Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykysin kukaan ei laihduta normaalilla "kotiruualla" Oletko sinä laihduttanut näin?

Vierailija
08.06.2012 |

Eli ihan perus puuroa,leipää,nakkikastiketta ja perunaa,makaroonilaatikko linjaa..ja runsaasti salaattia tietty yms perus kotiruokaa? Tuntuu et nykysin paastotaan,karpataan,nutrataan,juttaillaan jne jne jne, laihdutan ekakertaa ja tuntuu toivottamalle kun kaikki sanoo ettn laihdu jos syön näin..eli siis tavis kotiruokaa,jätän vain herkkuja pois? ja liikun?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

salaisuus on, et ostettiin pienemmät ruokalautaset,

eikä ole ollut koskaan tapana santsata!

Vierailija
2/30 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusruokaa syön, 10 kg olen laihtunut ja toiset 10 kg vielä olis jäljellä.

Tärkeää on ateriarytmi, ja tasainen proteiinin saanti. Mä tykkään onneksi kananmunasta, tonnikalasta ja raejuustosta, joten niistä jotain on aina aamu-, väli- ja iltapalalla ruisleivän kanssa. Rahkan syöntiä olen harjoitellut, ja lapsetkin ovat siinä sivussa oppineet. Näin siis meillä sama ruoka eikä mulla erikseen omia sapuskoita.

Lämpimällä ruualla pidän annoskoon pienenä, mutta syön aivan samaa ruokaa kuin muu perhe. Niitä salaatteja sekä lämpimiä kasviksia kahmin niin paljon kuin jaksan.

Vedenjuontia olen lisännyt, samoin liikuntaa, vaikka olen aina liikkunut suht paljon. 20 ylipainokiloa hankin herkuttelemalla.

Herkuista en ole luopunut, vaan kerran viikossa syön mitä haluan, mutta jostain syystä en enää pysty ahmimaan sipsipussia tai suklaalevyä. Paljon vähempi riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia tuo on. Annoskoot vaan pienemmiksi ja kulutusta sen verran että kalorivajetta tulee edes jonkun verran.

Vierailija
4/30 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähti multakin ihan perusruokaa syömällä. Annoskokoa pienentämällä ja liikuntaa lisäämällä. Samoin herkkujen syöntiä vähensin. Ei olisi mulla into riittänyt eri ruokien tekoon itselle ja muille. Toisaalta, jos pysyvää muutosta hakee, niin minusta tuo helpoin tapa. Ei tarvitse muuttaa ruokavaliota.

Vierailija
5/30 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runsas määrä hiilihydraattia aiheuttaa minulle hillitsemättömän ahmimisen himon ja pakonomaisen tarpeen saada sokeria.

Oli pakko jättää pois puuro, leipä, jauhokastikkeet, peruna ja makaronit, ja tietenkin se sokeri.

Tilalle lisää vihannesta ja rasvaa.

Vierailija
6/30 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihdutan juurikin perusruualla, tarkoittaen tietysti että herkut jää pois ja liikunnan määrä tuplaantuu. Aina olen saanut näin tuloksia aikaan. Oikeesti ihmettelen ihmisiä, jotka nutraa ym pilaavat elimistönsä ja lihaskuntonsa.

Vierailija
7/30 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olen syönyt normaalia kotiruokaa mahdollisimman luonnollisista ja jalostamattomista ruoka-aineista koko ikäni :) Näin olen nyt 38 vuoden iässä 48-kiloinen (pituus 161 cm).

Vierailija
8/30 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän ruoasta paljon, ja musta olisi oikeasti kamalaa syödä jotain "keinotekoisia" laihdutusmössöjä. Ennemminkin luulen, että jos ihmiset panostaisivat ruokaan, nauttisivat siitä, kokeilisivat uusia reseptejä, käyttäisivät aikaa ja vaivaa ruoanlaittoon, mutta ilolla, jäisi turha puputtaminen pois. Ei tulisi kahmaistua kourallista sipsejä, puolta karkkipussia tai pullaa ihan vain ohimennen, kun jo haaveilisi seuraavasta ateriasta :)

Vierailija
9/30 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painonvartioiden pisteohjeilla voi syödä mitä vaan.Olen aikaisemmin tiputtanut niillä 20 kiloa ja nyt taas lasken pisteitä. Voi syödä myös herkkuja jos siltä tuntuu. Annoskoot tärkeitä.

Itse esim. silloin syön ruisleipää ja perunaa melkein joka aterialla.Ja laihdun.

Vierailija
10/30 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki annokset (leivistä ja päällisistä lähtien) puolitin ja lisäsin salaattia/kasviksia. Liikuin myös. Urakka kesti vajaa 4 kk eikä tehnyt tiukkaa ollenkaan. Suklaatakin söin vähän väliä, mutta vain hieman kerrallaan.

Tästä on muutama vuosi aikaa ja paino on pysynyt samana.

Vierailija
11/30 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en osaa syödä enää vaan tavallisesti. Kuulostaa ihan utopistiselta, että jotain nakkikastiketta ja perunaa syömällä laihtuisi. Sitä paitsi en äkkiä keksi kaameampaa ruokalajia, joten siksikään en söisi kyseistä ruokaa.

Vierailija
12/30 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
13/30 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutin onnistuneesti perusruualla 14 kiloa puolessa vuodessa. Homman salaisuus oli siinä, että liityin Kiloklubiin ja sain sitä kautta laskettua ruuan kalorimäärät tarkasti. Aiemmin en ollut tiennyt, minkä verran energiaa mikäkin ruoka sisältää.

Ruokavalion muutokset ruuan määrän vähentämisen lisäksi: lisäsin kasvisten ja kuidun saantia, mm. vaihdoin vaaleasta leivästä ruisleipään, koska se piti nälkää poissa paremmin. Niin ja proteiinin saantia kyllä lisäsin hiukan, aloin syödä noin yhden 150g maitorahkan päivässä, korvasin sillä aamu- tai iltapalan.

Vierailija
14/30 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2012 klo 22:27"]

koska olen syönyt normaalia kotiruokaa mahdollisimman luonnollisista ja jalostamattomista ruoka-aineista koko ikäni :) Näin olen nyt 38 vuoden iässä 48-kiloinen (pituus 161 cm).

[/quote]

Minä en ole syönyt edes noin hienosti,  vaan ihan mitä sattuu. Välillä eineksiä ja välillä makaroonia ja tonnikalaa, kun rahat oli vähissä. Ei ole vielä tarvinnut laihduttamaan alkaa. Pituus 170cm, paino 61kg ja ikääkin jo 52v.

En ole noudattanut edes mitään virallistieteellistä tai lautasmallia

Vierailija
15/30 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihduttanut kotiruoalla nyt 12 kiloa, ja ennenkin joskus.

Peruna, riisi ja pasta kannattaa pitää minimissä, ja leivän kanssa tarkkana.SIllä tavalla onnistuu tosi hyvin, ei ongelmaa.

Kaikki laihdutusvalmisteet on ihan humpuukia ja rahastusta. Parempi se on syödä kunnon ruokaa kuin kikkailla teollisten valmisteitten kanssa.

Vierailija
16/30 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen kyllä kotiruualla laihtunut 20 kiloa. Lihoinkin kyllä sillä samalla kotiruualla. Annokset olivat liian isoja ja aina oli jälkiruokaa ( yleensä suklaata). Liityin 6 vuotta sitten kiloklubiin, jossa opettelin syömään pienempiä annoksia ja lisäksi välipaloina kasviksia. Jälkiruuat jätin kokonaan arjesta pois, samoin kaikki kahvipullat. 4 vuodessa laihduin 20 kiloa . Eli nyt olen samaa kotiruokaa syöden painanut jo muutaman vuoden 66kg/ 170cm ja tähän olen oikein tyytyväinen.

Itseasiassa en koe koskaan edes laihduttaneeni, opettelin vaan syömään paremmin. Koko ajan söin 1800-2200kcal päivässä ja niin syön edelleenkin. lenkkeilen kyllä 3-4 x vko ja harrastan uintia.

Vierailija
17/30 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoskoko normaali, kasviksia puolet lautasella. Herkut minimoida ja liikuntaa kehiin niin jopa laihtuu.

Vierailija
18/30 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen laihduttanut jo muutaman kerran 10kg pois syömällä pizzaa ja kaikkea mitä kotona on. Määrä, määrä, määrä. Mutta aina tulee joulu tai etelänmatka ja sitten napsahtaa sellanen reilu 5kg takaisin ja siitä sitten loput ihan hetkessä.

Vierailija
19/30 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen punkero naminarkkari, mutta vierestä seuranneena mieheni on laihtunut kotiruualla: lisännyt liikuntaa, pienentänyt annoskokoa ja jättänyt herkut pois. Muutoin syö samaa mitä muu perhe. Tiputti 15kg vuoden aikana ja nyt on vuoden ylläpitänyt nykyistä painoa. Nostan hattua hänelle!

Vierailija
20/30 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ruiskeivän syöminen ei aiheuta mässäilyhimoa mistään muusta syystä kuin siitä että ruisleipä on niin älyttömän hyvää. Samoin kuin muut hiilarit, erityiseti tietysti höttöhiilarit. Karppiruoat taas, aargh. Kuulostaa joitain mitä pakotetaan syömään vankilassa. Aamiaiseksi rahkaa, makeutusainetta ja jotain öljyä sekaan. Kahviin sekoitetaan raaka kananmuna ja kookosöljyä. Smetanaa ja puolukoita jälkiruokana. Ei ihme että laihtuu. Ja noi on täällä annettuja esimerkkejä karpeista "syömässä hyvin".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi