Saako lestadiolaiset sheivata?
Meillä on tuttavapiirissä aika paljon lestadiolaisia ja ihan näin mielenkiinnosta aloin vain miettimään että saavatko he sheivata siis mitään intiimi alueen karvoja pois...Jotenki tuntuu aika epäloogiselta että kenelläkään lesta äidillä olis posliinia mutta saattaahan niinkin olla? Miten on tiedättekö mitään onko mitään kieltoja tällaisen suhteen?
Kommentit (50)
Alkoi naurattamaan tämä ketju. :D Olen siis lestadiolainen, mutta en vanhoillinen. Sheivaan säännöllisesti kainalot, sääret, bikinirajan, pitkälti hygieniasyistä. Välillä siistin kulmakarvoja. Mieheni tykkäisi mieluiten että olisin posliini, mutta itse en varsinaisesti pidä täysin karvattomasta alapäästä. Muutamia kertoja olen kuitenkin halunnut miehen mieliksi ajella kaikki pois ja usein seksielämä onkin hetken ollut silloin huipussaan. Nyt olen alkanut välttämään täysin karvatonta alapäätä, kun en haluaisi lasteni näkevän minua sellaisena kun ikääkin heille tullut että ymmärtävät. Usein teenkin niin että saatan saksilla leikata tupsua lyhyemmäksi ja pelkästään alaosa(jonne lapsetkaan eivät näe) ajella paljaaksi. :)
Joskus naisten kesken tuli puhetta aiheesta ja näkemyksiä on monia. Joku piti jopa kainalokarvojen ajelua vääränä, mutta lähes kaikki myönsivät ajelevansa kainalot ja sääret. Itse pidin suuni kiinni alapääsheivauksistani, taidan olla porukassa se lepsumpi. :) Mielestäni asia vaan on niin henkilökohtainen ja voisi verrata esim aviovuoteeseen.
-Värjään kulmat, ripset, hiukset, kynnet
-Käytän koruja
-Pukeudun
-Ehkäisen
-Sheivaan
-Nautin seksistä
-Rakastan miestäni ja lapsiani
-Omistan telkkarin, kauniin talon ja hienon auton
-Olen kouluttautunut ja hyvässä työssä
-Uskon ja sitä ei voi minulta kukaan viedä :)
Nyt saatte kadehtia ja sättiä, olkaa hyvä :) Lisään vielä, että ihania ystäviä ja sisaruksia riittää!
Kyllä minä ainakin sheivaan alapään posliiniksi!:D kuka sen kieltäis?
T. Vl-nainen
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 23:39"]-Värjään kulmat, ripset, hiukset, kynnet
-Käytän koruja
-Pukeudun
-Ehkäisen
-Sheivaan
-Nautin seksistä
-Rakastan miestäni ja lapsiani
-Omistan telkkarin, kauniin talon ja hienon auton
-Olen kouluttautunut ja hyvässä työssä
-Uskon ja sitä ei voi minulta kukaan viedä :)
Nyt saatte kadehtia ja sättiä, olkaa hyvä :) Lisään vielä, että ihania ystäviä ja sisaruksia riittää!
[/quote]
Eli et ole VL
Siis ihanko tosissaan uskotte, ettei vl-naiset saa sheivata alapäätään?! Tai ettei surisevia laitteita saa käyttää! Huh huh sanon minä.
t. n.12 vuotta täysin posliinina ollut vl
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 00:18"]Siis ihanko tosissaan uskotte, ettei vl-naiset saa sheivata alapäätään?! Tai ettei surisevia laitteita saa käyttää! Huh huh sanon minä.
t. n.12 vuotta täysin posliinina ollut vl
[/quote]
Kukaan 12 vee lesta ei tiiä häpykarvoista mitään. Hyvä provo
44 vielä jatkaa. Senkin ajatuksen haluan korjata, etteikö seksistä saisi nauttia. Todellakin saa kunhan se tapahtuu avioliitossa. Ei me oikeasti olla niin omituisia ihmisiä kuin te kuvittelette. Ihan tavallisia, vaikka nyt tietenkin saan hirveät syytökset niskaani, mutta ei se mitään.
Ja miksei saisi? Saatko sinä sheivata? Ihmeellisiä kysymyksiä.
Kirjoitin, että n. 12 vuotta olen ollut ilman alapääkarvoja. En ole nyt 12v :D
44
Haha, aivan pakko kommentoida ku alko nautattaan tää tapahtumaketju ja toisaalta hävittämään niiden Lestojen puolesta jotka oikeesti kieltää kaiken itseltään. Itsekin olen siis lesta ja todellaki sheivaan myös alapäänkarvojani. Ja tein sitä jo ennenku oli miehestä tietoakaan, en siis todellakaan (pelkästään) miehelle niitä sheivaa vaan ihan oman itseni vuoksi.
MUTTA asia joka tuli usein esille tässä ketjussa, se että miehet rukoilee että heidän vaimonsa sheivais ym ni aivan yhtä ällöttävää on jos miehellä alapää rehottaa täysin siistimättömänä. Oma mieheni pitää alapään tosi siistinä ja on joskus saanut oudoksuvia katseita saunailloissa ym mutta hän on vaik ylpeä siitä että pitää itsestää ja ulkonäöstään huolta. Itselläni sama asenne vaikka en niin paljon saunailloissa tykkää käydäkään.
Aivan naurattaa nää kommentit että ei muka sais käyttää surisevia laitteita, geishakuulia (jotka on lantiopohjan lihasten treeninki kannalta tosi hyviä) tai ettemmekö saisi nauttia seksistä. Raamatussakin sanotaan että seksielämä on tarkotettu iloksi ja voimavaraksi aviopuolisoiden välillä. En koskaan sekstatessa mieti että "nyt tehdään lasta", hah! Ja mulle on opetettu että avioliitossa kaikenlainen sekstailu oman miehen kans on sallittua kunhan molemmat nauttii. Harrastamme todellakin siis suuseksiä, molemmat yhtä lailla antavana ja saavana osapuolena. Ja ollaan tosi tosi onnellisia. Yksi ihana lapsikin meillä on.
Pitkä teksti mutta pointtina se että valoja tauluun ihmiset, niin lestat kuin ei-lestatakin! Me ollaan hyvin samanlaisia ihmisiä tarpeineen ja haluineen kuin kaikki muutkin, haluamme vain elää kunnollista ja hyvien arvojen mukaista elämää. :)
Se on hyvä kun vl ihmiset täällä tuntuu tosissaan olevan tuohduksissaan ja ihmeissään että sheivausko on kiellettyä. :D kun kattelee teidän muita älyvapaita kieltoja ja sääntöjä niin kyllä sheivauskielto ja surisevan koneen käyttö tuntuu äkkiä hyvinkin järkeenkäyvältä. :D
Oon sheivannu jopa suviseurojen suihkussa, sääri- ja kainalokarvoja tosin.
sheivausvälineitä, pinsettejä ym. ei saa käyttää.
näen silmissäni lestan poistamassa ihokarvojaan sormin.
Tulimereen joudutte te, ketkä täällä rienaatte!
(Tosikoille tiedoksi: Tämä oli sarkasmia.)
Meidän naapurin lestanainen oikein esittelee parhaimpiaan pihalla kun hoitelee puutarhaansa. Pyllistelee siihen malliin meikäläiselle että taitaa ruoho olla vihreempää aidan toisella puolella. Sama nainen on nähty kaupungilla tukka auki.. Antaumuksellisia nuo lestanaiset sanoisin.
Kyllä minä ainakin sheivaan sääret, kainalot ja pillukarvat siistin. Joulupukki toi surisevan ladyshaven lahjaksi kun olin murkkuiässä.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2012 klo 16:51"]
Posliinia en ole kellään vl:llä nähnyt, itse joskus ajelen.
[/quote]oot vissiin nähnyt enemmänkin vl:ien häpykukkuloita?
[quote author="Vierailija" time="08.06.2012 klo 23:13"]Kovasti mua kiinnostaa nämä epäjohdonmukaisuudet:
- ehkäistä ei saa (väittäkää mitä tahansa VL:t, mutta ei se teille oikeasti suotavaa ole), mutta jumalanne tahtoon kyllä puututaan jos sairaudesta, ihan niistä vakavistakin, on kyse.
- korvakorut syntiä, senttimetreittäin sormuksia vasemmassa nimettömässä kuitenkin jopa suotavaa, nykyään jopa kaula- ja rannekorut (sic!) sallittuja.
- meikata ei saa, mutta vosuksi pukeutuminen yleisempää kuin aikuisen normiväestön parissa.
- tukkaa ei tule värjätä, se rotanvärinen on se luottolestaväri, saatika sitten kampaamossa laittaa, mutta ilmeisesti kotipaplarein väsätyt väljähtäneet "kiharat" sallitaan, sillä niitä on kammoksuttavissa määrin näkynyt.
- kuuminta hottia on trendipukeutuminen sekä lestamammojen että heidän lastensa parissa = siinä on mielenkiinto syntisesti pikkasen väärässä kohteessa.
Lestat, te ootte falskeja :D
[/quote]
epäjohdonmukaista siksi, koska puhujasedät ovat keksineet, mikä on kiellettyä ja mikä sallittua. Mitä miehet muka tietävät naisten kauneuden hoidosta?
Av-miitti suviseurojen suihkulla. Minut tunnistaa poslaripillusta ja häppärikorusta.