Joustavuus palvelussa ei ole hyväksi!
Tänään hain sairaalan omahoitotarvikepisteestä sokerimittariin liuskoja. Olin ohjeiden mukaan tilannut ne viikkoa aiemmin. Menin paikalle klo 10.25 ja sain numeron 57. Sisällä oli 53, joka tulikin pian ulos. Numero 54 viipyi kumman kauan, kuten myös 55. Klo 10.44 sisään meni 56. Kello kävi ja asiakkaita tuli sisään. Kaikki ihmettelivät, miksei jono kulje. Toiminnanhan pitäisi olla nopeaa, kun tuotteet on tilattu etukäteen. Lopulta ei enää istumapaikkoja riittänyt. Klo 11.04 numero 56 tuli viimein ulos oltuaan sisällä 20 min.
Aloin heti kysellä, että miten tilattujen tavaroiden nouto VOI kestää 20 min. Kävi ilmi, että edellinen asiakas ei ollut tilannut etukäteen, eikä hänellä ollut edes lähetettä. Kaksi edellistäkään ei ollut tilannut. Sanoin, että eikö tällaiset pitäisi käännyttää pois tekemään tilaus ja hakemaan lähete. "No me joustetaan". Joustavat niiden asiakkaiden kustannuksella, jotka noudattavat ohjeita! Itse viivyin sisällä 2 min eli tämä edellinen vei 10 asiakkaan ajan.
Jätin netin kautta palautteen, että vastedes en minäkään tilaile etukäteen vaan tulen hakemaan milloin juolahtaa mieleen, jos sääntöjä ei kerran tarvitse noudattaa.
Kommentit (3)
säkin voit olla. Näin se maailma menee.
Napu napu, minä minä, ja minun tarvikeet ja aika.
Jätin netin kautta palautteen, että vastedes en minäkään tilaile etukäteen vaan tulen hakemaan milloin juolahtaa mieleen, jos sääntöjä ei kerran tarvitse noudattaa.