Miksi ihmisille on niin vaikeaa ymmärtää, että kun kutsuu itsensä rentoutumaan toisen mökille,
se ei isäntäväestä ole kovin rentouttavaa? Isäntäväki joutuu miettimään ruoat ja lakanat sun muut, vieraat voivat tuoda viinipullon ja grillattavaa ja rentoutua lopun aikaa, ehkä pikkuisen autella.
Ärsyttää kun eräs pariskunta vauvoineen tunkee meille kylään. Meillä on kaksi alle kouluikäistä, vilkasta lasta ja kesämökki.
Kommentit (52)
A. Jos haluat ja tykkäät olla kyseisten ihmisten kanssa, sanot että juu tervetuloa, mutta kun teillä ei ole mökillä liiemmälti tilaa saati säilytysmahdollisuuksia, niin teet selväksi, mitä vieraat tuovat tullessaan. Tee lista, siis, jossa petivaatteet, ruuat (reilusti, että riittää varmasti), juomat eritoten. Jos vieraat sanovat, että ok, ja tuovat toivomasi jutut tullessaan, niin eikö asia ole ihan ok?
B. Jos et halua kyseisen perheen kanssa seurustella, ainakaan kesämökillä, sanot, ettei teille sovi, koska teillä on todettu kihomatoja ja vietätte kesän mökillä omissa oloissanne.
ja arvaa ärsyttääkö kun itse olemme vuokrannet kesämökin niin sinne sitten ängetään "kun on niin kiva kun meillä sattuu olemaan loma samaan aikaan".
Onhan se kivaa vuokramökillä oleskella kun toiset maksaa vuokran. Joo ei kivaa..
ja arvaa ärsyttääkö kun itse olemme vuokrannet kesämökin niin sinne sitten ängetään "kun on niin kiva kun meillä sattuu olemaan loma samaan aikaan".
Onhan se kivaa vuokramökillä oleskella kun toiset maksaa vuokran. Joo ei kivaa..
Itse maksamme ja moukat tunkevat siivellä sinne. Tosin meillä se ei onnistu enää, sanomme niille, että ei käy.
niin sinne sitten ängetään "kun on niin kiva kun meillä sattuu olemaan loma samaan aikaan".
Mistä ne tietää sinne ängetä?
mökille jos ei olisi erikseen kutsuttu.
että kenenkään luokse ei mennä kutsumatta. varsinkaan lomaa viettämään.
Haluan kuulla lisää Elmerpärttylin ja perheensä seikkailuista tuttavien kesämökillä (ennenkuin heidät upotetaan painot jaloissa järveen)!
Ehdottomasti jatkoa tarinaan! :D
Haluan kuulla lisää Elmerpärttylin ja perheensä seikkailuista tuttavien kesämökillä (ennenkuin heidät upotetaan painot jaloissa järveen)!
Ehdottomasti jatkoa tarinaan! :D
jos ei kerran halua että se tulevat? En tajua.
pitää puoliaan näitä änkeytyjiä vastaan?
Itse olen sanonut ihan ystävällisesti että haluamme nyt olla ihan perheen parissa mökillä, kun kerrankin yhteinen loma. Joten emme vastaanota nyt ketään vierailijoita, katsotaan sitten myöhemmin.
Ja meillä olisi tilaa siellä mökillä, kun on monta rakennusta, missä voi nukkua.
Lisäksi jos on ollut vieraita, olen kyllä heitä pyytänyt osallistumaan esim. ruuanlaittoon, kattaukseen, ja tiskaukseen ja lasten vahtimiseen. Mökki kun ei ole mikään hotelli, jonne vieraat tulevat passuutettavaksi, varsinkin kun kaikilla on niitä pikkulapsia samalla hoidettavana! Jos vieraat ovat niin moukkia, että antavat isäntäperheen tehdä kaiken, niin sitten vaan pitää avata suu ja pyytää auttamaan. On iso vaiva tehdä ruokaa esim. kahdeksalle nälkäiselle suulle, ja tiskata kaikki tiskit. Ja mökillä kun lapsille tulee helposti nälkä ulkoilmassa touhutessa ja uidessa. Aina saa olla ruokaa laittamassa ja kahvia keittämässä.
Jos jonain päivänä lotto suo ja pääsemme mökin ostamaan, emme tasan tarkkaan kerro siitä kenellekään. Emme juurikaan itse käy kenenkään mökeillä, silloinkin kutsuttuina ja viemme aina syötävät kaikille mukana, tarjoudumme auttamaan, emmekä koskaan jää yöksi mihinkään. Jos ihmiset eivät halua vieraita mökeilleen, niin miksi sen mökin olemassaoloa pitää huudella jokaiselle kaverille? Sukumökit ym. nyt on asia erikseen, niitä ei saa piiloon millään, mutta muuten. Näitä kun lukee, niin vahvistuu entisestä se tunne, että tuskin tulee mökkiä hankituksi, vaikka minkälainen lottovoitto kohdalle osuisi.
Siis niin hyvä..heh.
kutsuttuna tai kutsumatta kyläilemään, kun joka kesä tää sama virsi : (
eikä huvita yhtään mennä, ja aina keksittävä jotain ihme tekosyitä.
Tarkemmin ajatellen ei ole oltu kymmeneen vuoteen kenekään mökillä, vaikka kutsuttu on kyllä. Mökillä on vielä vaikeampaa olla isäntäväen mieleen kuin taajamassa, varsinkin kun vaikuttaa siltä, etteivät useimmat osaa sanoa ääneen, mitä toivovat. Parempi pysyä kotona.
mut miks et kutsuttuna kehtais tulla?
ikävä kyllä riittää.
mutta kesämökillä on jotenkin rasittavampaa kun käy vieraita. Usein jäävät yöksi ja on tarjottava monta ateriaa, jolloin tiskejä tulee aika paljon jne. Talvella kun ihmiset käyvät niin viipyvät pari-kolme tuntia, eikä heidän kanssaan ole saunottava, istuttava iltaa ja koko ajan mietittävä, viihtyvätkö. Ja on mukavampaa, jos on itse kutsunut ihmiset kylään. Jotenkin se, että on kesämökki, oikeuttaa joidenkin mielestä siihen, että unohdetaan käytöstavat kun halutaan viettää pari päivää saunoen ja grillaten järven tai meren äärellä.
toisten kustannuksella?
niin sinne sitten ängetään "kun on niin kiva kun meillä sattuu olemaan loma samaan aikaan".
Mitä ihmeen lapasia oikein olette kun ette saa sanottua, että valitettavasti tulitte kutsumatta ja olemme harmissamme, mutta vierailu ei nyt onnistu.
Yleensähän se kuitenkin menee niin, että ne, jotka haluavat sinne mökille teidän seuraan, soittavat ja kyselevät että milloin voisi tulla. Siinä on se paikka, milloin kuuluu sanoa että olemme ajatelleet että kun tämä elämä on niin kiireistä ja stressaavaa täällä kaupungissa niin olisimme mielellämme ihan oman perheen kesken mökillä. Että jos teille sopii niin kyläillään sitten syksyllä taas. Tms.
Jos joku tuollaisesta suuttuu, niin sitten suuttuu. Fiksut ihmiset ymmärtävät, jos vaan on riittävästi rohkeutta esittää asia suoraan. Kyllä itseä harmittaisi eniten olla sellaisessa kyläpaikassa/mökillä vieraana, jossa emäntä oisi koko ajan sen oloinen että ei olisi halunnutkaan meitä sinne. Se, että uskaltaa olla suora, on kaikkien kannalta paras ja hyvän itsetunnon merkki.