Käytätkö tiomistossa kesällä hihatonta, olkapäät paljastavaa yläosaa?
Tuohan on vanha tuttu sääntö, että olkapäät kuuluu olla naisilla peitettynä, myös kesällä.
Onko "koodi" muuttumassa?
Kommentit (12)
mutta pomon vihjauksen jälkeen tajusin, että se ei meillä käy.
ei meillä siitä kukaan mitään sanoisi, meillä on monessa muussa suhteessa aika vapaamielinen pukukuudi (esim shortsit on ok, ja monet käyttääkin - ei tosin mitkään mikroshortsit) mut hihaton toppi ei tuntuisi täysissä pukeissa olemiselta. Itse asiassa kerras sattui tilanne, jossa mä olin juuri tullut huoneeseeni ja riisunut ulkotakkini, mutten vielä vetänyt sisäjakku päälleni ja mulla siis oli päälläni vain hihaton toppi (ja tietty alaosa). Se oli kyllä ihan sinänsä pitovaatteeksi tarkoitettu, ei mikään alusvaate, mutta hihaton kuitenkin. Huoneeni ovelle koputti kollleega, mutta kun huusin sisään, hän ei näyttänyt uskaltavan tulla ja tulleessaan kuikuili hassusti pitkin seiniä, kunnes tajusin pukea sen jakun päälleni.
ole koskaan missään toimistossa käyttänyt. Kuten en myöskään shortseja tai minihametta. Eivät sovi työpaikalle.
sellaista villaloimea. Nykyään menen ihan reilusti bikineissä, kun toimistolla on niin kuuma eikä ilmastointia.
Muuten kyllä. Jos jotain työkaveriani paljaat olkapääni sattuisi häiritsemään, uskon että sanoisivat ääneen.
Mä tykkä istua kikkeli paljaana kesäisin mun huoneessa. Kotelomallinen työpöytä ja ovelle päin. Kukaan ei huomaa :)
Mutta mä olen aina ollut töissä sellaisissa paikoissa, joissa on ollut ihan selkeet pukeutumisohjeet. Ei toppeja, ei minihameita, ei shortseja jne.
Yleensä isommissa firmoissa on näin, samoin kv-yrityksissä.
Meillä on toimistossa kesäisin järkyttävän kylmä, joten hihattomassa paleltuisi. Muutenkin olisi liian alaston olo.
ja tänä kesänä koko konserni pukeutuu sellaiseen afrikkalaistyyppiseen kietaisuhamoseen. Ensi vuonna on sitten Grönlannin (tai siis Tanskan) vuoro antaa ohjeet.
Jos ei olisi niin kylmä, saattaisin pitää jakun tai neuleen alla ja siis ottaaa jakun pois omassa huoneessa.
Asiakastapaamiseen en kyllä menisi hihattomassa.
En siis halua esitellä tissivakoa minarissa, mutta minulla nätti mekko, joka on hihaton. Mietin voisiko sitä pitää kesällä, asiakkaita ei ole paikalla.
Miehillä lyhythihaisia kauluspaitoja ja ruttuisia t-paitoja vanhojen farkkujen kanssa, shortseja ei kuitenkenkaan.
Ennen kuin saatiin ilmastointi. Hihatonta toppia pidin työpisteessäni, jakun vedin päälle kun lähdin asiakastiloihin.