HEINÄKUUN HEINÄHATUT 2012
Kokeillaanpas aloittaa uusi pino. Alkaa tuolla edellisellä olla jo niin paljon pituutta ;)
Kommentit (76)
Kiva kuulla Sonle että raskausaika voi olla nonkin mukava ja positiivinen :) Varmasti on synnytyskin kun on löysät nivelet.
Kävin pari pv sitten synnytystapa-arviossa ja kyllä nyt leikkausaikaa varailtiin. Istukka meni vielä jostain kohdin kohdunsuun yli joten leikkausaikaa varasivat sitten rv 39+.
Kesällä tekevät täällä kuitenkin suunniteltuja sektioita vähäemmän joten oli vaikeaa saada päivää. rv 38+2 olis löytynyt vapaa leikkausaika, mut lääkäri ei suostunut? Ihmettelin tosi paljon miksei??
Kovista ja välillä hyvin kivuliaista ilta- ja yösuppareista huolimatta paikat oli kiinni ja pari cm vielä sitä kaulaakin jäljellä. Rauhalliselta sen suhteen vaikuttaa.
Hyvää juhannusta kaikille ja odottelen jo kovasti ensimmäisiä synnytyskuulumisia!
Muuten kaikki oli ihan ok, vauvan painoarvio oli 2,5kg joten sekin näytti jo hyvälle.
Olihan tänne vielä tultava teillekin toivottamaan Aurinkoista Juhannusta!!! Eläkee ihmisiks! niinku savolaisilla on tapana sanoa =)
Tässä massukuva, eilen illalla otettu...
Mammutti ja Toukkaneiti 35+6
Kimalle: Ovat kai aika nihkeitä käynnistämään/leikkaamaan kovin "paljon" ennen laskettuaikaa. =( Olen vaan vuosien varrella huomannut kun käynnistystäkin on suunniteltu. Tosin on kyllä paljon lääkäristä kiinni. Ja jos vauvalla on kaikki hyvin niin monet lääkärit tuntuvat olevan sitä mieltä, että vauvalle paras paikka on mahassa.
Toivottavasti eivät nyt kuiten jätä leikkausta kovin viime tippaan.
Remukka1: Voimia! Todella rankka loppu sulla. Pidän peukkuja, että vauvalla kuitenkin hyvät oltavat ja, että selviätte vähällä. Henkisesti varmasti todella raskasta.
Mammutti86: Voimia muuttoon. Ja toivotaan, että vauva kuitenkin kasvaa tasaisesti omalla käyrällään. Se on hyvä, että kuitenkin seurataan ja käynnistetään tarvittaessa.
Sulla on muuten tosi söpö pieni masu. Itsellä ihan rantapallo fiilis. =(
On: Tämä rouva olisi jo niin valmis nyytin haku reissulle. Mitään ei voi tehdä kun on niin kipeä. Maha on tiellä ja yöt on hanurista. Koskee ja kolottaa. Lapset ja huushollikin olis hoidettavana, mutta jo sohvalta ylös nouseminen sattuu.
Mullahan oli paikat jo pehmenneet, lyhenneet ja auenneet hieman. Ja nyt vauvan pääkin on jo hyvin lähtökuopissa. Joten tervetuloa vaan tyllerö jos siltä tuntuu, äiti on valmis.
Voimia kaikille heinäkuisille ja oikein ihanaa ja rauhallista juhannusta.
Sirps ja tyllerö rv 36+5
Mulla oli nla lääkäri keskiviikkona, nopeasti vaan ultrasi ja sai painoarvioksi 2.7kg.(rv37+3)
Kovasti ihmettelen, kun muut olleet jo yli 3kg "näillä viikoilla tai vähän ennenkin"
alapäätä ei vieläkään tutkinut, vaikka kerroin että on supistellut jo kivastikin..
Todella nopea reissu muutenkin,ei katsottu kohdunkorkeutta eikä juuri muutakaan. terkkari mittasi tietysti painon ja verenpaineet ja katsoi pissat ja veren, joka oli taas laskenut, joten rautaa loppuaika syödään?
Kaikille ihanaa Juhannusta! Toivottavasti vähä lämpenee ja itikoita sais olla vähempi.. :(
Sirppana: Tiedän todella nuo fiilikset. Maha on niin tiellä ja tukalaa on, öisin nukkumisesta ei tahdo tulla mitään. Ja hommia olis päiväksi ihan tarpeeksi. Pelkästään sängyssä kääntyminen on operaatio :) Tsemppiä sulle!!
Mammutti: voi sun masu on niin ihanan sievä. Pystyt varmaan lenkkeilemäänkin vielä?
Odotan niin että pääsisin jo vaunukävelyille ja muutenkin lenkille. Tää lyllertäminen alkaa riittämään..
Me ollaan mökillä joten lapsilla on tekemistä. Ne kalastaa laiturin päässä aamusta iltaan serkkujen kanssa. Monta emäntääkin on paikalla ja ruokaa riittää. Täällä pääsee vähän helpommalla vaikka itikoita saakin sitten lätkiä urakalla.
Nyt toivotaan että sateet pysyy kaukana ja saatais vielä nauttia lämmöstä ja auringosta loppujuhannus!
Kimalle & vaavi rv35+
Mekin sitten päästiin mökille, vaikka huonolta näytti, kun mies tuli ke kipeäksi. En tiiä, mikä mato tai bakteeri sillä on mahassa, toivottavasti pian helpottaa, kun toinen on aika raato:( Täällä P-K:ssa on nätti keli vieläkin. Tuli ihan kunnolla kuuma pihalla lehteä lueskellessa.
Anoppi ja appi oli täällä eilen kun tultiin. Sillai kurja mieli, kun ei tää tuleva vauva näytä kiinnostavan tippaakaan. Voihan se olla, että tilanne muuttuu, kun se syntyy tai sitten ei. Pitää olla vaan välittämättä ja nauttia itse, kun tietää, että tää on kuitenkin haluttu ja odotettu vauva:) Vaikka ottikin varaslähdön:)
Välillä on tosi hyvä olo. Välillä tooosi tukala, kun närästää ja supistaa vuorotellen. Onko teistä kukaan menossa naistenklinikalle synnyttämään? Mä meen sinne. Pääsee se silmälääkäri sitten heti tutkimaan pieneltä silmät eikä tarvii lähteä erikseen toiseen sairaalaan.
Ei oo tullut vielä tietoa, että alkupäivien odottajat olisivat synnyttäneet:) Ehkä kohta saadaan jo vauvauutisia. Tai jos joku on jo nyyttinsä saanut niin ei ehdi tulla tänne päivittämään asiaa..kyllähän siinä menee ekat päivät sumussa. Yksi ystäväni päivitti fb:ssa miten elämä on yhtä sekasortoa muuton keskellä ja kahden alle 2,5-vuotiaan kanssa, toinen on nelikuinen vauva.. Miten on meinannut tapahtua monta katastrofia ym. Joku hänen raskaana oleva ystävänsä kommentoi, että hän luuli, että tää helpottaa, kun vauva syntyy. Mua alkoi naurattaa, kun muistin miten pihalla ite olin, kun vauva söi tunnin välein yöllä ja olin niin väsynyt, etten muistanut mitään, jos en kirjoittanut kaikkea ylös. Kun meni kauppaan hakemaan viittä asiaa niin kauppaan päästyä en muistanut kuin yhden asian, mitä piti ostaa.. Onko muilla vastaavia kokemuksia?? Mulla imetysdementia on ollut ihan hirveetä.
Nautitaan vielä, kun saa nukkua sen minkä mahoiltamme pystytään:)
Juu, tääl Juhannus meni tavaroita pakkaillessa ja mökillä kävästiin tänään syömässä grilliherkkuja ja heittelee frisbeetä..
Eilen jouduttiin käyttää koira lääkärissä ja se on nyt sit "saikulla" kaks viikkoa takajalan revähdyksen ja tulehduksen takia. Tuon koiran kanssa mie lenkkeilen kolme/neljä n.20min lenkkiä päivittäin mut nyt sitä ei saa käyttää ku ihan tuos pihalla vaan tarpeillaan..
Muutto alkaa siis täyspainoisesti nyt maanantaina ja huonolla tuurilla siitä viikon päästä ehkä sit käynnistellään synnytystä.. Ilmoittelen tietysti tännekin kun vaan jaksan ja ehdin. Voipi olla että on paljon muutakin ajateltavaa..
Masu ei oo kasvanu yhtään vaikka olo on vallan mammuttimainen, liikkuminen tekee lantiossa ja nivusissa muutenkin jo kipeää mutta oon pyrkiny liikkuu mahdollisimman paljon. pienikin lenkki kyllä hengästyttää helvetisti.
Turvotusta ei oo ollenkaan mutta tää närästys tekee hulluks.
Vähän kyllä pelottaa jos joutuvat tuon istukan toiminnan takia käynnistää synnytyksen, tuntuu että ois kyllä ihanaa saada käärö jo syliin mutta toisaalta haluais kokea sen loppuajan jännityksen ja sen että lapsi pääsee maailmaan luonnollisella alulla..aika sekavasti kirjoitettu mutta kai tiedätte mitä tarkoitan.. !??
Vaunut tulee maanantaina tai tiistaina, ostettiin nuo ABC Design Pramy Luxe 2012 yhdistelmävaunut, turkoosimustat.. menee sit molemmille kun tuo turkoosi on niin "neutraali" väri..
Oon noista vaunuista kuullu vaan hyvää vaikka hinta ei pilvissä olekaan.. mulle ei tulis mieleenkään laittaa tonnia vaunuihin, ensin ajattelin että vaunutkin hommaan käytettynä mut sit ajateltiin kuitenkin ostaa uudet..
Enää ei puutu ku itkuhälytin ja vanna.. muuten ois kaikki uutta tulokasta varten. (Niin paitsi se oma koti)
Saa nähdä saadaanko tarjous läpi, päästäis hyvällä tuurilla muuttaa heinä-elokuun vaihteessa 112neliöiseen omakotitaloon, rakennettu -04 ja aivan ihana.. sitä tässä nyt sit jännitetään kans.
mutta joopa joo.. taidan painua sänkyyn pyörimään kyljeltä kyljelle..
Kirjoittelen kun ehdin, voipi jäädä nyt vähemmälle. Jänniä loppuajan odotuksen hetkiä kaikille ja ihanan lämmintä kesää!!
Mammutti ja toukkaneiti sekä kaikesta hössötyksestä sekaisin oleva isukki 36+1
mulla taitaa nyt olla niitä liitoskipuja kun ei pysty edes kävelee sattuu niin paljon!! ja on se kyllä kummallista kun nyt viidennessä raskaudessa tulee tälläsiä oireita ikinä ennen ei oo ollu. meillä vauvojen painoarvio oli viimeviikolla 2,5kg kappale. kahden viikon päästä olis sektio keskustelu ja sekin jännittää jo. juhannus on mennyt tässä kotona ollessa vaivasena =) miehellä taitaa mennä jo hermo kun mä vaan valitan=)
myy85 & toukat 35+1
Tässä minunkin masukuva :) rv 35+1. Maha on jo tosi alas laskeutunut. Vauva on tänään taas myllännyt tosi paljon - kiepsahtelee niin että välillä tuntuu yrittääkö se jo tulla navan kautta ulos. Olo on todella tukala ja nyt vielä aloitin antibiootit keuhkoputken tulehdukseen.
Onko muuten teitä muita vaivannut ummetus? Siis sellainen että tuntuu kuin kiviä vääntäis pihalle... :)
Sade saapui tänne savoonkin ja on satanut ihan koko päivän tasaiseen tahtiin. Lapsille pitäisi keksiä tekemistä kun turhautuvat sisällä.
Onneksi saunomista ja uintia voi tehdä sateellakin.
rv 35+1
Eilen käytiin KYSsissä ja hieman parempia uutisia tälläkertaa!
Elikkä... Kolme lääkäriä oli tutkimassa ja ultraamassa. Kaikki näistä oli sitä mieltä, että dandy-walkeria (pikkiaivojen vakava kehityshäiriö) ei olekaan!! Hydrokefalia (aivokammioidenlaajentuma) johtuu vissiin kolmannen ja neljännen aivokammioiden välisestä tukoksesta. Tämä siis epäily uä:n mukaan. Magneetti tutkimus tehtiin myös. Siinä pitäs "diagnoosin" varmistua. MRI:n vastauksen lääkäri soittaa mulle tälläviikolla. Lapsivesipunktion alustavat tulokset oli tullut ja niissä ei kromosomi poikkeavaa!!! Lv-punktiosta selvisi myös, että on tyttö 100% varmuudella :)
Tavattiin myös neurokirurgi, joka kertoi Liinulle tehtävistä leikkauksista. Käytiin myös tutustumassa lastenteholla, jossa Liinu-neiti viettää ainakin ensimmäisen viikkonsa. Ensimmäisen leikkauksen jälkeen tyttö tulee olemaan hengityskoneessa 1-2päivää riippuen siitä kuinka herää ja toipuu. Tämä tilanne siis parhaimllaan!
Kahden viikon päästä ajellaan uudelleen Kuopioon ja tällöin käynnistysharkinta. Aikaisemmat nopeat synnytykset huomioiden päätyivät ehkä käynnistämään silloin, että mahtuisi vauvan pää vielä alakautta. Sectiota en tosiaan haluaisi.
Tälläisia iloisempia kuulumisia täältä tälläkertaa :)
Remukka & Liinu 35+3
Hyvältä kuulostaa!
Me ollaan palaamassa mökiltä kotiin. Harvinaisen tuskainen on tämä automatka ollut. Kaksi kertaa ollaan pysähdytty niin on menny jo 5,5 h. Mulla on myös huomenna uä. Luulen, että saadaan sovittua se käynnistysaikakin:) Aika moni meistä on menossa käynnistykseen:)
Ai, että kun närästää ja supistaa vuorotellen:(
Joku kertoi, että ummetus kiusaa. Mulla on ollut maha löysällä ton raudanlisän takia jo viikkoja. En tiiä kumpi olis kiusallisempaa.
Jes, kotipihalla:) iloinen 36+5
Nyt vaan sitten päivä kerrallaan eteenpäin. kaikki voi vielä päättyä tosi hyvin :) Mulla on 38+2 kasassa!Yleensä laskettu aika on mulla pitänyt tosi hyvin. Painontunnetta alhaalla ja nyt haluis tosissaan jo mahasta eroon! Lasten kanssa oltiin päivä satupuistossa ja otti kävely todella koville kun pääsi kotiin. Liitoskivut niin rasittavia! Koirankin kanssa olis kivempi jo kävellä kunnon lenkki. Nyt on kauheet suunnitelmat kuinka alan kuntoileen loppukesästä ;) Saas nähdä. Välillä pätkii muisti pahasti jo nyt ja sekoilen sanoissani, mitähän sitten kun imetykset ja univelka väsyttävät :0 Välistä tulee synnytyspakokauhu, haluis perua kaiken ja saada nukutus ja sitten vauva syliin! Vaikka kyllä siitä sitten selviää kun pääsee tositilanteeseen. Saas nähdä koska ensimmäiset heinäkuiset syntyvät! Tsemppiä kaikille !
Onkohan muualla vaivana itikat? yöllä ei saa nukuttua ku niitä puskee jostain sisälle, vaikka on verkot ikkunoissa ja ilmanvaihto räppänissä! hirvee ininä yöllä ja mua niiiiiiin hirveesti kutittaa ne purema jäljet!
ihan verille olen taas raapinut joka paikan, mitään ku ei voi käyttää? ja itikka myrkkyä ei kans voi käyttää, ku päähän alkaa koskeaan, eikä tuo hajuton taida auttaa ollenkaan???
mulla lisäksi hirvee turvotus jaljoissa! en muista edellisissä ihan näin pahaa olevan,monet kengät olen jo ostanut ja uusimmat on sitten tyyliin sellaiset "remmikengät" jotka saa TODELLA isoksikin, no voi niitä käyttää sit kyllä synnytyksenkin jälkeen..turvotusta ei oikeastaan muualla ole, kuin jalkaterissä?tai aamulla oli naamassa?
Mullakin vakaa aikomus saada kuntoiltua sitten syntymän jälkeen. painoa on tullu vissiin se 20kg nyt! huoh! hirvee urakka saada pois! pakko vaan yrittää! en todella näin isoks halua jäädä!
Toisaalta olis jo ihana päästä tositoimiin...siis synnyttämään! saada vauva syliin ja päästä sit kotiin...
Lapset vieläkin pähkäilee nimeä! ihan kivoja ehdotuksia ja pojan nimi onkin valmiina, mut tytölle vielä nimi vähän "hakusessa" mies ei tykkää mun ehdotuksesta, vaik se mun mielestä olis tosi kiva...saas nähdä sit kumpi sieltä on tulossa...
Ihanaa loppuaikaa kaikille! jospa joku heti ilmoittelee vauvan/vauvojen syntymästä?
Mä tulin ultrakontrolliin. Vauvan silmät ok, mutta tyttö kääntynyt perätilaan. Nyt ymmärrän, miksi on tuntunut niin järkyttävää poltetta tuossa rintalastan alla ja eilen autossakin välillä vedin selän kaarelle, kun ei pystynyt olemaan. Makasin 20 min kontillaan pää alaspäin ja lääkäri yritti sen jälkeen uudestaan kääntää. Ei onnistunut. Ma uusi yritys. Oon nyt käyrillä täällä. Vauva on pieni viikkoihinkin nähden, vajaa 2,4 kg.
Käynnistysaikaa mietitään Ma uudelleen. Jos ei saada kääntymään tai se ei itse käänny niin se asettaa omat haasteensa. Ei mielellään käynnistetä perätilassa.
Iloinen, joka nyt hieman surullinen 36+6
Hei pitkästä aikaa! Mukava lueskelle kuulumisia, vaikka tuolla välissä on noita ikävämpiäkin.
Tällä hetkellä itselläni siis rv 38+1 ja laskettu aika 10.7.
Minulla raskaus on jatkunut ilman suurempia ongelmia. Ainoa enemmän mieltä vaivannut riesa oli kesäkuun alussa ilmaantunut ihottuma ja kutina. Sen vuoksi kävin verikokeissa, jotta varmistettiin, ettei kyse ole mistään vakavammasta. Ihottuma meni sitten parissa viikossa rasvoilla ohi. Mitä lie hormonaalista ollut, en ole esim. millekään allerginen, eikä tuollaista ole aiemmin ollut.
Olen jaksanut vielä ihan kivasti kävellä, muutama kilometri päivässä rauhalliseen tahtiin sujuu vielä. Pyöräilyn jätin, kun alkoi tuntua hankalalta, eikä fillarissani saa säädettyä tarpeeksi pystyä ajoasentoa. Yöt tietysti nukun vähän huonosti, mutta onneksi voi ottaa päivätorkkuja.
Pikkuinen on pää alaspäin, mutta ei ole kiinnittynyt. Synnytys hieman jännittää näin ensikertalaisena, valmennusta ja muuta on kyllä ollut ihan riittävästi.
Vauvanvaatteita on tullut paljon tuttavilta. Sillä vaatemäärällä puettaisiin ainakin kaksoset :) Mutta onpahan valinnanvaraa eikä tarvitse koko ajan pyykätä.
Hoitokissojemme suhtautuminen on mietityttänyt myös paljon. Mutta toivon, että äreämpikin katti suhtautuu niin kuin useimmat kissat eli lähinnä välttelee vauvaa.
Muutamia pieniä hankintoja on vielä tekemättä, mutta muutoin on aika lailla valmista.
Saa nähdä, milloin siis pääsen elämäni ensimmäistä kertaa vaihtamaan vaippaa :)
Huh huh ollaanpas jo loppusuoralla :) Lonkat ihan hirveen kipeenä, muuten kaikki tosi hyvin =) Lääkäri määräsi panacodia, etenkin yöksi otettavaksi, kun ei millään pääse yöllä vessaan ja sängystä ylös eikä muutenkaan vaihtaan sängyssä asentoa. Meillä oli se la 15.7 joten reilu pari viikkoa enää , hui :) Ei ole supistellut kun ehkä muutaman kerran, mutta tänään lääkäri sanoi että vauva voi tulla milloin vain!!
Joku kysyi jossain vaiheessa, että mistä ostettiin valkoiset hartanin topline x:t Love-kuosilla, niin megamuksustahan me ne haettiin, vantaalta!!! Maksoi jotain 700 lähes 800 ! Ja kovalla kantokassilla, kun niitäkin sai kovia tai pehmeitä, mutta myyjä sanoi että kovempi on aina parempi ;)
Onko kukaan vielä lähtenyt synnyttämään? Kertokaa heti kokemuksia, että miten meni ja miten se alkoi!!! Jännittää aika paljon jo ja aina vessassa käynti jännittää, tuleeko mitään veristä limaa tai muuta :D
Voimia kaikille ja TSEMPPIÄ loppuodotuksiin!!!
Toivotaan, että kaikki menee hyvin.
tulevamama: mulla on kanssa lonkat niin kipeät että kävely on tuskaista, samoin yöllä lonkkia jomottaa. Mulla on ollut sama joka raskaudessa, onneksi kipu on poistunut aika pian vauvan syntymän jälkeen.
Rattaista on ollut puhetta, meillä on emmaljungan citycrossit ja niihin kantokassi. Lisäksi hommattiin matkarattaat.
Saa tosiaan nähdä koska ekat vauvat syntyy. Itsellä pyörähti viikko 39 käyntiin ja mikäli yhtään menee saman kaavan mukaisesti kun kaksi aikaisempaa synnytystä niin ensi viikon alussa voisi toivoa jotain tapahtuvat. Supistuksia on jo aikalailla, välillä ihan napakoitakin. Kaksi aikaisempaa synntystä on käynnystynyt samalla tavalla. Vessareissulla yöllä olen huomannut että on alkanut tulla veristä limaa ja siitä sitten on kunnon supparit käynnistyneet muutaman tunnin sisällä ja saman vuorokauden aikana on jo ollut nyytti sylissä. Väsymys on minulla ihan jotain kamalaa. Isommat muksut ( 7v ja 5v) on onnessaan kun saavat touhuta omiaan ( ja pelata pleikkaa) kun äiti on ihan vetoveks.
Tsemppiä kaikille tasapuolisesti loppumetreille!!
Silja
No nyt on muutto tehty, tänään käyn vaan lattiat pesemässä.. oli kyllä rankka viikko.
Nyt sitten isäntä jää kesälomalle, sopivasti jos maanantaina päättävät käynnistää.
Oon alkanu näkee painajaisia, kauhukuvia siitä miten kaikki mahdollinen menee pieleen synnytyksessä ja että vauvalla ei kaikki oo kunnossa.. ihan hirveää! Herään joka yö kolmen aikaan enkä saa unta kuin vasta sit seiskan aikaan uudelleen pariks tunniks. Kuuden aikaan käväsen aamupalalla ja sit takas sänkyyn pyörii, kera hirveän närästyksen. Ja sitten tää vessassa ravaaminen, tarkalleen kahden tunnin välein.. voih!!
Toukkaneiti liikkuu vielä hyvin ja tuntuu olevan voimissaan. Saa nähdä mikä on istukan tilanne maanantaina seurannassa. Vähän kyllä alkaa jännittää että joko ensi viikolla meilläkin on vauva sylissä vaikka laskettu ois vasta 20.7. mutta parempihan sen on täällä ulkomaailmassa jos istukka ei kunnolla toimi. Jos vielä lääkäri on sitä mieltä että katsotaan taas parin viikon päästä uudelleen ni aion kyllä ilmaista mielipiteeni erittäin selkeästi. vaikka jännittää ja vähän pelottaa ni parempi ois sit käynnistää..
Tääl Mikkelissä nää lääkärit ei vaan tunnu olevan mitään ruudinkeksijöitä..
Nyt huomaa jo kavereissakin ja perheessä varsinkin sellaisen odottelufiiliksen, moni kyselee että vieläkö sitä odotellaan jne.. ja jotenkin inhottavaa on se että aivan tuntemattomat ihmiset käy mahaan kii ja sit vasta kysyvät että saanko kokeilla.. pelottavia. Monelle oon sanonu että tassut irti mun masusta ja sit ne kattoo ku olisin suurin piirtein kieltäny hengittämästä samaa ilmaa!
Se on mun masu, ja siihen koskee vaan minä, mies, tulevat isovanhemmat ja kummit...perskutarallaa!
heh =)
Mut nyt mie lähden pikkuhiljaa siivoilee sen kämpän kuntoon ni pääsee uus asukki muuttaa huomenna. Toivottavasti ensi viikolla alkaa tapahtuu maailman ihaninpia asioita!!
Kaikille ihanaa viikonloppua ja jänniä loppuodotuksen metrejä!!
Mammutti ja Toukkaneiti TASAN 37!!!
Meille syntyi tänä aamuna pieni prinsessa. Kaikki ok
Eikö kukaan ole vielä saanut toukkaa maailmaan. Mietin lähinnä näitä heinäkuun alun la:n omaavia :) ois kiva kuulla jo iloisia vauvauutisia.
Me käytiin tiistaina taas ä-polilla.ultrattiin ja otettiin lapsivesipunktio. Lääkäri ultras myös 4d:llä! Ihana oli nähdä pikkusen kasvot. Oli tietenkin suloinen vauva :) kasvojen piirrteissä ei kromosomipoikkeavuuteen viittaavaa. Lapsivesipunktiosta selviää sitten kromosomipoikkeavuudet ja sukupuoli varmistuu!
Maanantaina ajellaan Kuopioon. Siellä ä-poli käynti ja se MRI kuva. Joutuu jo kuudelta aamulla lähtee, että on klo 8.45 siellä lääkärin vo:lla. Sillon kai tavataan samalla se lastenlääkäri. Ennusteesta ei vieläkään mitään tietoa. Pikkuaivoissa jotain rakennevikaa ainakin. Syntymän jälkeen kuulema pystytään ennusteesta vasta puhumaan...
Näillä nyt mennään. Pikkuhiljaa alkaa shokki helpottamaan ja asiaan alkaa suhtautumaan kaikilta kanteilta... Oletettavasti vauva jää kuitenkin henkiin ;)
Nyt kauppaan juhannusruokia ostamaan!!!
T:Remukka & Liinu 34+4