Miten pääsen eroon liikakiloista?
Painan tällä hetkellä näköjään 125kg . Pituutta on 182cm ja olen 27vuotias mies.
Ikäni olen ollut pulska ja katsomaan syömisiäni. Hieman nuorempana harrastin lähinnä hyötyliikuntaa ja paino pysyi aika lailla vakiona kun vähän syömisiään katsoi. Herkutellakin kärsi melko lailla.
Nykyään alkaa hermo mennä, kun lihon vaikka mitä tekisin. Esim. tämän kevättalven olen syönyt kalolaskurin mukaan noin 2500-2800 kcal päivässä ( vähemmänkin olisi voinut syödä, mutta arvelin, että tuo ois ok). Herkutteluja en oikeastaan enää harrasta koskaan.
Liikkunut olen kevään aikana mielestäni ihan riittävästi. Normiviikolla tuli yleensä 1-2 kertaa käytyä murtomaahiihtämässä ( n. 1h kerrallaan ) sitten välillä kävin 1 kertaa viikossa punttisalillakin ja viikonloppuisin tuli moottorikelkalla röykytettyä keskimäärin 150km ( 3-4h ehkä keskimäärin syketasolla 125) . Nyt lumien sulettua olen siirtynyt kävelyyn ja rullaluisteluun sauvojen kanssa. Rullaluistelua on tullut 2h viikossa ja kuntokävelyä varmaan saman verran + sitten viikonloppujen harrastehommat , jotka voi lukea tuonne hyötyliikunta osioon.
En voi käsittää miten painoni on tällä yhdistelmällä noussut kevättalven aikana vähintään 5kg ? Painoiseni peruskulutus pitäisi olla jo 3000kcal pinnassa ja noiden liikuntojen kanssa reilusti enemmän.
Kilpirauhasen vajaatoimintaa olen itselläni epäillyt jo vuoden (lieviä oireita laidasta laitaan), mutta lääkärien mukaan minulla ei sitä ole. S-TSH arvo ollut verikokeissa kolmosen kahta puolta.
Sanokaapa mitä tässä pitäisi tehdä, jotta paino lähtis laskuun.
Niin ja vielä semmoinen, että olen ruumiinrakeenteltani sellainen maailman vahvin mies kaverin näköinen. Eli näytän ehkä reilu 100 kiloiselta, mutta toki tuota läskiä on silti liikaa .