Tyttö 9v tahtoisi värjätä hiuksensa, mieluiten mustiksi.
En vielä anna, mutta herää kysymys että missä iässä nykyään lasten hiusten värjäys alkaa? Itse kun olin nuori niin ensimmäiset värjäili noin 16-kesäisinä.
Kommentit (11)
Ja ekan kerran värjäsin siinä 14-vuotiaana.
Kesäloman aluksi annoin omani ottaa pari vaaleaa raitaa.
Itse olen värjännyt ekan kerran 12v:na, ja ihan normaali olen...
Miehen lasten hiukset ovat alkaneet vaihtaa väriä tuon ikäisinä. Tuota värjäilyn aloittamista kannattaa lykätä, luin tässä jokin vuosi sitten Terveys+Kauneus-lehdestä ihotautilääkärin kirjoittaman artikkelin että alle 15v lapselle ei saisi hiusvärejä käyttää. Lapsen iho kun on niin ohut että kemikaalit imeytyvät helposti elimistöön ja allergisoitumistakin tapahtuu helpommin.
Itse olen värjännyt ekan kerran 12v:na, ja ihan normaali olen...
siitä että 12-vuotiaan ihon läpi imeytyy hiusvärikemikaaleja.
kummastuttaa, että vanhemmat eivät tiedä tuosta allergiariskistä. Jos hiusväreille tulee allergiseksi, se vaikeuttaa elämää huomattavasti jatkossa, koska niitä samoja aineita on myös muussa kosmetiikassa. Meilläkin läheinen sukulaistyttö, joka on 120 v, oli juuri värjännyt hiuksensa melkein mustiksi. En voi kuin mielessäni päivitellä vanhempiensa tietämättömyyttä.
ja yläasteella värjäsin jo kestoväreillä.
En voi kuin mielessäni päivitellä vanhempiensa tietämättömyyttä.
Säkö osaat aina järkevästi ajatella joka asiaa joka kannalta? Tuskimpa...
En antaisi 12v:n värjätä, mutta eipä vaan ole tullut mieleen perustella sitä jollain elämää vaikeuttavalla kosmetiikka-allergialla.
Päivittele ihan rauhassa!
Mä päivittelen nyt sitä, että tuollaista myrkkyä pääsee lapsen päähän ja joku jaksaa jauhaa jostain hemmetin allergiasta!
koulussa on luokat 3-6, ja tietysti useempi rinnakkaisluokka kutakin ikäluokkaa.
Kyllä on yhdellä kädellä lastettavissa ne lapset joiden houksia ei ole värjätty. Ja niitä myös kiusataan melko paljon. Suurimmalla osalla on kevytsävytteitä, mutta monella mys kestoväriä
Meillä ei kanssa tulisi kuuloonkaan, tosin ei ole pyytänytkään.