Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kukaan voi vapaaehtoisesti asua kerrostalossa???

Vierailija
10.06.2012 |

Meille muutto omakotitalosta maalta kerrostaloon oli pakonsanelema juttu,enkä sopeudu lainkaan.

Ihmiset on uteliaita ja olevinaan hyväntahtoisia.

Pa***t.

Miten kukaan tervejärkinen ihminen viitsii ikinä vapaaehtoisesti asua kerrostalossa.

Mua ahdistaa ihan hitosti.

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000M3 Westendissä+palvelijat, ei vois vähempää kerrostalot kiinnostaa.

Vierailija
82/97 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 06:48"]

2000M3 Westendissä+palvelijat, ei vois vähempää kerrostalot kiinnostaa.

[/quote]

Siis tontti vai...noin isoja taloja siellä ei ole, eikä henkilökunnasta käytetä palvelija nimeä enää 2000 luvulla, mutta ethän sinä näitä voi tietää kun asut kontulassa yksiössä ja koulutustaso on peruskoulun 9luokkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sijainti, sijainti jne. Täällä on omakotitalot harvassa. Yksi kelvollinen (erittäin) taitaa löytyä, mutta 16M€ lisäksi pitäisi taistella yksityiskäyttöön muuttamisesta.

Vierailija
84/97 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan onnellisia kerrostaloasujia. Me ei tarvita omaa pihaa, parveke riittää. En myöskään kaipaa lumitöitä enkä ylipäätään omakotitalon kaltaista työleiriä. Lapsuudenperheeni asui omakotitalossa, enkä osaa pitää sitä mitenkään ylivertaisena asumismuotona.

Mun mielestä kerrostalossa on huomattavasti parempi yksityisyydensuoja kuin omakotitalossa. Ihan rauhassa saa olla.

Kerrostalolla ja perheen urheilullisuudella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa, ihan naurettava väite. Mun lapset on kilpaurheilijoita, jotka treenaa kuutisen kertaa viikossa, ja myös me vanhemmat liikumme paljon.

Vierailija
85/97 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen enmmän sitä miten kukaan tervejärkinen voi asua omakotitalossa. Itse en suostuisi siihen millään, enkä tykkää rivareistakaan. En halua asua maan tasalla. On kylmää ja lämmitys maksaa sairaasti. Ja itse pitää lisäksi huolehtia koko ajan ihan kaikesta ja siihen palaa rahaa. Mulla on elämässä muitakin tarpeita kuin maksaa vain asumisesta. Pitää pelätä varkaitakin ihan eri tavalla kuin kerrostalossa. Kerrostaloasunnon voi melko huoletta jättää silleen kun lähtee matkalle, omakotitaloa ei voi.

Juu, ei ikinä omakotitalon kaltaista riesaa mulle!

Vierailija
86/97 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2012 klo 19:16"]

Talvella lumenluonti ennen kuin pääset mihinkään, kesällä nurmikonleikkuu ja kukkaistutusten hoito. Lisäksi päälle kaikenmaailman rempat.

Kerrostalossa senkun haukut huotoyhtiön, jollei homma pelaa.

[/quote]

Miksi pitää olla jotain hemmetin kukkaistutuksia?

Vierailija
87/97 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 08:20"]

Mun mielestä kerrostalossa on huomattavasti parempi yksityisyydensuoja kuin omakotitalossa. Ihan rauhassa saa olla.

[/quote]

No se riippuu missä se omakotitalo on. Työkaveri rakensi uuden talon vaimonsa sukulaisten maille ja lähimpään naapuriin 300m mutta keskustaan silti vain 2km. Tosin hän nyt asuu 8000 asukkaan pikkukylässä joten kaupunkilaisille tämä on karmea asumismuoto. Mulle kelpaisi hyvin jos olisi varaa rakentaa/maita minne rakentaa.

Vierailija
88/97 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 08:20"]

Me ollaan onnellisia kerrostaloasujia. Me ei tarvita omaa pihaa, parveke riittää. En myöskään kaipaa lumitöitä enkä ylipäätään omakotitalon kaltaista työleiriä. Lapsuudenperheeni asui omakotitalossa, enkä osaa pitää sitä mitenkään ylivertaisena asumismuotona.

Kerrostalolla ja perheen urheilullisuudella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa, ihan naurettava väite. Mun lapset on kilpaurheilijoita, jotka treenaa kuutisen kertaa viikossa, ja myös me vanhemmat liikumme paljon.

[/quote]

Miten voi olla parempi yksityisyys? Koska oikea omakotitalo on kaukana naapureista. Jos et edes näe mitään naapureita, teitä tai muutakaan asunnostasi niin miten on huono yksityisyys?

Vierailija
89/97 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on sopeutuvainen, se sopeutuu jos haluaa.

Mutta jos asenne on tuo, eväät itse itseltäsi onnellisuuden.

Muutto oli pakon sanelema? Sitten on vain pakko tottua ja sopeutua.

Ei sinun tarvitse kertoa naapureille mitään mitä et halua, uskoa hyväntahtoisuuteen tai olla ylipäätään edes tekemisissä. Tervehtiminen on tietysti kohteliasta.

Vierailija
90/97 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin samaa. Itse asun nyt pakosta, koska opiskelen ja tämä on yhtä tuskaa. Ei ole omaa pihaa, tilaa on vähän ja naapurit möykkää. Muutan heti pois, kun on mahdollista.

Vierailija
91/97 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki omakotitalot ei oo maalla...

Vierailija
92/97 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut suurimman osan elämästäni kerrostalossa, ja voin sanoa että ainoa minua haittaava asia on se naapureiden vitun remontointi. Järkyttävä korvat särkevä poraamisen ääni 9-16, joka ei minua edes haittaisi ellen tekisi töitä kotoa käsin.

Remontteja ei tietenkään ole usein, mutta kun osuu kohdalle niin itkuhan siinä tulee yllättävän helposti, kun sitä ääntä ei yksinkertaisesti voi paeta mihinkään. Varmasti sattuu varsinkin lemmikkieläinten korviin tuhansia kertoja pahemmin.

Saa joskus taistella itsensä kanssa, ettei alennu kakaran tasolle ja ala hakata patteria metallikauhalla kiljuen.

Vierailija
93/97 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelle sopii mikäkin..itse olen helsinkiläinen ja asumme ok.talossa. Lapsuudessa ja naimisiin mennessäni asuin joitain vuosia myös vanhassa kerrostalossa keskustassa, sekin oli mukavaa mutta on ok-talo sittenkin parempi mielestäni perheelliselle.

Asumme hyvällä alueella, keskustaan noin 10km. Naapureita riittää eri ikäisiä niin vanhuksia kuin lapsiperheitä ja kaikki tuntevat toisensa. Seuraa on jos haluaa muttei ole pakko. Turvallista, ei ole varkaita käynyt ja tavarat, autot saa olla rauhassa pihalla, kadulla ei läpiajoa. Talossa on tilaa temmeltää ja pihapiiri on aidattu koirankin löntystellä. Puutara on vanha ei juuri hoideta, vain ruohon leikkaus silloin tällöin. Tänä talvena ei ole lumilapioon tarvinnut tarttua, vielä.

Olemme enemmän iltaeläjiä, täällä käy pesukoneet myöhään ei häiritse ketään, saa soitella musiikkia niinkuin haluaa tai koira haukkua. Kun vieraita tulee voidaan istua iltaa aivan rauhassa ulkona grillaten tai sisällä ketään ei häiritse. Talo on vanha mutta ehjä, senverran olemme boheemeja että pikku natinat ei häiritse korjataan jos joku menee rikki, ei muuten rempata jatkuvasti. Voihan tämä olla jostain toisesta tylsää, ei näy ulkomaalaisia eikä jurrisia, lähikauppaankin on pari kilometriä, koulu on lähempänä, uimarannalle, urheilukentälle ei pitkä matka, on metsäpolkuja ja kallioita, luonnon ihmeitä, eläimiä. Minä arvostan tätä rauhaa ja nautin jos kyllästyttää niin ajan autolla muutaman minuutin ja pääsen hälinään ja keskustaan ajo parikymmentä minuuttia. En parempaa kasvupaikkaa lapsille voisi kuvitella.

Tämän ihanuuden saimme kun myimme kaupunki kerrostalohuoneiston pois ja rahaakin jäi, ei kaduta! Ihan parasta on kesällä kun on kuumaa. ovet voi olla auki yötäpäivää, aamukahvit pihalla vaikka yöpaidassa. Naapurista saa poimia marjoja, toisesta hakea omppuja.Tässä istuessani juuri näin kun naapurin lähes satavuotias mummo lähti kaupoille, toinen naapuri kohta lähtee lasten kanssa lähipuistoon luulen, ihanan hiljaista, ei paremmin voisi olla. Onneksi on vaihtoehtoja, kukin voi valita itselleen parhaan asumismuodon, minulle se on tämä!

Vierailija
94/97 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopajoo! Kylläpä tänne on kerääntynyt paljon porukkaa joilla on merinäköala omalta partsilta, eipäs kun isolta terassilta. Eikä tosiaan mitään vuokraluukkuja meltsistä vaan keskustan kalliita ja parempia asuntoja tai lähiö-unelma-asunto tosiaan sieltä rannalta.

Uskoo ken haluaa..

Vierailija
95/97 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että moni omakotitalossa asuva nyhjää siellä omalla pihalla maata kuokkimassa. Kyllä, jos pitää pihalla puuhastelusta niin se varmaan on jopa terapeuttista, mutta jos ei pidä niin se tuntuu taakalta. Kerrostaloissa asuvien reviiri vaikuttaa olevan laajempi, eli uskalletaan poistua sieltä omasta "pihapiiristä" läheisiin puistoihin, rannoille ja metsiin.

Jos elää kotikeskeistä elämää missä tasan se oma piha/parveke on alue missää liikutaan, niin toki kannattaa asua omakotitalossa jotta elintilaa on enemmän. Jos taas uskaltaa liikkua omaa pihaa kauemmas, on aivan sama vaikka asuisi kerrostalossa.

Ja jos kesällä kaipaa sitä omaa pihaa, niin paljon fiksumpaa on vaikka vuokrata mökki kesäksi. Kaikki on kunnossa, ei tarvitse mitään remontteja/istutuksia laittaa/hoitaa. Talvella omakotitalossa asuminen ei nappaa, pihan kolaukset, auton lasien raappaamiset, jättimäisten sähkölaskujen maksaminen jne. Mielummin kävelee kolatun pihan läpi bussipysäkille mistä pääsee lämpimän bussin kyytiin (joita menee koko ajan ohi) eikä tarvitse maksella mitään isoja laskuja sähköstä/öljystä/pelleteistä tai muusta.

Vierailija
96/97 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella lumenluonti ennen kuin pääset mihinkään, kesällä nurmikonleikkuu ja kukkaistutusten hoito. Lisäksi päälle kaikenmaailman rempat. Kerrostalossa senkun haukut huotoyhtiön, jollei homma pelaa.

muuta ei tartte muistaa ja tietää kuin huoltoyhtiön numero, hommat kyllä pelaa ... ei oo tarttenut soitella perään!

Vierailija
97/97 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

me just ostettiin ihan uusi kerrostaloasunto ja ollaan iso perhe,omaa taloa ei missään nimessä haluttu..inhotaan pihahommia yms.

Asuttiin ennen rivarissa ja sielläkin inhottiin pihaa,toki siinä oli kiva grillata,mutta nytkin mahdollisuus lähteä mökille jos halutaan luonnon rauhaan ja grillata=)Laiskoille ihmisille kerrostalo ihan paras ratkaisu,ja en ole törmänny uteliaisiin naapuriin..rivarissa niitä riitti ja ärsytti kun ihmiset juoksi toisten pihoilla yms..tonne 3:n kerroksen parvekkeelle ei tule kukaan kurkkimaan tai juoksemaan.Eikä olu raha kysymys,ois voitu rakentaa omakin jos ois haluttu..tähänkin on kaikki materiaalit valittu ite ja saatu oman näköinen.