Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen avautunut täällä suhdesotkuistani ja niiden seurauksista. Olen myös kirjoittanut aloituksia,

Vierailija
08.06.2012 |

joissa en ole kertonut, kuka olen, eli en ole viitannut aikaisempiin aloituksiini. Silti joku on minut "tunnistanutkin". Tuntuu, että vaikka tämä palsta on mikä on, ja mä kirjoitan anonyymina, olen jollain tavalla "velkaa" vetää tapahtumat yhteen, vaikka kukaan ei tätä enää lukisikaan.

Tämä on ollut minulle aikuistumisen aikaa (tiedän, vasta nyt) ja varsinaisia oppiviikkoja. En ehkä ole niin fiksu, kuin olen ajatellut olevani, enkä niin fiksu, kuin moni minulle vastannut on ja olisi minun tilanteessani. Olen ollut tyhmä, sinisilmäinen ja naiivi, niin kuin minulle kirjoitettiin. Tähän asti olen ollut kai vain onnekas ja kilttien ihmisten ympäröimä ja liikkunut tarpeeksi pienissä piireissä.

Olin vedätettävissä, en tajunnut ajoissa, että tapailen varattua miestä. En nähnyt hänessä virheitä enkä uskonut, että hän voisi vahingoittaa minua millään tavalla. En piitannut siitä, että hän loukkasi jonkun toisen oikeuksia vielä pahemmin kuin minun. En osannut pysyä tarpeeksi tiukkana silloinkaan, kun olin jo päästänyt hänestä mielestäni irti ja siksi se eräs "perjantai" tapahtui. Se on hämmentänyt mieltäni enemmän kuin mikään tähän asti. Eikä sekään riittänyt. Jännityksen kaipuussani annoin miehen kuvata minua enkä pitänyt huolta oikeuksistani enkä varautunut yhtään mihinkään. Kuvat on otettu luvallani ja ne ovat miehen omaisuutta. Niinpä hän jakoi ne klubikavereilleen ja kertoi siitä minullekin, ilmeisesti maksatti minulla sen, että kotona tuli selvittämistä tai sitten vain kosti jättämisen. Tai sitten mä olen yksi muiden joukossa, siinä porukassa. Olin luullut, että mulla oli käsissäni unelmasuhde ja -mies, joka täyttää tarpeeni niin kuin haluan. Pelkään, että olen ollut laskelmoivan, itsetietoisen miehen seksilelu ja sitä on tosi nöyryyttävää edes ajatella.

Mä kirjoitin aikaisemmin, että varmasti moni olisi tehnyt samalla tavalla samoissa tilanteissa ja sain vastauksia, että eivät todellakaan olisi. Pelkään, että se on totta: että kukaan muu ei olisi ollut yhtä tyhmä. Sitäkin pelkään, että en osaakaan tämän paremmin myöhemminkään, jos samanlainen ihminen tulee vastaan.

Ja jos sulla on päivän patoutumat purkamatta, anna tulla.

Kommentit (111)

Vierailija
21/111 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut ihan uudenlaisiin ihmistyyppeihin ja karaissut mua tosi paljon. Ensin kommentit satuttivat, sitten ei enää niin paljon. Sain myös paljon kannustavia ja ohjaaviakin kommentteja, sellaisia, joita pitäisi saada ystäviltä ja jopa omilta vanhemmilta.

Mä kuvittelin, että tilanne on minun käsissäni, että minä määrään, mitä tapahtuu. Mulle ei ole käynyt ennen huonosti ja olin luottavainen. En tiedä, tiedänkö rakkaudesta mitään, mutta toivon, että tunnistan sen, kun se vastaan tulee, ja että osaan arvostaa sitä.

ap

Etsi itsellesi oikea rakkaus vapaasta miehestä, jolla on hyvä sydän ja mieli. Suojele itseäsi ja älä jaa elämääsi nettiin kaiken kansan arvosteltavaksi. Suojele myös vartaloasi kaikenlaisilta hyväksikäyttäjiltä - älä anna kenenkään kuvata sellaista hetkeä, joka on kahden ihmisen välinen. Opettele arvostamaan itseäsi.

Vierailija
22/111 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen seurannut noita ap:n ketjuja ja pakko sanoa nyt, että tämä on ensimmäinen, jossa tuntuu asiat vihdoin loksahtaneen paikoilleen - onnittelut siitä!

Minusta sinun pitäisi ehdottomasti tehdä ilmoitus raiskauksesta ja ehdottomasti myös siitä sähköpostissa kuvien levittelystä. Asemassasi hakisin todennäköisesti myös lähestymiskieltoa, lähinnä sen perjantaisen käytöksen takia. Tuollainen teko ei saa jäädä rankaisematta, lisäksi saatat pelastaa seuraavan kaltaisesi uhrin vastaavalta kohtalolta. Sinä olet tilanteen uhri, eikä sulla ole mitään hävettävää asian suhteen (sinisilmäisiä ihmisiä on paljon muitakin - luotit vaan valitettavasti mieheen, johon ei olisi ollut luottamista).

Uskon, että myös asian "virallinen" käsittely auttaisi sua myös henkilökohtaisella tasolla jutun yli pääsemisessä.

Tämä sitten enemmän omantunnon asia:

Lisäksi saattaisin koko asian miehen puolison tietoon, en kostoksi vaan siksi, että mielestäni hänelläkin on (ehkä toisena sinisilmäisenä?) oikeus tietää mitä miehensä puuhailee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/111 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö sen haastatteluja inspiraationa?

Vierailija
24/111 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mulle täällä kirjoitti, että mä olen hemmoteltu prinsessa, joka vikisee, kun lelu on viety käsistä, ja että on oikein, että mulle kävi näin. On totta, että arvioin miehen väärin. Sitä en tiedä, muuttuiko hän, vai oliko hän samanlainen koko ajan.

ap

Lisäksi mulla on käsitys, että vaimo tietää, että mies on pettänyt häntä. Enkä mä halua sen vaimon vihoja itselleni. ap

niin mikset vaan kertoisi vaimolle? Ei ole mitään menetettävää.

Sulta puuttuu nyt täysin itsesuojelumekanismit tässä asiassa. Ei sun tarvitse kyynistyä ja menettää uskoa ihmisiin, oikeesti! Mutta sun täytyy uskoa, että se mies on sika (syystä tai toisesta ja vakaasti harkiten tai täysin harkitsematta) ja että sä arvioit sen ihmisen väärin. Muista hyvät ajat ja asiat (seksi OLI hyvää, sä OLIT onnellinen, sä ET halunnut enempää) ja unohda kaikki paska. Sä oot ihan yhtä ihana kuin ennen sitä tyyppiäkin!

Vierailija
25/111 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne eivät kuulemma täyttäisi rikoksen tunnusmerkkejä tai olisivat vaikeasti todistettavia. Sitä paitsi käsittely tekisi jutusta julkisen. Mulla on terapeutti ja olen nyt tihentänyt käyntejäni siellä, vaikka ensin vastustin koko ajatusta. Olen tullut (taas) siihen tulokseen, että r-sana on liian voimakas käsiteltäväkseni (vaikka sitä joinain öinä olenkin ajatellut) ja osa vastuustahan siinäkin oli minun.

ap

Istut perjantai iltana ja mietit ja jopa syytät itseäsi. Kutsut itseäsi tyhmäksi jne... Nyt sinun pitää hakea apua. Ensimmäiseksi menet polisin juttusille, sitten käyt lääkärissä. Vahinkoja sattuu ja nyt satuit rakastumaan varattuun mieheen. Se ei ole maailman loppu, mutta raiskaus ja tuo kuvien levittely on jo rikos. Tähän tarvitset ammattiauttajaa. Tämä av raati ei ole oikea paikka. Sitä paitsi jos et tee ilmoitusta tuosta, niin mitä estää hänet tekemään sen uudestaan toiselle. Yritä saada asiat kuntoon, hoidat itsesi ja puhut ammattiauttajan kanssa. Sitten sinulla on loistava elämä edessä, jätät pahan taakse. Löydät vielä jonkun johon voit luottaa.

Vierailija
26/111 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja unohtaa koko jutun. Kyllä mä ajattelin pyytää miestä hävittämään ne kuvat, mutta toisaalta en tiedä, onko järkevää ottaa häneen yhteyttä. Vaimolle kertomisesta en usko olevan mitään hyötyä, koska hän ilmeisesti tietää jo minusta ja on kai antanut anteeksikin. Mä en usko, että mies voisi enää keksiä mitään vaarantamatta omaa asemaansa. Tai minulle ei tule mitään mieleen.

ap

olen seurannut noita ap:n ketjuja ja pakko sanoa nyt, että tämä on ensimmäinen, jossa tuntuu asiat vihdoin loksahtaneen paikoilleen - onnittelut siitä! Minusta sinun pitäisi ehdottomasti tehdä ilmoitus raiskauksesta ja ehdottomasti myös siitä sähköpostissa kuvien levittelystä. Asemassasi hakisin todennäköisesti myös lähestymiskieltoa, lähinnä sen perjantaisen käytöksen takia. Tuollainen teko ei saa jäädä rankaisematta, lisäksi saatat pelastaa seuraavan kaltaisesi uhrin vastaavalta kohtalolta. Sinä olet tilanteen uhri, eikä sulla ole mitään hävettävää asian suhteen (sinisilmäisiä ihmisiä on paljon muitakin - luotit vaan valitettavasti mieheen, johon ei olisi ollut luottamista). Uskon, että myös asian "virallinen" käsittely auttaisi sua myös henkilökohtaisella tasolla jutun yli pääsemisessä. Tämä sitten enemmän omantunnon asia: Lisäksi saattaisin koko asian miehen puolison tietoon, en kostoksi vaan siksi, että mielestäni hänelläkin on (ehkä toisena sinisilmäisenä?) oikeus tietää mitä miehensä puuhailee.

Vierailija
27/111 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai hän oli samanlainen koko ajan, mutta et sä sitä voinut silloin tietää. Sillä oli vaimo, eikä se kertonut sulle. Se ei muuttunut miksikään, vaan siitä paljastui uusi kuvottava puoli.

Mun arvaus on, että se tyyppi ei mielestään ole tehnyt mitään väärää, eikä se tulis toisiin aatoksiin, vaikka se tuomittais raiskauksesta, kunnianloukkauksesta tai mistä tahansa muusta tähän juttuun liittyen.

Eikä ollut oikein että sulle kävi näin.

Joku mulle täällä kirjoitti, että mä olen hemmoteltu prinsessa, joka vikisee, kun lelu on viety käsistä, ja että on oikein, että mulle kävi näin. On totta, että arvioin miehen väärin. Sitä en tiedä, muuttuiko hän, vai oliko hän samanlainen koko ajan.

ap

Lisäksi mulla on käsitys, että vaimo tietää, että mies on pettänyt häntä. Enkä mä halua sen vaimon vihoja itselleni. ap

niin mikset vaan kertoisi vaimolle? Ei ole mitään menetettävää.

Sulta puuttuu nyt täysin itsesuojelumekanismit tässä asiassa. Ei sun tarvitse kyynistyä ja menettää uskoa ihmisiin, oikeesti! Mutta sun täytyy uskoa, että se mies on sika (syystä tai toisesta ja vakaasti harkiten tai täysin harkitsematta) ja että sä arvioit sen ihmisen väärin. Muista hyvät ajat ja asiat (seksi OLI hyvää, sä OLIT onnellinen, sä ET halunnut enempää) ja unohda kaikki paska. Sä oot ihan yhtä ihana kuin ennen sitä tyyppiäkin!

Vierailija
28/111 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, oliko se aito anteeksipyyntö vai yritys jatkaa tapaamisia. Mietin, teinkö minä väärin, kun sanoin hänelle, että hänellä ei ole edes oikeutta pyytää minulta anteeksi. Jos olisin myöntänyt, olisi ne kuvat ehkä jääneet levittämättä.

ap

Tottakai hän oli samanlainen koko ajan, mutta et sä sitä voinut silloin tietää. Sillä oli vaimo, eikä se kertonut sulle. Se ei muuttunut miksikään, vaan siitä paljastui uusi kuvottava puoli.

Mun arvaus on, että se tyyppi ei mielestään ole tehnyt mitään väärää, eikä se tulis toisiin aatoksiin, vaikka se tuomittais raiskauksesta, kunnianloukkauksesta tai mistä tahansa muusta tähän juttuun liittyen.

Eikä ollut oikein että sulle kävi näin

Vierailija
29/111 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Edellinen

ja unohtaa koko jutun. Kyllä mä ajattelin pyytää miestä hävittämään ne kuvat, mutta toisaalta en tiedä, onko järkevää ottaa häneen yhteyttä. Vaimolle kertomisesta en usko olevan mitään hyötyä, koska hän ilmeisesti tietää jo minusta ja on kai antanut anteeksikin. Mä en usko, että mies voisi enää keksiä mitään vaarantamatta omaa asemaansa. Tai minulle ei tule mitään mieleen.

ap

Vierailija
30/111 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tajunnut, että haluat rakastella porukallakin. Sulle pitää ensin kertoa laajasti, kuinka upean estoton ja vapaamielinen nainen olet. Sullahan oli vahva seksuaalisuus ja olet valmis kokeilemaan kaikkea uutta. Miten voit edes sanoa ettet ole kiinnostunut ryhmäseksistä, jos et ole koskaan edes kokeillut? Onko tuo seksuaalisesti avoimen naisen puhetta? Eikö tuollainen puhe sovi ennemminkin vaimon kuin *naisen* suuhun? "

Vierailija
31/111 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai muuten "asemissa". En nimittäin ymmärrä, miksi ap muuten pelkäisi, että juttu tulee julkiseksi. Jos Matti Virtanen pakottaa Maija Lehtisen yhdyntään ja saa siitä rapsut, niin mikään lehti ei todennäköisesti mainitse nimiä. Todennäköisesti tapauksesta ei edes uutisoitaisi, koska siinä ei olisi mitään suurta yleisöä kiinnostavaa. Paitsi jos kyseessä on joku raharikas, rikkaan suvun edustaja, poliitikko, näkyvässä asemassa oleva, humppalaulaja tms.

Vierailija
32/111 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

&lt;a href="<a href="http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1633139/ma_olen_harj…" alt="http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1633139/ma_olen_harj…">http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1633139/ma_olen_harj…;" alt="<a href="http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1633139/ma_olen_harj…" alt="http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1633139/ma_olen_harj…">http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1633139/ma_olen_harj…;"&gt;<a href="http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1633139/ma_olen_harj…;" alt="http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1633139/ma_olen_harj…;">http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1633139/ma_olen_harj…;

siihen, että ap on helluntailainen tai jonkun tällaisen menestysteologiaan uskovan lahkon jäsen. Menestys on luonnollinen seuraus siitä, että on hyvä uskovainen. Ja koska ap on nyt "damaged goods", on asia peitettävä koko yhteisöltä. (Dramaturginen näkökulmani on vapaasti käytettävissä ja jatkojalostettavissa.)

Ap on ns. rich bitch, joka pitää kulissit pystyssä. Vihjannut mm. huvilasta, veneestä, kertonut huumekokeilusta, paneskeluistaan ym. seksihistoriastaan. Ei ihan seurakuntanuori vaan hyväosaisia joita ei koske samat säännöt kuin muita.

Vierailija
33/111 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on väärin, että ap ei tee rikosilmoitusta. Pitäisi ajatella muutankin kuin omaa mainettaan.

Nyt mies luulee, että voi tehdä mitä huvittaa ja varmaan tekeekin. Ap tuskin on viimeinen nainen, jota hän nostelee seinille.

Vierailija
34/111 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on väärin, että ap ei tee rikosilmoitusta. Pitäisi ajatella muutankin kuin omaa mainettaan. Nyt mies luulee, että voi tehdä mitä huvittaa ja varmaan tekeekin. Ap tuskin on viimeinen nainen, jota hän nostelee seinille.

Vierailija
35/111 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai yhdyntään pakottaminen. Oikeushan sen määrittelee ja siellä voi istua naistuomarikin.

Ihmettelen kyllä, miten ap:n työnantajakin saisi tietää oikeusjutusta.

Vierailija
36/111 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten terapeutti oli kertonut ihan ihmeellisiä siitä mitä raiskaussyyte tuo tullessaan..

Käsittääkseni rikosten uhrit (varsinkin arkaluontoisissa seksuaalirikoksissa) saavat kyllä pitää anonymiteettinsä. Ja tosiaan aika nimekäs tyyppi saa olla syytettykin jos johonkin mediaan nimellään/naamallaan asian takia päätyy.

Mitään väärää ap ei tee jos tekee rikosilmoituksen ja kertoo kuinka tilanne eteni. Se on oikeuden asia tulkita minkälainen rikos on ollut - ap voi kertoa sen, että kielsi, mutta mies jatkoi. Musta se riittää syyksi nostaa juttu.

Luulen, että noista oikeuskäytännöistä ym. saisi tietoa sieltä tukinaisen numerosta, jota ap:lle jossain ketjussa tarjottiin.

Vierailija
37/111 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai yhdyntään pakottaminen. Oikeushan sen määrittelee ja siellä voi istua naistuomarikin. Ihmettelen kyllä, miten ap:n työnantajakin saisi tietää oikeusjutusta.

tai vastaavaa, hyvissä naimisissa ja AP kuuluu samaan "luokkaan". AP:n pelko on, että paljastuu että hän on hässinyt perheenisän kanssa. Hän ei myöskään halua tunnustaa kenellekään, että ei ole täydellinen.

Vierailija
38/111 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten terapeutti oli kertonut ihan ihmeellisiä siitä mitä raiskaussyyte tuo tullessaan..

Liikaa asiavirheitä tässä tarinassa.

Vierailija
39/111 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa asiavirheitä tässä tarinassa.

Toisaalta ap oli epävarma siitä, oliko kyse edes raiskauksesta vai vain huonosta seksistä. Tottahan on se, että raiskaus pitää aina todistaa, ei pelkkä oma kertomus riitä. Ne miehen kaverit voisi todistaa miehen puolesta.

Vierailija
40/111 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se terapeutti sanoi, että tutkinnassa ja mahdollisessa oikeudenkäynnissä käytäisiin yksityiskohtaisesti läpi paitsi tapahtuma myös sen taustat eli mikä suhde meillä on toisiimme. Hän sanoi myös, että syytetyn (vai tuomitun) nimen saa julkaista. Kysyin sitä. Itse mä en halua, että yhtään kukaan saa tietää. Joutuisin varmasti myös ottamaan vapaata töistä ja kertomaan syyn.

Tapahtumasta on jo kulunut aikaa, minulla ei ole todistajia, miehellä on, enkä mä ole varma, tajusiko mies ihan varmasti, että mä en sitä halunnut. Koska kyllähän mä halusin, mielessäni vaikka en käytännössä, koska halusin, että kaikki olisi niin kuin ennenkin. Vaikea selittää. Jos mä tekisin siitä jonkin jutun, minä olisin se, joka kantaa tapahtumasta vastuun. Enkä mä halua nimeäni mihinkään rikosilmoituksiin. Eikä se ole se juttu, vaan se, miltä minusta tuntuu.

ap

miten terapeutti oli kertonut ihan ihmeellisiä siitä mitä raiskaussyyte tuo tullessaan.. Käsittääkseni rikosten uhrit (varsinkin arkaluontoisissa seksuaalirikoksissa) saavat kyllä pitää anonymiteettinsä. Ja tosiaan aika nimekäs tyyppi saa olla syytettykin jos johonkin mediaan nimellään/naamallaan asian takia päätyy. Mitään väärää ap ei tee jos tekee rikosilmoituksen ja kertoo kuinka tilanne eteni. Se on oikeuden asia tulkita minkälainen rikos on ollut - ap voi kertoa sen, että kielsi, mutta mies jatkoi. Musta se riittää syyksi nostaa juttu. Luulen, että noista oikeuskäytännöistä ym. saisi tietoa sieltä tukinaisen numerosta, jota ap:lle jossain ketjussa tarjottiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme