Finnmatkat antaa juoppojen rällästää, mutta laittoi lapsiperheet kuriin
Finnmatkat rajoittaa lapsiperheiden oikeuksia valita istumapaikkansa. Juopot sen sijaan saavat mennä istumaan minne haluavat. Osa penkkiriveistä on jatkossa lapsettomia. Finnmatkat ei takaa, ettei näiden rivien edessä tai takana olevilta riveiltä kuuluisi lapsien ääniä. Juoppojen ääniin ei puututa.
Kommentit (37)
Alkoholin tyrkytys lentomatkailun yhteydessä on mielestäni todella typerää. Ehkä pieni määrä on joillekin lentopelkoisille paikallaan, mutta kännääjiä on aivan liikaa koneissa varsinkin tiettyihin kohteisiin matkatessa, ja minullekin ne ovat aina olleet ahdistuksen aihe numero yksi lennoilla. Känniset aikuiset myös pelottavat lapsia, mutta finnair valitsee mieluummin alkoholista maksavat örveltävät aikuiset kuin lapset, jotka eivät osta alkoholia = eivät ole kovin tuottavia asiakkaita.
Nähnyt koneessa ihmistä, joka olisi humaltunut lentokoneen tarjoiluista. Joskus vuosia, vuosia sitten olen nähnyt pari liikaa juonutta, mutta taatusti n 15 v sitten.
Ei ne emot myy loputtomiin. Mm Sassin pitkillä lennoilla kirjoittavat ylös penkkikohtaisesti mitä ovat myyneet ja kahta kirkasta enemmän eivät myy.
juopot ja lapset voisi molemmat laittaa johonkin eristettyyn osastoon vaikka ruumaan.
Alkoholin tyrkytys lentomatkailun yhteydessä on mielestäni todella typerää. Ehkä pieni määrä on joillekin lentopelkoisille paikallaan, mutta kännääjiä on aivan liikaa koneissa varsinkin tiettyihin kohteisiin matkatessa, ja minullekin ne ovat aina olleet ahdistuksen aihe numero yksi lennoilla. Känniset aikuiset myös pelottavat lapsia, mutta finnair valitsee mieluummin alkoholista maksavat örveltävät aikuiset kuin lapset, jotka eivät osta alkoholia = eivät ole kovin tuottavia asiakkaita.
Nähnyt koneessa ihmistä, joka olisi humaltunut lentokoneen tarjoiluista. Joskus vuosia, vuosia sitten olen nähnyt pari liikaa juonutta, mutta taatusti n 15 v sitten. Ei ne emot myy loputtomiin. Mm Sassin pitkillä lennoilla kirjoittavat ylös penkkikohtaisesti mitä ovat myyneet ja kahta kirkasta enemmän eivät myy.
Ruokajuomat vielä menee mutta pelkkä konjakin hajukin etoo lähellä istuvia, varmaan rauhoittuis lentoja ja vähentäis kännäämistä.
Pahimmat juopot thaimaan lennoilla nähnyt, Kanarialle lentää fiksumpaa porukkaa, lapsiperheitä ja eläkeläisiä enimmäkseen...
Kolmen äitinä olisi oikeatsaan helpottavaa tietää pääsevänsä riville, joka on merkitty lapsi perheille, eikä tarvi koko ajan pyytää anteekis olemassa oloaan - muut ovat niillä riveillä omalla vastuulla
minkä takia tämän asian pitäisi olla niin negatiivinen lapsia ja lapsiperheitä kohtaan. Mun mielestä tosi ok, kun matkustaa lasten kanssa. Ja erittäin ok, kun matkustaa ilman lapsia ja jos pääsee vielä mahdollisimman kauas näistä riveistä =).
Ei tässä mitään vihamielisyyttä ole, vaan siinä on se, että jos on lomalla omistaan, niin voipi ottaa etäisyyttä muidenkin lapsiin
mitä hemmettiä se teidän pyllyä kaivaa jos lentokoneessa on lapsivapaa alue?
Mekin matkustellaan lasten kanssa ja ensiviikolla ollaan taas lähdössä. Silti minua ei haittaa pätkääkään jos jossain kohtaa konetta ei ole lapsia. Lapsille kuitenkin on omat paikat. Miksi niiden pitäisi päästä juuri sinne minne on varattu paikat vain aikuisille?
Sama noissa hotelleissa, jos lähtisimme miehen kanssa kaksi reissuun, niin aivan ehdottomasti valittaisiin lapsivapaa hotelli ja saatettaiisinpa jopa maksaa koneessa niistä paikoista joissa ei ole lapsia.
Ja tämä silti,että pidän lapsista erittäin paljon, olen itse pph. ja joskus loma lapsista on vain kivaa :).
Ja minulla ei myöskään Finnmatoista mitään pahaa sanottavaa. Parempaa asiakaspalvelua en ole saanut mistään!
Ei ne hotellit ym ole lapsilta kielletty, vaan tarkoitettu aikuisille. En ole kenenkään kuullut valittavan sitä, ettei saa viedä lastaan pubiin tai discoon tms. Kyse ei ole lapisvihamielisyydestä, vaan siitä että kaikille olisi tarjolla se vaihtoehto mistä itse tykkää. Tuntuu että lapsiperheet Suomessa ovat erittäin herkkänahkaista porukkaa.
mitä hemmettiä se teidän pyllyä kaivaa jos lentokoneessa on lapsivapaa alue? Mekin matkustellaan lasten kanssa ja ensiviikolla ollaan taas lähdössä. Silti minua ei haittaa pätkääkään jos jossain kohtaa konetta ei ole lapsia. Lapsille kuitenkin on omat paikat. Miksi niiden pitäisi päästä juuri sinne minne on varattu paikat vain aikuisille? Sama noissa hotelleissa, jos lähtisimme miehen kanssa kaksi reissuun, niin aivan ehdottomasti valittaisiin lapsivapaa hotelli ja saatettaiisinpa jopa maksaa koneessa niistä paikoista joissa ei ole lapsia. Ja tämä silti,että pidän lapsista erittäin paljon, olen itse pph. ja joskus loma lapsista on vain kivaa :). Ja minulla ei myöskään Finnmatoista mitään pahaa sanottavaa. Parempaa asiakaspalvelua en ole saanut mistään!
Itse löysin vain seuraavaa:
Jos käyttöön halutaan vauvakori, tulee paikat varata määrätyiltä riveiltä:
"Boeing 737-koneen istumapaikat
- Valitsemasi istumapaikka alk. 17 e/menopaluu
- Vauvankori mahdollinen rivillä 2
Boeing 767-koneen istumapaikat
- Valitsemasi istumapaikka alk. 20 e/menopaluu
- Vauvakori saatavilla paikoille 17A, 17H, 34A ja 35H (ei kaikissa koneissa!)
Thomson Airwaysin koneissa ei vauvankoppaa saatavilla.
- Enemmän jalkatilaa alk. 35 e"
Lisäksi on jaettu istumapaikat kolmeen luokkaan ja premiumluokkaan ei anneta sylipaikkoja (alle 2v lapset):
"Premium Class
Premium-luokassa matkustat ylellisesti ja tilavasti (istuinväli 92 cm) koneen etuosassa. Hintaan sisältyy kolmen ruokalajin illallinen ja ilmaiset juomat, henkilökohtainen viihdejärjestelmä sekä 10 kg lisää matkatavaraa ja golfbagin kuljetus veloituksetta. Matkan voit aloittaa mukavasti omalta lähtöselvitystiskiltä ja valmistautua menolentoon rentoutumalla Helsingin lentokentän Almost@home -loungessa Alle 2-vuotiaat eivät voi matkustaa Premium-luokassa. Premium Class alk. 290e/hlö/meno-paluu."
MITÄ MUITA RAJOITUKSIA ON LAPSIPERHEILLE? (paitsi tietysti normaalit lentoturvallisuuteen liittyvät eli lapsia ei sijoiteta hätäuloskäynnin kohdalle tms.)
Finnmatkat rajoittaa lapsiperheiden oikeuksia valita istumapaikkansa. Juopot sen sijaan saavat mennä istumaan minne haluavat. Osa penkkiriveistä on jatkossa lapsettomia. Finnmatkat ei takaa, ettei näiden rivien edessä tai takana olevilta riveiltä kuuluisi lapsien ääniä. Juoppojen ääniin ei puututa.
mutta niin totaalisesti allekirjoitan ton sun kirjotuksen.Matkustelen todella paljon ja enemmmin todella istun sen lapsen vieressä kun kuuntelen monta tuntia jonkun ääliön örinöitä..
Hohhoijaa taas..minä olen lentänyt varmaankin yli sata edestakaista lentomatkaa enkä kertaakaan ole juoppoihin törmännyt. Häiritseviin lapsiperheisiin kyllä muutaman kerran.
Ensin oli lapsivapaita hotelleja, nyt lapsivapaita lentoja. Öööh...miltä kuulostaisi vanhusvapaa hotelli/lento? Syrjinnältä? Aivan. Tämä trendi yhdistettynä Suomen outoon asenneilmapiiriin lapsia kohtaan (joko lapsi on ykkönen perheessä tai sitten aikuinen pysyy lapsettomana ja inhoaa lapsia), niin ei hyvä juttu...huhhuh.
Minulla on useampi aistiyliherkkyys ja lisäksi trauma juopoista vanhemmista. Missä viipyvät alkoholivapaat kerrostalot, lennot, hotellit? Entäs hajustevapaat bussivuorot, kaupat?
olemme juuri lähdössä reissuun lasten kanssa.
Mutta, kun puolison kanssa mennään kahdestaan niin joku lapsivapaa lento/hotelli kuulostaa oikein hyvältä vaihtoehdolta.
Ei aina tartte matkustaa.
Ei aina tartte matkustaa ja kotona ei muiden lapset häiritse.
Eiks ne, jotka eivät jaksa lapsia, vois perustaa lapsivapaan valtion ??
Tulisi varmaan täydellinen yhteisö:)
Ihan sama vaikka osa lennoista olisi kokonaan kielletty lapsilta.
Minulle sopisi myös oikein hyvin se, ettei koneessa olisi lainkaan alkoholitarjoilua.
Eihän siellä tupakallekkaan pääse (en polta).
joo, eikä kestäisi kuin sen yhden sukupolven ajan. Kannatan. :) Epäilen kyllä, että ne lapsivihaajat eivät kyllä jaksaisi hoitaa niitä vanhuksiaankaan. Että voisi olla aika rajallinen tuon valtion väkimäärä ja ikäjakauma.
Tulisi varmaan täydellinen yhteisö:)
Aurinkomatkat ovat tehneet tätä vuosia. Koneen etuosa on varattu lapsiperheitä varten.
Olen viimeisen 5 v aikana ollut yli 100 krt lentokoneessa ja kertaakaan ei juoppoja ole nähnyt. Sen sijaan lapsia, jotka eivät osaa käyttäytyä näen jatkuvasti. Nyt kun alkoi kesälomat, joka viikko.
Aikuiset eivät osaa pitää lyhyelläkään lennolla lapsiaan paikalla.