Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kukaan voi vapaaehtoisesti asua kerrostalossa???

Vierailija
10.06.2012 |

Meille muutto omakotitalosta maalta kerrostaloon oli pakonsanelema juttu,enkä sopeudu lainkaan.

Ihmiset on uteliaita ja olevinaan hyväntahtoisia.

Pa***t.

Miten kukaan tervejärkinen ihminen viitsii ikinä vapaaehtoisesti asua kerrostalossa.

Mua ahdistaa ihan hitosti.

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omakotiunelmaa, joka tälläkin palstalla tuntuu rehottavan.

Minua ei vapaa-aikanani voisi vähempää kiinnostaa kykkiä jossain puskissa tai kiinnitellä repsottavia räystäitä tai ajaa nurmikkoa tai tehdä lumitöitä. Jos asuisin omakotitalossa, kuka huolehtisi siitä kuukauden mittaisten ulkomaan lomieni aikana?

Omakotitalo olisi ihan ok, jos se sijaitsisi keskustassa järven rannalla, ja siihen sisältyisi talkkari, siivooja ja puutarhuri.

Mieluummin kuitenkin asun uudessa kerrostaloasunnossa aavaa järven selkää tuijotellen ja teen vapaa-aikanani jotain muuta kuin pihatöitä.

Vierailija
62/97 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrostalopihamme kasvimaassa ja yhteisesti laitetuissa kukkaistuksissa on mulle pihahommaa just sopivasti. Ja sitten tietty partsin laitossa.

Meillä ei Reiskan perseitä näy, toisin kuin useimmilla ahtailla pientaloalueilla asuvilla tuttavillani. Itse asiassa kämpässämme, jossa on ikkunat kolmeen suuntaan voi kävellä vaikka alasti ilman, että kukaan näkee sisään edes kiikarilla. Kahdesta suunnasta avautuu kaunis järvimaisema.

Lapsilla on paljon kavereita naapureissa ja naapuriapu lähellä. Lapsille on aina hoitopaikka, jos tarvis.

Meille täydellinen ratkaisu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut kaupungissa kerrostalossa, omakotitalossa ja rivarissa, mutten ikinä kestäisi asua maalla. Ihan kamalaa, ei ole ihmisiä, ei tapahtumia, minnekään ei pääse ilman autoa, p***a haisee...

Omakotitalo lähellä keskustaa olisi tietenkin kiva (ilman lumitöitä), mutta eipä niitä omakotitaloja Helsingin keskustassa juuri näe : )

Vierailija
64/97 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan tätä taloa ja tätä pihaa, sitä kun saa olla ihan rauhassa, ilman kyylääviä naapureita. Tosin me ollaan itse niitä naapureiden painajaisia, monta lasta,koiria,kissoja,vauhtia ja vaarallisia tilanteita.

Viihdytään täällä oman tien päässä ja armahdetaan kaikki virkkaajamummot viettämään rauhaiseloa :)

Vierailija
65/97 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellinen yhteensattuma kun ulkomailla ei kukaan suostu asumaan noissa kuutioissa, Suomi ainoa maa maailmassa lähestulkoon.

ei tosiaan ole!!! :D Mistä sä tommosta olet päähäs saanut? Sä meinaat että Suomi on ainoa, tai lähestulkoon ainoa, maa jossa on asutusta keskustassa? Sä meinaat että keskusta-asuminen ei ole haluttua? Vaiko että muissa maissa on ihqja omakotitaloja keskustat pullollaan?

Vierailija
66/97 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai,mä oon pikku tyttönä asunnu maalla,ja olipas kivaa kun ei ollu kavereita. Hyvin ollaan totuttu asuu kerrostalossa skidini kanssa. Naapurit on kivoja,kun ei oo pahemmin tekemississä. Poikani oon opettanut,että kaikkia tervehditään. Yks mummo tua hilloja ja mehuja,kun me ollaan niin kohteliaita. Pojan kaverit saa tulla meille ninkun tykkää,ja sama on toisinpäin. Tietty aina jotain urputtajia löytyy,mut no hätä,se on niiten ongelma. Ota rennosti,niin kyl se siit.... Äläkä liikaa ajattele mitä muut ajattelee!

Vierailija
67/97 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun mielelläni korkealla, joten ns. maantasa-asuminen ei sovi minulle.

Hyvä taloyhtiö, siistit naapurit, uusi rakennus.

Lähellä loistavat ulkoilumahdollisuudet, hyvän pituinen työmatka, palvelut jne.

Ajatuskin siitä, että joutuisin muuttamaan johonkin omakoti- tai rivitaloon on ahdistava. Pihatöikseni riittävät hyvin kukoistavat parvekakasvit.

Vierailija
68/97 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omakotiunelmaa, joka tälläkin palstalla tuntuu rehottavan.

Minua ei vapaa-aikanani voisi vähempää kiinnostaa kykkiä jossain puskissa tai kiinnitellä repsottavia räystäitä tai ajaa nurmikkoa tai tehdä lumitöitä. Jos asuisin omakotitalossa, kuka huolehtisi siitä kuukauden mittaisten ulkomaan lomieni aikana?

Omakotitalo olisi ihan ok, jos se sijaitsisi keskustassa järven rannalla, ja siihen sisältyisi talkkari, siivooja ja puutarhuri.

Mieluummin kuitenkin asun uudessa kerrostaloasunnossa aavaa järven selkää tuijotellen ja teen vapaa-aikanani jotain muuta kuin pihatöitä.

"Kyl mullekkin kelpais omat tilukset,jos ois MacGyver kaverina,joka hoitais kaikki katot,rännit,pihat ynm. hommat,ihmiset ei vaan tajua mikä homma siin on,ne vaan kuvittelee,et se tölli on siin ja siin pysyy."

Vierailija
69/97 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku jo aiemmin sanoikin, että maalla sitä vasta kytätäänkin heti kun joku uusi naapuri ilmestyy. Kerrostalossa saa olla täysin rauhassa, riittää kun tervehtii naapureita.

Ikinä en enää maalle muuttaisi!

Vierailija
70/97 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä ettei tällä palstalla koskaan ymmärretä ihmisten erilaisuutta, olipa asia mikä hyvänsä.

Tuskin mikään asumismuoto on sellainen jossa olisi vain ja ainoastaan hyviä tai huonoja puolia. Ap: suurin ongelma tuntui olevan naapurit mutta ikäviä naapureita voi olla sekä omakotitaloalueella että kerrostalossa. Ja se mikä toiselle on ihanaa yhteisöllisyyttä on toiselle ahdistavaa tungettelua. Joku ei halua tietää edes naapureidensa nimiä, toiselle on ok antaa naapurille avaimet jotta voi kastella kukkia lomareissun ajan.

Toinen rakastaa puutarhanhoitoa eikä lumityötkään haittaa, joku toinen taas ei mistään hinnasta möyrisi mullassa. Miksei voida antaa ihmisten olla sellaisia kuin ovat ja ymmärretä sitä että kaikki eivät mahdu samaan muottiin.

Vierailija
71/97 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on parikin mökkiä/taloa maalla, ja sitä lääniä niin paljon, että tarvii sen päältä ajettavan ruohonleikkurin ja traktorin metsätöihin ja lumenluontiin.

Vuokralla vaan asun Helsingissä meren rannalla väljästi ja nautin siitä, että työmatka on lyhyt, pihatöitä ei tarvi töitten jälkeen tehdä enää, ja kaikki asumiseen liittyvä on vaivatonta. Plus näkee ihmisiä ja vilinää. On turvallista ja toisaalta saa olla anonyymistikin.

Maalla saa ihan tarpeeks käydä vapailla hoitamassa nurmikoita ja mansikoita ja kivaa siellä on, lyhyt matka sinnekin, mutta en asuisi siellä jo työmatkojen takia. Plus pitäisi lämmittää puilla takkaa aina, ja ne perskutan lumityöt!

Asuin puolivälissä työmatkaa pari vuotta rivitalossa, mutta se vasta oli ahdistavaa. Naapurit haluaa tutustua kuten omakotitaloissakin mutta on omaa tilaa ihan kamalan vähän. Sekin pihanpito on vaan riesa.

Siksi kt-asuminen lähempänä keskustaa on parempi vaihtoehto. Maalla voi käydä kunnolla sitten viikonloppuisin ja lomilla. Ja ajelu ja maisemanvaihto on kivaa sekin.

Vierailija
72/97 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita vaikka Tanskasta ja käy tutustumassa Kööpenhaminan Ørestadiin niin löytyy paljon ihmisiä, jotka mielellään asuvat kerrostalossa.

kertoo kaiken joidenkin tiedoista!

Suomessa on toki paljon "neukkukuutioita", mutta sellaisessa ei tarvitse asua jos ei halua. On paljon myös vanhoja kerrostaloja, jugendia ym. mitkä ovat kauniita taloja, ja asunnoissa on esimerkiksi korkeat huoneet, paksut seinät ja hienot ikkunalaudat.

Lisäksi on paljon uusia kerrostaloja, jotka nekin ovat kaukana "neukkukuutioista". "Neukkukuutiot" rakennettiin nopeasti kun tarvittiin paljon asuntoja kaupunkiin maalta muuttaville. Sitä ennen ja nykyään tehtiin/tehdään ihan eri tavalla kerrostaloasuntoja. Jos tietää mitä haluaa, niin kyllä sen mieluisan kerrostaloasunnon löytää. Ja vastaavasti, ei kaikki omakotitalot todellakaan ole mitään unelmien täyttymyksiä. On huonoja pohjia, vetoisia nurkkia, kalliita energialaskuja, postimerkinkokoisia tontteja, ja myös hulluja naapureita. Eli ihan minkä tahansa asunnon ostaakin, jos käyttää aikaa mieluisan löytämiseen niin se oikea asunto kyllä löytyy.

Ihmeellinen yhteensattuma kun ulkomailla ei kukaan suostu asumaan noissa kuutioissa, Suomi ainoa maa maailmassa lähestulkoon. Saat asua vapaasti kun on niin helvetin kivat ikkunalaudatkin ja paksut seinät, ilmastointi toimii ja lämmön talteenottossysteemit takaa alhaisen energiankulutuksen ja ikkunasta näkyy vastapäisen talon Reiskan karvainen perse ja naapurin Marja-Kaisa pyörittää ilotaloa. Hississä etenkin Helsingissä paikallinen nasaalisössöttäjä katsoo lattiaan kun yrität sanoa päivää, mutta on sulla kivat ikkunalaudat.

Vierailija
73/97 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihmisillä on eri kriteereitä asumisen suhteen. Kyllä niitä tungettelevia naapureita voi olla rivitalo tai omakotitaloalueellakin. Itse tykkäsin asua kerrostalossa, mutta mieluiten olisin asunut alimmassa kerroksessa tai hissillisessä. Neljänteen kerrokseen kapuaminen ei ollut mukavaa. Sitten meille tuli ikävät meluavat ja tungettelevat naapurit. Mutta jos olisi ollut harmittomat naapurit ja alimmassa kerroksessa niin ei mitään vikaa. Ei esim. tarttenu ajella nurmikoita, asunto oli meille hyvän kokoinen ja viihtyisä ja hyvällä paikalla.

Nykyään asun rivitalossa ja se on ehkä paras tapa asua minun mielestäni. Omakotitaloa en haluaisi.

Vierailija
74/97 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikilla pitäisi olla vähintään 100 nelion talo?

kuinkahan monta koditonta meillä olisi kun tila ok-talojen rakentamiselle loppuisi?

Vierailija
75/97 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rakastan asua omakotitalossa. Rakastan pihani hoitamista mikä muuten käy liikunnastakin. En kaipaa kyttääviä seksin puutteessa eläviä naapureita, jotka eivät siedä mitään ääniä. Kun mieheni ja lapset ovat vaikka kaupungissa käymässä niin saatan rauhassa ottaa pihallani aurinkoa ja masturboida eikä ketään tule kyttäämään ja kauhistelemaan. Ystäville järjestän bileitä ja lapset voivat tuoda kavereita pihalle kiljumaan eikä ole Esteri-tätiä viiksineen kyttäämässä paikat kuivana. Oma talo-omat säännöt. Ihana vapaus! Juhuu!

Vierailija
76/97 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrakerrostalossa ei tarvitse tehdä mitään, riittää kun maksaa vuokran ja ilmoittaa mahd. vioista. Omakotitalossa täytyisi koko ajan haravoida ja kolata ja remontoida ja ties mitä. Minua ei kiinnosta pitää meteliä, joten sekään ei ole ongelma.

Kerrostalo mahdollistaa myös asumisen paremmalla paikalla. Ei tarvitse pitää autoa, sillä vuoroväli keskustaan on viisi (5) minuuttia. En ymmärrä miksi pitäisi asua korvessa, kun edellä mainituista seikoista huolimatta voin iltakävelyllä katsella lehmiä.

Vierailija
77/97 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on keskustan kerrostaloasunto maanlaisella parkkipaikalla. Sieltä ajamme hissillä ylimpään kerrokseen, jossa asuntomme on. Asunnossa on ihana 8 neliön terassiparveke lounaaseen. Keittiön ikkunan alla on pöytä, jonka voi kattaa suoraan keittiöstä käsin. Parveke on rauhalliselle, vihreälle sisäpihalle, jossa on kauniita istutuksia ja pari puuta.

Muutimme tänne omakotitalosta, enkä ole löytänyt vielä yhtään asiaa, joka olisi täällä huonommin kuin siellä. Ainaiset pihatyöt, lumien kolaamiset, huolet milloin mistäkin ovat nyt takanapäin.

Vierailija
78/97 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2012 klo 21:18"]

kaikilla ei vaan ole varaa muuttaa omakotitaloon.

Käypä katsomassa asuntojen hintoja esim. Helsingissä.

Ja aika moni haluaa asua kerrostalossa.

Et voi olla noin yksinkertainen...

no, ei mulla vaan oo varaa asuu omakotitalossa... Ei vissiin moneen vuoteen,

vielä... Asun Nokialla kerrostalossa vuokra 410€... Sinänsä kiva pikkukaupunki kun on kerros/omakotitaloja sekaisin... Ehkä 10v kuluttua on varaa...

Vierailija
79/97 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan on oma sauna se on pääasia... mikään ole mukavampaa näillä talvikeleillä kun käydä joka ilta saunassa. Itse asun rivitalossa, omakotitalo olisi mieluinen, mutta ei nyt ole käteistä semmoista ostaa ja velkaa ei huvita ottaa kun niistä on päässyt eroon.

Vierailija
80/97 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alunperin piti olla tarkoitus tilapäistä ja rakentaa, mutta tuli lama ja rakentaminen jäi. Lopulta löytyi asunto samasta taloyhtiöstä, missä olimme vuokralla. Kävelymatka 5 min keskustaan, koulu ihan vieressä. Tiedän paljon ihmisiä, jotka asuvat talvet kerrostalossa ja kesät mökillä. Omassa taloyhtiössämme on tällaisia perheitä tai pariskuntia vaikka kuinka monta. Yksi yksinäinen mummokin oi tällainen 80 vuoden ikään saakka, että yksin meni linja-autolla mökilleen koko kesäksi. Ei siis ollut edes ajokorttia ja ainoa lapsi kaukana. Tämä olisi minunkin ihanne, mutta mies ei halua mitään työleiriä kesälle eikä talvelle.