Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ihan älytön idea vierottaa lapsi(2v.) tutista lomareissulla?

Vierailija
08.06.2012 |

Tällaista siis mietin...Lapsi siis pian 2v. ja tutista pitäisi luopua, nukkuessaan sitä vielä käyttää. Olemme lähdössä vain oman perheen kesken mökkireissuun, olisiko hölmö idea, että siellä sanoisi lapselle, että tutti on jäänyt kotiin?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluiten lapsen kanssa yhdessä.

Ei sitä kannata kotiin jättää, koska siinä voi mennä monta yötä kun lapsi ei nuku kunnolla.

Vierailija
2/23 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi siis pian 2v. ja tutista pitäisi luopua, nukkuessaan sitä vielä käyttää. ?

Missä niin sanotaan? Lapsen käyttöohjeissa?

Jos ei käytä kuin nukkuessa ja selvästi tarvitsee tuttia, niin käyttäköön vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi siis pian 2v. ja tutista pitäisi luopua, nukkuessaan sitä vielä käyttää. ?

Missä niin sanotaan? Lapsen käyttöohjeissa? Jos ei käytä kuin nukkuessa ja selvästi tarvitsee tuttia, niin käyttäköön vielä.

Neuvolantäti ja hammaslääkäri olivan kovasti kauhuissaan, kun sanoin, että lapsella on vielä unitutti.

En halua lapsen tuttia sen takia lapsen kanssa jättää, koska en halua ns. siirtää vastuuta lapselle -> tuttia ei ole, koska SINÄ annoit sen siilinpoikasille, naapurin vauvalle, jäti mökille, heitit roskiin jne.

ap

Vierailija
4/23 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kokemuksesta voin sanoa, että muistaa kyllä sitten kotiin palatessaan, että tutti jäi kotiin, jos niin sanotte. Jos jäi mökille (myös kaikki varatutit) ja ette mene sinne vähään aikaan, niin unohtaa koko homman.

Meillä itkettiin tutin perään pari viikkoa, unohdimme sen ystäviemme mökille. Ja iltanukutukset olivat pitkään tuskaa kun huusi tutin perään. Lapsi oli tuolloin vähän reilu 2 vuotta. Silloin tällöin vielä jopa pari kuukautta unohduksesta kaipaili tuttia. Mutta suosittelen todellakin hävittämään kaikki tutit, että ette vain sorru tuttia takaisin antamaan.

Vierailija
5/23 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös vieroitus edessä ja vaikka lapsia ennestään tuntuu jotensakin haastavalta tämän iltatähden kanssa.. olen antanut pehmeää laskua niin että annan tutin illalla nukkumaan mennessä mutta käyn jossain vaiheessa nappaamassa tutin pois, yleensä tutti on siinä vaiheessa patjalla. Tulos tälle toiminnalle on se että lapsi herää öisin, yleensä kerran ja itkee tutin perään, mutta vain alle puoli minuuttia ja käy uudelleen nukkumaan. Ei kaipaile tuttia aamulla. Olen suunnitellut että kun jään kuun vaihteessa lomalle niin silloin jää tutti kokonaan pois.

Melko hyvin on mennyt mutta kääntöpuolena nyt se että joka yö herätään sen tutti-itkun verran kun ennen ollaan nukuttu täydet yöt.

Vierailija
6/23 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei käytä kuin nukkuessa ja selvästi tarvitsee tuttia, niin käyttäköön vielä.

Menee sitä vaikeammaksi, mitä vanhemmaksi kasvaa.

Vierailija
7/23 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutti unohtui vähän puolivahingossa, kun reissussa nukuttiin eri paikassa ja kaikki oli muutenkin erilaista.

Vierailija
8/23 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
9/23 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä niin sanotaan? Lapsen käyttöohjeissa? Jos ei käytä kuin nukkuessa ja selvästi tarvitsee tuttia, niin käyttäköön vielä.

Sitäkin olen miettinyt, että meneekö se tosiaan vaikeammaksi. Joskus olen kuullut, että isompana lapsi ns. oma-aloitteisesti luopuu tutista. Meilläkin olen sellaisen "edistysaskeleen" huomannut, että lapsi tuo aamuisin itse tutin mulle, että laitan sen odottamaan nukkumaanmenemistä. Vielä vähän aikaa sitten sitä oli vaikea aamuisin saada pois ilman pientä itkua.

ap

Vierailija
10/23 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutti unohtui vähän puolivahingossa, kun reissussa nukuttiin eri paikassa ja kaikki oli muutenkin erilaista.

että voisikohan näin tapahtua...että kun olisi muuta, niin lapsi ei muistaisi tuttia..

ap

Vierailija
11/23 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini antoi minun aikoinaan valita uuden lelun ja vanhan tutin väliltä. Valitsin uuden lelun, josta tuli minulle tosi tärkeä ja tutti heitettiin pois eläintarhassa yhdessä äidin kanssa. Äidin mukaan en ikävöinyt tuttia myöhemmin, vaikka olin käyttänyt sitä jo "liian pitkään" ja hampaatkin ovat sen takia hieman vinot nykyään.

Vierailija
12/23 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoiselta jätettiin tutti pois juuri lomamatkalla. Matkalla on niin paljon uusia ja kiinnostavia asioita, että tutti unohtuu helpommin. Pojalla oli vain yksi tutti enää käytössä ja "se meni rikki" (=äiti leikkasi tutin rikki..)matkalaukussa ja lomapaikassa ei ollut uusia tutteja tarjolla. Pari kertaa poika tutin perään kyseli ja sittemmin ei ole sitä kaivannut. Tsemppiä teille! :)

Vierailija
13/23 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkireissu menee turhaan pilalle koko perheeltä tutin kaipauksen takia...

Vierailija
14/23 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi lakkaa saamasta samanlaista oraalista mielihyvää imemisestä joskus kolmen ikävuoden tienoilla (tällä on yhteys biologiseen kehitykseen ja imetysaikoihin - lapsen imemisestä saamalle mielihyvälle on tarkoitus, joka kolmen ikävuoden tienoilla lakkaa olemasta olemassa) ja siinä vaihessa lopettaminen käy helpoiten ja vähimmillä traumoilla.

Vierailija
15/23 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolantäti ja hammaslääkäri olivan kovasti kauhuissaan, kun sanoin, että lapsella on vielä unitutti.

En halua lapsen tuttia sen takia lapsen kanssa jättää, koska en halua ns. siirtää vastuuta lapselle -> tuttia ei ole, koska SINÄ annoit sen siilinpoikasille, naapurin vauvalle, jäti mökille, heitit roskiin jne.

ap

Tutin käyttö voi aiheuttaa purentavikoja. En tiedä mikä määrä on haitallista eli jos lapsi käyttää vartin verran nukahtaessaan, niin sen ei luulisi olevan haitallista. Minä käytin tuttia pitkään (päivin ja öin) ja sain ns avopurennan, joka kyllä korjaantui.

Jättäkää se tutti yhdessä yhteistuumin mökille jonnekin. Ei se lapsi ihastu siitäkään, että SINÄ jätit sen sinne. Mutta jos tutti on todella tärkeä, niin odottaisin vielä vähän.

Vierailija
16/23 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

älytöntä oli antaa noin vuosi sitten lapsen jatkaa tutin lussutusta. Naurettavaa.

Vierailija
17/23 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäkin olen miettinyt, että meneekö se tosiaan vaikeammaksi. Joskus olen kuullut, että isompana lapsi ns. oma-aloitteisesti luopuu tutista. Meilläkin olen sellaisen "edistysaskeleen" huomannut, että lapsi tuo aamuisin itse tutin mulle, että laitan sen odottamaan nukkumaanmenemistä. Vielä vähän aikaa sitten sitä oli vaikea aamuisin saada pois ilman pientä itkua.

ap

Vierailija
18/23 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutin käyttö voi aiheuttaa purentavikoja. En tiedä mikä määrä on haitallista eli jos lapsi käyttää vartin verran nukahtaessaan, niin sen ei luulisi olevan haitallista. Minä käytin tuttia pitkään (päivin ja öin) ja sain ns avopurennan, joka kyllä korjaantui. Jättäkää se tutti yhdessä yhteistuumin mökille jonnekin. Ei se lapsi ihastu siitäkään, että SINÄ jätit sen sinne. Mutta jos tutti on todella tärkeä, niin odottaisin vielä vähän.

mutta silloin lapsi saisi rauhassa olla vihainen minulle siitä, että minä olen sen unohtanut. Eikä niin, että lapselle tulee tunne, että oli oma valintansa jättää tutti. Olen kysynyt lapselta muutaman kerran, että pitäiskös meidän heittää tutit pois, kun on jo niin iso tyttö, mutta lapsi kyllä vastaa tiukasti ei. (olen kuullut lapsista, jotka vastaavat kyllä)

Ehkä me tosiaan vielä odotellaan jonkin aikaa...

ap

Vierailija
19/23 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi lakkaa saamasta samanlaista oraalista mielihyvää imemisestä joskus kolmen ikävuoden tienoilla (tällä on yhteys biologiseen kehitykseen ja imetysaikoihin - lapsen imemisestä saamalle mielihyvälle on tarkoitus, joka kolmen ikävuoden tienoilla lakkaa olemasta olemassa) ja siinä vaihessa lopettaminen käy helpoiten ja vähimmillä traumoilla.

Hohhoijaa, joo kannattaa siis odottaa siihen kolmeen vuoteen!

Vierailija
20/23 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuttia ei nyt löydy, se on jossain laukun pohjalla. Mene sinä nyt sänkyyn, niin minä etsin tuttia.

Ja katotte miten käy ja päätätte sen mukaan löytyykö tutti vaiko ei.