Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä ihmisiä, joilla ei ole mielipidettä

Vierailija
25.07.2014 |

mihinkään asiaan, siis omaa kantaa. Nyökkäävät kaikille, ei koskaan eriäviä mielipiteitä. Onko kyseessä tarve tulla hyväksytyksi vai pelko jostain? Mieluummin suorat kommentit edessä kuin epävarmaa nyökyttelyä sen mukaan, kuka kulloinkin paikalla.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitähän on paljon, jotka ensin kuulostelevat mitä mieltä muut ovat ja ovat sitten aina "yllättäen" ihan samaa mieltä.

Vierailija
2/64 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 17:26"]mihinkään asiaan, siis omaa kantaa. Nyökkäävät kaikille, ei koskaan eriäviä mielipiteitä. Onko kyseessä tarve tulla hyväksytyksi vai pelko jostain? Mieluummin suorat kommentit edessä kuin epävarmaa nyökyttelyä sen mukaan, kuka kulloinkin paikalla.

[/quote]

mä en voi sietää tälläistä. Olin yhden tälläisen "kaveri" (tekemisissä siis pakon kautta) ja oli kyllä niin munaton tyyppi kuin olla ja voi. Sanoin mä aivan mitä vain niin se oli samaa mieltä. Lopulta jopa avauduin tälle suoraan että vastaa edes kerrankin kieltävästi mutta se myötäili silloinkin. Tää oli vielä tapaus joka tais ihmetellä, miksei naiset tykkää kilteistä miehistä. Voi hyvää päivää oikeasti. Naamapalmu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 02:17"]

Iän karttuessa sitä vaan on oppinut "valitsemaan taistelunsa" ja olemaan välillä vailla mielipidettä :). Elämä on helpompaa ja mukavampaa niin.

[/quote]

Valitettavasti näin tuntuu olevan monen ihmisen saralla - kun tullaan kolmekymppisiksi ja perustetaan perheitä, häviää usein myös yksilölliset mielipiteet. Ollaan yhä enemmän yhteiskunnan "massaa".

Vierailija
4/64 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä tuollainen tyyppi. Ja tosi vaikea sen kanssa on tehdä mitään, kun ei se koskaan kykene sanomaan kumman homman kahdesta se mieluummin hoitaisi.

Ja kun joku sanoo, että noita on paljon, niin ei kyllä mulla ainakaan ole toista samanlaista tullut vastaan. Äärimmilleen vietynä on harvinaista

Vierailija
5/64 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, en osaa ottaa kantaa tähän asiaan.

Vierailija
6/64 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap:n kanssa ihan samaa mieltä. 

Vierailija
7/64 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mielipide, mutta kukaan ei kuitenkaan kestä sitä tai ole kykeneväinen järkevään vasta-argumenttiin, joten pidän suuni kiinni. Suomessa ei saa pahoittaa muiden mieltä olemalla jollain kannalla.

Vierailija
8/64 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kerro julkisesti mielipiteitäni suuriin yhteiskunnassa pinnalla oleviin asioihin, joku vetää kuitenkin herneet nenään ja alkaa haukkua selän takana. Pienempiin asioihin kerron toki mielipiteeni.

Vierailija
9/64 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tuollainen joskus. Johtuu osittain kai aspergerista. Siitä, että koko sosiaalinen tilanne tuntuu unelta. Meinaan jatkuvastu uppoutua ajatuksiini, ellen todelle pinnistele. Olen kuin todella humalassa, vaikka olisin ihan selvä. Lisäksi mä olen kasvanut perheessä, jossa mulla ei saanut olla omaa mielipidettä mihinkään. Vanhemmat saattoi saada raivokohtauksen, jos kuorin perunaa pidellen haarukkaa väärin, ja sitten suuttua, jos koitin perustella, miksi kuorin perunaa, kuten kuorin. Kaikki perustelut oli vääriä ja johti siihen, että mua syytettiin manipuloinnista ja siitä, että ajattelen vain itseäni, vaikka asia olisi ollut ihan pieni, kuten se perunankuoriminen. Lopulta en enää edes tiennyt, sattuuko muhun oikeasti vai ei, ja olen viettänyt kymmenen vuotta tunteettomassa sumussa. Mun kohdalla näin. Opettelen, mutta se on hankalaa, jos menen siihen sumuun tai palaan siihen samaan moodiin kuin lapsena.

Vaikutan muuten yleensä ihan normaalilta ja hyväntuuliselta.

Vierailija
10/64 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman rasittavinta. [quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 20:56"]Minä en kerro julkisesti mielipiteitäni suuriin yhteiskunnassa pinnalla oleviin asioihin, joku vetää kuitenkin herneet nenään ja alkaa haukkua selän takana. Pienempiin asioihin kerron toki mielipiteeni.

[/quote]

Miksi olet pelkuri? Outoa.

Vierailija
11/64 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jaksa väitellä asioista livenä jos ei ole pakko.

Vierailija
12/64 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 20:47"]

Meillä on töissä tuollainen tyyppi. Ja tosi vaikea sen kanssa on tehdä mitään, kun ei se koskaan kykene sanomaan kumman homman kahdesta se mieluummin hoitaisi.

Ja kun joku sanoo, että noita on paljon, niin ei kyllä mulla ainakaan ole toista samanlaista tullut vastaan. Äärimmilleen vietynä on harvinaista

[/quote]

Päättämättömyys on eri asia kuin ettei olisi mielipiteitä. Minun on vaikea tehdä päätöksiä, esim. jos kysyisit, haluanko mansikoita vai mustikoita, niin en osaisi päättää, sillä en tiedä mitä haluan. Mutta jos taas kysyisit, haluanko lihapullia vai kasvispihvin, niin vastaus olisi selvä, sillä minulla on asiasta mielipide ennakolta.

Vierailija
13/64 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varmaan ärsyttäisin sua ihan hirveästi. Mä tykkään kuulostella mitä muut puhuu. Mulla ei ole tarvetta päteä omalla mielipiteelläni koska ihmiset nyt sattuu olemaan asioista eri mieltä.

Nyökyttelen jos olen samaa mieltä, en jos olen eri mieltä. Mikäli tiedän asiasta hyvin ja joku sanoo siitä ihan puuta heinää kyllä korjaan ja oikaisen. Työtehtäviin tämä ei vaikuta, mielummin teen enemmän kuin multa pyydetään koska tykkään osata ja tehdä montaa juttua. Olen hiukan ujo ja joskus keskustelu etenee niin vauhdilla että en vaan saa sanottua omaa mielipidettäni. Tämä riippuu pljon siitä missä seurassa kulloinkin olen. Toisia en jännitä pätkääkään, toisia jostain syystä aina.

Sorry, että olen olemassa ;D

Vierailija
14/64 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 20:58"]

Maailman rasittavinta. [quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 20:56"]Minä en kerro julkisesti mielipiteitäni suuriin yhteiskunnassa pinnalla oleviin asioihin, joku vetää kuitenkin herneet nenään ja alkaa haukkua selän takana. Pienempiin asioihin kerron toki mielipiteeni.

[/quote]

Miksi olet pelkuri? Outoa.

[/quote]

Pelkureita ovat pikemminkin ne jotka haluvat olla aina samaa mieltä kuin suurin osa ihmisistä on, ja julistavat sitten tätä mielipidettään innokkaasti, koska tuntevat näin kuuluvansa joukkoon. (Aluksi heillä ei oikein ole mielipidettä mistään asiasta, kunnes selviää mikä suurimman osan mielipide on, ja sitten ollaan tietysti samaa mieltä.) Minusta on rohkeampaa olla aidosti sitä mieltä kuin itse on, vaikka se olisi eri mielipide kuin suurimmalla osalla,  ja vaiti siitä siksi ettei joudu ihmisiä mielipiteiden perusteela arvottavan massan haukkumaksi.

Vierailija
15/64 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 20:58"][quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 20:47"]

[/quote]

Päättämättömyys on eri asia kuin ettei olisi mielipiteitä. Minun on vaikea tehdä päätöksiä, esim. jos kysyisit, haluanko mansikoita vai mustikoita, niin en osaisi päättää, sillä en tiedä mitä haluan. Mutta jos taas kysyisit, haluanko lihapullia vai kasvispihvin, niin vastaus olisi selvä, sillä minulla on asiasta mielipide ennakolta.

[/quote]

Okei, oon siis ärsyyntynyt väärästä asiasta! Kyse voi olla päättämättömyydestäkin. Joka tapauksessa välillä huomaa, miten tää tyyppi haluaa vastauksellaan miellyttää, eli yrittää vastata sen mukaan minkä kuvittelee olevan oikea vastaus, vaikka todella vain haluttaisi antaa hänelle se mieleisin työtehtävä sille päivälle, jotta olisi parhaiten motivoitunut tehtävän kunnolla tekemiseen.

Vierailija
16/64 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 21:03"]

Nyökyttelen jos olen samaa mieltä, en jos olen eri mieltä. Mikäli tiedän asiasta hyvin ja joku sanoo siitä ihan puuta heinää kyllä korjaan ja oikaisen.

[/quote]

Sulla on siis hyvin erilainen käsitys keskustelemisesta kuin monella muulla.

Me muut kun haluttaisi kuulla niitä erilaisiakin mielipiteitä, jotta keskustelu saisi syvyyttä ja laajuutta. Eikä tarkoituksena ole päteä sillä, kuka on enemmän oikeassa, vaan saada esille erilaisia näkökulmia.

Vierailija
17/64 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

What ever

Vierailija
18/64 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 17:26"]mihinkään asiaan, siis omaa kantaa. Nyökkäävät kaikille, ei koskaan eriäviä mielipiteitä. Onko kyseessä tarve tulla hyväksytyksi vai pelko jostain? Mieluummin suorat kommentit edessä kuin epävarmaa nyökyttelyä sen mukaan, kuka kulloinkin paikalla.

[/quote]Kuulostat olevan just räväkkä mimmi, joka tuulettaa avoimesti. Mielipiteet ylettää Sinkkuelämän parhaiden jaksojen listaamisesta siihen onko joku läski vai ei ja onko jonkun blogi paska tai ei. Mielipiteitä siis löytyy, asiallisia perusteita harvemmin. Sitten ihmettelette, miten muut ei kestä tiedän suoruutta.

Vierailija
19/64 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipiteet tekee ihmisen onnettomaksi. Mulle asiat eivät ole hyviä tai pahoja, ne vain ovat.

Vierailija
20/64 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tietävät, että ap on rasittava vänkkääjä ja pitävät mielipiteensä ominaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan