vaikka ovatkin sivistyneitä :)
Mielipiteesi ei mene tosiaankaan jakeluuni, mutta ei se haittaa. Onneksi ei tunneta toisiamme tosi elämässä.
eli eRi mieltä.
No yksinkertaistettuna kasvissyöjä voi loukkaantua lihansyöjän mielipiteistä.
Omassa elämässäni koen alkoholin ihannoinnin loukkaavana, jopa sen, että entisen opiskeluryhmän tapaamiset pitää aina olla baarissa tai terassilla. Minulle kun alkoholi ei ole ollenkaan tärkeä asia, ja koen siksi alkoholikeskeisyyden omia arvojani loukkaavana.
Selvensikö?
Sivistykseni tasosta et tiedä yhtään mitään ja sinunkin ip-osoitteesi on ylläpidon tiedossa. :D
että J:n postaamat tuliaiset olivat mautonta halpiskamaa ja ostospostaus oli pettymys? J ei ilmeisesti tiennyt minne mennä Berliinissä, opaskirja taisi tosiaan olla ajalta ennen muurin kaatumista.
Jos Nöpöttimellä on kaappi täynnä 100 euron mekkoja niin miksi se tarvitsisi 5 euron rumia t-paitoja? Miksi kuvataan vihkoa johon on kerätty tietoja shampoo 3.50 €? Minusta se on vain noloa. Jos se on teistä mielenkiintoista niin menkää kiireesti painamaan sitä "mielenkiintoinen"-nappia.
luin tuon tuliaispostauksen ja hyvin on bloggaaja selvillä, mitä Saksasta kannattaa tuoda. Itse olen luomufriikki ja esim. luomuteevalikoimat ovat jotain sellaista, josta suomessa voi vain haaveilla. Samoin luomukosmetiikkaa kannattaa tuoda jos sellaista käyttää - valikoima on monipuolinen ja edullinen. En minäkään mitä perusniveaa muualta raahaisi :)
Tuossa shampoojutussa ihmettelin ainoastaan sitä, että saman sarjan shampoita oli jos jonkinlaista: hennolle hiukselle, tavalliselle hiukselle, päänahan ongelmiin jne.
Tavalliset paikalliset supermarketit ovat joskus ohan hauskoja tuliaisostospaikkoja; esim. saksasta ja sveitsissä saa marketista huippulaatuisia meikkisiveltimiä jne, joita todella kannattaa ostaa (jos asiasta siis tietää) :)
Kirjat ovat toinen tuliaiskohde (itselleni) mitä raahaan kotiin.
Juuri luomukosmetiikkaa sieltä kannattaa kantaa, erityisesti luomuja hiustenhoitotuotteita, jotka maksaa täällä moninkertaisesti.
Samoin hammashygienia. Ernomaisia tuliaisia.
Mitä saisi kantaa? Mitä itse toisit?
Ja jos olisi kuvannut kaikki tuliaiset miestä myöten, nillittäisit täällä kun on kuvannut kaikki, noloa.
Totuus on, että Jarna ei pysty millään tekemään asioita niin ettei hänestä jostain syystä fiksoituneet av-mammat täällä kirjoittelisi ikävään sävyyn.
Miksi ei voi sanoa mielipiteenään että J:n postaamat tuliaiset olivat mautonta halpiskamaa ja ostospostaus oli pettymys? J ei ilmeisesti tiennyt minne mennä Berliinissä, opaskirja taisi tosiaan olla ajalta ennen muurin kaatumista.
Jos Nöpöttimellä on kaappi täynnä 100 euron mekkoja niin miksi se tarvitsisi 5 euron rumia t-paitoja? Miksi kuvataan vihkoa johon on kerätty tietoja shampoo 3.50 €? Minusta se on vain noloa. Jos se on teistä mielenkiintoista niin menkää kiireesti painamaan sitä "mielenkiintoinen"-nappia.
se on kiusaamista ja haukkumista ja "onneksi en tunne tuollaisia ihmisiä oikeassa maailmassa ja ystäväni ovat sivistyneitä". Siksi.
Ihmettelen suuresti tätä Jarnan Berliinissä-on-halpaa-ajattelua.
Missä on shopannut... Kuitenkin se Alexanderplatzin tavaratalokin oli minusta keskihintainen, mikä sen nimi onkaan...Galeria?
Eläintarha oli halpa, vaikka ei mitään kortteja ollutkaan, ravintolaruoka ihan normaaleissa hinnoissa, mahtava taidenäyttely kyllä superhalpa, Frida Kahlo retrospective 10 e / aikuinen, lapset ilmaiseksi.
-Se, joka ei ole sivistynyt, koska on eri mieltä, mutta pitää yhtenä elämänsä parhaista hetkistä sitä, kun pääsi Kahlo-näyttelyyn. - :)
ihan tiedoksi vain, av-palstaa lukevat muutkin kuin nimeltä huutelemanne koulukiusaajat? Eikö ko. tyylariblogisti ole yli nelikymppinen. Kiusataanko häntä edelleen koulussa?
Hiukan ohi aiheen mutta niihin tuliaisiin siis. Tässä se oiva kommentti joltain kanssasisareltamme.
ja vaikuttaa siltä, että blogisti ostaisi vaikka ilmaa säkissä, jos se olisi jostain hienosta kaupasta kuuluisan suunnittelijan suunnittelemaa huippumuodikasta ilmaa.
Olen itse asunut Berliinissä ja myötähäpeän määrää ei voi kuin kuvailla kun lukee tuota postausta. Berliini on värikäs, monikulttuurinen, raikas ja sieltä löytyy kaikkea maan ja taivaan välillä. Ja sitten eräs bloggaaja hehkuttaa kulahtanutta, ikivanhaa, haisevaa, kylmän sodan aikaista tavarataloa, josta ei saa muodikasta eikä retroa tekemälläkään, ei. Onkohan Jarna lukenut jotain 80-luvun matkaopasta, jossa kehoitetaan vierailemaan tavaratalossa, silloin oli vielä muurikin voimissaan.
:D kukas tässä on nauramassa ja mille ? lähinnä ihmettelemässä. Yrityksesi provota minua epäonnistui ;)
Mikä ihmeen haloo tästä nyt nousi jos kerta kerron etten ole matkustellut, mutta ko. blogiin eksyneenä törmäsin noihin shoppailupostauksiin. Ostettu tavaramäärä ja -laatu ihmetytti.
Ei siitä sen kummempaa dramatiikkaa saa ;) Ja joo, en ollut koulukiusaaja vaan kiusattu, mutta se ei kyllä liity tähän mitenkään enkä kosta kiusaamistani tässä kelleen.
Ei tästä sen kummempaa saa ! Joku olisi (jos siis olisi ollut aikuinen) voinut vastata et joo, on ihan normaalia roudata kassikaupalla shampoota Saksasta. Tai on normaalia hommia pussitolkulla puoleksi vuodeksi teetä.... Et näin, siis jos tuo on normaalia...
Ja vielä se että jos on laitellut bloginsa julkiseksi niin sitä sitten voi arvostella puoleen ja toiseen, eikö ? Haukkunut kun kukaan ei tässä sitä ole. Tosin itse olin huvittunut noista "tuliaisista", sitä en voi kieltää. Ellei joku muu ollut niin ok. Relatkaa !
AAPEE
Tietenkin kaikki ovat tosikkoja, jotka eivät ymmärrä hänen leikkimielistä blogistin retosteluaan. "Hei pitäydytään nyt vaan Jiissä ja neuretaan yhdessä sen typerille tuliaisille. Siis ku mä´en voi tajuu, miten joku voi raahata jotain tollasta kamaa Saksasta saakka".
Kai se onneton itsetunto voi tällaisellakin pätemisellä hetkeksi nousta. Aika säälittävää tosin.
Nyt vain muutaman kerran voisi tuon kertoa että saadaan ikäni, mikä ei kuulu aloitukseeni mitenkään. Samaten voisin kysyä sinulta että oletko jotenkin tosikko vaiko vesikko ? :) Mutta jätän kysymättä sillä pidättäydytäänkö Jiissä ? xD
vai mistä tämä vimma tunkea hymiöitä joka lauseeseen?
Mikä nyt yleensä on normaalia? Av-mamman mielestä normaalia on vain ja ainoastaan se tapa, jolla hän kaiken itse tekee. Kaikki muu on outoa, sairasta, pervoa ja älytöntä.
ja vaikuttaa siltä, että blogisti ostaisi vaikka ilmaa säkissä, jos se olisi jostain hienosta kaupasta kuuluisan suunnittelijan suunnittelemaa huippumuodikasta ilmaa.
Olen itse asunut Berliinissä ja myötähäpeän määrää ei voi kuin kuvailla kun lukee tuota postausta. Berliini on värikäs, monikulttuurinen, raikas ja sieltä löytyy kaikkea maan ja taivaan välillä. Ja sitten eräs bloggaaja hehkuttaa kulahtanutta, ikivanhaa, haisevaa, kylmän sodan aikaista tavarataloa, josta ei saa muodikasta eikä retroa tekemälläkään, ei. Onkohan Jarna lukenut jotain 80-luvun matkaopasta, jossa kehoitetaan vierailemaan tavaratalossa, silloin oli vielä muurikin voimissaan.
voisin sanoa, että KaDeWe on edelleen monille ihan hyvä käyntikohde, koska siellä on monia asioita paljon suuremmassa mittakaavassa kuin esim. suomessa. Suuresti joka puolella hehkuttelua ruokaosastoa tai ravintolamaailmaa en niinkään arvosta (vaikka siellä ihan kivan lounaan syökin), mutta onhan tuolla ns. jokaiselle jotain ja valikoima monipuolinen, ns. paljon saman katon alla.
Siinä olen samaa mieltä, että berliinissä on mielettömästi nähtävää ja koettavaa!
J ei varmaankaan olelukenut mitään matkaopasta, vaan on ostanut tunteella mitä on parhaakseen nähnyt, kuten ihmiset tuppaavat matkoillaan tekemään. Vai käytkö itse vain jossain supertrendikkäissä paikoissa, joista on maininta uusimmissa matkaoppaissa? LOL.
Luitkohan hänen muita postauksiaan Berliinistä? Jos et, ymmärrän hiukan kommenttiasi. Mutta jos luit, koen myötähäpeää sinun puolestasi. Tai oikeastaan koen myötähäpeää puolestasi joka tapauksessa. Haluat nähdä asiat noin ikävässä valossa, saastutat itseäsi ja perhettäsi.
Mikä nyt yleensä on normaalia? Av-mamman mielestä normaalia on vain ja ainoastaan se tapa, jolla hän kaiken itse tekee. Kaikki muu on outoa, sairasta, pervoa ja älytöntä.
eriävä mielipide on ehdottomasti epänormaalia.
Toin itsekin typeriä juttuja Saksasta, mm. 2 pakettia muroja, 2 hillopurkkia, mausteita, suklaata, nallekarkkeja ja suklaakeksejä peltipurkissa, Smurffi-shampoota, 5 paria kenkiä, lapselle kalsareita ja sukkia.
Mutta en kuvannut kaikkea nettiin.
luin tuon tuliaispostauksen ja hyvin on bloggaaja selvillä, mitä Saksasta kannattaa tuoda. Itse olen luomufriikki ja esim. luomuteevalikoimat ovat jotain sellaista, josta suomessa voi vain haaveilla. Samoin luomukosmetiikkaa kannattaa tuoda jos sellaista käyttää - valikoima on monipuolinen ja edullinen. En minäkään mitä perusniveaa muualta raahaisi :)
Tuossa shampoojutussa ihmettelin ainoastaan sitä, että saman sarjan shampoita oli jos jonkinlaista: hennolle hiukselle, tavalliselle hiukselle, päänahan ongelmiin jne.
Tavalliset paikalliset supermarketit ovat joskus ohan hauskoja tuliaisostospaikkoja; esim. saksasta ja sveitsissä saa marketista huippulaatuisia meikkisiveltimiä jne, joita todella kannattaa ostaa (jos asiasta siis tietää) :)
Kirjat ovat toinen tuliaiskohde (itselleni) mitä raahaan kotiin.
Minäkin ostan luomukosmetiikkaa matkoilta, missä ikinä liikuskelenkin, koska s´Suomen hinnat on moneen muuhun maahan verrattuna törkeitä.
Blogistin perheessä on paljon sakkia ja varmaan monelaista päänahkaa ja hiusta. Joku puteli saattaa olla myös tulisisiksi läheisille/ystäville?
Mikä nyt yleensä on normaalia? Av-mamman mielestä normaalia on vain ja ainoastaan se tapa, jolla hän kaiken itse tekee. Kaikki muu on outoa, sairasta, pervoa ja älytöntä.eriävä mielipide on ehdottomasti epänormaalia.
Toin itsekin typeriä juttuja Saksasta, mm. 2 pakettia muroja, 2 hillopurkkia, mausteita, suklaata, nallekarkkeja ja suklaakeksejä peltipurkissa, Smurffi-shampoota, 5 paria kenkiä, lapselle kalsareita ja sukkia.
Mutta en kuvannut kaikkea nettiin.
Ei Jarnakaan ollut kaikkea kuvannut. Saattoi olla hilloja tai murojakin, mistä emme tiedä mitään ;)
ihan tiedoksi vain, av-palstaa lukevat muutkin kuin nimeltä huutelemanne koulukiusaajat? Eikö ko. tyylariblogisti ole yli nelikymppinen. Kiusataanko häntä edelleen koulussa?
Hiukan ohi aiheen mutta niihin tuliaisiin siis. Tässä se oiva kommentti joltain kanssasisareltamme.j
Jarna-jankkaaja, mene pliis nukkumaan, tämäkin ketju menee ihan piloille, kun tulet tänne jankuttamaan.
"ekoilijaäiti" käyttää hajuvesiä ja ostaa hajusteita miehelleenkin? Perheessä on myös allergikkoja. Nuo turhat hajusteet kannattaisi ensimmäisenä karsia perheen käytöstä.
"ekoilijaäiti" käyttää hajuvesiä ja ostaa hajusteita miehelleenkin? Perheessä on myös allergikkoja. Nuo turhat hajusteet kannattaisi ensimmäisenä karsia perheen käytöstä.
terveisin luomukosmetiikkaa _ja_ hajuvettä käyttävä "ekoilijaäiti" Kääääääk!
ihan törkeän ylihintaista joten sitä kannattaa todellakin ostaa, etenkin Saksasta. Jo yhden Weledan kasvovoiteen hintaero on noin 10e (n. 24e vs. n. 13e). Harva on niin rikas, etteikö noin ison säästön saaminen vaivattomasti houkuttelisi. Totta helkkarissa hamstraisin itsekin.
Sama on tosiaan teessä; laatu ja valikoima Saksassa paremmat, hinta alhaisempi.
Samaa mieltä olen C&A-ketjun vaatteista että ovat halppiskamaa, mutta kukin tyylillään.
Hävetään kaikki kilvan kunhan vain muistetaan klikata Dustista. Että pitää olla yksinkertainen myötähäpeän jankkaaja, luuletko ettei sua täällä tunnisteta? Eli tunnet myötähäpeää siitä että joku täällä ei tykkää sinun blogistasi, Jarna?
Suomessa on sananvapaus ja mielipiteenvapaus, ja jos sinulle tulee paiseita tuosta valtavasta myötähäpeän määrästä, niin tulkoon. Ketjun lukijoissa on muitakin Berliinin kävijöitä joten annapa kaikkien kukkia vaan. Omia sanojasi lainatakseni! Myötähäpeilyn mestarille, jarnalle, saasteettomia unia.
J ei varmaankaan olelukenut mitään matkaopasta, vaan on ostanut tunteella mitä on parhaakseen nähnyt, kuten ihmiset tuppaavat matkoillaan tekemään. Vai käytkö itse vain jossain supertrendikkäissä paikoissa, joista on maininta uusimmissa matkaoppaissa? LOL.Luitkohan hänen muita postauksiaan Berliinistä? Jos et, ymmärrän hiukan kommenttiasi. Mutta jos luit, koen myötähäpeää sinun puolestasi. Tai oikeastaan koen myötähäpeää puolestasi joka tapauksessa. Haluat nähdä asiat noin ikävässä valossa, saastutat itseäsi ja perhettäsi.
Saksasta aina teetä. Tavallisessa kaupassa on teevalikoimat ihan jotain muuta kuin täällä ja mitä parasta, ne maksaa eurosta kahteen.
painoa paketilla on 100 g ja jos saa 20 kg tuoda, aika monta teepakettia siihen mahtuu.
Samoin kaikki kosmetiikka, Saksassa on paljon, paljon halvempaa.
Mä kun käyn ystäväni luona Berliinissä otan lentolaukun sisälle ja matkalaukun laitan ruumaan, kaikki täynnä mitä toivoo, esim joskus jotain Marimekkoa, suomalaisia lehtiä jne jne.
Vaatteita, henk koht hygieniaa on vain muutama kg, koska olen siellä max 3 yötä ja onhan siellä käytössä pesukone.
Mä menen usein esim lidliin ja ostan kaikkea mitä sieltä saa huomattavasti halvemmalla kuin Suomesta. Ja sitten kaikkea muuta kivaa. Mm paljon ostanut shampoota.
Aina laukut ovat täynnä, esim legot ovat todella usein tarjouksessa, puoleen hintaan vrt meidän hinnat ja annan niitä esim joululahjaksi.