Lapsiperheelliset eivät aina jaksa.
Meidän perheellä on tänään "pyjama päivä" Mies ottaa parhaillaan nokosia ja lapset muovailevat. Pyykit saavat odottaa vaikka huomiseen naruilla roikkuen. Eilen tehtyä ruokaa voi lämmittää mikrossa. Puhelimet on laitettu äänettömälle, jotta arjestamme irti pysyttelevät lapsettomat tai isovanhemmat eivät soittelisi tekopirteitä puheluitaan meille tänään. Jos joku lapsiperhetuttu on soittanut, niin tänään emme olisi tarjonneet hoitoapua, mutta huomenna voimme tehdäkin jotain kivaa yhdessä. Soitetaan takaisin jos halutaan.
Kommentit (4)
Tämä on oikein hyvä tapa antaa sekä itselle että lapsille mukava rauhallinen vapaapäivä.
Aina ei tarvitse jaksaa tehdä jotain tai nipottaa jostakin. Nautit varmasti itsekin, mutta niin taitavat lapsetkin tehdä.
Muistan omasta lapsuudestani tällaiset päivät, kun äitinikin muisti vaihtaa yöpaidan pois vasta iltapivällä. Monesti lököilimme sohvalla ja katsoimme telkkaria tai pelailimme lautapelejä koko perheen voimin. Saatoimme ottaa päiväunia ja jopa isänkin sai leikkimään legoilla, kun ei ollut kiire mihinkään.
Paitsi että mies ja kuopus ovat olleet jo ulkona ja esikoinen lähti juuri mummin kanssa matkalle.
Minä olen yöpaidassa, mutta olen tänään tehnyt jo:
- aamupalan kaikille
- pakannut esikoisen vaatteet ja silittänyt hienomman puseron ja housut
- vaihtanut kuopuksen vaipan ja pukenut hänelle vaatteet
- laittanut pesukoneen pyörimään
- siistinyt lattiat ja laittanut robotti-imurin hyrräämään
- pyyhkinyt pölyt
- laittanut valkosipuliperunat uuniin ja kanapihvit lämpenemään huoneenlämpöön
- notkunut av:llä jo toista tuntia
Kun kuopus herää päiväunilta, on meillä ruoka valmiina. Sitten vain oleskellaan, ei mennä tänään mihinkään. Siksi olen itsekin vain yöpaidassa.
Huomenna mennään ainakin Plantageniin ja hoidetaan pihaa, ja käyn lenkillä äitini kanssa. Ei meillä siis aina laiskotella.
ollaan muka tavoittamattomissa, vaikka ollaan kotona. Etenkin torstaisin illalla meitä ei saa kiinni, koska lapset soittelevat silloin omille lapsilleen yökyläilypaikkaa. Kiitos ei, isovanhemmillakin on oikeus vapaisiin viikonloppuihin.
Joskus jotkut tyypit ilmaantuvat oven taakse "kun ei saatu teitä kiinni".