Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaaso kyselee; kuulostaako nää ihan tylsiltä polttareilta?

Vierailija
11.06.2012 |

En oo ikinä aikasemmin ollut polttareissa (melko nuoria ollaan) ja nyt pitäisi siis suunnitella parhaan ystävän polttarit. Kutsuttuja on noin 10 ja tähän mennessä vasta neljä on ilmoittanut tulevansa, muista ei kuulu mitää vaikka kutsut on lähetetty yli viikko sitten :/

Alustavana suunnitelmana olisi nyt siis yllättää morsian aamusta ja herättää hänet skumpan kera kotoaan 9.00 aikoihin. Tämän jälkeen söisimme runsaan aamiaisen mahdollisesti hänen luonaan (onko ihan tyhmä jäädä morsiamen kotiin?) tai vaihtoehtoisesti järjestäisimme sen piknik-muodossa puistossa.

Aamiaisen jälkeen suuntaisimme puistoon, jossa morsiamelle suoritettaisiin erilaisia leikkimielisiä testejä (vaimotesti yms.) ja muutakin ohjelmaa, näitä täytyy vielä hieman pohtia.

Puiston jälkeen vuorossa olisi jotain liikunnallista, mahdollisesti keilausta tai yksityinen tanssitunti. Liikunnan jälkeen morsian pääsee kauneushoitolaan, jossa hän saa hierontaa / käsihoidon.

Lopuksi tarkoitus olisi mennä morsiussaunaan, budjetin vuoksi tämäkin olisi helpointa järjestää morsiamen kotona (ainut porukasta jolla on sauna), mahdollisesti niin että muutama henkilö menisi edeltä koristelemaan saunan ja laittamaan tarjoiluja esille. Saunan jälkeen sitten laittaudutaan ja lähdetään baariin.

Miltä kuulostaa? :)

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kutsut on laitettu viikko sitten, otittehan huomioon että pitää olla tarpeeksi aikaa järjestää omat mahdolliset menonsa niin, että pääsee osallistumaan. Entä laitoitteko ilmoittautumiseen viimeisen päivämäärän?

Vierailija
2/23 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tässä tapauksessa ihan järjetöntä, kun baariinkin ollaan menossa. Ei mua ainakaan kiinnostaisi ensin laittautua kotona ja sitten uudestaan saunan jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tässä tapauksessa ihan järjetöntä, kun baariinkin ollaan menossa. Ei mua ainakaan kiinnostaisi ensin laittautua kotona ja sitten uudestaan saunan jälkeen.

Vierailija
4/23 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa joku napatanssitunti, johon kaikki osallistuu. Se on hauskaa.

Saunajuttu kannattaa miettiä. Onko siis niin, että morsian asuu jo sulhasen kanssa? Kannattaa häneltä varmistaa asia.

me syötiin morsiamne luona aikanaan aamupala ja kaikki raivas paikkoja, ei sinne jäänyt sen enempiä sotkuja kuin oli olltu kun mentiin hakeenkaan.

Saunan jälkeen voi ihan hyvin lähteä kaupungille. Kun vain ajoissa menee saunomaan. Siinä sitä yhdessäoloa on.

Tosiaan ottakaa budjettiasia hanskaan jo nyt. Ja soita perään ne ei-vastanneet.

Vierailija
5/23 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa aika tylsiltä polttareilta. Itse olisin ollut todella pettynyt jos polttareissani oltaisiin vietetty aikaa kotonamme.

Tässä pari ideaa, jos niistä vaikka olisi jotain apua:

Tosiasia on tietysti se, että melkeinpä kaikki kiva tekeminen vaatii rahaa. Ei välttämättä kauheasti kuitenkaan. Oletko varma, ettei teillä olisi rahaa varata esim. saunatiloja jostain? Voisin kuvitella että sellaisen saisi noiden hoitojen hinnalla. Ne taas voisi korvata sillä, että morsiamelle järjestettäisi saunatiloissa hoidot teidän toimesta. Yksi hieroisi jalat, toinen kädet jne. Kasvohoidot on polttareissa joka tapauksessa huono idea; koskaan ei tiedä miten iho reagoi ja ei ole kivaa olla iltaa naama punaisena... Aika moniin tiloihin saa viedä omat ruuat ja joskus juomatkin (ja jos ei niin aina voi ostaa muutaman juoman ja tuoda itse loput, salaa tietysti, mutta eipä niitä nyt mitenkään tarkistella).

Mitä jos siis hakisitte morsion kotoa aamulla, menisitte puistoon, keskustaan tm. ja siellä ohjelmaa. Siitä sitten saunatiloihin, jossa omat ruuat ja morsiussauna + ohjelmaa. Ja lopuksi yökerhoon. Jos aiotte käyttää alkoholia niin itse olen yksiin polttareihin tehnyt ison "boolin" ja laittanut sitä muovipulloihin. Yhdestä viinapullosta sai juomat koko päiväksi koko porukalle, hinta blandiksineen n. 20e. Tuokin voi olla ihan kiva polttarijuttu, jos vaikka koristelette pullot "prinsessapulloiksi" tm. hassua ja teette juomasta vaaleanpunaista/morsiamen lempivärin väristä. Liäsksi olin kerran mukana yksissä pienen budjetin polttareissa joissa morsiamella oli tehtävänä salakuljettaa baariin muutama pikkupullo ja blandata niitä sitten tiskiltä ostettuun kokikseen ym. Tämä voi tietysti sopia jonkun tyylitajua vastaan mutta ko. morsiamesta se oli ihan hauskaa.

Itse siis sanoisin, että mieluummin pois kotoa, itsetehdyt ruuat ja juomat mukaan ja rahat saunaan ja ulkoiluun, kuin hyvät ruuat ja skumpat kotona.

Tämä tietysti morsianta tuntematta. Hauskoja polttareita ja sori typot, kiireessä tässä kirjoittelen :)

Vierailija
6/23 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olisin ainankin niin nolona, jos meille tunkisi yht´äkkiä vieraita saunomaan. Pitäisi kyllä siivota ensin.

Eikö lähellä olisi jonkun tutun mökkiä minne voisitte mennä saunomaan?

Yleensä eritahoilla on saunatiloja joita voi vuokrata ihan edullisestikkin, kannattaa selvittää.

Vierailija
7/23 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morsiamen pitää vaan osata siivota sitä ennen...

Vierailija
8/23 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

morsian siis toivoi lähinnä mukavaa yhdessäoloa, vanhan niskavamman takia kaikki "extreme" - ohjelma on poissa laskuista.

- ap

Vierailija
9/23 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ainakin kuulostaa kivalta. Täytyy vaan muistaa, että onhan morsian oikeasti sitten tuollainen hemmottelijahaluinen yms. Itse olin polttareissa, joissa morsian ei halunnut mitään "tyttöjenjuttuja". Kannattaa sellanen juttu selvittää :) Mutta muuten kuulostaa tosi rentouttavalta ja mukavalta :)

Vierailija
10/23 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuo kuulostaa oikein hyvältä polttaripäiväsuunnitelmalta. Etenkin kun lisäsit, että toiveissa on kiireetöntä yhdessäoloa.

Morsiamen luona oleminen on hyvä idea, kunhan jälkien siivous ei jää juhlakalun harteille :-)

Mä olen ollut parissa polttareissa, ja usein on jopa vähän harmittanut, kun ohjelmaa on ollut niin rutosti, ettei ole ehtinyt jutella kavereiden kanssa, kun kerrankin on iso jengi koolla.

Mukavia juhlia!

Vierailija
11/23 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin itsekin kahdet polttarit järjestäneenä sanoisin, että kaiken a ja o on se, millainen morsmaikku on kysymyksessä.

Jos on hyvin epävarmaa, kuinka moni polttarikuluihin osallistuu ja olette nuoria = budjetti on rajallinen, kannattaa suosiolla unohtaa kalliit kommervenkit.

Mielestäni skumppa-herätys ja piknik-puistossa kuulostaa kivalta, jos vaan sää sen sallii. Ainoa mikä pistää miettimään, on tuo saunominen morsiamen kotona. Eikö kenenkään vanhemmilla olisi esim. mökkiä lähistöllä, mihin voisi mennä? Niin, että sieltä sitten vielä baarinkiin pääsis? Mun mielestä ei ole kiva, jos illan juhlinnan jäljet jää morsiamen korjattavaksi saunomisen jälkeen...

Vierailija
12/23 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten aiemmin sanottiin niin muistakaa siivous. Sopikaa vaikka porukalla, että osana polttarilahjaa meette seuraavana päivänä ja teette kämppään semmosen perussiivon, imurointi, pölyt ja tiskit ja roskat pois :)

Vierailija
13/23 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos menette saunaan morsiammen luo, niin syökää se aamiainen jossain muualla :) Piknik puistossa on hyvä ja jos vettä tulee kaatamalla, niin sittenhän voitte jäädä morsimmen luo.

Ja tuo kauneushoitojuttu on sellainen, että morsian ei välttämättä polttareissa rentoudu siten, kun hieronnassa ym. pitäisi. Joten mielestäni sen voisi aivan hyvin jättää pois. Ostakaa sillä rahalla jotain rentouttavia naamioita ym. ja teette oman kasvohoidon morsimmalle ja itsellennekin.

Muistakaa syödä tukevasti myös illalla. Eli saunomisen yhteydessä jotain ruokaa, jollette ole syöneet muuta kuin aamiaisen.

Hauskoja polttareita!

Vierailija
14/23 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syödään ja saunotaan morsmaikun kotona ja jotain mukakivoja leikkejä puistossa. EVVK!

Vierailija
15/23 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syödään ja saunotaan morsmaikun kotona ja jotain mukakivoja leikkejä puistossa. EVVK!

Vierailija
16/23 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä kuulostaa! Itse tykkäisin aamupalasta ihan kotonakin, jos se olisi valmiiksi katettu ja joku hoitaisi siivouksen ;) Niin ja eipähän tarttis laittautua mitenkään ennen aamiaista, ei edes pukea!

Morsiussaunan tosin mieluummin saunoisin jossain muualla - tuntuisi vähän tyhmältä palata siinä vaiheessa kotiin.

Vierailija
17/23 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten ihan jees, mutta mä en ainakaan haluais että kukaan tunkis yllättäen mun kotiin.. Jos vaikka on tosi sotkuista tai jotain niin nolottaisi koko ajan.. Ja tietysti sotkuista olisi ainakin tuon päivän jälkeen!

Vierailija
18/23 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten ihan jees, mutta mä en ainakaan haluais että kukaan tunkis yllättäen mun kotiin.. Jos vaikka on tosi sotkuista tai jotain niin nolottaisi koko ajan.. Ja tietysti sotkuista olisi ainakin tuon päivän jälkeen!

Ootko ihan varma että morsian haluaa yllätyspolttarit? Voihan sen päivän sopia etukäteen (jo siksikin ettei morsian ole ehtinyt järjestää itselleen muuta menoa), ohjelmahan on joka tapauksessa yllätys. Ehtii morsiankin vähän jännäämään mitä on tulossa... :)

Vierailija
19/23 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kannattaa mietti tarkkaan mitä tekee. Budjetti on loppu peleissä yksin järjestäjän huollettava jos muista ei kuulu. Meitä osallistui neljä kaverin polttareihin, joista yksi osallistui vain 20 eurolla!

Eli sen jälkeen väännettiinkin kuka maksaa ja mitä.

Budjetti kannattaa tehdä selväksi kaikkien osallistujien kesken, ENNEN KUIN aletaan varamaan keilailua/kauneushoitolaa yms. ¨

Vaikka meitä oli vain viisi yhteensä, meiltä paloi polttareihin yli 200 euroa kaikkine tarvehankintoineen ja hieman ylikin.

Itse en välttämättä pitäisi, että meille tultas 9 aamulla, ja sitten vielä sanomaan päivän päätteeksi. Jos siis itse olisin morsiamen roolissa.

Ruokakustannuksetkin kannattaa tarkkaan hankkia, ettei sitten tule taas kyse rahasta, kun mennään miettimään mitä syödään (jos siis itse tehdään ruoka, niin kuin me tehtiin).

Vierailija
20/23 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensinäkään tuollainen yllätystuppautuminen (moi, me ollaan nyt teillä ja järjestetään tää täällä) ei ole fiksua, lisäksi siinä tulee siivouskysymys - kuka siivoaa, tiskaa aamiaisen jäljet (pitäisi tehdä heti eikä myöhemmin)

Saunominen morsiamen luona on ehdoton ei. Polttarisankarin kotiin ei mennä saunomaan ellei polttarisankari sitten ole erikseen tällaista toivonut. Emännälle (sitähän se morsian siinä tapauksessa on) voi olla noloa siivoamaton sauna tai asunto. Syömisestä tulee tiskiä ja sotkua, niitä ei todellakaan jätetä seuraavaan päivään (kuten joku ehdotti) vaan asunnosta lähdetään sitten kun kaikki on siivottu. Vai pitäisikö morsiamen tulla yöllä sotkuiseen kotiin?

Hommatkaa se sauna muualta ja järjestäkää enemmän (useammin syötävää) - pitkä päivä ja skumppaa, voi tulla väsy ja huono olo.