Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä sairaalassa ei saa Suomessa jäädä lapsen luo yöksi?

Vierailija
09.06.2012 |

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä kaikissa sairaaloissa lastenosastolla kunkin lasten sängyn vieressä on sänky vanhemmalle ja aina saa yöpyä (paitsi teholla). Imettävä äiti saa myös ruoan.

Vierailija
2/22 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhfektio-osaston eristyshuoneessa oli sänky vanhemmalle ja oletuskin oli, että vanhempi pääasiassa hoitaa vastasyntyneen imeväisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi ei saanut yöpyä osastolla. Vierailuaika oli tyyliin 9-21, eli koko päivän sai kyllä olla paikalla. Muita vierailijoita ei sallitttu kuin vanhemmat vain. Sisarukset ja isovanhemmat saivat käydä erityisluvalla, jota esim me emme saaneet, koska ei ollut oletettavaa, että lapsi jäisi hyvin pitkäksi aikaa (kysyttiin, koska kukaan ei ollut ehtinyt käydä katsomassa lasta ennen teholle joutumista.

Imettää sai vierailuaikoina, mutta vaikka olin itse synnyttäneiden vuodeosastolla, en saanut tulla yöllä imettämään. Osasto pyrittiin kuulemma rauhoittamaan täysin yöksi.

Vierailija
4/22 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen pisimmillään yöpynyt 14 yötä lastenosastolla. Aina löytyi tilaa alle 7-vuotiaan vanhemmille. Joskus ahtaana hetkenä tosin mun ja pojan sängyt roudattiiiin yöksi jopa kirjastohuoneeseen:)))

Pitkämatkalaisena joskus hoitajat tarjosivat mulle jopa ylimääräisiä ruoka-annoksia:)

Aina sain sängyssä nukkua. Se tuotiin usein paikalle vasta yöksi.

Kokkolassa yövyin last.osastolla lattialla patjalla vetoisessa huoneen nurkassa:)

Poikani muisteli taannoin sairaalareissujaan ja totesi "äiti, jos sä et olis ollut siellä sairaalassa paikalla mun kans, niin mä enois kestänyt:(" Arvatkaa,olinko liikuttunut!

Vierailija
5/22 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastasyntyneiden luokse, jos vauva joutuu valohoitoon. Ystäväni oli juuri tuossa tilanteessa.

Vierailija
6/22 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sallita yöpymistä monellakaan osastolla. Tai sallitaan mahdollisesti mahsollisuuksien rajoissa henkilökunnan harkinnan mukaan. Joillakin osastoilla on todella tiukat vierailuajat.

Vierailija
7/22 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse siis epäilin ettei saisi koska niin usein vanhemmat valittanut että järkyttävää ettei edes pienen lapsen vierelle saa jäädä. Olen todella helpottunut jos saa jäädä. Saako oikein patjankin vai pitääkö vaan istua? Muistelisin että kerran oli lähellä että oman lapsen ois pitänyt jäädä osastolle ja mä en ois saanu jäädä mukaan, näin tyksissä mut toivottavasti muistan väärin. Kertokaa ehdottomasti kokemuksia ja juuri että saako vaan tuolin sängyn viereen yms?

Vierailija
8/22 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempaa pois lapsen vierestä, se olisi suorastaan laitonta. Imettävälle tulee AINA tarjota mahdollisuus yöpyä sairaalassa. Puitteet voivat olla mitä ovat eli vain kova tuoli huoneen nurkassa mutta pois ei voi ajaa. Se on eri asia jos ihmiset eivät tästä oikeudesta tiedä tai pidä kiinni. Itse en missään nimessä jättäisi ainakaan alle 5-6-vuotiasta missään tilanteessa yksin sairaalaan.

Vierailija
9/22 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudolta tuntuisi, jos saisi.

Vierailija
10/22 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi joutuu aikuisten teholle. Lastenosastolla ja -teholla saa yöpyä.

Meidän 7-vuotiaalle puhkesi epilepsia, sai iltayöstä pitkittyneen kohtauksen. Joutui aikuisten teholle eikä siellä ole vanhemmalle yöpymismahdollisuuutta. Lastenteholle olisi saanut jäädä. Lapsi oli aika hädissään, kun aamulla mentiin hänen luokseen :(

Samaisen lapsen kanssa vietimme hänen 2 ensimmäistä elinviikkoaan Jorvin L2:lla eikä siellä tarjottu yöpymismahdollisuutta

Vierailija
11/22 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on ollut tilaa.

Ymmärrän ettei teholle voi jäädä, mutta siellä lapsi ei olekaan yksin kuin olisi tavallisessa huoneessa.

Vierailija
12/22 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä kysymys itse siis epäilin ettei saisi koska niin usein vanhemmat valittanut että järkyttävää ettei edes pienen lapsen vierelle saa jäädä. Olen todella helpottunut jos saa jäädä. Saako oikein patjankin vai pitääkö vaan istua? Muistelisin että kerran oli lähellä että oman lapsen ois pitänyt jäädä osastolle ja mä en ois saanu jäädä mukaan, näin tyksissä mut toivottavasti muistan väärin. Kertokaa ehdottomasti kokemuksia ja juuri että saako vaan tuolin sängyn viereen yms?

välillä lepotuolissa, välillä sängyssä, riippuen tilasta. aamupala kuului yöpymisen hintaan, tosin siitä yöpymisestä ei kuitenkaan mua veloitettu.

Vierailija
13/22 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eeg-tutkimushuoneessa videokameran alla lapsen vieressä, mulla ei sentään ollut antureita päässä.

Vierailija
14/22 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain yöpyä vain koska imetin.

Vierailija
15/22 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys ei kuitenkaan ollut vastasyntyneitten osastoista, vaan sellaisesta, jossa hoidettiin vähän vanhempia (muutamasta kuukaudesta teini-ikäisiin) lapsia. Lattialle sai patjan.

Vierailija
16/22 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yöpynyt n. 6kk vauvan kanssa TAYS:in infektio-osastolla 2009. Viereen sai patjan ja vanhempien eväille oli esim. jääkaappi, mikro ja kahvinkeitin.

Vierailija
17/22 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylässä vastasyntyneiden teholla asia on muotoiltu niin, että vierailuja yöaikaan ei suositella. Käytännössä viimeistään 10 kieppeillä aletaan vihjailla, että voisi poistua. Mitään sänkyjä tms. ei ole Lasten osastolla sen sijaan saa yöpyä patjalla. Palvelu on jopa niin hyvä, että imettävä äiti saa sängyn ja ruuat sairaalan puolesta.

Tampereella Taysissa VTO/LO5 eli vastasyntyneiden osastolla periaatteessa vierailuaika on vapaa, mutta sielläkin kyllä saa kuulla vanhempien levon tarpeesta, jos ei älyä itse lähteä n.klo22 mennessä. Lastenosastolla ei ole vanhemmille yöpymismahdollisuutta, kuin silloin jos lapsi on hengenvaarassa. Silloinkin peti on vanhempien huoneessa (eli eri kerroksessa, kuin lasten huoneet). Lasten kirurgisella osastolla (9b), sen sijaan vanhempi saa yöpyä lapsen vierellä patjalla.

Vierailija
18/22 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuatkin kannettiin nokan eteen vaikka ne edes kuuluneet vanhemmalle.

Vierailija
19/22 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuatkin kannettiin nokan eteen vaikka ne edes kuuluneet vanhemmalle.

Vierailija
20/22 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

millekkään tehohoito-osastolle ei esim. saa jäädä ylimääräisiä. Joillekkin lastenosastoille voi, joillekin ei.