Onko ihan älytön idea vierottaa lapsi(2v.) tutista lomareissulla?
Tällaista siis mietin...Lapsi siis pian 2v. ja tutista pitäisi luopua, nukkuessaan sitä vielä käyttää. Olemme lähdössä vain oman perheen kesken mökkireissuun, olisiko hölmö idea, että siellä sanoisi lapselle, että tutti on jäänyt kotiin?
Kommentit (23)
...reissusta kotiin palatessa vain uusia tutteja kotona odottamassa. Ja kas kummaa, ne sopivat vain nukkevauvan suuhun. Pari kertaa yritti saada sitä babybornin tuttia pysymään suussa ja siihen se sitten jäi. Ei kyllä leikkinyt sen nukenkaan kanssa yhtään :) Ikää oli 2v ja pari kk.
Eli äiti ei ollut ilkeä tutniryöstäjä, lasta ei pakotettu luopumaan tutista ja sitä tuttia sai syödä niin paljon kuin huvitti, se ei vaan sopinut enää suuhun ja lapsi heivasi sen itse.
että tuttia ei nyt löydy, se on jossain laukun pohjalla. Mene sinä nyt sänkyyn, niin minä etsin tuttia.
Ja katotte miten käy ja päätätte sen mukaan löytyykö tutti vaiko ei.
Olen se, jonka lapsella tutti unohtui lomamatkalla, kun kaikki oli erilaista. Siis pointti meillä oli, että se UNOHTUI, jos olisin alkanut puhumaan tutista, ei olisi unohtunut. Koettakaa ehkä muutenkin tehdä nukkumaanmenosta vähän erilainen kuin kotona, jos lapsi muuten vain sietää sellaista, odotatte että lapsi on puuhannut itsensä väsyksiin ja koska matkalla "kaikki on toisin", ei siellä ehkä tuttejakaan ole eikä niistä kukaan puhukaan.
n 1,5v lentokoneeseen "unohtui" tuttipullo ja seuraavalla kerralla (2v) tutti....
"Jättäkää" tutti mielummin paikkaan jossa ette pitkään aikaan käy esim huoltsikalle tms. Kotiin jos unohtuu niin palatessa se vaaditaan ekana esiin...