Paljonko teillä olisi lapsia, jos ei olisii mahdollisuuksia käyttää minkäänlaista ehkäisyvälineitä?
Paitsi tietty selibaattia, keskeytettyä yhdyntää ja varmoja päiviä.
Kommentit (33)
Jos muuten elämä olisi samanlaista kuin nytkin niin varmaan samat kaksi, koska en enempää halua.
En todellakaan harrastaisi seksiä jos ei olisi mitään luotettavaa ehkäisyvälinettä.
Ei ole ehkäisyvälineitä tarvittu tähän asti, nelikymppiseksi selvisin näin. Mutta nyt alkaa reumalääkitys, niin pakko jokin ehkäisy keksiä, kun sen lääkkeen kanssa ei saa tulla vahingossakaan raskaaksi.
Minulla on hyvin epäsäännölliset kuukautiset, kierto on 20-40 päivää. En yhtään tiedä, milloin edes voisin tulla raskaaksi. Siksihän minulla olisi mahdollista olla tullut raskaaksi joka kuukausi - ja avioliittoa takana 20 vuotta.
Tai sitten on se mahdollisuus, että epäsäännölliset kuukautiset kertovat, etten ole kovin hedelmällinen.
Kaksi lasta on.
jos ei olisi ehkäisyä.
Sikisin liian helposti ennen kuin menin sterilisoitavaksi 30v iässä.
Nykyään ei tarvetta ehkäistä,ainakaan raskautta, koska olen sinkku.
Ei olla missään vaiheessa käytetty ehkäisyä, naimisissa 12 vuotta.
tällä hetkellä on vain yksi lähes 10 vuoden ehkäisemättömyydestä huolimatta.
Olen tullut aina heti raskaaksi, kun ehkäisy on lopetettu. Tosin ehkä seksiäkin olisi ollut vielä rajoitetummin kuin nyt on :)
Meillä on kolme lasta.
2 kpl, eli ihan niin kuin nytkinMe ollaan käytetty pelkästään luomuehkäisyä eli keskeytettyä yhdyntää. Toiminut hyvin 12 v.
Olin just tulossa kirjoittaa samaa. Yhdessä 10 vuotta ja käytetty aina keskeytettyä yhdyntää (eli mies vetää lopussa ulos ja runkkaa loput päälleni). Ja meilläki on 2 lasta :)
käytetty mitään, mutta ei ole yhtään yhteistä lasta. Mies on käytännöllisesti katsoen hedelmätön.
Kun ei niitä nytkään ole tullut yrityksistä huolimatta.
2 kpl on avusteisesti alulle laitettuja.
ja kaikki saaneet alkunsa kertayrityksestä.
Jos ei olisi ehkäisyä nin kerran vuodessa olisi tullut uusi vauva eli olisin onnellinen 37-vuotias 14 lapsen äiti :)
Olen tullut joka kerta raskaaksi heti, kun mahdollisuus on annettu. Lapsia on viisi. Esikoisen sain 20 vuotiaana ja kuopuksen nyt 40 vuotiaana.
8-10... 6 on, toinen kierukka menossa.
Meilläkin ehkäisynä varmat päivät ja keskeytetty yhdyntä. Hyvin on toiminu reilut 10 vuotta. Kaikki kolme lasta on suunniteltuja.
Minkäänlaista ehkäisyä ei ole koskaan käytetty. Lasta ei tullut edes hoidoilla.
Me ollaan käytetty pelkästään luomuehkäisyä eli keskeytettyä yhdyntää. Toiminut hyvin 12 v.