Saako lestadiolaiset sheivata?
Meillä on tuttavapiirissä aika paljon lestadiolaisia ja ihan näin mielenkiinnosta aloin vain miettimään että saavatko he sheivata siis mitään intiimi alueen karvoja pois...Jotenki tuntuu aika epäloogiselta että kenelläkään lesta äidillä olis posliinia mutta saattaahan niinkin olla? Miten on tiedättekö mitään onko mitään kieltoja tällaisen suhteen?
Kommentit (50)
[quote author="Vierailija" time="08.06.2012 klo 23:13"]Kovasti mua kiinnostaa nämä epäjohdonmukaisuudet:
- ehkäistä ei saa (väittäkää mitä tahansa VL:t, mutta ei se teille oikeasti suotavaa ole), mutta jumalanne tahtoon kyllä puututaan jos sairaudesta, ihan niistä vakavistakin, on kyse.
- korvakorut syntiä, senttimetreittäin sormuksia vasemmassa nimettömässä kuitenkin jopa suotavaa, nykyään jopa kaula- ja rannekorut (sic!) sallittuja.
- meikata ei saa, mutta vosuksi pukeutuminen yleisempää kuin aikuisen normiväestön parissa.
- tukkaa ei tule värjätä, se rotanvärinen on se luottolestaväri, saatika sitten kampaamossa laittaa, mutta ilmeisesti kotipaplarein väsätyt väljähtäneet "kiharat" sallitaan, sillä niitä on kammoksuttavissa määrin näkynyt.
- kuuminta hottia on trendipukeutuminen sekä lestamammojen että heidän lastensa parissa = siinä on mielenkiinto syntisesti pikkasen väärässä kohteessa.
Lestat, te ootte falskeja :D
[/quote]
Me ehkäistään, eikä usko ole siitä kiinni. Jos joku saisi päähänsä ripittää siitä, toteaisimme vain ettemme elä lain alla. Simple as that.
Minulla on vain kaksi sormusta, niiden leveys on yhteensä noin sentin.
Hiuksia en ole värjännyt, mutta mielestäni ne ovat hyvän väriset. Keskiruskeat punertavalla vivahteella. Sopii mulle.
Pukeudun tyylikkäästi, ja puen lapsenkin. En kuitenkaan tee siitä elämäntehtävää, jota mietin päivittäin.
Mitäs vielä...
[quote author="Vierailija" time="08.06.2012 klo 22:12"]
- yhteissaunahavaintojeni perusteella väittäisin näin
- eräs entinen lestadiolaismies (nykyinen ateisti) kerran uskoutui minulle, että tämä asia tosiasiassa rassaa aivan suunnattomasti lähes kaikkia lestadiolaismiehiä, eli he olisivat todella iloisia jos naisensa sheivaisivat tai ajaisivat peräti aivan posliiniksi
[/quote]
Lestamiehiä RASSAA SUUNNATTOMASTI että naisillaan on RÄMEMAJAVAT!!!! Vapauttakaa AHDISTUNEET LASTAMIEHET RÄMEMAJAVIEN KIROUKSESTA! Voisiko niissä suviseuroissa päättää että vastedes POSLIINIKIN on OK? Uijui...
Mikä ei surise eikä poista p-karvoja? Venäläinen suriseva p-karvanpoistin.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 23:17"][quote author="Vierailija" time="08.06.2012 klo 22:12"]
- yhteissaunahavaintojeni perusteella väittäisin näin
- eräs entinen lestadiolaismies (nykyinen ateisti) kerran uskoutui minulle, että tämä asia tosiasiassa rassaa aivan suunnattomasti lähes kaikkia lestadiolaismiehiä, eli he olisivat todella iloisia jos naisensa sheivaisivat tai ajaisivat peräti aivan posliiniksi
[/quote]
Lestamiehiä RASSAA SUUNNATTOMASTI että naisillaan on RÄMEMAJAVAT!!!! Vapauttakaa AHDISTUNEET LASTAMIEHET RÄMEMAJAVIEN KIROUKSESTA! Voisiko niissä suviseuroissa päättää että vastedes POSLIINIKIN on OK? Uijui...
[/quote]
Lestamiehet iskekää ei lestoja niin saatte posliinia ;)
[quote author="Vierailija" time="08.06.2012 klo 23:02"]
paikallisyhteisömme johtaja (72 v. mies) nimenomaan on kieltänyt värjäyksen
[/quote]tarkastaako hän säännöllisesti ettei kenenkään pimppikarvat ole värjättyjä?
Onko sheivaus kielletty muka jossain? Jos ei halua surisevaa konetta käyttää, voi käydä vahauksessa tai höylätä karvat veke. Itselleni tämä surisevan koneen kielto on aivan uusi juttu. Kuulen tästä ensimmäistä kertaa. Lienee samaa sarjaa kuin ikkunallinen pesukone.
Menkää mammat suviseurojen suihkuille tirkistelemään lestanaisten alapäitä, kun niin näyttää kiinnostavan.
Oon lestadiolainen poika ja varsin hyvin ymmärrän jo meidän periaatteet.
Eli siis sheivaaminen on sallittua. Miksi ei? Eihän raamatussakaan ole aihetta jossa olisi viitettäkään intiimialueiden hoitamisesta.
Entä sitten tuo suriseva laite-kielto. Mä en tiedä kellä on ollu noin hauskaa kusettaa teitä:D Saamme käyttää parran- ja hiustenleikkuukoneita. (Miksi ei?), mutta emme saa käyttää vibraattoria, joka on vähän siinä kiikunkaakun että käytetäänkö vai ei.
Jos haluatte lisää tietoa, älkää todellakaan kysykö sitä VAUVALEHDEN FOORUMILTA. :DDDDD
T: Minä(:
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 20:30"]
Oon lestadiolainen poika ja varsin hyvin ymmärrän jo meidän periaatteet. Eli siis sheivaaminen on sallittua. Miksi ei? Eihän raamatussakaan ole aihetta jossa olisi viitettäkään intiimialueiden hoitamisesta. Entä sitten tuo suriseva laite-kielto. Mä en tiedä kellä on ollu noin hauskaa kusettaa teitä:D Saamme käyttää parran- ja hiustenleikkuukoneita. (Miksi ei?), mutta emme saa käyttää vibraattoria, joka on vähän siinä kiikunkaakun että käytetäänkö vai ei. Jos haluatte lisää tietoa, älkää todellakaan kysykö sitä VAUVALEHDEN FOORUMILTA. :DDDDD T: Minä(:
[/quote]
ok, no miksei kynsiä saisi lakata värittömällä lakalla?
Ei saa kun ei Seksistä saa nauttia.
Vl