Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkanut kaduttaa koko lapsen saaminen

Vierailija
08.06.2012 |

Lapsi on rakas, mutta mä olen niin väsynyt olemaan saatavilla 24/7. On mulla mies, mutta se on töissä päivät eikä kotona erityisesti 'stressaa' hoitamisesta tai lapsen kanssa asioiden tekemisestä.

Itse olen työtön ja päivät kotona lapsen kanssa. Sitten vielä illatkin pääasiassa. Viikonloppuisinkin usein tämä toistuu, kun mies remppaa, joten mä tietysti olen taas lapsen kanssa.

Mies hoitaa kyllä, jos pyydän tai erityisesti sanon mitä pitää tehdä. Eli mitään oma-aloitteisuutta ei kyllä voi sanoa olevan kuin erittäin harvoin.

Ilmeisesti olen täyspaska äitihahmo, kun jo toivon etten olisi tehnytkään lasta. Lapsenhoito on työtä, mutta kuka mulle sitten antaisi omaa aikaa ellei oma mies. Mutta kun mieskin jo tekee täyden päivän työpaikallaan, joten tietysti siinä mennään ristiin.

Mä en enää oo viitsinyt sopia viikonloppumenojakaan, ettei tarvis jättää lasta isän kanssa. Kuitenkin saan kuulla, ettei hänelläkään ole sen enempää omaa aikaa. Jep, marttyyriasennehan tässä haiskahtaa ja pahasti.

En vain voi sille mitään, että mä haluaisin välillä hengähtää. Ja tää koneella istuminen ei ole sitä, olen siitä huolimatta kotona valmiustilassa ja siivoilen pottaa ja lapsen jälkiä. SInkoilen vähän väliä jos taapero keksii jotain jekkua.

Mä en todellakaan ole niitä äitejä, jotka hehkuttavat kotona oloa lapsen kanssa. He leipovat, siivoavat ja leikkivät innosta puhkuen ja jatkavat samaan malliin illat ja viikonloputkin suorastaan äitiydenrakkauden symboliikkaa uhkuen.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai olen kiitollinen remontista, mutta hän ei tasan tee sitä tuolla verukkeella. Tekee koska se pitää tehdä ja me kaksi emme liity siihen kuvioon millään tavalla. Ja minä tykkäisin kans remontoida auttaen miestä, mutta enhän mä voi.

Jos se mies remontoi teidän kotianne, niin kenenköhän takia hän sitä tekee? Ei varmaan naapurin Pertin takia. Mies tekee ensin täyttä päivää töissä ja sen jälkeen hän käyttää vapaa-aikansa remontoimiseen. Luuletko sinä, ettei miehellä ala kohta hajota pää, varsinkin tuollaisen kiittämättömän nalkutuksen keskellä? Jos sinulla ei pysy maalisuti käsissä, niin mikä estää sinua istuskelemasta miehen seurassa ja laittamasta vaikka jotain mielimusaa taustalle soimaan ja juttelemasta miehen kanssa samalla kun hän nikkaroi ja mukula vaikka piirtelee siinä vieressä? Mies tekee hommaa viikon ympäri ihan niin kuin sinäkin, mutta sinä olet se joka valittaa, kun on niin rankkaa, kun täytyy olla kotona vaan yhden lapsen kanssa.

Vierailija
22/57 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai olen kiitollinen remontista, mutta hän ei tasan tee sitä tuolla verukkeella. Tekee koska se pitää tehdä ja me kaksi emme liity siihen kuvioon millään tavalla. Ja minä tykkäisin kans remontoida auttaen miestä, mutta enhän mä voi.

ap

Mies ei ymmärrä mitä se pienen lapsen kanssa kotona oleminen on, ellei sitä ole itse kokeillut. Suosittelen siis edes sitä isyyslomaa pidettäväksi siinä kohtaa kun taaperolla alkaa olla vauhtia muttei järkeä.

Nyt kissa pöydälle ja keskustelun jälkeen isällekin vastuuta lapsesta.

Minä olen myös tehnyt sitä remonttia... mies hoitanut rakenteet ja minä teen pintaa. Mikäs sen rentouttavampaa kuin tapetoida tai lakata lattiaa ja kuunnella kun isä ja lapsi puuhastelee toisesa huoneessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) lasta ei voi palauttaa. Se on ja pysyy ja sun tehtäväsi on antaa sille rakkautta, turvaa ja hyvä kasvatus.

B) kuulostat väsyneeltä, loppuunpalaneelta. Voisitteko hankkia lapselle hoitopaikkaa? Vaikka olet työtön, niin tarvitsethan aikaa myös työnahakuun. Eli osa-aikainen tarhapaikka tai kerhoon tms.?

Jokainen tarvitsee hengähdystaukoa! Hanki itsellesi joku "kiinteä" harrastus. En tarkoita kallista semmoista vaan sovit vaikka jonkun kaverisi kanssa, että tiistaisin ja perjantaisin käytte yhdessä kävelylenkillä, uimassa, kahvilla tms. klo 18.00-20.00. Kerrot miehellesi selvästi, että olet aivan loppu ja tarvitset omaa aikaa ja että nämä säännölliset tietyt sinun harrastusaikasi hän voi/saa viettää kahdestaan lapsenne kanssa. Lapsikin kaipaa yhteistä aikaa vain ja ainoastaan isänsä kanssa.

Tsemiä!

Vierailija
24/57 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemminkin olen alistunut kohtalooni ja pyydän apua kun sitä tarvitsen.

Ja meidän lapsi ei kyllä istu puolta minuuttia kauempaa piirtelemässä vaikka siitä pitääkin. Ja nää remppahommat ei ole sellaisia, että siihen pääsee vierelle sopivasti seurustelemaan.

Ja yritin tuoda aloituksessani esille, että tämä juuri on ongelma, kun molemmat kaipaamme aikaa, mutta sitä ei ole tarjolla koska aina toinen joutuu tekemään enemmän hommia.

Menisin mielelläni töihin jos niitä olisi.

ap

Vierailija
25/57 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
26/57 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) lasta ei voi palauttaa. Se on ja pysyy ja sun tehtäväsi on antaa sille rakkautta, turvaa ja hyvä kasvatus.

B) kuulostat väsyneeltä, loppuunpalaneelta. Voisitteko hankkia lapselle hoitopaikkaa? Vaikka olet työtön, niin tarvitsethan aikaa myös työnahakuun. Eli osa-aikainen tarhapaikka tai kerhoon tms.?

Jokainen tarvitsee hengähdystaukoa! Hanki itsellesi joku "kiinteä" harrastus. En tarkoita kallista semmoista vaan sovit vaikka jonkun kaverisi kanssa, että tiistaisin ja perjantaisin käytte yhdessä kävelylenkillä, uimassa, kahvilla tms. klo 18.00-20.00. Kerrot miehellesi selvästi, että olet aivan loppu ja tarvitset omaa aikaa ja että nämä säännölliset tietyt sinun harrastusaikasi hän voi/saa viettää kahdestaan lapsenne kanssa. Lapsikin kaipaa yhteistä aikaa vain ja ainoastaan isänsä kanssa.

Tsemiä!

A) käsittelemäsi tarpeet toteutuvat kyllä vaikka olenkin väsynyt. Lapsi on rakas.

B) ei ole ystäviä lähellä. Ovat töissä ja asuvat kauempana. Usein on vaikeaa sovittaa aikatauluja ja nykyään tämän tilanteen vuoksi en sovi juuri mitään menoja koska katson lasta.

Vierailija
27/57 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis miesvalintaa sun pitäisi katua eikä lasta. Mutta jos yhtään lohduttaa, niin noita huonoja miesvalintoja on tehneet muutkin......

Vierailija
28/57 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Mies ei ymmärrä mitä se pienen lapsen kanssa kotona oleminen on, ellei sitä ole itse kokeillut. Suosittelen siis edes sitä isyyslomaa pidettäväksi siinä kohtaa kun taaperolla alkaa olla vauhtia muttei järkeä.

Nyt kissa pöydälle ja keskustelun jälkeen isällekin vastuuta lapsesta.

Minä olen myös tehnyt sitä remonttia... mies hoitanut rakenteet ja minä teen pintaa. Mikäs sen rentouttavampaa kuin tapetoida tai lakata lattiaa ja kuunnella kun isä ja lapsi puuhastelee toisesa huoneessa.

Mies kyllä tietää. Ja lapsi on nyt reilu 2v. Vauhtia riittää kyllä. Heinäkuussa mies on lomalla, mutta luulen että silloin aika kuluu remontoidessa joten mä jatkan tätä omaa sarkaani lapsen kanssa. En oikein osaa tehdä mitään. Hän tällä hetkellä rakentaa talon päätyä ja kohta aloittaa saunaremontin kellarissa, jonne emme lapsen kanssa voi mennä miehelle seuraa pitämään.

ap

Vierailija
29/57 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit vaikka virkistyä !

Tosin en tiedä missä asut?

Ainakin pääkaupunkiseudulla on vaikka minkämoisia tapahtumia lapsiperheille . Pari retkipäivää viikossa niin kotikaan ei tunnu enää niin ahdistavalta. Kai sinulla on tuttuja , joilla on pieniä lapsia ? Tapaa heitä .

Lähde lenkille illalla kun lapsi on nukkumassa tai ainakin viikonloppuaamuisin voit jätteeä taapaeron isänsä kanssa ja tehdä pitkän lenkin . Liikunta parantaa mielialaa.

Ja hei , ei sinun tarvitse viihtyä kotona. Loppujenlopuksi aika harva meistä naisista viihtyy loistavasti yhden taaperon kanssa suljettujen seinien sisällä viikkotolkulla.

Vierailija
30/57 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tehnyt elämästäsi helvetin ja syytät siitä lasta. Mieti kahdesti: sinulla on nyt käsittämättömän paljon omaa aikaa, jos vain suostuisit sen myöntämään. Muuta ajatusmalliasi eli lopeta lapsen ajatteleminen taakkana ja tee hänestä päiviesi ilo.

Tee päivärutiinit, joiden ansiosta saat omaa aikaan, vaikka lapsi on kanssasi. Moni taapero nukkuu päiväunet ja jos omasi ei nuku, opetelkaa se yhdessä. Niin saat hengähdystauon päivään.

Vierailija
31/57 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän vain ajattelee eri tavalla kuin minä ja hänelläkin on hommia.

Minä vain väsyn ilmeisesti herkemmin ja alan marttyyriksi.

ap

Vierailija
32/57 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tehnyt elämästäsi helvetin ja syytät siitä lasta. Mieti kahdesti: sinulla on nyt käsittämättömän paljon omaa aikaa, jos vain suostuisit sen myöntämään. Muuta ajatusmalliasi eli lopeta lapsen ajatteleminen taakkana ja tee hänestä päiviesi ilo.

Tee päivärutiinit, joiden ansiosta saat omaa aikaan, vaikka lapsi on kanssasi. Moni taapero nukkuu päiväunet ja jos omasi ei nuku, opetelkaa se yhdessä. Niin saat hengähdystauon päivään.

Päiväunien aikaankin pitää tehdä ne hommat mitä ei ole pystynyt tekemään lapsen ollessa hereillä. Joskus tosin olen ollut niin väsynyt että olen nukahtanut sohvalle. Sitten herään kun lapsi herää ja olen entistä enemmän pihalla ja pökerryksissä.

ap

Vierailija
33/57 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ne kotihommat lapsen kanssa ja se päiväuniaika on sitten sulla vaikka nukkumiseen jos sitä tarvitset. Miksi olet väsynyt , etkö nuku öisin ? Vai oletko niin huonossa kunnossa ? Liikuntaa peliin ja reipastut.

Ja turha muuten valittaa jos ei itse meinaa tehdä mitään korjausliikettä asiassa.

Vierailija
34/57 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tule kyllä mieleenkään valittaa että mies tekee vain remonttia kun pitäisi viihdyttää taaperoa!!! Ja meillä on sentään 3 lasta joista 2 vielä alle kouluikäisiä.

Nyt ap katsot peiliin ja lopetat sen itsesäälissä rypemisen.

Onko käytöksesi taustalla masennusta, pms tms? Elämä yhden taaperon kanssa on aika helppoa kun vain hiukan jaksat yrittää.

En ymmärrä noita vastaajia jotka syyllistävät miestä. Onko teillä koskaan tehty oikeaa remonttia (muutakin kuin maalia seinään jne)? Ap: n perheessä on päätetty remonttia tehdä ja se on nyt vain kestettävä. Jotenkin lapsellista syyttää miestä kun ap ei saa omaa aikaa kun sitä ei ilmeisesti ole miehelläkään.

Vierailija
35/57 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai että huono miesvalinta kun käy töissä ja vapaa-ajallaan remontoi kotia.

Kuule, paa se mies kiertoon, joku ylirasittunut yh huolii sen varmasti hoiviinsa.

Mutta älä aloita sitten piinaamaan sitä pariskuntaa.

t. Perheen äiti, jonka miehen ex potkaisi miehen pellolle pikkulapsivaiheessa kun oli kuulemma huono mies. Ja nyt vinkuu joka päivä elämän raskautta ja terrorisoi meidän perhe-elämää ja soittelee miehelle itkuraivaripuheluita noin kolme kertaa viikossa.

Vierailija
36/57 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tehty remonttia... ostettiin vanha kunnostettava, mutta asumiskelpoinen talo. Lapsen ollessa 1-3v isot koko kesän remontit oli jäissä. Eli vauvavuonna hommia tehtiin ja isomman kanssa, mutta ei taaperon kanssa.

No, meillä tää on elämäntapa, hommaa on vielä jäljellä eikä varsinaista aikataulua ole. Mitä nyt rossipohjat jä eristeet oli oltava kunnossa ennen pakkasia.

Täytyy sille isän ja lapsen suhteellekin jättää aikaa, siinä on turha myöhemmin itkeä, ettei suhdetta ole jos isä on päivät töissä ja illalla vetää remppaa yli nukkumaanmenoajan. Meillä isä remontista huolimatta keskittyi päivittäin myös lapsen kanssa puuhaamiseen edes vartiksi ja sen lisäksi päivittän hoiti yhden lapsen "toimenpiteen" (pesu, iltapala, iltasatu, nukkumaan peittely jne). Tottahan siinä remonttiaikataulut kärsii, mutta meillä tärkeysjärjestys oli tämä. Parisuhdetta sitten hoidettiin sillä, että kiireisessä remonttivaiheessa "työmaalle" vietiin kaffetta ja pullaa ja laitoin iltapalaa valmiiksi lautaselle.

Ja kun tuota vaihetta missä miestä ei paljoa näkymyt oli kestänyt siihen asti, että pää räjähtää, oli toisaan taivas kun sai keskittyä lakkaamaan lattiaa ihan yksikseen.

Kyllä minä syyllistäisin miestä ap:n tilanteessa siitä, että isyyttä ei voi laittaa remonttitauolle. Muuten sitten niitä vaihtelevia elämäntilanteita ja omaa jaksamista pitää analysoida/ymmärtää ja löytää ne omat rajat ja puhua niistä ja yhteisistä pelisäännöistä rauhassa.

Ap:llakin seuraava remonttirupeama on helpompi, kun muksu on isompi ja omat ajatukset jaksamisesta selvillä.

Vaihehan tuo vain on.... ulkovuoriremppaa ei enää talvella tehdä teilläkään?

Vierailija
37/57 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai olen kiitollinen remontista, mutta hän ei tasan tee sitä tuolla verukkeella. Tekee koska se pitää tehdä ja me kaksi emme liity siihen kuvioon millään tavalla. Ja minä tykkäisin kans remontoida auttaen miestä, mutta enhän mä voi. ap

Mies ei ymmärrä mitä se pienen lapsen kanssa kotona oleminen on, ellei sitä ole itse kokeillut. Suosittelen siis edes sitä isyyslomaa pidettäväksi siinä kohtaa kun taaperolla alkaa olla vauhtia muttei järkeä. Nyt kissa pöydälle ja keskustelun jälkeen isällekin vastuuta lapsesta. Minä olen myös tehnyt sitä remonttia... mies hoitanut rakenteet ja minä teen pintaa. Mikäs sen rentouttavampaa kuin tapetoida tai lakata lattiaa ja kuunnella kun isä ja lapsi puuhastelee toisesa huoneessa.

Mies kyllä tietää. Ja lapsi on nyt reilu 2v. Vauhtia riittää kyllä. Heinäkuussa mies on lomalla, mutta luulen että silloin aika kuluu remontoidessa joten mä jatkan tätä omaa sarkaani lapsen kanssa. En oikein osaa tehdä mitään. Hän tällä hetkellä rakentaa talon päätyä ja kohta aloittaa saunaremontin kellarissa, jonne emme lapsen kanssa voi mennä miehelle seuraa pitämään. ap

On kyllä vialla, jos mies haluaa vain remontoida, eikös kesälomalla kuulu viettää aikaa perheen kanssa ja lähteä vaikka pieneen reissuun? Keskusteleppa miehen kanssa ja sano että tilanteen pitää muuttua. Tuon on nyt tuota pienen lapsen kanssa, se helpottaa sitten vähän kun menee kouluun ja on vähän itsenäisempi. Itse koin tuon ajan samallatavalla kuin sinä, kaikki eivät vaan nauti siitä 100% sidottuna- olosta- vaikka lasta rakastaakin. Minä tarvitsen tilaa ympärilleni, eikä se tee musta huonoa äitiä. Mun lapseni on jo 9v, joten nyt on paljon "helpompaa", vähän eri murheet. Sekin kertoo jotain, että meillä on vaan yksi lapsi, kaikista ei ole suurpeheen äidiksi. Kaikki kunnia niille joista on, mutta kaikista ei tarvitse olla.

Vierailija
38/57 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä minusta 2-vuotiaan kanssa pitäisi pystyä tekemään kotihommia silloin, kun lapsi on valveilla.

Meidän lapsilla on 1v 7kk ikäeroa ja olin 4 vuotta kotona. Aamupäivällä ulkoiltiin leikkipuistossa, käytiin kaupassa, molempien kanssa vauvamuskarissa.

Kun lapset nukkuivat, käytin ajan itseeni eli luin, ompelin, surffailin netissä jne... en todellakaan tehnyt kotihommia.

Olihan ne päivät välillä raskaita ja samankaltaisia, mutta suosittelen sinullekin ap että menet sen lapsen kanssa ulos ja säntillinen päivärytmi kehiin. Johan 2v kaipaa nähdä muitakin kuin äidin, ja ainahan leikkipuistoissa on joku mamma lapsineen

Vierailija
39/57 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan saanut työttömänä aikaa tarpeeksi itsellesi. Ettet vaan olisi tottunut liikaa itseesi työttömänä ollessasi.

Aikuinen ihminen voi myös päättää olla hyvä vanhempi ja tehdä töitä sen eteen. Jotenkin tekisi mieleni sanoa aika rumasti!

Vierailija
40/57 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja äitejä...ovat liian itsekkäitä